Skip to main content

Ik weet niet wat het merk is van de tv en ik kan het nergens vinden maar nu kan ik de afstandsbediening niet koppelen waardoor ik het geluid niet kan bedienen. Ik kan de achterkant van tv niet kijken want hij hangt strak tegen muur aan en kan er niet afhalen. Hoe kom ik er achter wat het merk is? het is zo’n oude tv.

Om te beginnen:

  • Geen merk in beeld bij aanzetten?
  • Geen merk op de afstandsbediening, of in het vakje van de batterijen?
  • Geen menu’s in de televisie die iets verklappen?
    • Misschien een optie “info” in de instellingen van de televisie?
    • HDMI CEC heeft bij sommige merken een eigen naam, zoals Anynet+, EasyLink, Simplink; zie je dat ergens?.

En voor het koppelen:

Als het koppelen helemaal niet lukt, dan kun je het volume misschien ook in de ontvanger regelen. Dat kan in ieder geval bij de TV+ Box (de optie “uit” voor “Bedien je tv met de KPN afstandsbediening”) en dan het geluid van je televisie eenmalig hard zetten met de afstandsbediening van die televisie. Maar dan moet je nog wel een manier hebben om je televisie aan  en uit te zetten. Dat zou dan via HDMI CEC moeten. In bijvoorbeeld de TV+ Box moet je dat eerst aanzetten. En je televisie moet het snappen.


Goedemorgen @van As en welkom hier op onze Community :)

 

Om te beginnen:

  • Geen merk in beeld bij aanzetten?
  • Geen merk op de afstandsbediening, of in het vakje van de batterijen?
  • Geen menu’s in de televisie die iets verklappen?
    • Misschien een optie “info” in de instellingen van de televisie?
    • HDMI CEC heeft bij sommige merken een eigen naam, zoals Anynet+, EasyLink, Simplink; zie je dat ergens?.

En voor het koppelen:

Als het koppelen helemaal niet lukt, dan kun je het volume misschien ook in de ontvanger regelen. Dat kan in ieder geval bij de TV+ Box (de optie “uit” voor “Bedien je tv met de KPN afstandsbediening”) en dan het geluid van je televisie eenmalig hard zetten met de afstandsbediening van die televisie. Maar dan moet je nog wel een manier hebben om je televisie aan  en uit te zetten. Dat zou dan via HDMI CEC moeten. In bijvoorbeeld de TV+ Box moet je dat eerst aanzetten. En je televisie moet het snappen.

Is het je aan de hand van deze informatie nog gelukt om de afstandsbediening te koppelen?


En voor het koppelen:

Ik bedacht me net: als het met een van die snelcodes maar gedeeltelijk werkt, dan ben je misschien toch een stapje verder om het goede merk te vinden. Waarmee je dan de alternatieve codes uit de uitgebreide lijst voor alleen dat merk kunt proberen.

Maar ik weet niet genoeg van de infraroodcodes of fabrikanten misschien gedeeltelijk dezelfde codes gebruiken.


Reageer