Skip to main content

Ik heb sinds kort KPN TV+ dus weet nog niet alle ins en outs; wel heb ik toen ik zag dat het mogelijk was om een losse afstandsbediening bij KPN te bestellen, dat gelijk gedaan. Handig dacht ik, want vrouwlief en ik waren altijd gewend om een eigen afstandsbediening voor de TV te hebben. Maar nu bij het koppelen aan de TV+ box (DIW7022) lijkt het erop, dat er maar 1 afstandsbediening tegelijk aan gekoppeld kan worden - zodra ik de nieuwe koppel, doet de oude het niet meer, en andersom. Klopt dit? Kan er maar 1 tegelijk gekoppeld worden? Dat zou wel heel jammer zijn... 

Hallo @CodeMonkey ,

Het is inderdaad alleen mogelijk om één afstandsbediening te koppelen aan de nieuwe ontvanger. 
 

Meerdere afstandsbedieningen koppelen is niet mogelijk.


Hier ligt dus nog een mooie uitdaging voor KPN om ervoor te zorgen dat het in de toekomst wel mogelijk is om meerdere afstandsbedieningen te koppelen aan de tv box.


Sinds gisteren wordt de comfort+ afstandsbediening aangeboden en die kan je als tweede afstandsbediening aan de TV+ Box koppelen.

Daarnaast kan je ook een afstandsbedieningsapp op een Android telefoon gebruiken om de TV+ Box te bedienen


Daarnaast kan je ook een afstandsbedieningsapp op een Android telefoon gebruiken om de TV+ Box te bedienen

Hoe heet die app @wjb , dat wil ik ook wel eens proberen?

 


Daarnaast kan je ook een afstandsbedieningsapp op een Android telefoon gebruiken om de TV+ Box te bedienen

Hoe heet die app @wjb , dat wil ik ook wel eens proberen?

Er zijn meerdere apps voor Android en zelfs via de afstandsbediening in de Google home app en de Google TV app is de TV+ Box (gedeeltelijk) te bedienen.

Zelf heb ik de onderstaande app.

Google Play Store

 

 


Daarnaast kan je ook een afstandsbedieningsapp op een Android telefoon gebruiken om de TV+ Box te bedienen

Als je daarmee ook het volume wilt regelen, dan wel de koppeling met je televisie voor de afstandsbediening op “uit” zetten. Zie de optie “Afstandsbediening afstemmen op de tv”. En het volume van je televisie zelf hard zetten en niet meer aankomen.


Bedankt @wjb ik ga het proberen en heb de app al kunnen downloaden.

 


Bedankt @wjb ik ga het proberen en heb de app al kunnen downloaden.

Het vervelende van die app is dat je doodgegooid wordt met advertenties als je niet de betaalde Pro versie neemt.


Bedankt @wjb ik ga het proberen en heb de app al kunnen downloaden.

Het vervelende van die app is dat je doodgegooid wordt met advertenties als je niet de betaalde Pro versie neemt.

Ik wil het ook niet permanent gaan gebruiken, gewoon de techniek uitproberen @wjb 


Reageer