Skip to main content

Ik ervaar exact hetzelfde issue als ​omschreven in Gasten-Wifi niet te activeren op KPN Box 12 | KPN Community 

De aangeven kennisbank items helpen hier niet bij.

Het moment dat ik het schuifje op aan zet blijft enige tijd de melding “wijzigingen opgeslagen” in het beeld staan. Vervolgens gaat deze melding weg en lijkt het zijn opgeslagen. Echter na een re-fresh oid, staat het schuifje weer uit.

Hoi ​@M4RCUS. Goed dat je een eigen topic hebt aangemaakt voor je probleem!

Vreemd dat het niet lukt om een gastnetwerk aan te maken. Je hebt het over een schuifje waarmee je het gastnetwerk aanzet, dus dan neem ik even aan dat je het via de webinterface probeert. Heb je ook al eens geprobeerd om via de KPN Thuis app of de MijnKPN-app het aan te zetten? De KPN Thuis app gebruik je wanneer je nog niet de nieuwste KPN Software op je modem hebt en als die al wel hebt, dan gebruik je de MijnKPN-app. 

In dit topic lees ik dat een modem reset voor deze personen heeft opgelost. Dit raad ik je aan om te doen als het ook niet via de app lukt. Lees hieronder hoe je dat precies kunt doen. 

Hoi ​@Arjan van KPN ook ik zag, dat het gastnetwerk niet wilde aangaan. Het bleek samen te hangen met de gekozen activatie tijd.
Selecteer ik ongelimiteerd, dan schakelt het gastnetwerk niet in.
Selecteer ik 48 uur idem.
Selecteer ik 1 uur, dan schakelt het gastnetwerk in. Pas ik vervolgens de activatietijd aan naar 48 uur, dan blijft het gastnetwerk aan. Echter selecteer ik ongelimiteerd, dan schakelt het gastnetwerk weer uit.
Hopelijk geeft dit genoeg aanknopingspunten, om het probleem op te lossen.

Hey ​@Kees_Breda. Goed dat je er even verder ingedoken bent en hebt kunnen uitvogelen wat wel en niet werkt. Het is natuurlijk niet handig dat je het gastnetwerk niet ongelimiteerd ingeschakeld kan laten, dus daar moeten wij wel iets mee. Ik neem het mee naar achteren. 

Ik zie dat je je profiel al volledig hebt ingevuld. Heel erg bedankt daarvoor, want zo kon ik gelijk checken welke softwareversie er op jouw modem staat. Je hebt de nieuwste KPN Software op je Box 12. 

Had je ook al geprobeerd wat ​@JanD aandraagt in dit topic? Namelijk eerst het inlogwachtwoord en de Wifi-gegevens aanpassen en dan pas het gastnetwerk aanzetten? En wat gebeurt er bij jou als je probeert het aan te zetten via de MijnKPN app? 

Ha ​@Arjan van KPN  fijn dat KPN ervoor gaat zorgen, dat het WiFi gastnetwerk ongelimiteerd aangezet kan worden.

Webinterface 192.168.2.254
Opvallend is dat het gastnetwerk zich alleen met de activatietijd van 1 uur laat aanzetten. Staat het gastnetwerk eenmaal aan, dan laat het zich met de webinterface (m.u.v. ongelimiteerd) ook op de andere activatietijden instellen.

Het protocol dat ​@JanD  voorstelt kan ik niet meer volgen, omdat ik als eerste stap de WiFi-gegevens heb aangepast (naam SSID en extra 2.4Ghz netwerk). Pas later heb ik het wachtwoord van admin aangepast.

MijnKPN app (versie 6.30.0):

Biedt alleen de keuze het gastnetwerk aan- of uit te zetten. Er kan geen activatietijd geselecteerd worden. De resterende tijd wordt niet weergegeven.

Bij mij bleek het niet mogelijk met de MijnKPN app het gastnetwerk aan of uit te zetten

Dank voor je reactie ​@Kees_Breda en bedankt voor het checken van de MijnKPN app. Nog even een vraag wat betreft dit issue: Zou je nog eens het gastnetwerk qua activatietijd op ongelimiteerd willen zetten, deze instelling opslaan en dan de Experia Box opnieuw willen opstarten? En dan graag controleren of de instelling wel bewaard is gebleven of dat het gastnetwerk toch weer uitstaat? 

En ik ben nog even benieuwd wat er gebeurt in de MijnKPN app. Loop je dan tegen een foutmelding aan of geeft de app aan dat het wordt ingeschakeld, maar gebeurt dat uiteindelijk niet? 

Ha ​@Arjan van KPN ,

1. Gastnetwerk is op smartphone zichtbaar ingeschakeld.
  2. Activatietijd via web interface in “Ongelimiteerd” veranderd.
  3. Geswitched naar Systeem scherm en BOX 12 een herstart laten uitvoeren.
  4. Na de herstart: gastnetwerk staat uitgeschakeld.

Andere bevinding via de webinterface:

1. Schakel gastnetwerk in.
  2. Zet activatietijd op 1 uur. Resterende WiFi duur blijft op ongelimiteerd staan. Gastnetwerk schakelt niet in.
  3. Zet activatietijd op 2 uur. Resterende WiFi duur past zich aan in 1 uur en 59 minuten. Gastnetwerk schakelt niet in.
  4. Zet activatietijd op 1 uur. Resterende WiFi duur past zich aan in 59 minuten. Gastnetwerk schakelt in.
  5. Zet activatietijd op 48 uur. Resterende WiFi duur past zich aan in 1 dag 23 uren 59 minuten. Gastnetwerk blijft ingeschakeld.

Vraagje: laat dit activatie probleem van het gastnetwerk zich niet bij KPN reproduceren? 

MijnKPN app (zie screenshots: https://1drv.ms/f/s!Alz6vXbVuYIcip8Pr8Y0OgApbSa4Yw?e=d2RBYo):

1. Gastnetwerk uitgeschakeld.
  2. De app blijft melden dat het gastnetwerk aan staat, terwijl het in werkelijkheid uit staat.
  3. App cache flushen, stoppen, starten. Gastnetwerk blijft op aan staan.

Ander foutje in de app:
Er wordt gemeld dat er 0 apparaten online zijn in het extra netwerk (zie screenshot). Onderin staat 18 apparaten verbonden, daarvan zitten er 12 in het extra netwerk.

Reageer