Skip to main content

Hallo!

Ik probeer op mijn KPN Box 12 modem het gastnetwerk aan te zetten met de nieuwe modem GUI. Door op de schakelaar te klikken lijkt hij aan te staan, als ik daarna echter van tab wissel en weer terug naar het gastnetwerk tab ga staat hij uit (of wanneer ik ververs).

Het aanzetten lijkt dus te mislukken maar zie nergens waarom. Ook kan ik de logs niet meer terugvinden met de nieuwe GUI. Ideeën? 

 

Vervolgens:

 

Staat er onderaan op de pagina niet nog een knop om op te slaan?

Kijk goed of u kunt scrollen of schuiven. Mogelijk is die knop buiten beeld. 


Klopt, heb ik ook van alles mee geprobeerd, maar dat lijkt niet gerelateerd te zijn aan aan/uitzetten. 


Al eens een incognitowindow van de browser gebruikt of de browsercache eens leeg gegooid.


Is er een 'Opslaan' knop? Of is die er niet?


Geprobeerd:

  • Incognitomodus
  • Windows/Mac
  • Chrome/Safari
  • Mobiel (iOS)
  • MijnKPN App

Ik heb er een video van gemaakt, hopelijk geeft dat meer duidelijkheid:

https://drive.google.com/file/d/1d6S55MrEuYUt5UIwBd_zR01WrCR6MkuX/view

 

NB: Bij de vorige interface waren de logs van het modem in te zien, met de nieuwe interface kan ik die niet meer vinden. Zijn die verdwenen? Is er een mogelijkheid om de oude interface terug te krijgen of te benaderen? 


Ja, de logs zijn er niet meer. Wat wilt u in deze situatie met de logs? Daar stond toch al niks in. Alleen maar gezeur over Hengelo. 

Terug naar de vorige versie kan niet meer.


Ja wellicht dat daarin staat wat er eventueel fout is gegaan.


Bij sommige softwareversies van de modem/router is het om veiligheidsredenen verplicht eerst de inloggegevens van de modem/router aan te passen naar eigen gegeven en de standaard wifinamen en wachtwoorden ook aan te passen en op te slaan. Daarna is het pas mogelijk de gastwifi en de extra-wifi aan te passen @Klant490922 


@N.N. Dank voor de info! Ik heb de inloggevens al gewijzigd en wifinaam/wachtwoord zijn ook niet de default waardes, dus daar zal het niet aan liggen.

Ook wellicht goed te vermelden: het aanzetten van  het “Extra wifinetwerk” werkt op dezelfde manier en dat lukt wel. Die schakelaar blijft dus wel op “Aan” staan.


Al eens geprobeerd om de activatie tijd van gastwifi eerst eens op een paar uur te zetten. Dan opslaan en dan kijken of het aanzetten daarmee lukt. Misschien zit er op dat punt iets niet goed.


Heb exact hetzelfde probleem. Ook alles al geprobeerd. Via 0800-0402 wordt nu een factory reset aanbevolen en als het dan nog niet werkt een omruil van het modem. Iemand dat al eens geprobeerd?


Ja lekker makkelijk, dat wordt al snel als “oplossing” gesuggereerd. Kan ik alles weer opnieuw instellen (port forwards, ip range, wifi settings). Als je een configuratie zou kunnen exporteren zou dit een stuk makkelijker zijn. Het het zelf nog niet geprobeerd. 
 

@BruisTablet Ook al eens geprobeerd, settings wijzigen lukt wel, aan- en uitzetten niet. 


@Klant490922 en @Dirk 142 rot dat alle tips niet werken! Ik ga deze feedback intern doorgeven.

 

@Dirk 142 kan jij je profiel aanvullen met je adres en klantnummer? 

 

Welke firmware hebben jullie op de Box 12 staan?


@Marcia van KPN Fijn dat je wilt helpen! Profiel is aangevuld, firmware versie is V12.C.24.05.08.


@Marcia van KPN Die van mij is ook versie V12.C.24.05.08


De MijnKPN app beweert trouwens onterecht dat het gastnetwerk aanstaat. Uitzetten verandert echter niets.

 

 


@Klant490922 Klopt, heb ik ook. Fijn dat het in ieder geval herkenbaar en reproduceerbaar is. @Marcia van KPN en haar collega's gaan het vast snel oplossen...


Yes, ik ga jullie gegevens als voorbeeld doorgeven. Als er concreet iets bekend is, kom ik er bij jullie op terug!


Ja lekker makkelijk, dat wordt al snel als “oplossing” gesuggereerd. Kan ik alles weer opnieuw instellen (port forwards, ip range, wifi settings). Als je een configuratie zou kunnen exporteren zou dit een stuk makkelijker zijn. Het het zelf nog niet geprobeerd.

@Klant490922 een reset is toch wel belangrijk om te kijken of het daarna is opgelost. Als dat niet zo is, kunnen we daarná kijken wat er aan de hand is. Ook nog de vervolgvraag of je gebruik maakt van SuperWifi 2 punten?

@Dirk 142 toch nog een vervolgvraag: bedoel jij ook dat MijnKPN app beweert dat het gastnetwerk aanstaat?
 

De naam van het gastnetwerk komen jullie dus ook niet tegen als jullie verbinding proberen te maken?


@Marcia van KPN Klopt, het gastnetwerk staat volgens de app aan en daar krijg ik het niet uit. En inderdaad: het netwerk bestaat niet, ook niet als verborgen netwerk.


Hier hetzelfde probleem, ik krijg het gastnetwerk niet aan. Firmware versie V12.C.24.05.08


Precies hetzelfde probleem. Geen idee hoe te fixen, van alles geprobeerd via app en rechtstreeks via browser in modem omgeving. Laatste firmwareversie.


Hier ook hetzelfde probleem. De wifi staat aan. Extra Wifi, zowel 2,4 Ghz als 5 Ghz, staan aan en werken prima. Maar met geen mogelijkheid de gastwifi aan te krijgen. Reset gedaan, stroom eraf gehaald, all the usual stuff, maar niks helpt.

Extra Wifi ook uitgezet om te kijken of dat helpt, maar helaas. Apart is dat het schuifje wel naar rechts gaat en het lijkt alsof je gast netwerk geactiveerd wordt. Maar zodra je het menu verlaat, lijkt het net alsof hij de instellingen niet opslaat (en ja ik heb ook op opslaan gedrukt🙂).
Firmware versie V12.C.24.05.08


Hier is het inmiddels gelukt! Een reset van het modem + het aanzetten van het gastnetwerk via Firefox was voor mij de oplossing!


Hier is het inmiddels gelukt! Een reset van het modem + het aanzetten van het gastnetwerk via Firefox was voor mij de oplossing!

Dit was voor mij ook de oplossing. Bedankt voor het delen!


Reageer