Skip to main content

Ik heb 2 superwifi2 apparaten, geïnstalleerd volgens de instructies en beide werken goed, zolang ze binnen elkaars bereik liggen.

Nu wil ik achter in de Schuur/Veranda waar ik geen wifi bereik heb, de tweede bekabeld (Cat5 aangesloten op de box12) aansluiten. (zeg maar als een extra acces-point met dezelfde wifi-configuratie als thuis) Als ik dat doe, blijft ie groen knipperen en geeft ie ook geen WiFi signaal.

Als ik hem weer binnen wifibereik plaats, doet ie het weer gewoon.

Wie weet, hoe ik dat punt in de schuur bekabeld werkend krijg?

Is de kabel wel goed? Kan je een laptop bekabeld aansluiten op de 2de utp poort achterop de SuperWiFi? Heb je dan internet? 


Ja de kabel is goed, de omvormer van mijn zonnepanelen zit er ook op, en die is online.


In schuur moet wel een switch gebruikt worden als zonnepanelen en super wifi dezelfde kabel gebruiken.

Of de kabel in de SuperWifi en via de andere aansluiting doorlussen naar de omvormer.


Mijn idee was om de omvormer aan te sluiten op de tweede Ethernet poort van de superwifi


Dat zou ook moeten werken. Probeer eens een andere doorluskabel.


Heb je er misschien nog een extra router ofzo tussen staan? Als de omvormer aangesloten is, kun je deze dan ook zien in de KPN Box bij de aangesloten apparaten? 


Nee rechtstreeks met een cat 5 kabel op de uitgang van de box12. Vandaag ga ik eens kijken of een andere kabel beter is. Ik heb ook twijfels over der ethernet poorten op de superwifi 2. Als die groen knippert geeft ie ook geen ethernet door. 


De kabel zelf zal misschien niets aan zijn. Misschien zit het hem in de stekkertjes. Wie heeft die er aan gezet? Is daarbij de juiste kleurvolgorde aangehouden? Hoe lang is de kabel?


Kant en klare kabel. 30 m. 


Hi @Bernd51, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je alvast op weg bent geholpen. Nog even voor de duidelijkheid. Je hebt nu dus een SuperWiFi punt in de schuur/veranda geplaatst die rechtstreeks met een kabel op de modem is aangesloten. Dit klopt? Als je op de SuperWiFi een laptop met een kabel aansluit, dan heb dus internet maar geen WiFi, klopt dit ook? Brandt het lampje op de SuperWiFi dan groen zonder te knipperen?

Als bovenstaande klopt, heb je daar alleen op je laptop geen WiFi? Of ook op je mobiele telefoon? 


Superwifi is rechtstreeks met een kabel naar box12 verbonden.

als ik laptop op ethernet poort van superwifi aansluit heb ik geen internet. 
superwifi brandt rood, maar probeert steeds groen knipperend verbinding met Wifi te maken, dat lukt daar niet. 


Dan gaat er iets niet goed. Als je de laptop rechtstreeks op de kabel die op de modem is aangesloten aansluit, dus zonder SuperWiFi, heeft je laptop dan wél internet? Dit om te controleren of de kabel goed is of niet. 


Als ik de kabel rechtstreeks aansluit heb ik prima internet. Via de superwifi niet, die blijft dan ook steeds zoeken (groen knipperen tot ie rood wordt en dan na een tijdje weer groen knipperen) naar wifi verbinding. Ik kijk maandag nog even verder, met een andere kabel.


Dit zou niet aan de kabel moeten liggen aangezien je laptop wel een signaal krijgt. Probeer anders eerst de SuperWiFi zelf te resetten door het resetknopje ingedrukt te houden te hij gaat resetten. 


Ik zou zeggen, reset die Superwifi en wissel hem eens om met een al werkende Superwifi van binnen. Wat doet die op die kabel?

 

 

P.s cat5 is te weinig voor een Superwifi om goed te kunnen werken. Minimaal cat5e (1gb)


Reageer