Skip to main content
Vraag

SuperWifi werkt niet meer goed met nieuwe KPN Box 12

  • 11 September 2024
  • 11 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo.

Sinds afgelopen zondag niets dan elende met kpn internet.

Eerst gaat op zondag het modem kapot deze word netjes omgeruild en maandag heb ik het nieuwe modem geinstaleerd.

Maar vanaf nu krijg ik de witte super wifi niet aan de praat met v12 modem.

Alles volgens de app gedaan en die zegt oke uw superwifi is correct aangesloten.

Naar een 15 tal minuten echter gaat alles op oranje rood..en een doet nou helemaal niets meer die blijf opstarten en gaat dan compleet uit.

Ook heb ik geen wifi6 meer op de telefoons samsung s23 en a54 ook hier valt wifi regelmatig uit.

Graag zou ik zien dat wifi6 werkt op het v12 modem en de superwifi punten worden omgeruild voor superwifi2 die schijnbaar wel werken op het v12 modem.

Nu weet ik ook niet of mijn v12 modem nog met oude firm/software werkt.

Graag een reactie hierop.

Alles verscheidene malen gereset maar geen suc6

Binnen de modem kun je zien welke firmware je hebt.

Wifipunten zijn altijd je eigendom, die worden dus niet gratis omgeruild.

Je zou versie 1 op een verkoopsite kunnen zetten en versie 2 eerst een poosje kunnen huren om te zien of dat verbetering geeft @FredFiring 

Zie onderstaande links met mogelijke oplossingen:

https://community.kpn.com/knowledge-base

Binnen de kennisbank staan op apparaatniveau diverse topics met mogelijke oplossingen.

Succes.

 


Heb inmiddels de wifi1 de witte in de kliko gedaan.

Dus niets meer voorhanden van die troep.

Wil nu wel weten wanneer er een update komt voor mijn v12 modem zit hier ook met die oude software 60E.

Altijd veel vertrouwen gehad in kpn maar bedrijf gaat nu toch wel hard achteruit 

 

 


De witte SuperWiFi's werken gewoon samen met de 60E firmware op de KPN Box. Daar is echt helemaal niets mis mee. Maar ze ondersteunen uiteraard geen WiFi 6. Als u WiFi 6 wilt, dan zult u zelf zwarte SuperWiFi's aan moeten schaffen. Die gaat KPN niet gratis opsturen. 


Nou bij mij werkt het gewoon niet alles gedaan gereset etc en via app aangesloten.

Werkt plusminus 30 minuten dan gaat alles weer op rood .

En dan zijn ze op geen 4 meter afstand van het modem  .

Maar ik ga verder geen discussie aan .

Heeft altijd gewerkt nu een nieuw v12 modem en niets werkt naar behoren.


Als u niets meer wilt proberen, dan heeft dit topic ook geen zin.


Voordat ik het forum opzoek echt alle opties  heus wel doorgenomen .

Maar wat ik niet snap is gewoon dat mijn v10 modem afgelopen zondag de geest heeft gegeven deze was gekoppeld met superwifi .

Nu krijg je een nieuw modem v12 dan denk je toch dat dat ook moet werken maar nee daar moet je dan weer superwifi2 voor hebben .

Laten ze eerst eens zorgen dat alles met elkaar communiceert voordat ze wat nieuws op de markt brengen .

As mijn 40 jarig lidmaatschap bij kpn maar opzeggen  einde discussie......


Nu krijg je een nieuw modem v12 dan denk je toch dat dat ook moet werken maar nee daar moet je dan weer superwifi2 voor hebben .

Dat is helemaal niet zo. Ik denk dat u veel te hoge verwachtingen had van de KPN Box. U schrijft ook over WiFi 6. Daar is helemaal geen sprake van bij gebruik van de witte SuperWiFi's. 


ik lees op het forum dat er meer mensen ruzie hebben met de superwifi 1 en een v12box.

lopen tegen de zelfde problemen aan hij verbind en naar verloop van tijd gaat alles weer op rood 

en net nog iemand gesproken die exact het zelfde probleem heeft superwifi 1 werkt niet met v12box.

en wat hoge verwachtingen betreft had het netjes voor elkaar hier overal wifi nu met nieuw modem niet.

ik verwacht gewoon dat het werkt daar betaal ik voor  


Hoi @FredFiring, balen dat je problemen met jouw SuperWifi hebt nadat je een nieuw modem hebt gekregen.

Wat @Nick83 zegt, klopt wel. De SuperWifi 1 ondersteunt geen wifi6. Ook de Experia Box V10 ondersteunt dit niet. Maar dat zou het probleem niet mogen zijn, want de oudere wifi protocollen werken ook prima. Als je helemaal geen wifiverbinding hebt, dan is er iets anders aan de hand.

Je zegt dat er een rood lampje op de SuperWifi 1 gaat branden. Had je 1 van de wifipunten wel bekabeld aangesloten? Omdat jouw KPN Box 12 nog op de oude software staat, moet het eerste wifipunt bekabeld aangesloten worden. Extra wifipunten kunnen draadloos gekoppeld worden.

In dit artikel lees je meer over een rood lampje op de SuperWifi: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje.

Als je hierna nog problemen blijft houden, dan kan de Wifi Manager misschien helpen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager 2 keer.


oke laten we dat wifi6 gebeuren even terzijde.

of ik nu een superwifi bedraad of niet bedraad aansluit beide geeft geen soelaas resetten enz alles al zo vaak geprobeerd word er moe van

ben d e hele week al bezig om het weer aan de praat te krijgen maar heb ook wel wat anders te doen als alleen maar te zorgen dat ik weer overal wifi krijg.

 de wifi manager doet het niet als ik inlog met mijn kpn id en zet wifi manager aan zeg die dat er al een bestelling onderweg is !!!!!!!!


Het lijkt erop dat de omruiling van jouw modem nog niet helemaal verwerkt is, waardoor de Wifi Manager nu nog niet werkt. Probeer het later nog eens.

Voor de SuperWifi raad ik aan om alle apparatuur te resetten en te beginnen met een schone installatie van de SuperWifi. Hoe je jouw modem kunt resetten, lees je hier: Modem resetten of herstarten.


Reageer