Skip to main content

De nieuwe Philips TV is gekoppeld maar reageert niet op de aan knop. Dus ik krijg de tv heel moeizaam uit standby.

Meestal zet ik de TV met de orginele afstandsbediening aan en daarna verder met de L8 KPN witte afstandbediening en zwarte achterkant verder.

Dus een beetje vreemd dat alles werkt via de KPN afstandsbediening alleen het aanzetten reageert slecht. Soms na het vast houden van de aan knop en wat zwaaien reageert de TV, terwijl het uitzetten geen probleem is.

Vandaag weer eens verder met proberen. 

1. firmware update van de afstandsbediening uitgevoerd
    1. geen verandering. Aanzetten is nog steeds lastig
  2. nogmaals gekeken of er mogelijk nog verpakkings materiaal op de TV was achtergebleven
    1. de TV is vermoedelijk schooner dan hij ooit geweest is en op de bijgeleverde afstandsbediening reageert de TV goed
  3. nieuwe batterijen in de KPN afstandsbediening en de batterijstatus geeft nu 100%
    1. Nog steeds is de TV met de KPN afstandsbediening moeilijk uit standby te krijgen
  4. Instellen afstandsbediening voor de Philips TV.
    1. handmatig ingesteld en de afstandsbediening controleerd wel geluid maar aanzetten vanuit standby nog steeds een probleem
  5. afstandsbediening gereset en opnieuw gekoppeld met de TV box
    1. leuke procedure maar geen verandering

Als er nog tips zijn die ik nog niet heb geprobeerd dan hoor ik het graag. De work around is de bijgeleverde afstandsbediening gebruiken om de TV aan te zetten en de rest kan met de KPN afstandsbediening

Hallo ​@AndréKooijman, ik ben het met je eens dat dit zo wel onhandig gaat. Binnen de KPN community is ​@PeterG een expert op het gebied van de afstandsbediening. Wellicht heeft hij nog een goede suggestie. 

Ik gebruik voor Philips altijd code 326. Werkt tot nu toe op elke Philips. Hoe oud of jong ook.

Ik gebruik voor Philips altijd code 326. Werkt tot nu toe op elke Philips. Hoe oud of jong ook.

Dank jewel voor de tip maar helaas ook die code werkt niet.

De codes die ik heb geprobeerd zijn:

Ik krijg de tv wel aan met de KPN afstandsbediening maar ik moet zwaaien of ik een vliegtuig aan het binnenloodsen ben. De Philips afstandsbediening kent geen problemen en zet de TV direct aan. 

Als de TV eenmaal aan is werkt de bediening van geluid en het uitzetten van de TV prima. 

@PeterG 

Lees deze handleiding rustig door. 

Reset eerst jou KPN TV + box afstandsbediening. 

En koppel daarna jou KPN TV + afstandsbediening automatische aan met jou gloednieuwe Philips TV. 

De nummer voor Philips TVś is nummer 4. 

Daarna moet alles gaan werken. 

Bewaar wel de originele afstandsbediening van jou gloednieuwe Philips TV.  En kijk ook om de zoveel tijd naar de batterijen in jou Philips TV afstandsbediening op lekkages. 

@Frans123 hartelijk dank voor je tip en ik heb de handleiding van voor tot achter doorgenomen. Helaas het probleem blijft. 

Dus ik kan het geluid goed bedienen met de KPN afstandsbediening en ook het uitzetten van de TV werkt prima. Echter het aanzetten gaat niet in 1 keer. Soms moet ik 5 tot 6 keer op de knop drukken totdat de TV aanschiet. Met de originele Philips afstandsbediening gaat de tv in 1 keer aan. 

Ik heb de KPN afstandsbediening gereset en ontkoppelt van de box (android) en daarna weer met bluetooth gekoppeld.

Zelfs de firmware van de afstandsbediening bijgewerkt een ook gecontroleerd of the TV de laatste firmware versie heeft (alles okay).

Ik blijf wel zwaaien naar de TV is wel een grappig gezicht zo ‘s-avonds in bed 🙂.

Hier nog een soortgelijke vraag :

Wat ook nog loopt, nog niet opgelost dus,
Wel opvallend, het lijkt wel net zoiets.

Soms na het vast houden van de aan knop en wat zwaaien reageert de TV, terwijl het uitzetten geen probleem is.

Uitzetten gaat met dezelfde knop. Dat zal dus ook dezelfde infraroodcode zijn? (Want de KPN afstandsbediening zendt domweg onzichtbaar infraroodlicht uit, en heeft geen idee of de televisie dat ontvangen heeft.) Gekmakend!

Ik neem trouwens aan dat je wel een rood lampje op de afstandsbediening ziet branden?

Een alternatief is misschien HDMI CEC. Dan gaat de televisie aan zodra de KPN ontvanger aangezet wordt. Voor de TV+ Box is dat uitgebreider dan bij dan bij de Arris VIP5202, en misschien ondersteunen de oudste KPN ontvangers het helemaal niet. Bij in ieder geval de TV+ Box gaat de televisie ook vanzelf uit.

Welke ontvanger heb je? Voor de TV+ Box: HDMI CEC is verstopt in de beeldinstellingen, niet bij de instellingen voor de afstandsbediening. In je Philips televisie heet het EasyLink. Het moet in zowel ontvanger als televisie aanstaan. En dan heb je de TV knop hopelijk helemaal niet meer nodig.

Meestal zet ik de TV met de orginele afstandsbediening aan

Gebruikt die ook infrarood? Misschien gebruikt de afstandsbediening van je televisie bluetooth, ook al heeft de televisie ook een infraroodontvanger. Kun je makkelijk testen door de Philips afstandsbediening goed af te schermen tijdens testen. Of door juist met een telefooncamera te kijken of het ding een infraroodsignaal uitzendt.

​Ik blijf wel zwaaien naar de TV is wel een grappig gezicht zo ‘s-avonds in bed 🙂.

Aha, heb je nog een tweede ontvanger in huis? En dus ook een tweede KPN afstandsbediening om mee te testen?

In een ander topic is er trouwens iemand met eenzelfde probleem:

als ik de afstandsbediening van de tv gebruik kan ik hem dus weer aanzetten en met de KPN weer uit

En daar hielp een nieuwe afstandsbediening. Die kun je gratis aanvragen.

Inderdaad ook soortgelijk, hoewel hier de TV knop het wél doet voor uitschakelen, maar niet voor inschakelen. In dat andere topic doet volume het altijd slecht. Maar ook daar is een nieuwe afstandsbediening onderweg. Ik ben benieuwd!

@Arjan van B 

Dank jewel Arjan. Probleem opgelost kan nu de TV uit en aanzetten met 1 knop.

Oplossing: HDMI-CEC geactiveerd in het android boxje en Easylink geactiveerd in de TV!

Wat ook nog loopt, nog niet opgelost dus,
Wel opvallend, het lijkt wel net zoiets.

@KeesYagi voor mij werkte de HDMI-CEC en Easylink activeren als oplossing voor mijn probleem.

Toch blijf ik nieuwsgierig! Bijvoorbeeld wat een andere afstandsbediening gedaan zou hebben. (En dan nog steeds 🤯 als dat geholpen had.) Maar ik snap dat het probleem nu geen probleem meer is.

Voor toekomstige lezers: misschien is de televisie minder gevoelig in standby, en is de KPN afstandsbediening (of in ieder geval sommige exemplaren) niet zo sterk? Om welke televisie ging het?

@Arjan van B ik heb een nieuwe afstandsbediening bij KPN besteld om te kijken of dit het probleem zal oplossen. Mijn andere afstandsbediening is in de woonkamer aan een Samsung gekoppeld en als oud techneut “if it ain’t broken don’t try to fix it”.

Maar zal het proberen.

​ik heb een nieuwe afstandsbediening bij KPN besteld om te kijken of dit het probleem zal oplossen

Trouwens, alleen ter info: je hoeft zo’n ding niet te koppelen aan je KPN ontvanger, als je alleen maar infrarood wilt testen richting je televisie.

Als je de TV+ Box hebt dan kun je maar één standaard KPN afstandsbediening koppelen. Dus als je de nieuwe koppelt (via bluetooth) dan is de oude ontkoppelt. Zou geen probleem moeten zijn, maar gezien je terechte “if it ain’t broken don’t try to fix it”: je kunt, in ieder geval bij de TV+ Box, de nieuwe afstandsbediening handmatig afstemmen op je televisie zonder eerst te koppelen aan je ontvanger.

Je kunt (in ieder geval) bij de TV+ Box trouwens ook zien welke tv-code nu is ingesteld. Zie “afstandsbediening tv-code” in de instellingen van de afstandsbediening.

@Arjan van B ​@Frans123 

Test opstelling 1:

1. nieuwe afstandsbediening
  2. op Philips ingesteld met de snelcode (4)
  3. niet gekoppeld aan de android box (dus alleen infrarood)
  4. met de telefoon gecontroleerd of er infrarood werd uitgezonden en dat deed het

Resultaat 1:

1. TV gaat alleen naar herhaaldelijk drukken aan
  2. De android box gaat ook aan omdat deze via hdmi-cec en easylink is gekoppeld maar kan de android box niet bedienen omdat deze niet is gekoppeld. Gedraag is logisch

Test opstelling 2:

1. nieuwe afstandsbediening naar fabrieksinstelling gereset
  2. afstandsbediening handmatig ingesteld met de code 326
  3. niet gekoppeld aan de android box (dus alleen infrarood)
  4. met de telefoon gecontroleerd of er infrarood werd uitgezonden en dat deed het

Resultaat 2:

1. TV gaat alleen naar herhaaldelijk drukken aan
  2. De android box gaat ook aan omdat deze via hdmi-cec en easylink is gekoppeld maar kan de android box niet bedienen omdat deze niet is gekoppeld. Gedraag is logisch

Algemene opmerking: door de HDMI-CEC en easylink koppeling kan ik de TV aanzetten zonder veel problemen. De routine om eerst op het TV knopje te drukken en daarna op het knopje KPN kan geen kwaad omdat het TV knopje toch niet reageert lijkt het of het normaal werkt.

misschien is de televisie minder gevoelig in standby, en is de KPN afstandsbediening (of in ieder geval sommige exemplaren) niet zo sterk?

Maakt de afstand tot de televisie nog uit? En weet je waar de infraroodontvanger in de televisie zit?

(Dank voor het testen en de terugkoppeling!)

@Arjan van B afstand heeft geen invloed. Zelfs als ik de afstandsbediening direct voor de ontvanger houd maar dat geen verschil. Zelfs de afstandsbediening onder meerdere hoeken gehouden en geen verschil. Ook tellen of het na 5 keer drukken de TV aanschiet en soms lijk dat te werken maar het is niet consistent.

Dan heb je alles wel zo’n beetje onderzocht denk ik. 💪

Alleen nog voor toekomstige lezers: om welke type Philips televisie gaat het?

Dan heb je alles wel zo’n beetje onderzocht denk ik. 💪

Alleen nog voor toekomstige lezers: om welke type Philips televisie gaat het?

Type: 32PHS5572/12

@Arjan van B 

Reageer