Skip to main content

Ken jij onze Kennisbank? Eigenlijk is ‘ie nooit af. Daarom horen we in dit topic graag wat jij er nou van vindt.

 

Wat zie jij graag in de Kennisbank op de KPN Community?

Onze Kennisbank wordt steeds beter en groter. We blijven er aan werken om 'm steeds verder uit te breiden, waar nodig aanpassingen te doen en nieuwe informatie toe te voegen. 

Dat doen we gebaseerd op vragen die we voorbij zien komen, informatie die we aangeleverd krijgen en spontane ideeën. Maar, we maken de Kennisbank uiteindelijk voor jullie, de leden en bezoekers van onze Community. Dus horen we ook graag wat júllie graag zien in de Kennisbank.

  • Wat wil jij er graag in teruglezen? 
  • Mis je dingen in onze Kennisbank of zie je dingen die niet (helemaal) kloppen? 
  • Vind je het leuk om een artikel proef te lezen en te voorzien van feedback?
  • Of heb je zelf kennis die je graag wilt delen in een zelfgeschreven artikel?

Laat het ons weten!

 

Reageer in dit topic met je ideeën, feedback of vragen. Het Communityteam leest mee en komt er bij je op terug om te laten weten wat we met je feedback doen.

 

Updates van de Kennisbank

We breiden de Kennisbank regelmatig uit met nieuwe artikelen, en verbeteringen van bestaande. Elk kwartaal nemen we jullie mee in wat die veranderingen zijn. Ben je hier benieuwd naar, lees dan hier verder:

 

 

Kennisbank? Lees hier verder als je wilt weten wat onze Kennisbank nou precies is.

In dit topic onder:

 

Wat doet de monteur?

 

Staat o.a.:

Heb je een abonnement bij KPN? Dan plaatst de monteur van de aannemer ook de NT.

 

Dat schijnt onjuist te zijn. I.i.g. de monteur namens Glaspoort bij ons vanmorgen zegt dat dit niet gebruikelijk is; bij ons is de NT dan ook niet geplaatst, daarvoor moet ik over een paar dagen kpn bellen.


Nee, dat is waarschijnlijk alleen als de aanleg onder de vlag van Netwerk KPN gebeurt.

Bij Glaspoort eindigde het bij mij met het plaatsen van het Glasvezelaansluitpunt (FTU). Daarna zetten ze het signaal op groen voor de providers die diensten over hun netwerk leveren.

Ik kreeg ruim 2 weken daarna automatisch een mail van provider KPN “We passen uw verbinding aan” en ze stuurden mij een doe-het-zelf pakket toe met daarin een Genexis ONT.

Aansluitmoment een paar dagen later. Ondertussen al weer precies één jaar geleden. 


Ja, zoiets dacht ik al, al wordt in de zin daarvoor Glaspoort expliciet genoemd als zouden zij dat ook doen. Het artikel in de Kennisbank moet dus wellicht daarop aangepast worden. 


Ik vind de plaats van artikel over de DVS’en verkeerd, dat staat onder de rubriek kennisbank KPN TV, vind ik totaal niet logisch en zou daar ook niet zoeken.

Bij toeval het artikel gevonden, maar was wel zoeken.

 


Als ik zie hoe de DVS gepresenteerd wordt op de KPN website vind ik het wel logisch.

Draadloze Verbindingsset: draadloos tv-kijken

Met de Draadloze Verbindingsset kan je jouw verbinding in huis uitbreiden of verplaatsen. Met de adapters in het stopcontact kijk je tv waar dat eerst niet kon.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset


Ik denk dat die presentatie op de website ook beter achterwege kan blijven en al helemaal in combinatie met TV+. Het is mijns inziens absoluut niet aan te raden om een "draadloze" verbindingsset te gebruiken als je TV+ hebt. Gelukkig staat dat ook op die pagina.

 


Dat is zeker waar, wat mij betreft kan je de DVS beter helemaal niet meer gebruiken. Een netwerkkabel of wifi heeft mijn voorkeur. Maar de relatie DVS en televisie blijft “logisch”.


Dat is zeker waar, wat mij betreft kan je de DVS beter helemaal niet meer gebruiken. Een netwerkkabel of wifi heeft mijn voorkeur. Maar de relatie DVS en televisie blijft “logisch”.

Ik gebruik DVS in combinatie met een pc, niet met tv.

Piet.


Fijn om te lezen dat jullie zo scherp zijn en feedback met ons delen. Op deze manier kunnen we onze informatie zo up-to-date en relevant mogelijk houden voor iedereen!

@Henk2304 Dank voor je signaal! We gaan dubbelchecken hoe het precies zit en komen hierop terug.

Ik heb het bericht van @JanD  en de bijbehorende reacties verplaatst naar dit topic, omdat feedback op de Kennisbank het beste in dit topic past.

Ik begrijp goed waar je opmerking vandaan komt. De reden dat het artikel onder de categorie TV staat, is omdat veel klanten destijds hun iTV gebruikten via DVS. Daarom leek de rubriek TV een logische plek.

Voor zover wij weten, hebben we relatief weinig vragen ontvangen over het gebruik van DVS voor internet. Vandaar dat we het daar niet hebben geplaatst. Gelukkig is het nu duidelijk waar het artikel te vinden is 😉.


Feedback: het volgende:  mijn vriendin is met vakantie naar Nederland, wij wonen op Curaçao. Ik heb haar mijn KPN SIM meegegeven en een databundel + bellen voor haar gekocht. Nu is ze in Barcelona maar mobiel Internet wil niet werken terwijl ze wel kan bellen en gebeld worden. … Vandaag een half uur met KPN gebeld maar dat bracht niet de oplossing. Dus ik weer zoeken op Internet en het blijkt meer voor te komen dat Internet in het buitenland niet werkt… Nu mijn oplossing!!  Toen ik, voor haar vertrek naar Nederland, mijn SIM in haar toestel plaatste kwamen de APN’s automatisch binnen. De keuze stond op de 2e APN: KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet. In Nederland werkt dat maar blijkbaar NIET in Spanje kwam ik achter. Ze heeft de APN keuze gewijzigd naar de 1e en dat is:  KPN Internet  en nu werkt mobiel Internet wel! Kan iemand dit verklaren?  De APN genaamd:  APN: KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet   kwam ik in mijn zoektocht op Internet nergens tegen…. Wel:  Internet en portalmmm.nl.  Hopende anderen hiermee te kunnen helpen deze reactie!


Dank voor je feedback, @Mars_Cur .   

APN is iets wat tegenwoordig meestal automatisch door toestellen geregeld wordt.  Het is wel een instelling die bij ons bekend is en ook in stappenplannen is verwerkt.  

Op het forum hadden we ooit dit topic: 

We gaan kijken of we hier iets nuttigs voor op de kennisbank voor kunnen bedenken. 


Dank voor je feedback, @Mars_Cur .   

APN is iets wat tegenwoordig meestal automatisch door toestellen geregeld wordt.  Het is wel een instelling die bij ons bekend is en ook in stappenplannen is verwerkt.  

Mensen gaan niet gauw naar een forum… want dan moet je eerst een account aanmaken enz… Heb me het lazarus op de KPN site gezocht naar een oplossing maar NIET gevonden! Toevallig lees ik net van een familie in Spanje waarvan 1 kind geen mobiel Internet had omdat ook bij hem de andere APN was gekozen, hetzelfde dus als bij ons. Dat moet klantenservice toch weten zou je mogen denken!

Op het forum hadden we ooit dit topic: 

We gaan kijken of we hier iets nuttigs voor op de kennisbank voor kunnen bedenken. 


Het is fijn om te lezen dat je uiteindelijk een oplossing hebt gevonden voor het probleem met mobiel internet in het buitenland!

Wat betreft je opmerking over het aanmaken van een account: je hoeft geen account aan te maken om mee te lezen op ons forum. Iedereen kan de informatie en reacties bekijken zonder in te loggen. Wil je zelf deelnemen of reageren, dan is een account wel nodig. Dit helpt ons om de community overzichtelijk en betrokken te houden.

We begrijpen dat het frustrerend kan zijn als je niet direct de oplossing kunt vinden. De informatie over het instellen van je mobiele verbinding staat echter wel op onze website: Hulp bij instellen mobiel internet en ook in onze kennisbank.

Ik zal je feedback wel als algemeen signaal doorgeven aan onze klantenservice.
Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring! Jouw oplossing in de vorm van een topic kan zeker anderen helpen die met een vergelijkbaar probleem te maken krijgen en op onze community terechtkomen.


Reageer