Skip to main content

Feedback: het volgende:  mijn vriendin is met vakantie naar Nederland, wij wonen op Curaçao. Ik heb haar mijn KPN SIM meegegeven en een databundel + bellen voor haar gekocht. Nu is ze in Barcelona maar mobiel Internet wil niet werken terwijl ze wel kan bellen en gebeld worden. … Vandaag een half uur met KPN gebeld maar dat bracht niet de oplossing. Dus ik weer zoeken op Internet en het blijkt meer voor te komen dat Internet in het buitenland niet werkt… Nu mijn oplossing!!  Toen ik, voor haar vertrek naar Nederland, mijn SIM in haar toestel plaatste kwamen de APN’s automatisch binnen. De keuze stond op de 2e APN: KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet. In Nederland werkt dat maar blijkbaar NIET in Spanje kwam ik achter. Ze heeft de APN keuze gewijzigd naar de 1e en dat is:  KPN Internet  en nu werkt mobiel Internet wel! Kan iemand dit verklaren?  De APN genaamd:  APN: KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet   kwam ik in mijn zoektocht op Internet nergens tegen…. Wel:  Internet en portalmmm.nl.  Hopende anderen hiermee te kunnen helpen deze reactie!

Wtf: lees net dat dit ‘probleem’ al bekend was bij KPN !!! Waarom weet de klantenservice dit dan niet?

@Mars_Cur Hi was de KPN provider voor jongeren, het was gestopt 10 jaren geleden. Waarschijnlijk heb je nog een  heel oude simkaart.


@Mars_Cur 

Je kunt ook de toestel instellingen vinden op de kpn website. Waarschijnlijk wist de persoon die jij aan de lijn had dit niet…

 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

 


@Mars_Cur Hi was de KPN provider voor jongeren, het was gestopt 10 jaren geleden. Waarschijnlijk heb je nog een  heel oude simkaart.

SIM kaart is in mei 2023 door KPN vervangen. Ik had er nog een van Telfort inzitten geloof ik lol. Beide APN’s kwamen automatisch in de telefoon na het plaatsen van de SIM kaart.

Nu is het zo dat je een APN iedere naam kan geven: het gaat om de instellingen in de APN.


@Mars_Cur

Je kunt ook de toestel instellingen vinden op de kpn website. Waarschijnlijk wist de persoon die jij aan de lijn had dit niet…

 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

 

Deze Samsung A02 stond er niet bij, is ook hier gekocht en misschien niet in Nederland bekent.

Mijn punt is dat als het APN :  ‘KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet’ ,  standaard is geselecteerd, en deze in Nederland werkt, dan verwacht je niet 1, 2, 3 dat deze APN, in dit geval in Spanje, niet werkt en je de APN met de naam: ‘KPN Internet’ moet selecteren. Nu werkt mobiel Internet wel! Elders in dit forum had ook 1 persoon in een gezin geen mobiel Internet in Spanje. Ook doordat APN ‘KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet’  automatisch als voorkeur was ingesteld. Het komt dus vaker voor dat de verkeerde APN als voorkeur staat ingesteld.


@Mars_Cur

Ik heb geen idee waarom bij jullie de verkeerde apn instellingen zijn geselecteerd. Met mijn  toestel (Samsung S21) heb ik dit probleem niet. Staat op "KPN internet" met apn internet ingesteld. Mijn partner heeft een OPPO en daar staat het ook goed ingesteld. Hetzelfde geldt voor mijn zakelijke toestel. 

Ik heb alleen de link gedeeld mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben in het buitenland. Je kunt dan zelf de toestel instellingen controleren, zonder direct naar de klanten service te bellen. Het forum is er om elkaar te helpen. Zoals jezelf ook hebt gedaan, alleen heb ik je bericht aangevuld. 


Wat fijn dat je uiteindelijk de oplossing gevonden hebt @Mars_Cur! Dank voor het delen. De APN is inderdaad heel belangrijk. Wel jammer dat je er zelf achter moest komen, maar mogelijk zijn anderen hier in de community weer geholpen met jouw tips :)

Extra informatie voor de meelezers: in onze Kennisbank hebben we ook tips verzameld die je kunt proberen als roaming niet werkt.

 


Reageer