Skip to main content
Sticky Kennisbank

Nieuws en updates over de Kennisbank in de KPN Community

  • 26 March 2024
  • 16 reacties
  • 453 keer bekeken
Nieuws en updates over de Kennisbank in de KPN Community

Ken jij onze Kennisbank al? Eigenlijk is ‘ie nooit af. Daarom nemen we je graag mee in waar we mee bezig zijn.

 

De Kennisbank wordt steeds completer

Onze Kennisbank wordt steeds beter en groter. We blijven er aan werken om 'm steeds verder uit te breiden, waar nodig aanpassingen te doen en nieuwe informatie toe te voegen. 

Deze wijzigingen en nieuwe artikelen zijn alleen niet zo zichtbaar, want ze ‘gaan op’ in het grote geheel van alle informatie die al in de Kennisbank staat. Er gebeurt van alles, maar je ziet er niet direct zo veel van terug.
 

Nieuws en updates delen

Vandaar dat wij vanaf nu, maart 2024, nieuws en updates met je gaan delen! Elk kwartaal maken wij een update van alle aanpassingen die we hebben gedaan, en die delen we met je in de reacties onder dit topic. De meest recente kwartaalupdate linken we vervolgens weer hier, in dit groene blok:

 

Feedback op de Kennisbank?

Naast dat we deze updates met jullie delen, horen we graag wat jij van de Kennisbank vindt! Nieuwe ideeën, feedback op bestaande artikelen, alles mag!

Laat het ons weten in dit topic:

 

Zonder jullie bijdrage is het geen complete Kennisbank. Wij én jullie maken gretig gebruik van de informatie die we hier verzamelen. 

 

Kennisbank? Lees hier verder als je wilt weten wat onze Kennisbank nou precies is.

 

Graag vaker data delen wanneer er updates aankomen in de naaste toekomst, ik merk vooral dat aangaande de modem updates veel klanten willen weten op welke termijn er een update te verwachten is, frequenter communiceren s.v.p.


Laten we meteen de daad bij het woord voegen: de eerste kwartaalupdate van dit jaar. We hebben de afgelopen tijd weer verschillende aanpassingen en toevoegingen in onze Kennisbank gedaan, lees maar mee:

 

Formule-1 is natuurlijk een ding. Zeker nu het seizoen weer begonnen is. Zo hebben we onlangs een aanvulling in het Viaplay artikel gedaan over op verschillende apparaten tegelijk kijken:

 

Informatie toegevoegd over het aanvragen van een wandbeugel:

 

Het Amazon Prime topic aangevuld, aangezien je dit ook via je KPN factuur kunt betalen:

 

Het Netflix artikel is verder uitgebreid:

  • Netflix kon je op 2 manieren bestellen. 1 daarvan was een abonnement bij Netflix, facturatie via KPN. Dat ging vaak fout bij opzeggen en facturatie liep door. Er was een 0-euro dienst zodat de facturatie überhaupt mogelijk was. Dit werd wel eens opgezegd via de klantenservice, maar klanten moesten eigenlijk bij Netflix zijn. Klanten kregen zelfs een bevestiging ervan. die 0-euro dienst is nu niet meer zichtbaar, waardoor dit niet meer voor kan komen.
  • Daarnaast: Informatie over het delen van Netflix accounts toegevoegd.

 

Informatie over het verwijderen van Multisim toegevoegd:

 

We hebben het Gastwifi KB artikel uitgebreid met handige achtergrondinfo.

 

 

Nieuwe Kennisbank artikelen:

 

Andere kleine aanpassingen:

  • Er waren nog klanten die Videoland Plus voor juli 2023 besteld hebben en de oude prijs van 8.99 betalen. Per 29 februari wordt dit rechtgetrokken naar de standaard prijs van 9,99. Melding hierover in KB artikel toegevoegd.
  • We hebben een banner in het Unlimited artikel geplaatst om klanten erop te wijzen dat deze info voor oude Unlimited abonnementen geldt.

 

TV+ aanpassingen en toevoegingen:

 

Dat was hem voor nu! Zo gauw er nieuws is, delen we het hier. En zoals eerder gezegd, alle input, feedback en ideeën blijven welkom 😊


Ik mis in de kennisbank de uitleg over de KPN-ESET-beveiliging.

Alleen KPN Veilig wordt beschreven.

Komt daar nog uitlegen advies over?

Ik heb me vandaag op KPN ESET geabonneerd i.v.m. 1 maand gratis proef.

Wat ik me afvraag is of ik beide beveiligingen tegelijk kan gebruiken, is er een overlap of vullen ze elkaar aan? @Alexandra van KPN 

 


Ik mis in de kennisbank de uitleg over de KPN-ESET-beveiliging.

@N.N. Eerlijk gezegd heb ik daar niet gelijk een antwoord op. Ik zal het eens hier in de groep gooien.

 


Gisteren meldde een forumlid een update voor de V10 en een ander forumlid vroeg zich af waarom dit niet in de rubriek modem-updates is meegedeeld, terechte vraag vind ik.

Verder  mis ik dus de aankondiging van die update, wat die update doet, wanneer en voor wie die update komt.

Zie onderstaande link:

 


Product Updates en de Kennisbank zijn verschillende dingen, dit is niet helemaal de plek daarvoor dus 🙂 Paul heeft net in dat topic wat je noemt gereageerd met uitleg over dat versienummer.


Ik mis in de kennisbank de uitleg over de KPN-ESET-beveiliging.

Alleen KPN Veilig wordt beschreven.

Komt daar nog uitlegen advies over?

Ik heb me vandaag op KPN ESET geabonneerd i.v.m. 1 maand gratis proef.

Wat ik me afvraag is of ik beide beveiligingen tegelijk kan gebruiken, is er een overlap of vullen ze elkaar aan? @Alexandra van KPN 


Bedankt @N.N.! Uitleg over KPN Veilig Netwerk Thuis: netwerkbeveiliging met ESET miste inderdaad nog en staat nu in onze Kennisbank!

Als er nog vragen zijn over deze dienst, open dan gerust een nieuw topic!


Juni is begonnen, dus tijd voor een nieuwe Kwartaalupdate over de Kennisbank!

 

Voor modems met de nieuwe KPN Software hebben we een artikel toegevoegd over hoe je de Firewallinstellingen aanpast:

 

Ook is er een artikel toegevoegd over het aanpassen van de algemene Wifi instellingen. Hierin wordt o.a. uitgelegd hoe je het beveiligingsniveau kunt aanpassen:

 

Het al bestaande artikel over Ouderlijk toezicht / MAC Filtering is substantieel uitgebreid nu MAC Filtering ook daadwerkelijk beschikbaar is op zowel de Box 14 als de Box 12:

 

 

Op het gebied van Online Veiligheid hebben we nu uitleg staan over de Netwerkbeveiliging van ESET:

 

En een nieuw artikel met meer uitleg over de verschillende vormen van phishing, spoofing en overlast:

 

En, als afsluiter van deze update, een handig artikel over Storytel bij KPN! Wat is het, hoe zet je het aan:

 


Is er wel eens overwogen om reacties op Kennisbank-artikelen wél toe te staan? Met daarbij dan de aantekening dat jullie die na verwerken snel verwijderen om de boel netjes te houden? Dat maakt melden van fouten, suggesties voor aanvullingen, of vragen over onduidelijkheden een stuk gemakkelijker.

Of als alternatief de optie “Melden” beschikbaar maken, zodat je de moderators op een probleem kunt wijzen? Ik zie die optie nooit bij topics van moderators, en dus ook niet in de Kennisbank. (Wel bij reacties van moderators.) Ik vind het wel vervelend dat je bij “Melden” ook niet de tekst van je melding kunt lezen als een moderator reageert.

 

Kennisbank-topics op KPN Community: geen enkele interactie mogelijk.

 

 

Niet-moderator-topics op KPN Community: wel “Melden” mogelijk.

 

(Actueel voorbeeld: de afbeeldingen bij “Knoppen op de afstandsbediening” ontbreken in De afstandsbediening van de KPN TV+ Box.)

 

De afbeeldingen geven een HTTP 500 Internal Server Error foutmelding; 1, 2:
 

 

 

 


Nog een voorbeeld/feedback: uitleg over de afstandsbediening. Waar kun je onderstaande dingen kwijt zonder off-topic te worden in een ander topic?

 

  • Lampjes: kleuren worden al beter uitgelegd bij de Comfort+ afstandsbediening en dat zou niet misstaan bij de reguliere afstandsbediening, en vooral dit:
    Het lampje zal ook blauw knipperen als de TV+ Box de verbinding met de afstandsbediening niet heeft kunnen afsluiten. Bijvoorbeeld als je de TV+ Box stroomloos maakt voordat deze volledig op stand by stond. Dit knipperen stopt na 30 seconden. De verbinding met de TV+ box wordt automatisch hersteld als je de TV+ Box weer aanzet. 
  • Bronkeuze: na indrukken van “bron” gaan de pijltjes en OK ook via infrarood naar de televisie. Het lampje brandt dan ook rood, in plaats van groen. Dit stopt na een tijdje, en direct nadat je OK gedrukt hebt.
  • Virtuele afstandsbediening: als je daarmee ook het volume wilt regelen, dan wel de koppeling met je televisie voor de afstandsbediening op “uit” zetten. Zie de optie “Afstandsbediening afstemmen op de tv”. En het volume van je televisie zelf hard zetten en niet meer aankomen.

 


Eens met Arjan. Je ziet dat bijv nu gebeuren nadat in de kennisbank het topic over de nieuwe AB voor tv+ is gemaakt. Daarover werden gisteren opmerkingen/aanvullingen geplaatst in een ander topic. Dat moet toch beter/anders kunnen.


De vraag waar je feedback kwijt kunt is een goede vraag. Het antwoord daarop is: dit topic. Het komt misschien niet heel duidelijk naar voren uit het startbericht, maar hier kun je alles melden over de KB in het algemeen, of over specifieke artikelen.

Bedankt dan ook voor je feedback, we gaan er mee aan de slag!


hier kun je alles melden over de KB in het algemeen, of over specifieke artikelen.

Ik hoop dat het werkt. Maar ik denk dat dit topic teveel verstopt is daarvoor. In de eerste plaats vanwege de huidige titel. Maar vooral ook voor mensen die dit forum verder amper gebruiken, maar wel degelijk feedback hebben na het lezen van een Kennisbank-artikel.

Trouwens, ik heb het gevoel dat er tot nu toe erg weinig met feedback op Kennisbank-artikelen gedaan is, dus ikzelf ga dit topic daar ook niet voor gebruiken. (Voorbeeld: nog steeds geen enkele zinnige uitleg over hoe je de Google Assistant kunt gebruiken. En bij de instellingen voor de ondertiteling wordt nog steeds van alles opgenoemd dat geen enkel effect heeft, of in ieder geval niet bij televisiekijken.)

Maar ik moet hoe dan ook geen tijd meer stoppen in dit forum. Want, grom...

 

...natuurlijk deze weer na het versturen van mijn eerste versie van deze reactie.

Gainsight forumsoftware is zó enorm slecht!

 

En natuurlijk alleen als je vergeet je bericht voor de zekerheid even te kopiëren voordat je “Verstuur” klikt. Ik weet: het is karma. En ik dwaal af.

 

Succes!


We hebben de afgelopen periode nagedacht over jouw opmerkingen, @Arjan van B, en of en wat we daarmee kunnen doen. We zijn tot de conclusie gekomen dat we Kennisbank artikelen niet gaan openzetten voor reacties. Als we dat namelijk wel doen, dan gaan we daar vooral reacties krijgen van klanten die gewoon vragen stellen of opmerkingen maken. Dingen als dat er bij hen iets niet werkt, of hoe iets gedaan moet worden. Kortom, reacties die gewoon een eigen topic moeten zijn, en niet feedback zijn op de Kennisbank artikelen zelf. 

Maar, we willen inderdaad wél graag dat mensen feedback geven op de artikelen. Zoals eerder aangegeven kan dat in dit topic. Dat is, mede, waar deze voor is. Geven we ook aan in het startbericht. Dus, wat we gaan doen is in elk Kennisbank artikel een afsluiter toevoegen waarin we aangeven dat mensen hier terecht kunnen voor feedback op de Kennisbank artikelen. Dit topic wordt door het team meegelezen, dus alle feedback die hier dan binnenkomt kunnen we bespreken en dan terugkoppelen wat we ermee doen.

 

Wat betreft jouw eerdere feedback:

  • de afbeeldingen in het TV+ AB topic zijn hersteld
  • info over de lampjes is toegevoegd. Dat heeft even geduurd omdat we even moesten navragen of de lampjes van de witte afstandsbediening op dezelfde manier werken als die van de Comfort+
  • virtuele afstandsbediening, dat stukje gaan we niet verder uitbreiden. Hoe dit soort apps werken wil nog wel eens wat wijzigen, dus we houden op dat vlak bij de summiere stappen om de koppeling tot stand te brengen. 

Het is september, dus tijd voor de volgende kwartaalupdate van nieuwe en aangepaste Kennisbankartikelen.

 

Nieuwe artikelen

Nieuw product dat we aanbieden onder de paraplu van KPN Veilig

 

Info over hoe je mailfilters instelt in de Webmail en waarom dat handig kan zijn.

 

Eerste deel van een aantal geplande artikelen over hoe je dingen doet met KPN Cloud

 

De nieuwe afstandsbediening voor de TV+ die je kunt aanschaffen voor gebruik naast of in plaats van de reguliere witte afstandsbediening.

 

Artikel over de hoe en de wat van de TV+ app voor mobiel en tablet

 

Overzicht van de verschillende soorten entertainmentpakketten en -diensten die we bieden en hoe je die aanvraagt en activeert.


Aangepaste artikelen

Hier is een blokje toegevoegd met informatie over de lampjes van de afstandsbedieningen, wat de verschillende kleurtjes betekenen.

 

Met de recente updates voor de modems met KPN Software is het mogelijk om de hele ethernetpoort 4 in te stellen als gastnetwerk poort. Hoe je dit instelt is toegevoegd aan dit artikel.

 

Deze is bijgewerkt omdat er een verschil zit tussen het opvragen van een oud contract, versus je hele dossier.

 

Bijgewerkt met de nieuwe abonnementsvormen van HBO


We hebben de afgelopen periode nagedacht over jouw opmerkingen, @Arjan van B, en of en wat we daarmee kunnen doen. We zijn tot de conclusie gekomen dat we Kennisbank artikelen niet gaan openzetten voor reacties. Als we dat namelijk wel doen, dan gaan we daar vooral reacties krijgen van klanten die gewoon vragen stellen of opmerkingen maken. Dingen als dat er bij hen iets niet werkt, of hoe iets gedaan moet worden. Kortom, reacties die gewoon een eigen topic moeten zijn, en niet feedback zijn op de Kennisbank artikelen zelf. 

Maar, we willen inderdaad wél graag dat mensen feedback geven op de artikelen. Zoals eerder aangegeven kan dat in dit topic. Dat is, mede, waar deze voor is. Geven we ook aan in het startbericht. Dus, wat we gaan doen is in elk Kennisbank artikel een afsluiter toevoegen waarin we aangeven dat mensen hier terecht kunnen voor feedback op de Kennisbank artikelen. Dit topic wordt door het team meegelezen, dus alle feedback die hier dan binnenkomt kunnen we bespreken en dan terugkoppelen wat we ermee doen.

 

We hebben hier de afgelopen dagen nog wat verder over nagedacht en de strekking blijft hetzelfde. Alleen gaan we toch een apart topic maken waar mensen hun feedback over de Kennisbank kwijt kunnen. Dat topic is deze:

Deze gaan we in een afsluiter in elk KB artikel linken. Daar werken we nu aan om dat overal toe te voegen.

Dit huidige topic blijft degene waarin we nieuws en updates over de Kennisbank delen. Het startbericht van dit topic is hierop aangepast. 


Reageer