Skip to main content

Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+

1. ✅ HD+ zenders. ✅ (5 april 2023). Helaas is dit alleen bij live televisiekijken het geval. Bij uitgesteld kijken (terugkijken en opnames) worden de gewone HD streams gebruikt.
  2. ☑️ Gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij terugkijken (begin gemist, opname), on demand (films/series) als bij live televisie. ☑️ In versie 1.115.6 van de TV+ app is Dolby geluid beschikbaar gemaakt bij terugkijken (begin gemist en opnames)
  3. ✅ Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is. ✅ (16 januari 2024). De functionaliteit beperkt zich tot één zenderlijst (de favorieten) maar KPN gaat kijken of meerdere zenderlijsten mogelijk gemaakt kunnen worden (Klik). Bij opnames worden helaas de opnames voor niet favoriete zenders nog wel getoond.
  4. ☑️ Opstarten op het scherm/functie/app die actief was bij het afsluiten van de TV+ Box en het configureer maken van het scherm waarmee opgestart wordt. (Laatst actieve scherm, startscherm, gids, laatste live zender, apps, Netflix, ...) ☑️ 5 juli 2023: Gedeeltelijk geïmplementeerd. Het is nu mogelijk om of met het startscherm of met live televisie op te starten.
  5. In de gids tonen of er een opname van een programma gepland staat. Het icoontje dat er een nieuwe opname (gepland) is voor het programma wordt pas getoond nadat het scherm “Opgeslagen” een keer geopend is.
  6. ✅ Aanpasbaar startscherm waarbij tegelrijen gesorteerd kunnen worden maar ook onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de tegelrijen "Top 20 films van Pathé Thuis" en "YouTube" willen verbergen.  ✅ (6 november 2023)
  7. Aanpasbaar menu waarbij menuopties onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de menuopties "Nu op TV" en "Sport" willen verbergen.
  8. Beperken aantal kliks om bepaalde functionaliteit te starten. Zo heb ik bijvoorbeeld acht kliks nodig om van live televisie kijken naar het overzicht van opnames te gaan terwijl dat op de "oude" TV ontvangers met drie kliks gebeurd was. Om dan nog maar te zwijgen over het aantal kliks dat nodig is om in die tegelrijen met opnames de juiste te selecteren.
  9. ❌ Verticale gids. (Klik) En deze met de OK knop kunnen openen vanuit (live) televisie kijken. (Klik) 15 juli 2024: Het tweede gedeelte zal er niet gaan komen immers de OK knop vanuit (live) televisie kijken opent vanaf versie 1.157.3 van de TV+ launcher de mini gids. (Klik❌ (10 september 2024)
  10. ✅ Herinneringen (Klik✅ (21 september 2023)
  11. ❌ P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en 'Opgeslagen'. (Klik❌ (10 september 2024)
  12. Optie voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'. (Klik10 september 2024: Wordt niet ingevoerd voor “Nu op TV”.

13. Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB. (Klik)

14. ✅ Optie screensaver radio aan/uit. (Klik✅ (12 juni 2023)

15. ✅ Minigids zodat je zonder openen van de gewone gids het voorgaande programma kunt terugkijken. (Klik✅ (23 april 2024)

16. Leesbaarheid tijdbalk verbeteren. (Klik)

17. ✅ Opname icoontje in de gids niet na maar voor de titel plaatsen. (Klik✅ (30 mei 2023)

18. ☑️ In kunnen stellen of en zo ja, hoe lang de informatiebalk getoond moet worden bij schakelen naar een andere zender (zappen) maar ook bij het terugkijken van een opname of na het pauzeren van een uitzending.. ☑️ De duur dat de informatiebalk getoond wordt is instelbaar gemaakt in versie 1.160.2 van de TV+ launcher. (Klik) helaas wordt hij nog wel getoond bij het zappen.

19. Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijkheid om in de gesproken taal te ondertitelen. (Klik)

20. Ondersteuning dynamic frame rates.

21. ✅ Geluid van live uitzending door laten lopen als gids geopend wordt. (Klik✅ (13 december 2023)

22. ✅ Knop om direct naar de lopende TV uitzending te springen. (Klik) ✅ (25 januari 2024)

23. Ondertiteling conform de instellingen. (Klik) Dit issue wordt vanaf nu (26 jul 2023) als bug gezien en is derhalve opgenomen in de bekende bevindingen.

24. ✅ Eigen volgorde van favoriete apps kunnen instellen. (Klik✅ (21 september 2023)

25. Afstandsbediening via HDMI CEC (Klik)

26. Geluidsvertraging voor hdmi en s/pdif afzonderlijk in kunnen stellen (Klik)

27. ✅ Kunnen verwijderen van serieopnames als er geen toekomstige uitzendingen meer zijn. (Klik✅ (23 augustus 2023)

28. ✅ Kunnen instellen of rechtsboven de gids de lopende uitzending getoond wordt of een beeld van de geselecteerde uitzending. (Klik✅ (7 september 2023)

29. ❌ Full-screen gids. (Klik❌ (9 mei 2023)

30. Mogelijkheid om de kleur van de tijdbalk in de gids aan te kunnen passen, dit felle groen doet pijn aan mijn ogen.

31. ✅ Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames. (Klik) ✅ Is mogelijk met de gele knop. (14 mei 2023)

32. Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub. (Klik)

33. ❌ Prullenbak bij verwijderen van opnames (Klik❌ (14 mei 2023)

34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. (Klik)

35. ❌ Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.  ❌ (31 mei 2023) KPN beweert dat dit niet uitvoerbaar is maar ik zou niet weten waarom niet.

36. ✅ "Online" gebruiksaanwijzing. ✅ (13 juni 2023)

37. Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen. (Klik)

38. Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de S/PDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI.

39. ✅ HDR op automatisch kunnen instellen. (Klik✅ (7 december 2023)

40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. (Klik❌ (19 oktober 2023)

41. ❌ Uit kunnen zetten van de rode led in stand-by. (Klik❌ (31 mei 2023)

42. Sortering opnames aan kunnen passen. (Klik) en (Klik)

43. Beschikbaarheid einddatum tonen bij on-demand. (Klik)

44. Geluidsniveau bij maximaal volume hoger (en lager) in kunnen stellen. (Klik)

45. ❌ Bij sluiten van een app terug kunnen keren naar het scherm dat actief was bij het starten van de app. (Klik❌ (26 juli 2023)

46. Uitleg in beeld over functies kleurtoetsen afstandsbediening. (Klik)

47. ☑️ KPN+ box op stand-by na stroomuitval. (Klik) ☑️ De TV+ Box gaat na een update weer in stand-by. (9 oktober 2023) Helaas blijft hij na een stroomuitval nog altijd aan staan.
  48. Afleveringen die tot een serie behoren altijd als serie in de opnamelijst tonen ookal zijn ze als individuele uitzendingen opgenomen. (Klik)
  49. Lijst met favoriete films/series uit on-demand kunnen beheren. (Klik) KPN gaat hier naar kijken (Klik).
  50. Optimalisatie van de bediening van de TV+ Box m.b.v. een muis. (Klik)
  51. In de gids tonen of uitzendingen in de toekomst zonder opnemen een week teruggekeken kunnen worden. (Klik)
  52. Tonen van gerelateerde uitzendingen bij terugkijken uit de gids. (Klik)
  53. ❌ Kunnen instellen dat opname behouden moet blijven als opslag vol raakt. (Klik) ❌ (26 maart 2024)
  54. Tonen datum van een opname. (Klik)
  55. Tonen kanaalnummer in (mini)gids, bij “Nu op TV” en/of in het infoblok. (Klik en Klik)
  56. Met P+ en P- cyclisch kunnen bladeren in de gids. (Klik)
  57. Televisiezenders en radiozenders in aparte gidsen kunnen tonen. (Klik❔Waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren. (2 augustus 2024)
  58. Met de home toets naar de laatst actieve functie binnen het startscherm. (Klik)
  59. ❌ Hernoemen van de toets "radio" in "TV/radio" en deze gebruiken om te switchen tussen televisie (gids/zender) en radio (gids/zender). ❌ (2 augustus 2024) Er is nu wel een Comfort+ afstandsbediening en die heeft wel een radio toets en een TV toets waarmee je eenvoudig kunt switchen tussen de laatst beluisterde radio zender en de laatst gekeken TV zender. 
  60. Uitbreiden van EPG informatie. (Klik)
  61. Menu items benaderbaar maken met spraak. (Klik)
  62. ❌ Instelbaar maken of ondertiteling in één of in meerdere kleuren getoond wordt. (Klik❌ (17 oktober 2023)
  63. ❌ Screensaver inschakelen als live televisie (of uitgesteld kijken) langere tijd gepauzeerd wordt. (Klik❌ (23 november 2023)
  64. ❌ OTT diensten onzichtbaar kunnen maken en ervoor zorgen dat er ook geen titels van die OTT diensten zichtbaar worden bij zoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Pathé Thuis. ❌ (23 november 2023)
  65. In kunnen stellen dat de TV+ Box onzichtbaar moet zijn voor nieuwe bluetooth koppelingsverzoeken. (Klik)
  66. Een overzicht op het startscherm met de laatst bekeken films, of series, als deze nog niet voltooid zijn zodat deze eenvoudig verder gekeken kunnen worden. (Klik) Hier wordt aan gewerkt. (Klik
  67. Aanbevelingen (top picks) van alle on-demand diensten op startscherm. (Klik)
  68. ✅ Bij verwijderen van een opname uit een serie automatisch de dichtstbijzijnde aflevering uit de serie selecteren i.p.v. de nieuwste. (Klik✅ (31 juli 2024)
  69. Tonen release notes na update. (Klik)
  70. ❌ Per kanaal kunnen instellen of Dolby danwel stereo geluid gebruikt moet worden. (Klik) ❌ (27 september 2024)
  71. Ondersteuning van alle toetsen van de afstandsbediening via de Android TV API maar ook toetsen die niet op de KPN afstandbediening zitten maar wel handig zijn zoals bijvoorbeeld de Apps toets en de TV toets. (Klik)
  72. ❌ De knoppen TV en bron laten werken in het geval dat het volume op de TV+ Box zelf geregeld wordt. (Klik) ❌ (8 februari 2024)
  73. Cyclisch scrollen door een tegelrij op het startscherm. (Klik)
  74. Bingewatchen van opgenomen series. Dat de volgende opgenomen aflevering automatisch begint als je de huidige klaar hebt. (Klik)
  75. Als je tijdens terugkijken van een uitzending terugkeert naar de gids dan zou de gids op de uitzending moeten blijven staan die je aan het terugkijken was i.p.v. naar “Nu” te springen. (Klik)
  76. ✅ Na het kijken van een opname en terugkeren naar het scherm "Opgeslagen" de laatst gekeken opname selecteren. (Klik✅ (31 juli 2024)
  77. ❌ Eco-mode pas activeren nadat de TV ontvanger een kwartier standby gestaan heeft. (Klik❌ (31 juli 2024)
  78. ❌ Eigen volgorde van zenders in de gids (Klik). ❌ (31 juli 2024)
  79. ☑️ Mogelijkheid om een tweede afstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. (Klik) ☑️ Met de Comfort+ afstandsbediening is het mogelijk om een tweede afstandsbediening. Twee dezelfde afstandsbedieningen koppelen gaat niet mogelijk worden.
  80. ❔ Mogelijkheid om kinderfilms/series niet te tonen zodat mensen zonder (kleine) kinderen een overzichtelijkere weergave hebben van bijvoorbeeld "Series voor jou".❔ (31 juli 2024)
  81. In de tijdbalk aangeven hoever men zich van het "live-punt" bevindt bij het terugkijken (uit de gids of een opname) van uitzendingen die nog live gaande zijn. (Klik)
  82. ❔ Eenvoudig kunnen activeren van bluetooth oortjes, koptelefoon of speaker. (Klik❔ Gaat waarschijnlijk niet gebeuren. (12 augustus 2024)
  83. ❌ Instelbaar maken van de snelheid van spoelen bij gebruik van de voor- en achteruitknop van de ring. (Klik❌ (10 september 2024)
  84. ❌ Instelbaar maken van de tijdsduur voor auto-repeat en long-press van toetsen. (Klik❌ (10 september 2024)
  85. ❌ Geen apps voorinstalleren als er een Google account ingesteld is zodat de gebruiker zelf kan bepalen welke apps hij wel of niet wil installeren. (Klik) ❌ (31 oktober 2024)
  86. Achtergrondkleur aan kunnen passen. (Klik10 september 2024: Wordt samengevoegd met punt 30.
  87. In de tijdbalk de eindtijd van de uitzending tonen i.p.v. het aantal resterende minuten. (Klik)
  88. Mogelijkheid om profielen aan te maken met eigen favorieten, herinneringslijsten, verder kijken tijdstippen, etc. Elk profiel zou hierbij optioneel afgeschermd moeten kunnen worden met een pincode. (Klik)

Voel je vrij deze lijst met feature requests aan te vullen.

Let op, dit topic gaat over feature requests, niet over bug reports.

Weten jullie nu wat het leukste😩😢is van alle discussies en vermeende ‘oplossingen’ ? Dat het nog steeds bagger is en NOG STEEDS NIET WERKT zoals zou moeten. De consument is de dupe, word van het kastje naar de muur gestuurd, word als lastig bestempeld en moet vooral niet zeuren. dat is kpn !!!!

Ik ben er zeer tevreden over en heb geen klachten.

Je kunt in de minigids ook naar links en rechts scrollen, Harry. Dan kun je verder terug in de tijd, of juist vooruit. 

Dit is geen duidelijk overzicht zoals de gids geeft. Dit is wel handig om te kijken wat er nu op tv is maar niet om een overzicht te hebben van 7 zenders en 1 uur terug en 1 uur vooruit zoals in de gids in 1 overzicht. Is dus niet hetzelfde. Daar is de gids toch voor? 

Is het niet mogelijk om zelf te kiezen wat de functie is van de knoppen "Netflix" en "Disney" op de afstandsbediening? Ik gebruik die apps niet en is het dus zonde van die knoppen?

Je kunt in de minigids ook naar links en rechts scrollen, Harry. Dan kun je verder terug in de tijd, of juist vooruit. 

Dit is geen duidelijk overzicht zoals de gids geeft. Dit is wel handig om te kijken wat er nu op tv is maar niet om een overzicht te hebben van 7 zenders en 1 uur terug en 1 uur vooruit zoals in de gids in 1 overzicht. Is dus niet hetzelfde. Daar is de gids toch voor? 

Is het niet mogelijk om zelf te kiezen wat de functie is van de knoppen "Netflix" en "Disney" op de afstandsbediening? Ik gebruik die apps niet en is het dus zonde van die knoppen?

Maar daarvoor kan je toch naar de gids?

Ik heb nog een verzoek. Eigenlijk is het een verzoek van 3 jaar geleden maar ik kan het hier niet vinden. Het gaat om deze thread: 

Het gaat om het volgende :

Als je een serieopname instelt voor bv een serie dan worden alleen de afleveringen van dat seizoen opgenomen. Als er een nieuw seizoen wordt gestart, moet je een nieuwe serieopname instellen... Dat is niet handig want dan moet je dus elke week checken of er een nieuw seizoen is gestart en een nieuwe serieopname starten. Het zou handig zijn als de nieuwe seizoenen ook opgenomen worden. Kunnen jullie dit aanpassen? 

Feature request:

Toevoegen van de eindtijd van een programma in de gids en als je naar beneden klikt als je live of terugkijkt. 

Nu staat er wel de begintijd en hoeveel minuten nog te kijken is maar ik denk dat de eindtijd een goede toevoeging zou zijn. Dan hoef je het niet zelf uit te rekenen 😉

Maar daarvoor kan je toch naar de gids?

Inderdaad maar als je even verder terug leest, kun je lezen waar deze discussie eigenlijk over gaat. 

Feature request:

Toevoegen van de eindtijd van een programma in de gids en als je naar beneden klikt als je live of terugkijkt. 

Nu staat er wel de begintijd en hoeveel minuten nog te kijken is maar ik denk dat de eindtijd een goede toevoeging zou zijn. Dan hoef je het niet zelf uit te rekenen 😉

Ik heb zoiets wel eens vaker nagevraagd. We hebben in de gids en in de informatiebalk maar beperkt de ruimte. We moeten kiezen wat we daar willen weergeven. Alles kan niet, dan wordt het te druk en onoverzichtelijk. De huidige keus is resterende tijd. 

Je noemt uitrekenen. Ik heb zelf bij het tv kijken nog nooit actief uitgerekend wanneer een tv programma dan eindigt. Als ik zie dat iets nog, bijvoorbeeld, 37 minuten duurt denk ik ‘dik half uur nog’ maar houd ik me verder niet bezig met welke tijd het dan is na dat dikke half uur. Dus voor mij is dit een feature dat niets toevoegt.

Maar, ik wil graag jouw perspectief begrijpen. Kun je me meer achtergrond geven waarom het hebben van die eindtijd voor jou van toegevoegde waarde is, @Harry_Nak . Dan kan ik het meenemen in onze feedback richting de tv mensen. Want als ik alleen maar kom met de ‘eindtijd weergeven’, krijg ik daar precies het antwoord op dat ik jou net gegeven heb. 

Ik heb nog een verzoek. Het gaat om het volgende :

Als je een serieopname instelt voor bv een serie dan worden alleen de afleveringen van dat seizoen opgenomen. Als er een nieuw seizoen wordt gestart, moet je een nieuwe serieopname instellen... Dat is niet handig want dan moet je dus elke week checken of er een nieuw seizoen is gestart en een nieuwe serieopname starten. Het zou handig zijn als de nieuwe seizoenen ook opgenomen worden. Kunnen jullie dit aanpassen? 

Elke tv programma wordt aangeleverd met z'n eigen ID-code. Bij een serie bevat die code informatie over de afleveringen. Daardoor herkent het tv platform hoeveel afleveringen de serie heeft en welke dat zijn. Zo kan dan een serieopname gepland worden. Maar, bij een serie is deze code per seizoen verschillend. Waarbij het overkoepelende probleem dan is dat de codes voor de verschillende seizoenen niet per sé logisch opvolgend zijn. Kan best zijn dat het eerste seizoen van een serie een code heeft als, bijvoorbeeld ‘toffeserie2024’, maar dat het tweede seizoen dan ineens ‘toffeserieseizoen2’  heet. Waardoor je niet makkelijk kunt regelen dat meerdere seizoenen automatisch worden opgenomen. 

Is niet mogelijk, Harry. Die knoppen staan vast. Als je wel graag een zelf instelbare knop zou willen, dan kun je de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening overwegen. Deze kun je via onze  KPN Apparatuur voor thuis shop aanschaffen en is naast of als vervanging voor de witte afstandsbediening te gebruiken. Deze afstandsbediening heeft een knop waar je zelf een functie aan kunt toewijzen. Meer info over deze afstandsbediening lees je hier:

Verder, over punt 85: Geen apps voorinstalleren als er een Google account ingesteld is zodat de gebruiker zelf kan bepalen welke apps hij wel of niet wil installeren.

Dit gaan we niet doen. Voorgeïnstalleerde apps is onderdeel van de commerciële afspraken die wij maken met de verschillende contentpartijen. Plus biedt het gemak dat een groot deel van de mogelijke opties in streaming en content er al zijn, mocht je de keus maken om een abonnement op een of meerdere daarvan te nemen.

En iets waar ik net terugkoppeling op gaf in de TV+ App product update, maar wat ook relevant is voor de TV+ Box. 
Het staat (nog) niet op deze lijst voor zover ik kon zien. Maar ik noem het hier wel even, want volgens mij is dit iets dat @wjb als wens heeft. Dus wellicht zie ik dingen over het hoofd. Als dat niet zo is, laten we hier dan nummer 88 van maken: profielen

En het gaat dan om het kunnen instellen van profielen per persoon, zoals in de nieuwe TV+ App, maar dat die profielen dan accountbreed werken. Dus ook op de TV+ Box.

Dat is iets wat we ook willen. En waar naar gekeken wordt hoe dat dan precies ingeregeld zou moeten worden, wat en waar er allemaal aanpassingen gedaan moeten worden, etc.. Er valt op dit moment geen prognose te geven wanneer dit dan zou komen. 

Erik van KPN schreef:

Het staat (nog) niet op deze lijst voor zover ik kon zien. Maar ik noem het hier wel even, want volgens mij is dit iets dat @wjb als wens heeft. Dus wellicht zie ik dingen over het hoofd. Als dat niet zo is, laten we hier dan nummer 88 van maken: profielen

Ik heb de profielen als punt 88 opgenomen maar daarbij wil ik graag wel de kanttekening maken dat elk profiel mijns inziens met een aparte pincode afgeschermd moet kunnen worden. Daarnaast zou je eigenlijk willen dat er de keuze is dat bij het opstarten van de TV+ Box er

1} een profiel gekozen moet worden.

2) het standaard profiel gekozen wordt.

3) het laatst gebruikte profiel gekozen wordt.

Goede toevoegingen. Is in dit stadium nog te vroeg om daar intern vragen over te stellen, maar neem ik mee zodra er meer duidelijkheid is. 

Feature request:

Ik heb zoiets wel eens vaker nagevraagd. We hebben in de gids en in de informatiebalk maar beperkt de ruimte. We moeten kiezen wat we daar willen weergeven. Alles kan niet, dan wordt het te druk en onoverzichtelijk. De huidige keus is resterende tijd. 

Je noemt uitrekenen. Ik heb zelf bij het tv kijken nog nooit actief uitgerekend wanneer een tv programma dan eindigt. Als ik zie dat iets nog, bijvoorbeeld, 37 minuten duurt denk ik ‘dik half uur nog’ maar houd ik me verder niet bezig met welke tijd het dan is na dat dikke half uur. Dus voor mij is dit een feature dat niets toevoegt.

Maar, ik wil graag jouw perspectief begrijpen. Kun je me meer achtergrond geven waarom het hebben van die eindtijd voor jou van toegevoegde waarde is, @Harry_Nak . Dan kan ik het meenemen in onze feedback richting de tv mensen. Want als ik alleen maar kom met de ‘eindtijd weergeven’, krijg ik daar precies het antwoord op dat ik jou net gegeven heb. 

Ik heb nog een verzoek. Het gaat om het volgende :

Elke tv programma wordt aangeleverd met z'n eigen ID-code. Bij een serie bevat die code informatie over de afleveringen. Daardoor herkent het tv platform hoeveel afleveringen de serie heeft en welke dat zijn. Zo kan dan een serieopname gepland worden. Maar, bij een serie is deze code per seizoen verschillend. Waarbij het overkoepelende probleem dan is dat de codes voor de verschillende seizoenen niet per sé logisch opvolgend zijn. Kan best zijn dat het eerste seizoen van een serie een code heeft als, bijvoorbeeld ‘toffeserie2024’, maar dat het tweede seizoen dan ineens ‘toffeserieseizoen2’  heet. Waardoor je niet makkelijk kunt regelen dat meerdere seizoenen automatisch worden opgenomen. 

Is niet mogelijk, Harry. Die knoppen staan vast. Als je wel graag een zelf instelbare knop zou willen, dan kun je de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening overwegen. Deze kun je via onze  KPN Apparatuur voor thuis shop aanschaffen en is naast of als vervanging voor de witte afstandsbediening te gebruiken. Deze afstandsbediening heeft een knop waar je zelf een functie aan kunt toewijzen. Meer info over deze afstandsbediening lees je hier:

Hoi Eric, 

Hieronder mijn amtwoorden/terugkoppeling :

Eindtijd: ik heb dus precies het omgekeerde dan jij. Ik wil graag weten wanneer een programma afgelopen is en heb dan een beter beeld hoelang iets nog duurt. Ook in de gids is het niet altijd duidelijk te zien aan de balken wanneer een programma is afgelopen. Met een eindtijd erbij is dat dus opgelost. Ook begrijp ik je opmerking over de ruimte niet. Op de regel waar de starttijd en hoe lang het programma duurt staat, kan makkelijk de eindtijd erbij. Dat is niet druk of onoverzichtelijk naar mijn idee. Ik heb even nagevraagd bij mijn omgeving en het merendeel vind een eindtijd veel handiger dan de duur van een programma. Ik hoop dat ie hier wat aan hebt. Misschien dat andere forumleden hier iets over kunnen zeggen? 

Serieopname: ik begrijp dat er een code gebuikt wordt en dat deze voor een nieuw sezein weer anders is,maar blijkbaar is ook de naam, seizoen en aflevering bekend want dat zie ik bij de informatie staan. Die kan je dus ook gebruiken om dit probleem op te lossen. Dus meer variabelen gebruiken om dit op te lossen?

Aparte knop: een beetje jammer van KPN dat je hier een aparte Ab voor moet aanschaffen. Het zou KPN sieren om dat standaard aan zijn klanten te geven.... 

Dank, Harry. Ik neem het mee :)

Over de afstandsbediening nog: de reguliere afstandsbediening functioneert prima. En zal ook de afstandsbediening blijven die we standaard meeleveren. Dat gezegd hebbende, je zal inderdaad niet de enige zijn die de Disney en/of Netflix knop niet gebruikt. Maar wij kunnen de functie daarvan niet wijzigen. 

We hebben de stap genomen een nieuwe, extra, afstandsbediening te ontwikkelen met iets andere functies voor die klanten die daar behoefte aan hebben. Maar, dat kost wel geld om te maken. We kunnen daarom niet zomaar iedereen een tweede afstandsbediening toesturen. Al was het alleen maar omdat veel mensen er ook geen behoefte aan zullen hebben. Vandaar dan de middenweg om hem voor een schappelijk bedrag aan te bieden in onze webshop.

Nog wat terugkoppelingen

Punt 3 over meerdere zenderlijsten, en punt 49 over een kijklijst van on demand aanbod binnen Films en Series. We hebben nu natuurlijk ingevoerd dat je één eigen zenderlijst kunt maken. Maar de wens voor meerdere lijsten is er ook. Dat is iets waar we naar willen kijken als we ook gaan kijken naar of en wat we met profielen willen gaan doen. Punt 49, waarvan eerder aan ons was doorgegeven dat het op de planning stond, is ook onder die paraplu geschoven. Kortom, wordt naar gekeken, maar wanneer en hoe precies is op dit moment niet te zeggen. Komen we op terug.

Dan het uitbreiden van de verder kijken rij op de hoofdpagina (punt 66) staat op het programma. Daarvoor moesten we nog wat dingen aanpassen dat is nu gelukt. Dus we kunnen die rij gaan vullen met meer dingen vanuit Terugkijken en Opnames, maar ook vanuit het KPN on demand aanbod. Wanneer dit dan precies gebeurt durf ik nog niet te zeggen. We hopen dit jaar nog, maar geen garanties daarop. 

Zoekend naar antwoorden en oplossingen (die ik helaas niet gevonden heb want de klachten zijn te divers en inconsequent) meld ik hier maar dat wij er ontevreden mee zijn. Niet stabiel, om de paar dagen opnieuw opstarten om vreemde dingen (tijdelijk) weer op te lossen.

Spijt als haren op mijn hoofd dat we zijn overgestapt van een werkend systeem (oke, geen high end, maar i.i.g. snel en stabiel, wat meer wil je nog) naar een niet stabiel systeem met een discutabele interface (bv gids traag en niet beeldvullend, tenzij hele vreemde instelling van beeld uitzoomen waarbij alles kleiner wordt)(wie verzint dat!).

En is er echt beter beeld en geluid bij multicast t.o.v. Unicast? Of is dit puur om bandbreedte te sparen?

En is er echt beter beeld en geluid bij multicast t.o.v. Unicast? Of is dit puur om bandbreedte te sparen?

Er is echt beter beeld bij multicast.

Wat bedoel je met een "niet beeldvullende gids"?

Onderste regel valt er half af.

Onderste regel valt er half af.

Zet de schermpositie op 93%. (Klik)

Dat bedoel ik, wie verzint dat.... Dan is heel je beeld 93% en niet alleen de gids. Zit je met je slimline tv een rand in je beeld te creëren....

Van de regen in de drup hier.

Weer alles opnieuw opstarten.... En nog geen garantie dat er geen problemen zijn. Kunnen nu alleen npo 1,2 en 3 kijken

Dit is niet het topic om fouten (bugs) te bespreken, dit topic gaat over feature requests.

Voor die fouten kan je beter een eigen topic starten.

Onbegonnen werk.... 🫤

Feature request: maak eens een werkend systeem wat niet om de dag opnieuw opgestart moet worden, een gids die past op het scherm, een snellere gids.... Etc etc.

Verzoek:

Zodra je (opzettelijk) een aflevering/show wil verwijderen zitten de 2 knoppen van ‘deze opname verwijderen’ en ‘serieopname verwijderen’ nogal dichtbij elkaar en een foutje is snel gemaakt (gisteren nog, en weg hele serie ipv enkele aflevering). Kunnen die knoppen anders ingericht worden? Of een extra check of je daadwerkelijk de hele serie wil verwijderen? Wat mij betreft hoeft die check niet bij een enkele aflevering.

Is dat op je mobiel ​@Eetje nr 1 ? Of tablet?

Dit topic zijn verzoeken voor de TV+ ONTVANGER DIW7022. Met de witte afstandsbediening. Daar heb je het probleem met de knoppen toch niet?

Is dat op je mobiel ​@Eetje nr 1 ? Of tablet?

Dit topic zijn verzoeken voor de TV+ ONTVANGER DIW7022. Met de witte afstandsbediening. Daar heb je het probleem met de knoppen toch niet?

Dit gaat idd over mijn tablet. Ik had deze link gekregen om hier verzoek te doen voor aanpassingen. Wist niet dat het voor de tv-ontvanger was. Wat is de juiste plek om het te doen voor de kpn tv+ app tablet?

Daar is geen apart topic voor. Gewoon je huidige topic aan houden. Een moderator speelt het wel door.

Reageer