Dat is snel, net de update van 9 oktober binnengekregen.
De DIW7022 wordt langzaam volwassen en dus steeds beter.
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik vind het heel erg jammer dat “HDR automatisch” er nog steeds niet op staat.
Verder ben ik dik tevreden en zie ook deze update weer met vertrouwen tegemoet.
P.S.
Ik weet nog van mijn schoonmoeder dat ze vaak een knop te lang ingedrukt hielt.
Ik hoop dat het voor sommige mensen dan ook geen probleem gaat geven als ze de 5 per ongeluk te lang ingedrukt houden.
Persoonlijk zou ik hebben gekozen voor een van de 4 gekleurde knoppen.
Het verschil tussen lang en kort is altijd 1 seconde. Dus minder is kort; 1 seconde of langer is lang.
Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).
Ik neem aan dat uitzetten ook via de 5 (> 1 sec) gaat, Erik_ .
Het verschil tussen lang en kort is altijd 1 seconde. Dus minder is kort; 1 seconde of langer is lang.
Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).
Getest: correct.
Oh ik zou blij zijn met die ondertiteling want ik vind ze veel te groot
ik mis helaas het oplossen van het. geluidsprobleem.
Denk dat we daar nog langer op kunnen gaan wachten is wel vervelend maar niks aan te doen ik ervaar ook die problemen maar heb mij erbij neergelegd
Denk dat we daar nog langer op kunnen gaan wachten is wel vervelend maar niks aan te doen ik ervaar ook die problemen maar heb mij erbij neergelegd
hopelijk gaat de moderator dit probleem eens goed aankaarten, het zijn nu veel meer mensen die deze ervaring hebben. dan zou je toch denken.....
Getest: correct.
Heb dit even verduidelijkt in het startbericht.
Er staat een klein typefoutje in de tekst voor de talkback, als je deze wil instellen geeft hij 'vorr' aan ipv voor. Klein 'dingetje' maar zeker belangrijk
Ik mis de oplossing voor Synchronisatie audio/video en HDR (Automatisch) wat zo ontzettend belangrijk is. Als ik Netflix kijk via de KPN TV+ box, heb ik geen films in HDR en dat is vele malen mooier dan standaard.
De update binnen op 1 van de ontvangers. Uit nieuwsgierigheid de talkback functie getest. Dat werkt maar ik ben toch blij dat ik het niet nodig heb. Wat voor velen gewoon is…
Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.
Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.
Dat is bij mijn 2 ontvangers ook nog steeds het geval helaas
Ik mis de oplossing voor Synchronisatie audio/video en HDR (Automatisch) wat zo ontzettend belangrijk is. Als ik Netflix kijk via de KPN TV+ box, heb ik geen films in HDR en dat is vele malen mooier dan standaard.
Ik mis ook de oplossingen voor de onjuiste contrastwaarden (geen details in wit; ligt bij leverancier) en tijdsprongen bij opgenomen/terugkijken programma’s (codeerfout; ligt ook bij leverancier). Lopen deze zaken nog? Misschien weer een tijd voor een informatie update?
Dan ben ik wel heel benieuwd wat je hebt aangesloten en hoe je dit hebt gedaan. Ik ervaar dit niet. Na 2 seconden heb ik altijd geluid.
-gebruik je een soundbar?
-zo ja, staat tv en tv+ box wel op passthrough?
-het kan ook geen kwaad om een keer een paar goede kwaliteit HDMI kabels aan te schaffen. Bij bol heb je hele mooie kabels al vanaf 13 euro.
ik had laatst problemen met het geluid van mijn nieuwe soundbar. Bleek de meegeleverde kabel van Samsung gewoon van brakke kwaliteit.
na update kreeg ik 2 sec. beeld. daarna geluid uit en daarna beeld stil. dit bij elke zender.
na imstellen automatisch beste kwaliteit kiezen voor beeld werkte de ontvanger weer. durf nu de andere twee niet meer te updaten.
Wanneer krijg ik die box? Of is dat alleen weer voor nieuwe klanten?
Dan ben ik wel heel benieuwd wat je hebt aangesloten en hoe je dit hebt gedaan. Ik ervaar dit niet. Na 2 seconden heb ik altijd geluid.
-het kan ook geen kwaad om een keer een paar goede kwaliteit HDMI kabels aan te schaffen. Bij bol heb je hele mooie kabels al vanaf 13 euro.
ik had laatst problemen met het geluid van mijn nieuwe soundbar. Bleek de meegeleverde kabel van Samsung gewoon van brakke kwaliteit.
Ik heb een ontvanger aangesloten op een Samsung Tv met Sonos Beam. De andere op een oudere Sony Tv met geïntegreerde Soundbox.
De kabels die ik gebruik zijn van hoge kwaliteit en het geluid staat op passthrough.
Het steeds wegvallen van het geluid gebeurt alleen gedurende de eerste minuut, daarna stabiel.
Wanneer krijg ik die box? Of is dat alleen weer voor nieuwe klanten?
Je kunt bellen naar 0800 0402. Het is voor alle klanten.
na update kreeg ik 2 sec. beeld. daarna geluid uit en daarna beeld stil. dit bij elke zender.
na imstellen automatisch beste kwaliteit kiezen voor beeld werkte de ontvanger weer. durf nu de andere twee niet meer te updaten.
exuus moet bij de softwareupdate
@HennyK wat zijn hoogwaardige HDMI kabels? Heb je 2.1 kabels? En hoe oud zijn de kabels? Ik denk zelf dat het weleens de moeite waard kan zijn om een nieuwe kabel te proberen. Ik heb zelf laatst een mooie Sounix kabel gekocht bij bol voor 13 euro.
ik heb zelf ook de beam gehad icm een Samsung qled en ik heb deze problemen die jij noemt nooit gehad. Dan ga ik bijna alles eerste denken aan een kabel.
Heb je de problemen dan ook op beide boxen?
Ps ik heb zowel nieuwe kabels in tv box als soundbar gedaan.
Ik ben niet zo van de kabelgekte. Als een kabel eenmaal zit en niet steeds eruit gehaald wordt of er iets anders van dien aard mee gebeurd kan de kabel gewoon mee. Ook de hele goedkope van de action doen het perfect voor de KPN TV+ box. Het is een digitaal signaal en dus een ‘nul’ of een ‘één’ niks meer en niks minder. Oftewel, het werkt of het werkt niet. Een kabel kan echt niet ineens omdat hij er al een tijdje zit slechter worden. Het
Ik heb een Philips Oled met ingebouwde soundbar. Geluid staat op automatisch. Overigens nog goed om te melden is dat ik pas sinds 3 firmware updates geleden dit ervaar. Daarvoor had ik er helemaal geen last van. Overigens zijn er meerdere gebruikers met hetzelfde gedrag. Ook sinds 3 firmware upgrades geleden.
Het is geen drama maar niet fijn om steeds te moeten wachten tot het geluid normaal is.
@HennyK wat zijn hoogwaardige HDMI kabels? Heb je 2.1 kabels? En hoe oud zijn de kabels? Ik denk zelf dat het weleens de moeite waard kan zijn om een nieuwe kabel te proberen. Ik heb zelf laatst een mooie Sounix kabel gekocht bij bol voor 13 euro.
ik heb zelf ook de beam gehad icm een Samsung qled en ik heb deze problemen die jij noemt nooit gehad. Dan ga ik bijna alles eerste denken aan een kabel.
Heb je de problemen dan ook op beide boxen?
Merk: Stouchi
HDMI 2.1-kabel 1,2 m (4Ft), Stouchi 8K Ultra HD 48 Gbps Hoge snelheid 8K60 4K120 144Hz RTX 3080 eARC HDR10 4:4 HDCP 2.2&2.3 Dolby Compatibel met Fire TV/Roku TV/PS5/Xbox Series X/Samsung/Sony/LG
Kabel jaar geleden gekocht.
Het lijkt me trouwens sterk dat een kabel alleen niet goed zou werken in de eerste minuut en daarna niet meer.
Ja dat blijft gissen..eigenlijk zou je even moeten testen met de standaard kabels die erbij geleverd zijn of je het probleem dan ook hebt.
Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat het maar een minuut duurt.
Ik zou in ieder geval wel testen met de kabels die je al hebt.