Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 997 reacties
  • 48921 keer bekeken

Toon eerste bericht

997 reacties

• Slimmerik
  • October 25, 2024

Weten jullie nu wat het leukste😩😢is van alle discussies en vermeende ‘oplossingen’ ? Dat het nog steeds bagger is en NOG STEEDS NIET WERKT zoals zou moeten. De consument is de dupe, word van het kastje naar de muur gestuurd, word als lastig bestempeld en moet vooral niet zeuren. dat is kpn !!!!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 25, 2024

Ik ben er zeer tevreden over en heb geen klachten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 29, 2024

Je kunt in de minigids ook naar links en rechts scrollen, Harry. Dan kun je verder terug in de tijd, of juist vooruit. 

Dit is geen duidelijk overzicht zoals de gids geeft. Dit is wel handig om te kijken wat er nu op tv is maar niet om een overzicht te hebben van 7 zenders en 1 uur terug en 1 uur vooruit zoals in de gids in 1 overzicht. Is dus niet hetzelfde. Daar is de gids toch voor? 

Is het niet mogelijk om zelf te kiezen wat de functie is van de knoppen "Netflix" en "Disney" op de afstandsbediening? Ik gebruik die apps niet en is het dus zonde van die knoppen?

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • October 29, 2024

Je kunt in de minigids ook naar links en rechts scrollen, Harry. Dan kun je verder terug in de tijd, of juist vooruit. 

Dit is geen duidelijk overzicht zoals de gids geeft. Dit is wel handig om te kijken wat er nu op tv is maar niet om een overzicht te hebben van 7 zenders en 1 uur terug en 1 uur vooruit zoals in de gids in 1 overzicht. Is dus niet hetzelfde. Daar is de gids toch voor? 

Is het niet mogelijk om zelf te kiezen wat de functie is van de knoppen "Netflix" en "Disney" op de afstandsbediening? Ik gebruik die apps niet en is het dus zonde van die knoppen?

Maar daarvoor kan je toch naar de gids?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 29, 2024

Ik heb nog een verzoek. Eigenlijk is het een verzoek van 3 jaar geleden maar ik kan het hier niet vinden. Het gaat om deze thread: 

Het gaat om het volgende :

Als je een serieopname instelt voor bv een serie dan worden alleen de afleveringen van dat seizoen opgenomen. Als er een nieuw seizoen wordt gestart, moet je een nieuwe serieopname instellen... Dat is niet handig want dan moet je dus elke week checken of er een nieuw seizoen is gestart en een nieuwe serieopname starten. Het zou handig zijn als de nieuwe seizoenen ook opgenomen worden. Kunnen jullie dit aanpassen? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 30, 2024

Feature request:

Toevoegen van de eindtijd van een programma in de gids en als je naar beneden klikt als je live of terugkijkt. 

Nu staat er wel de begintijd en hoeveel minuten nog te kijken is maar ik denk dat de eindtijd een goede toevoeging zou zijn. Dan hoef je het niet zelf uit te rekenen 😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 30, 2024

Maar daarvoor kan je toch naar de gids?

Inderdaad maar als je even verder terug leest, kun je lezen waar deze discussie eigenlijk over gaat. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 31, 2024

Feature request:

Toevoegen van de eindtijd van een programma in de gids en als je naar beneden klikt als je live of terugkijkt. 

Nu staat er wel de begintijd en hoeveel minuten nog te kijken is maar ik denk dat de eindtijd een goede toevoeging zou zijn. Dan hoef je het niet zelf uit te rekenen 😉

Ik heb zoiets wel eens vaker nagevraagd. We hebben in de gids en in de informatiebalk maar beperkt de ruimte. We moeten kiezen wat we daar willen weergeven. Alles kan niet, dan wordt het te druk en onoverzichtelijk. De huidige keus is resterende tijd. 

Je noemt uitrekenen. Ik heb zelf bij het tv kijken nog nooit actief uitgerekend wanneer een tv programma dan eindigt. Als ik zie dat iets nog, bijvoorbeeld, 37 minuten duurt denk ik ‘dik half uur nog’ maar houd ik me verder niet bezig met welke tijd het dan is na dat dikke half uur. Dus voor mij is dit een feature dat niets toevoegt.

Maar, ik wil graag jouw perspectief begrijpen. Kun je me meer achtergrond geven waarom het hebben van die eindtijd voor jou van toegevoegde waarde is, @Harry_Nak . Dan kan ik het meenemen in onze feedback richting de tv mensen. Want als ik alleen maar kom met de ‘eindtijd weergeven’, krijg ik daar precies het antwoord op dat ik jou net gegeven heb. 

Ik heb nog een verzoek. Het gaat om het volgende :

Als je een serieopname instelt voor bv een serie dan worden alleen de afleveringen van dat seizoen opgenomen. Als er een nieuw seizoen wordt gestart, moet je een nieuwe serieopname instellen... Dat is niet handig want dan moet je dus elke week checken of er een nieuw seizoen is gestart en een nieuwe serieopname starten. Het zou handig zijn als de nieuwe seizoenen ook opgenomen worden. Kunnen jullie dit aanpassen? 

Elke tv programma wordt aangeleverd met z'n eigen ID-code. Bij een serie bevat die code informatie over de afleveringen. Daardoor herkent het tv platform hoeveel afleveringen de serie heeft en welke dat zijn. Zo kan dan een serieopname gepland worden. Maar, bij een serie is deze code per seizoen verschillend. Waarbij het overkoepelende probleem dan is dat de codes voor de verschillende seizoenen niet per sé logisch opvolgend zijn. Kan best zijn dat het eerste seizoen van een serie een code heeft als, bijvoorbeeld ‘toffeserie2024’, maar dat het tweede seizoen dan ineens ‘toffeserieseizoen2’  heet. Waardoor je niet makkelijk kunt regelen dat meerdere seizoenen automatisch worden opgenomen. 

Is niet mogelijk, Harry. Die knoppen staan vast. Als je wel graag een zelf instelbare knop zou willen, dan kun je de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening overwegen. Deze kun je via onze  KPN Apparatuur voor thuis shop aanschaffen en is naast of als vervanging voor de witte afstandsbediening te gebruiken. Deze afstandsbediening heeft een knop waar je zelf een functie aan kunt toewijzen. Meer info over deze afstandsbediening lees je hier:

Verder, over punt 85: Geen apps voorinstalleren als er een Google account ingesteld is zodat de gebruiker zelf kan bepalen welke apps hij wel of niet wil installeren.

Dit gaan we niet doen. Voorgeïnstalleerde apps is onderdeel van de commerciële afspraken die wij maken met de verschillende contentpartijen. Plus biedt het gemak dat een groot deel van de mogelijke opties in streaming en content er al zijn, mocht je de keus maken om een abonnement op een of meerdere daarvan te nemen.

En iets waar ik net terugkoppeling op gaf in de TV+ App product update, maar wat ook relevant is voor de TV+ Box. 
Het staat (nog) niet op deze lijst voor zover ik kon zien. Maar ik noem het hier wel even, want volgens mij is dit iets dat @wjb als wens heeft. Dus wellicht zie ik dingen over het hoofd. Als dat niet zo is, laten we hier dan nummer 88 van maken: profielen

En het gaat dan om het kunnen instellen van profielen per persoon, zoals in de nieuwe TV+ App, maar dat die profielen dan accountbreed werken. Dus ook op de TV+ Box.

Dat is iets wat we ook willen. En waar naar gekeken wordt hoe dat dan precies ingeregeld zou moeten worden, wat en waar er allemaal aanpassingen gedaan moeten worden, etc.. Er valt op dit moment geen prognose te geven wanneer dit dan zou komen. 

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • October 31, 2024

Erik van KPN schreef:

Het staat (nog) niet op deze lijst voor zover ik kon zien. Maar ik noem het hier wel even, want volgens mij is dit iets dat @wjb als wens heeft. Dus wellicht zie ik dingen over het hoofd. Als dat niet zo is, laten we hier dan nummer 88 van maken: profielen

Ik heb de profielen als punt 88 opgenomen maar daarbij wil ik graag wel de kanttekening maken dat elk profiel mijns inziens met een aparte pincode afgeschermd moet kunnen worden. Daarnaast zou je eigenlijk willen dat er de keuze is dat bij het opstarten van de TV+ Box er

1} een profiel gekozen moet worden.

2) het standaard profiel gekozen wordt.

3) het laatst gebruikte profiel gekozen wordt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 31, 2024

Goede toevoegingen. Is in dit stadium nog te vroeg om daar intern vragen over te stellen, maar neem ik mee zodra er meer duidelijkheid is. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 3, 2024

Feature request:

Ik heb zoiets wel eens vaker nagevraagd. We hebben in de gids en in de informatiebalk maar beperkt de ruimte. We moeten kiezen wat we daar willen weergeven. Alles kan niet, dan wordt het te druk en onoverzichtelijk. De huidige keus is resterende tijd. 

Je noemt uitrekenen. Ik heb zelf bij het tv kijken nog nooit actief uitgerekend wanneer een tv programma dan eindigt. Als ik zie dat iets nog, bijvoorbeeld, 37 minuten duurt denk ik ‘dik half uur nog’ maar houd ik me verder niet bezig met welke tijd het dan is na dat dikke half uur. Dus voor mij is dit een feature dat niets toevoegt.

Maar, ik wil graag jouw perspectief begrijpen. Kun je me meer achtergrond geven waarom het hebben van die eindtijd voor jou van toegevoegde waarde is, @Harry_Nak . Dan kan ik het meenemen in onze feedback richting de tv mensen. Want als ik alleen maar kom met de ‘eindtijd weergeven’, krijg ik daar precies het antwoord op dat ik jou net gegeven heb. 

Ik heb nog een verzoek. Het gaat om het volgende :

Elke tv programma wordt aangeleverd met z'n eigen ID-code. Bij een serie bevat die code informatie over de afleveringen. Daardoor herkent het tv platform hoeveel afleveringen de serie heeft en welke dat zijn. Zo kan dan een serieopname gepland worden. Maar, bij een serie is deze code per seizoen verschillend. Waarbij het overkoepelende probleem dan is dat de codes voor de verschillende seizoenen niet per sé logisch opvolgend zijn. Kan best zijn dat het eerste seizoen van een serie een code heeft als, bijvoorbeeld ‘toffeserie2024’, maar dat het tweede seizoen dan ineens ‘toffeserieseizoen2’  heet. Waardoor je niet makkelijk kunt regelen dat meerdere seizoenen automatisch worden opgenomen. 

Is niet mogelijk, Harry. Die knoppen staan vast. Als je wel graag een zelf instelbare knop zou willen, dan kun je de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening overwegen. Deze kun je via onze  KPN Apparatuur voor thuis shop aanschaffen en is naast of als vervanging voor de witte afstandsbediening te gebruiken. Deze afstandsbediening heeft een knop waar je zelf een functie aan kunt toewijzen. Meer info over deze afstandsbediening lees je hier:

Hoi Eric, 

Hieronder mijn amtwoorden/terugkoppeling :

Eindtijd: ik heb dus precies het omgekeerde dan jij. Ik wil graag weten wanneer een programma afgelopen is en heb dan een beter beeld hoelang iets nog duurt. Ook in de gids is het niet altijd duidelijk te zien aan de balken wanneer een programma is afgelopen. Met een eindtijd erbij is dat dus opgelost. Ook begrijp ik je opmerking over de ruimte niet. Op de regel waar de starttijd en hoe lang het programma duurt staat, kan makkelijk de eindtijd erbij. Dat is niet druk of onoverzichtelijk naar mijn idee. Ik heb even nagevraagd bij mijn omgeving en het merendeel vind een eindtijd veel handiger dan de duur van een programma. Ik hoop dat ie hier wat aan hebt. Misschien dat andere forumleden hier iets over kunnen zeggen? 

Serieopname: ik begrijp dat er een code gebuikt wordt en dat deze voor een nieuw sezein weer anders is,maar blijkbaar is ook de naam, seizoen en aflevering bekend want dat zie ik bij de informatie staan. Die kan je dus ook gebruiken om dit probleem op te lossen. Dus meer variabelen gebruiken om dit op te lossen?

Aparte knop: een beetje jammer van KPN dat je hier een aparte Ab voor moet aanschaffen. Het zou KPN sieren om dat standaard aan zijn klanten te geven.... 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 7, 2024

Dank, Harry. Ik neem het mee :)

Over de afstandsbediening nog: de reguliere afstandsbediening functioneert prima. En zal ook de afstandsbediening blijven die we standaard meeleveren. Dat gezegd hebbende, je zal inderdaad niet de enige zijn die de Disney en/of Netflix knop niet gebruikt. Maar wij kunnen de functie daarvan niet wijzigen. 

We hebben de stap genomen een nieuwe, extra, afstandsbediening te ontwikkelen met iets andere functies voor die klanten die daar behoefte aan hebben. Maar, dat kost wel geld om te maken. We kunnen daarom niet zomaar iedereen een tweede afstandsbediening toesturen. Al was het alleen maar omdat veel mensen er ook geen behoefte aan zullen hebben. Vandaar dan de middenweg om hem voor een schappelijk bedrag aan te bieden in onze webshop.

Nog wat terugkoppelingen

Punt 3 over meerdere zenderlijsten, en punt 49 over een kijklijst van on demand aanbod binnen Films en Series. We hebben nu natuurlijk ingevoerd dat je één eigen zenderlijst kunt maken. Maar de wens voor meerdere lijsten is er ook. Dat is iets waar we naar willen kijken als we ook gaan kijken naar of en wat we met profielen willen gaan doen. Punt 49, waarvan eerder aan ons was doorgegeven dat het op de planning stond, is ook onder die paraplu geschoven. Kortom, wordt naar gekeken, maar wanneer en hoe precies is op dit moment niet te zeggen. Komen we op terug.

Dan het uitbreiden van de verder kijken rij op de hoofdpagina (punt 66) staat op het programma. Daarvoor moesten we nog wat dingen aanpassen dat is nu gelukt. Dus we kunnen die rij gaan vullen met meer dingen vanuit Terugkijken en Opnames, maar ook vanuit het KPN on demand aanbod. Wanneer dit dan precies gebeurt durf ik nog niet te zeggen. We hopen dit jaar nog, maar geen garanties daarop. 

Forum|alt.badge.img+3

Zoekend naar antwoorden en oplossingen (die ik helaas niet gevonden heb want de klachten zijn te divers en inconsequent) meld ik hier maar dat wij er ontevreden mee zijn. Niet stabiel, om de paar dagen opnieuw opstarten om vreemde dingen (tijdelijk) weer op te lossen.

Spijt als haren op mijn hoofd dat we zijn overgestapt van een werkend systeem (oke, geen high end, maar i.i.g. snel en stabiel, wat meer wil je nog) naar een niet stabiel systeem met een discutabele interface (bv gids traag en niet beeldvullend, tenzij hele vreemde instelling van beeld uitzoomen waarbij alles kleiner wordt)(wie verzint dat!).

En is er echt beter beeld en geluid bij multicast t.o.v. Unicast? Of is dit puur om bandbreedte te sparen?

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • November 11, 2024

En is er echt beter beeld en geluid bij multicast t.o.v. Unicast? Of is dit puur om bandbreedte te sparen?

Er is echt beter beeld bij multicast.

Wat bedoel je met een "niet beeldvullende gids"?

Forum|alt.badge.img+3

Onderste regel valt er half af.

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • November 12, 2024

Onderste regel valt er half af.

Zet de schermpositie op 93%. (Klik)

Forum|alt.badge.img+3

Dat bedoel ik, wie verzint dat.... Dan is heel je beeld 93% en niet alleen de gids. Zit je met je slimline tv een rand in je beeld te creëren....

Van de regen in de drup hier.

Weer alles opnieuw opstarten.... En nog geen garantie dat er geen problemen zijn. Kunnen nu alleen npo 1,2 en 3 kijken

wjb
Wijsgeer
  • Auteur
  • November 12, 2024

Dit is niet het topic om fouten (bugs) te bespreken, dit topic gaat over feature requests.

Voor die fouten kan je beter een eigen topic starten.

Forum|alt.badge.img+3

Onbegonnen werk.... 🫤

Feature request: maak eens een werkend systeem wat niet om de dag opnieuw opgestart moet worden, een gids die past op het scherm, een snellere gids.... Etc etc.

• November 14, 2024

Verzoek:

Zodra je (opzettelijk) een aflevering/show wil verwijderen zitten de 2 knoppen van ‘deze opname verwijderen’ en ‘serieopname verwijderen’ nogal dichtbij elkaar en een foutje is snel gemaakt (gisteren nog, en weg hele serie ipv enkele aflevering). Kunnen die knoppen anders ingericht worden? Of een extra check of je daadwerkelijk de hele serie wil verwijderen? Wat mij betreft hoeft die check niet bij een enkele aflevering.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 14, 2024

Is dat op je mobiel ​@Eetje nr 1 ? Of tablet?

Dit topic zijn verzoeken voor de TV+ ONTVANGER DIW7022. Met de witte afstandsbediening. Daar heb je het probleem met de knoppen toch niet?

• November 14, 2024

Is dat op je mobiel ​@Eetje nr 1 ? Of tablet?

Dit topic zijn verzoeken voor de TV+ ONTVANGER DIW7022. Met de witte afstandsbediening. Daar heb je het probleem met de knoppen toch niet?

Dit gaat idd over mijn tablet. Ik had deze link gekregen om hier verzoek te doen voor aanpassingen. Wist niet dat het voor de tv-ontvanger was. Wat is de juiste plek om het te doen voor de kpn tv+ app tablet?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 14, 2024

Daar is geen apart topic voor. Gewoon je huidige topic aan houden. Een moderator speelt het wel door.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 24, 2024

Ik heb eindelijk daadwerkelijk het gemarkeerde antwoord bijgewerkt met mijn reacties van de laatste tijd. 

Daarbij nog een update over punt 87:

87. In de tijdbalk de eindtijd van de uitzending tonen i.p.v. het aantal resterende minuten.

Gaan we, in ieder geval voorlopig, niet doen. We hebben bepaalde keuzes gemaakt in hoe de informatiebalk eruitziet en wat we weergeven. Daar houden we voor nu even aan vast. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 24, 2024

Ik heb eindelijk daadwerkelijk het gemarkeerde antwoord bijgewerkt met mijn reacties van de laatste tijd. 

Daarbij nog een update over punt 87:

87. In de tijdbalk de eindtijd van de uitzending tonen i.p.v. het aantal resterende minuten.

Gaan we, in ieder geval voorlopig, niet doen. We hebben bepaalde keuzes gemaakt in hoe de informatiebalk eruitziet en wat we weergeven. Daar houden we voor nu even aan vast. 

Ik denk dat je verkeerd hebt begrepen wat mijn verzoek is. Mijn verzoek is om de eindtijd toe te voegen en niet ipv de resterende tijd. Dus een toevoeging en dus duidelijker voor iedereen. 

Ik denk ook niet dat het een moeilijke toevoeging is want de eindtijd kun je uitrekenen met de resterende minuten (of de resterende minuten worden uitgerekend met de eindtijd en dan weet je de eindtijd al). Ook is er nog plek op de regel waar ook de resterende tijd wordt weergegeven. 

Ik vraag me sowieso af wie bepaalt of een feature ingevoerd wordt of niet ? Is er een groep moderators/coders/managers die daar het besluit over nemen? Of doe jij dat alleen? 

Ik mis ook de betrokkenheid van andere gebruikers. Het is erg stil op dit forum dus hoe bepaal je(of anderen) of de gebruikers behoefte hebben aan een bepaalde feature en een feature dus wel of niet doorgevoerd moet worden?