Jullie feedback is gehoord! We hebben, dankzij jullie input, punt 12 uit het feature requests topic opgepakt en gerealiseerd! Veel van jullie gaven aan dat de tegelweergave in de Opgeslagen-sectie niet altijd overzichtelijk was. Daarom hebben we nu een lijstweergave toegevoegd! Zo kun je jouw opnames nóg makkelijker en sneller doorbladeren.
Verder
In de Sport-sectie hebben we nu ook een grote nieuwe banner zoals we voor Films en Series geïntroduceerd hebben in de update naar 1.166.1. Hiermee kun je direct toegang krijgen tot de belangrijkste sportevenementen.
Er zat een bug in dat met spraak navigeren naar de NPO GOS kanalen (191-193) niet werkte. Dat is verholpen.
Het kan gebeuren dat de internetverbinding van je TV+ Box even kort onderbroken wordt. Het was zo dat je dan gelijk een foutmelding voor je neus kreeg. Terwijl dit niet per sé nodig is bij een korte onderbreking. We hebben dan ook de tijd voor je de foutmelding ziet wat langer gemaakt.
Soms gebeurt het dat de bluetooth verbinding met de afstandsbediening niet direct gevonden wordt als je de TV+ Box opstart. Je kreeg dan gelijk het koppelmenu in beeld. Terwijl ook dit niet altijd direct nodig is omdat de bluetoothverbinding zich ook vaak zelf herstelt. Als dit niet lukt, dan krijg je het koppelscherm alsnog gewoon.
In de Entertainment shop worden pakketnamen, zoals bij HBO Max, niet meer herhaald per abonnementsoptie (bijvoorbeeld Basic of Standaard). Dit biedt een overzichtelijkere presentatie van de beschikbare abonnementen.
Verder verschillende kleinere updates en bugfixes om de algehele prestaties en stabiliteit verder te optimaliseren.
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 5 december Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
Uitrol: 10 en 12 december
Heb je hem na 12 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 1 / 2
Nice leuk die lijst weergave is duidelijker en hij onthoud het ook :D
bedankt,
Nu nog dat iig bij mij niet automatisch mijn soundgate wordt gedetecteerd als deze aanstaat. blijft constant maar om verbinding vragen en na de back toets kom ik in het start/home menu en niet in het programma wat ik aan het kijken was. automatisch vragen voor nieuwe BT apparatuur is voor mij onhandig en zou alleen via settings moeten.
bedankt,
Nu nog dat iig bij mij niet automatisch mijn soundgate wordt gedetecteerd als deze aanstaat. blijft constant maar om verbinding vragen en na de back toets kom ik in het start/home menu en niet in het programma wat ik aan het kijken was. automatisch vragen voor nieuwe BT apparatuur is voor mij onhandig en zou alleen via settings moeten.
Wellicht goed om hier een eigen topic van te maken als je dat nog niet gedaan had.
Staat los van deze update namelijk.
Hopelijk is het probleem opgelost waarbij de box willekeurig naar een andere app springt wanneer je op de terugknop drukt. Hierdoor worden soms alle streamingdiensten geopend, wat behoorlijk irritant is.
Mooi die lijstweergave, nu ook nog in het menu als dat mogelijk is, maar dit is al een verbetering.
Dat ziet er zeker beter uit, top! Nu de TV Gids nog dat je kunt switchen naar “horizontaal” en/of naar “verticaal”. Net wat de klant prettiger vind.
... nu ook nog in het menu als dat mogelijk is, ...
Wat bedoel je hiermee?
Ik hoop wel dat de tegelweergave voor opname blijft bestaan.
Dat vind ik mooier en duidelijker.
Dat vond ik al toen ik nog een analoge Hard Disk recorder van Panasonic had (2008) en daar vond ik (ook mijn vrouw) al meteen mooi en duidelijk.
Zoals je op het screenshot kunt zien is er een knop voor de "rasterweergave" en daar zitten die tegels onder.
Overigens ben ik zeer happy met de lijstweergave, dat vind ik juist veel duidelijker.
Zoals je op het screenshot kunt zien is er een knop voor de "rasterweergave" en daar zitten die tegels onder.
Overigens ben ik zeer happy met de lijstweergave, dat vind ik juist veel duidelijker.
Dat mag, dat is jouw persoonlijke mening.
Bedankt voor het melden, had de toets niet zo snel gezien.
Lijstweergave van de opnames maakt deze update voor mij dat het een goede update is. Wat maakt dat de boel overzichtelijker zeg. Ik ben fan van gewone lijsten in plaats van tegels.
En er is keuze kan ik bevestigen voor de liefhebber van tegels. Update is dus binnen hier.
Toch heb ik het weer op de oude manier gezet (tegelweergave) Gelukkig kun je het instellen zoals je zelf wilt. Ik vind de rasterweergave een goede update, maar ik ben zo gewent aan die tegels, dus heb ik hem weer teruggezet.
Kan het zijn dat ik op mijn iPhone mij niet meer kan aanmelden na de update. Ging altijd goed en nu wordt er gevraagd of ik mij opnieuw wil aanmelden en dat lukt ineens niet meer.
@Rene Las Dat staat los van de update van de TV+ Box. Ik zou je willen vragen een eigen topic aan te maken. Dan denken we graag met je mee.
Nou los van de update. Denk het niet. Sinds de update heb ik dat probleem.
Ik verwacht dat dit toeval is. De update van de ontvanger heeft helemaal niets met de app te maken. Vandaar het verzoek om een eigen topic aan te maken van Denise en daar goed uit te leggen wat er aan de hand is. Dan blijft het hier overzichtelijk en on-topic over de ontvanger.
De lijstweergave is echt een uitkomst
Ik heb alleen 1 heel klein puntje voor de aandacht bij de optie 'Meerdere opnames verwijderen'.
Als je deze selecteer, dan krijg je weer de rasterweergave. Dit zou naar mijn idee ook een lijstweergave moeten zijn om dan de opnames te kunnen selecteren.
Zie hieronder:
Selecteer 'Meerdere opnames verwijderen'
Daarna zie je weer de 'Rasterweergave' in plaats van een 'Lijstweergave'.
De lijstweergave is echt een uitkomst
Ik heb alleen 1 heel klein puntje voor de aandacht bij de optie 'Meerdere opnames verwijderen'.
Als je deze selecteer, dan krijg je weer de rasterweergave. Dit zou naar mijn idee ook een lijstweergave moeten zijn om dan de opnames te kunnen selecteren.
Zie hieronder:
Selecteer 'Meerdere opnames verwijderen'
Daarna zie je weer de 'Rasterweergave' in plaats van een 'Lijstweergave'.
Ja gaat hier ook fout inderdaad komt hij weer op raster
Ik denk dat het in een lijst ook makkelijker selecteren is, doordat je alleen naar beneden hoeft te gaan bij het selecteren. We nemen die mee!
Ik denk dat het in een lijst ook makkelijker selecteren is, doordat je alleen naar beneden hoeft te gaan bij het selecteren. We nemen die mee!
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt.
Het is meer wat je gewent bent of de voorkeur aangeeft.
Een vrije keuze hierin is inderdaad wel handig.
Kan een ieder zelf kiezen wat zijn of haar voorkeur is.
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt.
Het is meer wat je gewent bent of de voorkeur aangeeft.
Een vrije keuze hierin is inderdaad wel handig.
Kan een ieder zelf kiezen wat zijn of haar voorkeur is.
Klopt maar als je lijst weergave heb geselecteerd moet hij ook met meerdere verwijderen deze blijven geven vind die raster onoverzichtelijk lijst werkt sneller maar inderdaad ieder ze eigen keuze
KPN TV+ Box: Update december #1 2024
TV+ Box launcher versie 1.171.2 Verder
In de Sport-sectie hebben we nu ook een grote nieuwe banner zoals we voor Films en Series geïntroduceerd hebben in de update naar 1.166.1. Hiermee kun je direct toegang krijgen tot de belangrijkste sportevenementen.
Deze grote nieuwe banner heb ik tot op heden nog niet gezien, vergelijkbaar als bij Films en Series.
Ook heb ik bij radio luisteren de laatste tijd steeds dipjes in het geluid van 2 a 3 seconden. Dit ga ik de komende tijd even in de gaten houden.
Mocht het de komende dagen nog aanhouden dan laat ik het even weten in een topic.
@Sebas14 Hoi bij radio luisteren komen bij ons regelmatig dipjes voor in het geluid, niet eens na deze
update maar al vele updates geleden , 6-8 maanden schat ik zo.
@Jasper van KPN Hallo Jasper, de laatste tijd zijn er vooral “leuke”updates uitgevoerd,
Wanneer eens een update waarbij alles eens stabiel blijft werken , regelmatig vastlopers, soms komt even het groen KPN logo voorbij , soms start KPN helemaal opnieuw op( -Android start niet opnieuw op)
en als je dan het helpdesk belt voor haperende beelden dan ligt het aan de switch en anders de
TV+ ontvanger naar fabrieksinstellingen terugzetten.
Op mijn vraag wat moet ik dan opnieuw instellen kon men geen antwoord geven , dat is bij iedere klant weer anders meneer.
Oh het probleem met het haperende beeld heb ik zelf opgelost door in het menu ergens een andere instelling aan te passen , op een plek die totaal niet logisch is
Hoi @Oberon 5, ik maak uit je bericht op dat jij vaker wat problemen ervaart. Als dit na een update gebeurt, herstart dan je TV+ Box op dat moment. We zien dat dit vaak voldoende is om gekke dingen na een update te verhelpen. Maar, als problemen blijven, ook na meerdere updates, dan is het handiger om een eigen topic aan te maken. Want dan is de kans klein dat het probleem aan een specifieke update ligt.
Over de footer, ik heb die opmerking even verwijderd, want off topic hier. Maar, je kunt je handtekening aanpassen in je forumprofiel.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.