Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.234.2 / 1.234.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • July 28, 2026
  • 24 reacties
  • 406 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box & Soundbox Update augustus 2026

KPN TV+ launcher versie 1.234.2 (TV+ Box ) en 1.234.3 (Soundbox)

Wat zit er in?

Nieuwe manier om een radiokanaal te kiezen

Jullie hebben gevraagd of we het makkelijker kunnen maken om een radiokanaal te kiezen. Dit is nu toegevoegd in de Entertainment sectie. Hier zie je straks een nieuwe tegel voor radio.

Let op: het voorwerk zit in deze update, maar de tegel wordt daadwerkelijk geactiveerd door ons nadat de update volledig is uitgerold

Als je op de radiotegel klikt krijg je een rasteroverzicht van alle radiozenders, herkenbaar aan hun logo.  Je kunt hier met de pijltoetsen navigeren en een zender openen met de OK-knop.

Verdere verbeteringen op basis van jullie feedback

Jullie hebben ook aangegeven dat je een opname ook graag zou willen kunnen verwijderen via de Verder Kijken tegelrij. Met deze update kan dat!

En ook nog

Bij het spoelen met de gewone pijltoetsen < en > loopt de snelheid in korte tijd snel op. Dat is onhandig als je dit gebruikt om reclameblokken over te slaan. Daarom hebben we dit aangepast zodat de snelheid geleidelijker oploopt.

Diverse bugfixes voor navigatieproblemen en vastlopers (ronddraaiend wieltje) in de gids.

In de lijstweergave van de opnames kwam het soms voor dat onjuiste programma informatie werd weergegeven. Dat hebben we verholpen.

Soms gebeurde het dat doorspoelen niet meer werkte nadat de pop-up voor ondertiteling werd gesloten. Dit is opgelost.

Onder water verbeteringen in de communicatie tussen de Box en ons platform.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 28 en 30 juli
  • Uitrol: 4 t/m 6 augustus

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Goed om te weten
We werken continu aan verbeteringen. Soms voeren we tussentijdse, kleine, updates door. Alleen de wijzigingen die voor jou als klant merkbaar en relevant zijn, voegen we toe aan dit overzicht. Als het alleen gaat om technische verbeteringen "onder de motorkap" nemen we hier niet altijd op. 

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

24 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 28, 2026

Als ik nou ergens niets mee heb dan in is het dat Entertainment deel.Het is me allemaal te passief. Onderin kan je ok Apps kiezen, terwijl twee tabs verder op dan de Entertainment tab ook al Apps staat. Gaat me niet zo zeer om die apps.  Het voegt voor mij in het geheel eigenlijk niets toen, het lijkt overgenomen te zijn van Ziggo, want die heeft het ook. Zat te wachten op een update zodat ik er eindelijk iets over kon zeggen. Niet om de boel naar beneden te halen, zo zit ik niet in elkaar, en het is ook maar een mening. Maar vind het niks. Eigenlijk een optie die je wat mij betreft uit zou moeten kunnen zetten in het menu.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2026

Dan gebruik je het niet, ​@neutral . Het is niet verplicht hè. 😁.

Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden in de ontvanger. Dat maakt het voor alle gebruikers prettig. De één prefereert dat entertainment scherm. De ander, waaronder jij, een andere route. Prima toch.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 28, 2026

Dan gebruik je het niet, ​@neutral . Het is niet verplicht hè. 😁.

Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden in de ontvanger. 

Ja dat is zeker.  Die wegen heb ik ook eerder gezien dat is voor mij het probleem misschien wel. Waarschijnlijk als nieuwe klant had ik het anders beoordeeld. 

Het menu Sport is voor mij wel een aanvulling overigens. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 28, 2026

Fijn dat er weer een update is die veranderingen brengt.

Helaas zie ik niet staan wat verholpen is dat:

• de extra filminfo bij een opname ineens is verdwenen.
  • een serie opname de afleveringen door elkaar staan of dat dezelfde serie op een andere regel begint.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2026

Die beide punten wordt nog aan gewerkt, ​@Anthony78 . Blijkbaar wat lastiger en dan is het natuurlijk niet bij een eerstvolgende update. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gelukkig is de Entertainment sectie niet een functie waar je altijd langs moet ​@neutral 😋Alleen op weg naar Instellingen zorgt het voor een klik extra. De één ziet er geen waarde in, zoals jij, maar voor een ander kan het een gouden bron zijn om leuke films en series te ontdekken. Je kunt ook gelijk naar de streamingsdienst toe vanuit deze sectie, dus dat is ook handig voor de geïnteresseerden. 

Maar je zegt ook dat het te passief is. Je zou het wat interactiever willen zien? Of zou je ook graag aanbod willen zien buiten films en series? 

Fijn dat er weer een update is die veranderingen brengt.

Helaas zie ik niet staan wat verholpen is dat:

• de extra filminfo bij een opname ineens is verdwenen.
  • een serie opname de afleveringen door elkaar staan of dat dezelfde serie op een andere regel begint.

Extra filminfo bij opnames wordt nog aan gewerkt. Als het goed is heb je dat nog niet zien staan bij opnames. 

Kun je het tweede punt misschien verduidelijken met een foto? Beeld zegt altijd meer dan woorden en dan kunnen we het ook goed doorzetten naar de ontwikkelaars 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 28, 2026

Extra filminfo bij opnames wordt nog aan gewerkt. Als het goed is heb je dat nog niet zien staan bij opnames. 

Kun je het tweede punt misschien verduidelijken met een foto? Beeld zegt altijd meer dan woorden en dan kunnen we het ook goed doorzetten naar de ontwikkelaars 🙂

Bovenste foto ziet u dat bv seizoen 1 van de serie flodder de afleveringen door elkaar staan.

Andere 2 foto's ziet u dat de serie Gordon Ramsey oorlog in de keuken  seizoen 5 en 6 op een regel heeft en ergens anders 3,4 en 5. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 28, 2026

Gelukkig is de Entertainment sectie niet een functie waar je altijd langs moet ​@neutral 😋Alleen op weg naar Instellingen zorgt het voor een klik extra. De één ziet er geen waarde in, zoals jij, maar voor een ander kan het een gouden bron zijn om leuke films en series te ontdekken. Je kunt ook gelijk naar de streamingsdienst toe vanuit deze sectie, dus dat is ook handig voor de geïnteresseerden. 

Maar je zegt ook dat het te passief is. Je zou het wat interactiever willen zien? Of zou je ook graag aanbod willen zien buiten films en series? 

Is een lastige, ik zou het liever wat meer gericht zien aansluitend bij wat je afneemt.  Bij aanbieders zie je wat je kan kiezen niet wat je hebt(vanwege abonnementen).  Ik zou het beter vinden als je het kids deel uit kon zetten(misschien kan dat ook wel). Een apart menu voor streaming diensten, met daaronder de diensten die je afneemt, en wat je aan het volgen bent, en dat je ziet waar je bent gebleven. Zoiets als wat je ziet bij Apple TV.  Allemaal niet makkelijk, ik weet het, ook alleen al qua rechten. En misschien is dat ook niet de bedoeling van deze (TV)  box, aan de andere kant kijk je er ook streaming diensten op dus tja, dan zou wat meer aandacht daarvoor ook niet zo gek zijn. Maar goed zo sta ik er in, kan me ook voorstellen dat mensen gewoon een filmpje willen huren of een serie willen kijken. Zoveel  mensen , zoveel wensen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Erg bedankt voor de foto's ​@Anthony78! Is voor mij nu gelijk duidelijk wat je bedoelt. 

En goede suggesties die je maakt ​@neutral. Ik zou ook wel wat voelen voor een overzicht van wat je allemaal volgt en hebt gezien, maar of dat mogelijk is is weer een tweede 😄 We nemen het mee. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Ik heb ook geen kinderen. Maar die éne dia kids maakt me niet uit.

Wel heb ik nog eens de screenshots bekeken en dan heb ik liever de dia volgorde. 

FILMS SERIES RADIO KIDS

En ik ben zo benieuwd of je onder RADIO ook favorieten kunt maken. Zoals bij NLziet. Dat is heel fijn.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Die ene dia is het niet alleen.  “Series van TV “ voor kinderen boeien me ook minder:-)

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Wel heb ik nog eens de screenshots bekeken en dan heb ik liever de dia volgorde. 

FILMS SERIES RADIO KIDS

En ik ben zo benieuwd of je onder RADIO ook favorieten kunt maken. Zoals bij NLziet. Dat is heel fijn.

Ze zijn een onderdeel van Favoriete zenders,  maar dat zoek je niet zeker.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Een update in de zomer.

Ok, leuke veranderingen voor de liefhebber hiervan.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Launcher 1.234.2 staat nu op mijn DIW7022 in de hobbykamer, maar geen radiotegel aanwezig onder entertainment. Ook na 2 keer opstarten nog niet. 
Op de  andere DIW7022(A) in de woonkamer is die evenmin niet aanwezig met de dezelfde launcher versie, maar dat kan misschien een reden hebben die ik hier niet kan benoemen.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Hoop dat momentje we zetten nieuwe dingen voor je klaar ook weg ga een keer zo iets nutteloos ! Wat eigenlijk wordt er nooit iets nieuws neergezet 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • July 29, 2026

Launcher 1.234.2 staat nu op mijn DIW7022 in de hobbykamer, maar geen radiotegel aanwezig onder entertainment. Ook na 2 keer opstarten nog niet. 
Op de  andere DIW7022(A) in de woonkamer is die evenmin niet aanwezig met de dezelfde launcher versie, maar dat kan misschien een reden hebben die ik hier niet kan benoemen.

Dit klopt hoor ​@Jocola, de tegel wordt pas zichtbaar als de update volledig uit is gerold: 

Let op: het voorwerk zit in deze update, maar de tegel wordt daadwerkelijk geactiveerd door ons nadat de update volledig is uitgerold

Beetje anders dan anders, dus ik snap dat dit je niet helemaal duidelijk was. Nog even geduld dus tot na 6 augustus, dan zal de tegel actief komen te staan 😊

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Jammer dat er nog niks is gedaan aan het voor en achteruit spoelen met de normale knoppen die er voor bedoeld is want dat lees ik hier niet terug dus nog langer aan modderen er mee jammer 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Eh, hier werken de knoppen ⏪ en ⏩ wel met de DIW7022, ​@Peterpiwi . Of bedoel je dat niet?

JanD
Wijsgeer
  • July 30, 2026

Update succesvol automatisch geïnstalleerd.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Eh, hier werken de knoppen ⏪ en ⏩ wel met de DIW7022, ​@Peterpiwi . Of bedoel je dat niet?

Jep 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

FILMS SERIES RADIO KIDS

Ze zijn een onderdeel van Favoriete zenders,  maar dat zoek je niet zeker.

Ik heb het vermoeden dat de favoriete radiozenders van de gids niet worden overgenomen. 

Zo is het bij NLziet. Na longpress op een tegel kun je 'm favoriet maken. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2026

Jep 

Bij mijn kriig tijdens het vooruit spoelen vaak zwarte te zien tijdens vooruit spoelen in die kleine vakje zeg maar irritant  wel je bent dan vaak snel te ver  daar lees ik hier geen oplossing voor jammer !

en er zijn nog mensen die er last van hebben lees maar terug bij de vorige update. 

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 30, 2026

De update van de Radiostations ziet er goed uit, een probleem wat me in het normale menu al opviel is dat het logo van Qmusic de “music” niet te lezen is omdat deze grijs is net als het menu. Misschien is het beter om de letters “music” te veranderen in witte letters. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goed gespot ​@Lukas_! We geven het door!