Skip to main content
Beantwoord

Verstreken tijd van een uitzending weergeven

• April 24, 2026
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De tijdsbalk geeft rechts in beeld alleen de resterende tijd aan.

Is het ook mogelijk om links de verstreken tijd weer te geven ?

Wat ik ook mis dat de tijdsbalk bij opnames geen kleur onderscheid maakt

tussen uitzending en reclame. Dit is makkelijk voor het doorspoelen.

Beste antwoord door PeterG

De verstreken tijd bij wat we de voortgangsbalk noemen zie je als je eventjes op < of > drukt.

Dat is dan natuurlijk niet de tijd van de uitzending maar bij live vanaf de gids tijd. En bij opnames inclusief de 5 minuten oplooptijd. 

De aftellen tijd aan het eind is live tot het volgende programma in de gids. Maar dat is nooit tot op de seconde. 

Bij opnames is de eindtijd inclusief de uitlooptijd van 15 minuten. 

Inderdaad. Kpn heeft geen markeringen voor de reclameblokken. (Moderator: mag dit als verzoek naar de ontwikkelaars?)

Bij Ziggo heb je dit wel, maar bij NLziet dan weer niet. Op andere tv diensten heb ik geen 'zicht'.

Ik tik meestal 800 (bij opnames; 8 minuten) in en dan > of ⏩ om die 8 minuten in één tik over te slaan. 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 24, 2026

De verstreken tijd bij wat we de voortgangsbalk noemen zie je als je eventjes op < of > drukt.

Dat is dan natuurlijk niet de tijd van de uitzending maar bij live vanaf de gids tijd. En bij opnames inclusief de 5 minuten oplooptijd. 

De aftellen tijd aan het eind is live tot het volgende programma in de gids. Maar dat is nooit tot op de seconde. 

Bij opnames is de eindtijd inclusief de uitlooptijd van 15 minuten. 

Inderdaad. Kpn heeft geen markeringen voor de reclameblokken. (Moderator: mag dit als verzoek naar de ontwikkelaars?)

Bij Ziggo heb je dit wel, maar bij NLziet dan weer niet. Op andere tv diensten heb ik geen 'zicht'.

Ik tik meestal 800 (bij opnames; 8 minuten) in en dan > of ⏩ om die 8 minuten in één tik over te slaan. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Goedemorgen ​@HRJ en bedankt voor jouw bericht :)

Nuttige feedback en dit geven we weer door aan ons TV Team! Of er echt wat mee gaat gebeuren, kan ik natuurlijk niet garanderen maar ik begrijp de wens en die komt zeker bij de juiste mensen terecht 💪🏻

Nemen we ook zeker mee ​@PeterG , dank voor de gerichte feedback!