Skip to main content
Beantwoord

Bijna 1 jaar oude opnames worden of niet of slecht gemarkeerd

• February 1, 2026
  • 24 reacties
  • 175 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

op de settop box worden bijna 1 jaar oude opname helemaal niet gemarkeerd

op tv.kpn.com worden ze slecht gemarkeerd

onderaan staan 3 germarkeerde series maar alleen omdat ALLE afleveringen van die serie bijna 1 jaar oud zijn

bij fbi, fb most wanted en fbi international  zijn meerdere afleveringen gemarkeerd maar de serie zelf dus niet want het betreft niet ALLE afleveringen en daardoor is er  dus geen duidelijke waarschuwing

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@matthijs peters, ik ben met je eens dat het duidelijker aangegeven kan worden. Ik herken het ook wel, vooral met een film je opneemt en dan vergeet. Ik neem jouw feedback dan ook mee richting het tv-team. Op wat voor oplossing of verbetering men dan gaat uitkomen? Dat kan ik nu nog niet aangeven. 

24 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Hee, wat gek, ​@matthijs peters. Dat waarschuwingsicoontje heb ik nog nooit gezien...is dat nieuw?

Maar...de datum staat er gewoon bij, dus je weet dan toch dat het bijna gewist gaat worden. Sorry, maar ik zie het probleem niet. 

En bij afzonderlijke afleveringen staat de waarschuwing toch wel?

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

die waarschuwingen zie je alleen in tv.kpn.com en dus niet op de settop box

En sorry ik ga niet elke dag al mijjn series controleren door ze 1 voor 1 te openen (aan te klikken)

Ik verwacht op top level een waarschuwing te zien als het fout gaat

En momenteel gebeurt dat alleen als ALLE afleveringen bij een serie op punt van verdwijnen staan

Dus er zijn 2 problemen:

1. op settop box is er helemaal geen waartschuwing
  2. op tv.kpn.com is er op top level niveau een vertekende waarschuwing. Het lijkt erop als je een goede waarschuwing krijgt maar die is er dus niet. Alleen maar als alle afleveringen bij die serie op punt van verdwijnen staan. En alle series die maar enkele afleveringen hebben worden genegeerd zodat je het gevaar loopt het begin van de serie kwijt te raken

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

O sorry, ja, schreef je ook. Dat kpn.com gebruik ik nooit.

Tja, die waarschuwing op de settopbox is eigenlijk gewoon de datum. Die series kun je inderdaad controleren door even door te klikken...veel werk is dat toch niet? Overigens, ik zie daar 9 en zelfs 2 februari staan...dat wordt opschieten, ​@matthijs peters!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Alle opnames blijven maar 1 jaar beschikbaar.

Maar als je de opname na bijna een jaar nog niet gezien hebt, is de kans klein dat je hem nog gaat kijken. 

Dus ik zie ook geen probleem.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

In het opnameoverzicht zie je voor series geen datum maar het aantal afleveringen. Bovendien is het gesorteerd op datum van de laatst uitgezonden aflevering in die serie, dat helpt dus ook niet echt om te bepalen of de eerste aflevering van die serie op het punt staat te verdwijnen, of al verdwenen is.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

In het opnameoverzicht zie je voor series geen datum maar het aantal afleveringen. Bovendien is het gesorteerd op datum van de laatst uitgezonden aflevering in die serie, dat helpt dus ook niet echt om te bepalen of de eerste aflevering van die serie op het punt staat te verdwijnen, of al verdwenen is.

Je klikt een keer verder. Dan zie je alle afleveringen van een bepaalde serie bijelkaar gegroepeerd. Daar staat bij elke aflevering de datum vermeld. Op chronologische volgorde nog wel. Dan zie je toch meteen hoeveel tijd je nog hebt om iets te kijken, ​@Wartywolfs?

Aan de omliggende programma's zie je ook waar je zit in het jaar.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

En bij de serie (in dit geval Rev):

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

EN heb je al geteld hoeveel series ik heb ? Die bovendien NIET gesorteerd zijn op de oudste aflevering maar op de nieuwste aflevering

Gaat er juist om dat het top level overzicht een bruikbaar overzicht is.

Goh ik kan ook op een papiertje bij houden wat ik als eerste opneem maar ja dat is dus ook niet praktisch

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Zoveel opnemen heeft geen zin. Daar kom je toch nooit aan toe. Ik heb nu iets van 110 uur van 300 gebruikt, en dan is het al bijna teveel. Opnemen is een handige optie, maar gebruik het niet klakkeloos, is mijn tip, ​@matthijs peters.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque ik werk niet meer dus ik kan genoeg kijken 

Maar hoeveel ik wel of niet opneem (en kijk) staat los van de functionaliteit van het overzicht van opnames

Want handmatig checken is een onlogische en niet praktische suggestie

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Ratonesque ik werk niet meer dus ik kan genoeg kijken 

Maar hoeveel ik wel of niet opneem (en kijk) staat los van de functionaliteit van het overzicht van opnames

Want handmatig checken is een onlogische en niet praktische suggestie

Maar te zien aan je screenshot moet je met sommige opnamen toch wel haast maken, ​@matthijs peters 🙂…

Het is toch maar een keer klikken op de 'totaalopname', en dan zie je alle opnamen keurig op datum staan...ik snap werkelijk niet wat nou het probleem is.

Het zal technisch ook wel ingewikkeld zijn om bij de 'hoofdaankondiging' de datum te vermelden. Als je er iets aan wilt hebben moet die datum ook steeds verspringen toch. Jij noemt het onlogisch, maar volgens mij is het juist logisch om de datum te vermelden die slaat op het moment van uitzenden (per aflevering dus).

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque jij redeneert vanuit de app vermoed ik, ga maar eens kijken op

KPN TV met een browser

En dan kun je met relevante opmerkingen komen

Ik gebruik de app niet

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Ratonesque jij redeneert vanuit de app vermoed ik, ga maar eens kijken op

KPN TV met een browser

En dan kun je met relevante opmerkingen komen

Ik gebruik de app niet

Nee, ik gebruik de +Box. En de app. Maar het maakt niet uit, op kpn.tv (heb het even gecheckt) werkt het net zo, met als verschil dat daar kennelijk een waarschuwingsicoontje verschijnt als het jaar bijna om is, ​@matthijs peters.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

Laat dan maar zien hoe ik op 1 pagina alle afleveringen kan zien die op punt van verdwijnen staan

Niet afleveringen voor 1 serie maar alle afleveringen over alle series heen

Want dat is wat ik onder de aandacht probeer te brengen 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Ratonesque 

Laat dan maar zien hoe ik op 1 pagina alle afleveringen kan zien die op punt van verdwijnen staan

Niet afleveringen voor 1 serie maar alle afleveringen over alle series heen

Want dat is wat ik onder de aandacht probeer te brengen 

Zie mijn screenshots boven. 

Dat geldt wel voor 1 serie, maar wat jij wilt is technisch te ingewikkeld lijkt mij (en ook volkomen overbodig).

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Ratonesque 

Helemaal met je eens.

Zoals ik al schreef, als je opname al bijna 1 jaar oud is, is de kans dat je hem alsnog gaat kijken klein.

Er zijn continue weer nieuwe series, films, etc. die je graag wilt zien en die je opneemt.

Je kan 6 opnames tegelijk doen en 300 uur totaal met maximaal 1 jaar per opname.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

En zoals ik al eerder aangaf is jouw suggestie onpraktisch

En de oplossing is simpel voor tv.kpn.com dat ze het icoontje wat nu alleen bij series staat met alle afleveringen die gaan verdwijnen ook gaan plaatsen bij serie met 1 of  meer afleveringen die gaan verdwijnen. Ik kom uit de automatisering en dat is een simpele aanpassing.

@joop2011 

ik kijk momenteel wekelijks naar fbi, fbi most wanted en fbi internaational

Dus jou aanname gaat in dit geval niet op

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Ja, plus, als je doet wat ​@matthijs peters wil, dan voeg je er weer een functionaliteit aan toe, wat de kans op fouten weer gaat vergroten. De meeste fouten ontstaan nu al door ingewikkelde serienummeringen, herhalingen en dergelijke. Maar ik vrees dat we Matthijs niet gaan overtuigen, ​@joop2011.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque Je eerste suggestie waar ik het mee eens kan zijn.

Bovendien is het geen functionaliteit toevoegen maar de huidige functionaliteit correct laten werken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Maar ik vrees dat we Matthijs niet gaan overtuigen, ​@joop2011.

Dat denk ik ook niet.

Dus kunnen we he hier beter bij laten, denk ik. Er valt niets meer toe te voegen, alles is al enkele keren vermeld.

@matthijs peters wil alleen horen wat hij wilt horen. (helaas).

Forum|alt.badge.img+5

@joop2011  ​@Ratonesque 

Ik heb nog geen enkele praktische suggestie van jullie allebei gehoord

Jullie voorstel dat je maar elke serie 1 voor 1 moeten gaan bekijken is niet logisch.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 3, 2026

Jullie voorstel dat je maar elke serie 1 voor 1 moeten gaan bekijken is niet logisch.

Dat lijkt me anders een hele praktische oplossing.  

Forum|alt.badge.img+5

@Noordzee Bij gebrek aan een andere oplossing is het de enige mogelijkheid momenteel maar praktisch is het helemaal niet. Maar als jij het praktisch vind succes om elke week 1 voor 1 alle series na te lopen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2026

Hallo ​@matthijs peters, ik ben met je eens dat het duidelijker aangegeven kan worden. Ik herken het ook wel, vooral met een film je opneemt en dan vergeet. Ik neem jouw feedback dan ook mee richting het tv-team. Op wat voor oplossing of verbetering men dan gaat uitkomen? Dat kan ik nu nog niet aangeven.