Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 997 reacties
  • 47845 keer bekeken

Toon eerste bericht

997 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Vraagje; 

Op TotaalTV las ik dat KPN de Sagemcom DIW7022 en ook de nieuwe Soundbox dit jaar upgrade naar Android tv 14.

Bron zie hier.

Kan het kloppen, dat er daarna heel veel problemen en verzoeken zijn opgelost?

• May 25, 2025

Vraagje; 

Op TotaalTV las ik dat KPN de Sagemcom DIW7022 en ook de nieuwe Soundbox dit jaar upgrade naar Android tv 14.

Bron zie hier.

Waarschijnlijk niet. Want zijn die problemen en verzoeken Android gerelateerd?   Het zal eerder een hele lading nieuwe problemen veroorzaken. De grootste verschillen tussen 12 en 14 hebben weinig tot niets met TV via KPN te maken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Dank je voor de reactie ​@Rowi. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Vraagje; 

Bron zie hier.

Waarschijnlijk niet. Want zijn die problemen en verzoeken Android gerelateerd?   Het zal eerder een hele lading nieuwe problemen veroorzaken. De grootste verschillen tussen 12 en 14 hebben weinig tot niets met TV via KPN te maken.

Veel problemen worden opgelost doordat andeoid veel beter met resoluties en framerates ed. om kan gaan. Als je dan de software van kpn goed hebt ontwikkeld zijn de lipsync en haperingen zo goed als weg.

Ik heb een tv box met android 14, die heeft nagenoeg geen problemen met alle apps op de kpn app na. Die loopt zelfs vast. Maar goed ik kijk weinig via die app. Veel te omslachtig.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

60. Uitbreiden van de informatie in de gids, dingen als acteursnamen enzo.
Hiervan gaven we eerder aan: Dit is iets dat dan in de gids toegevoegd moet worden. De gids krijgen we van een leverancier, waarna we dat op ons platform kunnen weergeven. We zijn op het moment bezig met een migratie naar een andere leverancier. Als dat voltooid is, dan gaan we kijken wat en hoe we verder dingen rondom gidsinformatie kunnen aanpassen en verbeteren. 

Nu kan ik daaraan toevoegen: De migratie naar de andere leverancier is voltooid. We gaan eraan werken dat de aanvullende informatie dan ook daadwerkelijk getoond wordt. Het is nog niet bekend wanneer dit dan actief gaat zijn.

En wanneer wordt de gids zelf eens grondig aangepakt?

Daar wordt op dit moment aan gewerkt. Is alleen een wat groter project dus (helaas) niet 1-2-3 klaar. Heb ik in je eigen topic ook wel aangegeven.

Bron zie hier.

Als we de TV+ Box of de Soundbox naar een hogere Androidversie brengen, dan is dat iets dat we ook actief aankondigen in een Product Update. Dus ik zou dat gewoon afwachten.

Het verhogen van de Androidversie is niet op zichzelf een oplossing voor dingen. Wel kan het bepaalde wensen makkelijker maken om te realiseren. Maar dat zijn dan ook dingen die we tegen die tijd wel aangeven of op terugkomen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Bron zie hier.

Als we de TV+ Box of de Soundbox naar een hogere Androidversie brengen, dan is dat iets dat we ook actief aankondigen in een Product Update. Dus ik zou dat gewoon afwachten.

Het verhogen van de Androidversie is niet op zichzelf een oplossing voor dingen. Wel kan het bepaalde wensen makkelijker maken om te realiseren. Maar dat zijn dan ook dingen die we tegen die tijd wel aangeven of op terugkomen.

Ik heb bevestiging van service + dat de beruchte hickups bij android 14 op de soundbox niet aanwezig zijn. Zoals aangegeven de hubride frequentie die wordt ondersteund in 14 mist 11 …

En software wat werkt onder 11 werkt ook onder 14. Dus moeilijk is het niet.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

Volgens mij staat deze wens nog niet in de lijst:

Het geluid van live-tv als je de Opgeslagen-lijst aan het bekijken bent.

Zie dit topic.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ik mag hopen dat punt 9 alsnog wordt bekeken en besproken, meeste klanten vinden dit toch fijn een verticale gids, want nu kun je niet per zender kijken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 18, 2025

Volgens mij staat deze wens nog niet in de lijst:

Het geluid van live-tv als je de Opgeslagen-lijst aan het bekijken bent.

Zie dit topic.

Ik neem hem mee, maar ik verwacht dat dit niet gaat. De gids is een soort van overlay die opgeroepen wordt binnen het afspeeldeel van de app. Dus dan kan het beeld en geluid door blijven lopen in de bovenhoek. Maar het opname overzicht, en de instellingen en al dat soort plekken zitten daar buiten, dus je verlaat de player als je naar een van die plekken gaat.

Ik mag hopen dat punt 9 alsnog wordt bekeken en besproken, meeste klanten vinden dit toch fijn een verticale gids, want nu kun je niet per zender kijken.

Zoals ook bij dat item staat:

Verticale gids. Deze wens stond in de ‘op de planning’ categorie. Maar, met de invoering van de nieuwe minigids per de update naar 1.148.4 is dit niet meer iets dat we van plan zijn. We denken dat de minigids goed bruikbaar is als alternatief hiervoor. 
Latere update: we gaan in de toekomst hier nog een keer naar kijken of we dit willen invoeren en of dat kan. Geen garanties, en ook geen prognose van wanneer.

Forum|alt.badge.img+3

Ik zou graag bij het radio luisteren de screensaver die ik zelf als ‘default’ Android screensaver heb ingesteld willen gebruiken in mijn geval AerialView.

Dit ipv de schilderijen / voetballers / KPN logo.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Ik zou graag bij het radio luisteren de screensaver die ik zelf als ‘default’ Android screensaver heb ingesteld willen gebruiken in mijn geval AerialView.

Dat kan al, op de DIW7022 én VSB3918 (Soundbox). Door naar Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Schermbeveiliging te gaan. Onder “Weergave” kan je dan ook een wallpaper van een app selecteren. 

Op de Soundbox is het Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Screensaver.

Forum|alt.badge.img+3

Bedankt ​@ikheetjeff 

Ik kan het nu even niet checken maar volgens mij heb ik het ook zo ingesteld. 

Maar volgens mij werkt dit niet als je een radiozender aan hebt staan.

Zodra ik thuis ben zal ik het eens controleren.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 21, 2025

Voor Radio hebben we aparte schermbeveiligingsinstellingen (te vinden in het Menu Weergave). Als ik hier op mijn TV+ Box kijk zie ik alleen opties voor KPN screensaver keuzes, zenderlogo of zwart scherm. En ook als ik een niet-KPN screensaver heb ingesteld als algemene screensaver, krijg ik bij radio direct de specifieke screensaver die bij de radio screensaver instellingen staat. Ik neem het mee als wens naar het team.

Forum|alt.badge.img+3

Thanks ​@Erik van KPN zo ervaar ik het ook inderdaad.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 22, 2025

Ik ben benieuwd wanneer we weer eens een update krijgen van alle requests. Dit gaat mij allemaal veeeeeel te langzaam. Updates met logo's etc zijn mijns inziens onnodig en het wordt eens tijd dat er naar de klanten geluisterd wordt en er ook eens wat mee gedaan wordt! Ik ben nu bijna een jaar klant en er gebeurt weinig en zit er over na te denken om naar de concurrent over te stappen want daar zijn veel feature requests wel allang aanwezig....

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 29, 2025

Veel van de requests die op de lijst staan en (nog) niet ingevoerd of afgewezen zijn, zijn items die ergens op de planning rondzweven. Sommige daarvan zijn we wel van plan, maar is onbekend wanneer het precies opgepakt gaat worden. Sommige daarvan zitten in een ‘gaan we misschien ooit doen’ stadium. Daarvan kan het zijn dat ze uiteindelijk nooit gaan komen, of toch ineens wel. 

We checken periodiek bij de ontwikkelaars naar de status van verschillende items. Als er dan terugkoppelingen zijn, geven we die hier door.

Dat gezegd hebbende, ik heb twee terugkoppelingen voor jullie:

Deze wens, die ik als nummer 91 in de lijst zal opnemen, is helaas afgewezen door het team. De manier waarop de radio screensaver werkt is anders dan die van de standaard screensaver. Het is daardoor niet makkelijk om zo even die opties ook beschikbaar te maken voor radio. 

Verder,
46. Uitleg in beeld over functies kleurtoetsen afstandsbediening. 
Dit is afgewezen. Er is in beeld niet afdoende ruimte beschikbaar om dit te gaan doen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 29, 2025

Bedankt voor je antwoord maar het is heel teleurstellend. Ik neem aan dat de developers naar de klanten luisteren maar dat is dus niet zo. De updates die er steeds komen zijn erg teleurstellend en niet wat de klanten willen. Ik heb het idee dat KPN graag geld int maar niet naar zijn klanten luistert. Helaas zie ik ook geen andere forum leden die hetzelfde denken. Maar ik begrijp sit ook wel want KPN luistert toch niet naar zijn klanten.....…

Tijd om naar de concurrent over te stappen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat je er zo over denkt ​@Harry_Nak. Ik zie dit topic juist als een mooi voorbeeld van dat we naar jullie feedback luisteren en er, binnen onze mogelijkheden, ook zeker wat mee doen. Niet alles kan ingevoerd worden en waar mogelijk leggen we ook uit waarom, zoals Erik ook doet. 

Voor de ene klant is een feature belangrijker dan een ander. Iedereen 100% tevreden krijgen gaat hierdoor helaas nooit lukken, maar we blijven ons best hier wel voor doen. Onder andere door jullie via dit topic op de hoogte te houden en via de Product Updates
Als je ondanks dat toch over wilt stappen dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor. 🙂 Hopelijk voldoet de TV van die provider dan meer aan je wensen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 30, 2025

Kijk ​@Harry_Nak programmeren is een serieus en nauwkeurig werk, je kunt niet alles doen of het sneller doen gaat ook niet.
Als je een gat in de grond moet graven dan haal je er meer mannen of gereedschap bij dan gaat het sneller, maar bij het programmeren gaat dat dus niet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 30, 2025

Daar ben ik het dus met je oneens ​@huistijger .

Als je meer mensen op verschillende issues zet, gaat het zeker sneller! Er zijn genoeg feature requests om op te lossen dus meer mensen werkt echt wel.

@Sanne van KPN ik begrijp dat de ene klant een feature belangrijker vindt dan een ander, maar er wordt zo weinig opgelost van deze lange lijst…

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2025

Daar ben ik het dus met je oneens ​@huistijger .

Dat mag ​@Harry_Nak we leven in een vrije wereld.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 31, 2025

Graag alle regionale televisie zenders doorgeven van heel Nederland en ook wat royaler lokale televisie zenders doorgeven van de gemeente waar iemand woont er er dichtbij in de omgeving. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 31, 2025

Verkeerde topic ​@Wewa 

Verzoeken voor zenders:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Voor mensen die niet de Google Assistant-knop op de afstandsbediening kunnen indrukken: ondersteuning van “Oké Google” als er een externe microfoon is aangesloten via bluetooth of usb. (Achtergrond.)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

ondersteuning van “Oké Google” als er een externe microfoon is aangesloten

Dus net zoals al voor de TV+ Soundbox blijkt te werken, daar met een ingebouwde microfoon:

​[...] een farfield microfoon ingebouwd. Je kunt dan naar een bepaalde zender door “Hey Google, zet zender op NPO1” te zeggen zonder een knop in te hoeven drukken.