Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

• March 18, 2023
  • 1066 reacties
  • 52837 keer bekeken

Toon eerste bericht

1066 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2026

Cijfertjes intoetsen is wat lastig. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn Yamaha receiver. Dat werkt erg goed maar er zitten helaas geen cijfertoetsen op.

Met de ring kun je ook het bolletje op de voortgangsbalk selecteren. En dan met links danwel rechts te verschuiven. Spoelt hartstikke vlot door. ​@Wimna 

Ook: zonder voortgangsbalk rechts of links ingedrukt houden spoelt door.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bij het 'Streaming Only' tv-pakket ben je beperkt tot de KPN TV+ app (*). Het gevolg is dat je niet kunt kijken in de allerhoogste streamingskwaliteit (en de app is ook minder gebruikersvriendelijk, IMHO).
Lineaire tv is niet verdwenen uit mijn routine, maar het heeft niet meer de prioriteit.

(*) Ik zie nu dat je met “Streaming Only” helemaal geen lineaire tv tot je beschikking hebt.

Het zijn twee verschillende dingen, ​@dmutsaers. Je kunt kiezen voor Streaming Only, dan krijg je wél een TV+ Box maar géén zenders. Of je kunt kiezen voor App Only. Dan heb je wel zenders, maar geen TV+ Box.

Ik gebruik de nieuwe KNP TV+ box nu een paar maanden en ben er tevreden mee. Maar er is altijd ruimte voor verbetering:

• je kan nu 10 seconden vooruit en terugspringen met een knopje. Het zou fijn zijn als je ergens in kan stellen hoeveel seconden dit is. Bijvoor 30 sec vooruit is handig doorspoelen van reclames en 10 terug is wel goed zo
  • Toch nog de wens voor een screensaver als weergave in pauze wordt gezet, voor OLED Tv’s erg prettig (en dan aub niet een tekst constant op een vaste plaats in beeld). Ik begreep dat het lastig is maar zou erg fijn zijn als dit kan.
  • Ik wel niet een Google account koppelen, nu blijft bij de niet gelezen berichten indicatie continue een ‘1’ staan en weet niet hoe die weg te krijgen.
  • Een KPN TV+ app op de Apple TV (vaak gevraagd maar nog niet gezien...)

Hopelijk is er wat mogelijk van deze feature requests 😃

Bedankt voor je feedback, ​@Wimna

Het zelf kunnen instellen van de tijd voor de < en > knoppen is vaker gevraagd. Dat is alleen niet iets wat we op dit moment van plan zijn om mogelijk te maken. 

Screensaver tijdens pauze vinden we op zich een goed idee, maar blijkt technisch lastig. Zie nummer 63 in de lijst met reacties die gemarkeerd staat in het startbericht.

Wat Google account betreft, we zitten vast aan bepaalde vereisten van Google zelf om Android te mogen gebruiken. Betekent dat we aan deze melding niets kunnen veranderen. Als je geen echt/eigen Google account wilt koppelen, maar wel van het bolletje afwilt zou je kunnen overwegen om een weggooi Gmail adres aan te maken, en daarmee in te loggen op de TV+ Box.

TV+ app voor Apple TV heb ik geen updates over op het moment. Die komt wanneer hij komt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 13, 2026

@Erik van KPN Ik haalde deze twee abonnementen inderdaad door elkaar 😉

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 14, 2026

Ik heb er ook 1,  de mogelijkheid toevoegen om bij het instellen van een opname zelf begin en eindtijd op te geven, zoals dat bijvoorbeeld ooit ging bij een VHS videorecorder. Zo komt er een extra keuze optie naast het selecteren van een programma in de epg. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Dat is al eens gevraagd. Het kan niet. ​@MiVoNL .

Kpn en ook de andere providers, nemen de programma's op volgens de epg -5 tot +15 minuten. 

Als jij een programma selecteert voor opname komt daar alleen een tag met je abonnementsnummer dat jij dit in je opnamelijst kunt kijken. 

Voordeel van dit systeem is ook dat als de uitzendtijd wijzigt je opname gewoon meegaat.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 14, 2026

Nou, bij een andere provider kan het kennelijk wel, ook op een Android tv decoder. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Eh. Welke provider? En waarom benoem je die niet?

En kan je dat ook staven met bijvoorbeeld een link naar die uitleg bij hun. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 14, 2026

Dat is bij Odido, dat staat beschreven in een handleiding die bij hun gedownload kan worden. 

https://assets.odido.nl/x/295ab0fe17/handleiding-odido-tv.pdf

Pagina 20 en 21. Geen idee of ik deze link mag plaatsen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 14, 2026

Ik zie die functie niet in de gebruiksaanwijzing staan die jij stuurt ​@MiVoNL 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 14, 2026

Handmatige opnames heet de optie. En anders de screenshots van de mobiele app bekijken in app store. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 14, 2026

Bij handmatige opname kan men de tijden zelfs instellen, bij cloudopname (via gids) kan men ook de extra tijd vooraf en achteraf instellen. Odido TV kwaliteit is niet de beste, maar qua gebruiksvriendelijkheid kan andere providers veel leren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Bij Odido kan het inderdaad wel nadat je eerst via epg hebt geprogrammeerd. Vooraf in te stellen en geldt voor alle opnames zo te lezen. Zie screenshot pagina 21 guys. 

Maar waarom zou je dat willen? Met de cassette VCR hield ik al -5 en +15 aan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 14, 2026

Maar waarom zou je dat willen? 

Net bij F1 race in Miami vroeg iemand naar mogelijkheid de opname via gids vroeger te plannen wegen de vervroegde start. Terugkijken de opname via gids was extra anti-climax, de kijker zagen meteen de huldiging van de winnaar Antonelli .

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Ik snap de reden nu ook los van dit voorbeeld, hoewel dit sporadisch gebeurt. Ik neem dit (voorbeeld) in ieder geval mee hier. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb er ook 1,  de mogelijkheid toevoegen om bij het instellen van een opname zelf begin en eindtijd op te geven, zoals dat bijvoorbeeld ooit ging bij een VHS videorecorder. Zo komt er een extra keuze optie naast het selecteren van een programma in de epg. 

We hebben dit nog eens voorgelegd aan de ontwikkelaars, maar we willen ons blijven focussen op opnames via de gids. Daar blijven we verbeteringen in doorvoeren, zodat wanneer er toch eventueel gidswijzigingen zijn, opnames hier geen last van hebben. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 28, 2026

Bedankt voor de info en het voorleggen aan de ontwikkelaars.