Skip to main content

Afscheid moeten nemen van Lady

  • June 2, 2026
  • 22 reacties
  • 173 keer bekeken

Friesian
Wijsgeer

Gisteren heb ik afscheid moeten nemen van Lady, onze, mijn Beagle. Het ging niet meer, te veel problemen, de bekende druppel die de emmer deed overlopen. 

Zoveel ellende, zo rot dat ik me voel ook al weet ik dat ik het juiste heb gedaan voor haar. Ze is terug bij de fokker..…

Voor nu heb ik tijd nodig, tijd om te verwerken.... 

 

22 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 2, 2026

Dat zijn hele pittige dingen ​@Friesian en ik wil je dan ook oprecht veel sterkte toewensen 🙏🏻


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Sterkte ​@Friesian, dat klinkt als een moeilijke beslissing.


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

@Friesian Heel veel sterkte bij deze lastige beslissing en het afscheid. 


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Oh no ​@Friesian. Dit is geen makkelijke beslissing. Heel veel sterkte de komende tijd. 


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat erg ​@Friesian. Maar wel een hele moedige beslissing. Heel veel sterkte!


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ach wat verdrietig ​@Friesian.. Ondanks dat het klinkt als de beste keuze, kan ik me heel goed voorstellen dat dat heel moeilijk is. Ik hoop dat dat toch een beetje troost geeft. Veel sterkte toegewenst!


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 2, 2026

Wat sneu Friesian .

Voor haar het beste.


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Heel veel sterkte bij dit enorme verlies. 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 2, 2026

Heel veel sterkte gewenst ​@Friesian ik weet wat het is om een kameraad te verliezen, nogmaals sterkte gewenst!


Jasper van KPN
Moderator

Heel veel sterkte ​@Friesian in deze moeilijke tijd!


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 2, 2026

Ik weet wat je voelt ​@Friesian. Afgelopen donderdag moest ik afscheid nemen van m'n trouwe viervoeter. Sterkte!!


Forum|alt.badge.img+16
  • June 2, 2026

Ahhh 😥, je maatje moeten laten gaan is altijd het zwaarste wat er is. Heel veel sterkte ​@Friesian.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 2, 2026

Veel sterkte ​@Friesian ! 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ach wat naar, ​@Friesian, geen makkelijke beslissing. Heel veel sterkte met!


Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ach jeetje wat vervelend.. Heel veel sterkte! ❤


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Er komt een moment dat je je lieve maatje moet laten gaan, maar dat is nooit een makkelijk besluit. Heel veel sterkte ​@Friesian


Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Dankjewel allemaal. Ik voel me miserabel ondanks dat ik weet dat ze nu een goed thuis heeft. 


Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Ik weet wat je voelt ​@Friesian. Afgelopen donderdag moest ik afscheid nemen van m'n trouwe viervoeter. Sterkte!!

@Joep1965 de vorige, de kooiker, moest ik geheel onverwacht in laten slapen. Binnen de minuut moest ik de keuze maken, de enige goede keuze. Dit is te dicht bij elkaar gebeurt.. Maar ongetwijfeld voor jou ook een moeilijke maar eerlijke keuze. 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat pittig ​@Friesian, heel veel sterkte. Moeilijk om zo'n keuze te maken. ☹️


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Friesian Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen. Ook al weet je dat het de juiste keuze was, kan het gevoel toch heel zwaar zijn. Heel veel sterkte


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Oh. Ik dacht dat je haar in had laten slapen. Maar zie nu dat ze bij de fokker is.

Ze is terug bij de fokker..…

(...)

Ik voel me miserabel ondanks dat ik weet dat ze nu een goed thuis heeft


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Wat een  moeilijke maar dappere beslissing ​@Friesian. Veel sterkte gewenst.