Skip to main content

Biodiversiteit bij KPN: milieubewust en duurzaam

  • 19 June 2024
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken
Biodiversiteit bij KPN: milieubewust en duurzaam

We schreven al eerder twee artikelen over biodiversiteit bij KPN. Dat staat hoog bij ons in het vaandel. Groen is belangrijk voor ons. Net als duurzaam en milieubewust zijn. 

 

Milieubewust:  Minder energie, minder grondstoffen

KPN streeft ernaar om alles en iedereen op een duurzame manier te verbinden. We dragen bij aan een welvarende en schone wereld door de impact op het milieu steeds verder terug te dringen. Dat doen we door steeds energiezuiniger te werken. 

 

Al sinds 2015 klimaatneutraal

Het grootste deel van ons energieverbruik (85%) bestaat uit stroom. KPN is verantwoordelijk voor 0,8% van het elektriciteitsverbruik in Nederland. We gebruiken sinds 2011 alleen nog 100% groene stroom. Wat we nog wel uitstoten, door autobrandstoffen en gas voor verwarming van onze kantoren, compenseren we sinds 2015 volledig via bosbouw en Gold Standard-certificaten. We zijn daardoor sinds 2015 klimaatneutraal. Wie een bericht stuurt via KPN, weet dus zeker dat ons netwerk daarvoor alleen maar duurzaam opgewekte energie gebruikt. In 2030 willen we klimaatneutraal zijn zonder compensatie met certificaten. We zullen daarvoor onder andere auto’s zonder CO2-uitstoot inzetten.

Bron: Over Ons KPN

 

Retourtje KPN

Je kunt ons helpen met duurzaam werken. Laat oude apparatuur niet liggen. Heb je nog oude KPN apparatuur in huis liggen die je niet meer gebruikt? Stuur het naar ons terug! Kosteloos. Wij zorgen dat het opnieuw wordt gebruikt, óf veilig en duurzaam wordt verwerkt.

Meer weten over oude apparatuur terugsturen? Zie dit artikel:

 

Ben jij zelf ook bezig met milieubewust en duurzaam leven? We lezen graag hoe dit voor jou is. Deel je het hieronder met ons in de reacties? 

 

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 

Ik probeer wel zo duurzaam mogelijk te zijn. Beter voor de planeet, beter voor mij, soms ook nog beter voor mijn portemonnee ook.

Van de temperatuur lager zetten in de koudere maanden om gas (en geld) te besparen, tot het (laten) repareren van dingen in plaats van nieuwe kopen. Daarvoor heb ik zaterdag net de naaimachine achtergelaten bij de reparateur. 

En verder de kleine dingen, producten kopen die gemaakt zijn met zo min mogelijk plastic. Of met gerecycled plastic of hervulbare verpakkingen. 

 

En recent heb ik mijn prullenbak vervangen.

Ik heb een prullenbak thuis met zo'n sensor erin dat hij opengaat als je er in de buurt komt met je hand, of je afval. Heel handig, tot het stuk ging. De fysieke knop om de sensor mee aan en uit te zetten, wel te verstaan. En wat ik ook probeerde, hij ging het niet meer doen. Dus toen had ik weer een gewone prullenbak. Dat was irritatiefactor 1.

Daarnaast kon ik geen vuilniszakken vinden die goed, of überhaupt, pasten. Irritatiefactor 2.

 

Dus heb ik een nieuwe gekocht, met een werkende sensor én een binnenemmer!

Geen gezeik meer met vuilniszakken, gewoon de binnenemmer eruit halen en leeggooien in de container. Even een nat doekje erdoor en klaar.  Scheelt weer (een beetje) plastic afval.

Enne, de oude prullenbak, zonder deksel, doet nu dienst als opbergton voor inpakpapier en andere dingen van vergelijkbaar formaat. Want weggooien is zonde. 


Reageer