Dit topic is als slowchat bedoeld voor alles wat je maar kunt bedenken, behalve de producten en diensten van KPN. Daar is de rest van de Community voor.
Dus, heb je onlangs iets leuk gezien of beleefd? Leuke foto's die je wilt delen? Boekentips? Zet ze hieronder!
Houd het vriendelijk en hopelijk hebben we hieronder dan snel een leuke chat!
Bladzijde 1 / 7
Weten jullie dat vandaag, de 2de vrijdag van januari is de dag, dat goede voornemens massaal overboord worden gegooid.
Het is het beste om goede voornemens niet op 1 januari in te laten gaan maar op het moment waarop het beter aansluit.
Zo ben ik op 6 november 2023 gestopt met roken na eerst alle rookwaar wat nog in huis was opgerookt te hebben met de gedachte “het is op, vanaf nu rook ik niet meer”
Tot mijn stomme verbazing niet eens afkickverschijnselen gehad en het gaat nog steeds prima.
(Maar eens verslaafd blijft verslaafd, ik kom uit voorzorg nergens waar gerookt wordt)
Het is het beste om goede voornemens niet op 1 januari in te laten gaan maar op het moment waarop het beter aansluit.
Zo ben ik op 6 november 2023 gestopt met roken na eerst alle rookwaar wat nog in huis was opgerookt te hebben met de gedachte “het is op, vanaf nu rook ik niet meer”
Tot mijn stomme verbazing niet eens afkickverschijnselen gehad en het gaat nog steeds prima.
(Maar eens verslaafd blijft verslaafd, ik kom uit voorzorg nergens waar gerookt wordt)
Ik ben toevallig precies een week na jou gestopt, en het tegenovergestelde van jou. Om echt 0 reden zei ik al enkele maanden 13 november ga ik stoppen.
Schoot zelf me sigaretten dus kocht altijd van die potten. De 12e was me tabak op dus heb nog voor 1 dag een hele pot gekocht. Gelukkig ook zonder enige probleem gestopt. Waarschijnlijk omdat ik het zelf gewoon echt graag wou. Volgende uitdaging wordt Redbull, heb er nu nog 7 en als die op zijn ga ik ook daarmee proberen te stoppen.
Weten jullie dat vandaag, de 2de vrijdag van januari is de dag, dat goede voornemens massaal overboord worden gegooid.
Ik omzeil dit door geen goede voornemens te hebben.
Maar wat knap van jullie beiden @Ik_Combineer en @Dicksooo! Er zijn veel mensen die het erg moeilijk hebben met stoppen, dus zeker iets waar jullie enorm trots op mogen zijn.
Hopelijk lukt dat met de Red Bull ook!
Het is veel knapper van @Ik_Combineer , hij komt dagelijks bij klanten en andere plaatsen waar wellicht nog gerookt wordt, toch houdt hij vol!
Het is mij tijdens mijn werkzame leven in diverse pogingen nooit gelukt om met roken te stoppen, maar ik ben inmiddels al ruim 6 jaar gepensioneerd en ga amper nog de deur uit, de boodschappen worden keurig thuisbezorgd en rookwaar valt niet meer te bestellen, dat maakte het voor mij een stuk makkelijker, ben er overigens wel heel blij mee dat het na ruim 50 jaar rookverslaving toch gelukt is.
Het was eind oktober 2003 toen we een advertentie zagen om te stoppen met roken, middels de auriculotherapie. Dat werkt middels pinnetjes in je oren die je moet stimuleren met magneetjes. Nu stond ikzelf er nogal sceptisch in, maar goed niet geschoten is mis, zullen we maar zeggen. Op 4 november 2003 een sessie bij ons in de buurt bezocht en weer naar huis met pinnetjes in de oren en magneetjes om te activeren. Ja, doei, dacht ik, nou ik kan je vertellen: het heeft gewerkt!! Al meer dan 20 jaar heeft mijn vrouw en ik geen enkele sigaret meer aangeraakt en sterker nog we vinden het allebei nu heel erg stinken.
Ik ben zelf geen roker, maar heb wel eens begrepen dat als je trek krijgt, het soms kan helpen om dan bijvoorbeeld een (suikervrij) snoepje te nemen of iets anders. Vaak zakt dan die neiging binnen 5 minuten weer. De gedachte dat het vaak na 5 minuten al weer zakt, helpt vaak ook. Ik weet alleen niet of het ook écht zo werkt, maar misschien hebben jullie er iets aan
Hoe dan ook, heel moedig en knap dat jullie dit aan(ge)gaan (zijn)
Sja, eens verslaafd altijd verslaafd. Ik ben meer dan 20 jr geleden gestopt met roken, maar heb er af en toe nog steeds zin in. Vooral tijdens het uitgaan. Daar liggen de suikervrije snoepjes helaas niet voor het oprapen
En ook al vind ik het stinken (ik vind het echt stinken), toch blijft er een magische aantrekkingskracht van uit gaan...
@driemaster , dat is een mooi verhaal, ik denk dat de voornaamste reden dat het bij jullie gelukt is doordat jullie samen tegelijkertijd gestopt zijn en dus elkaar daarmee aangemoedigd hebben.
Vroeger was een collega in een poging te stoppen met roken naar een acupuncturist geweest, het stoppen met roken was helaas niet gelukt maar hij had na die behandeling geen last meer van zweetvoeten
@XS4-Arjan eens verslaafd altijd verslaafd klopt, er is maar één goede manier en dat is er nooit aan beginnen, ik denk dat het voor de huidige jongerengeneratie makkelijker is dan vroeger.
In mijn jonge jaren stonden bij feestjes de sigaretten in glaasjes op tafel zodat je binnen een kwartier degene tegenover je al niet meer kon zien door de rookwolken, ik ben als kind behandeld in een ziekenhuis waarbij de betreffende arts een grote sigaar in zijn smoel had, de leraren stonden voor de klas de leerlingen uit te roken, zelfs de nieuwslezers hadden tijdens de zware taak van een kwartiertje nieuwslezen een sigaret in de klauwen (kijk maar eens oude journaals uit de 60’er jaren terug op de jijbuis.
Ter leering ende vermaeck: Ik kwam heel lang geleden als liftmonteur regelmatig in het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis alwaar in die tijd nog in de kantine en bij de TD gerookt mocht worden.
Dus op een ochtend zat ik bij de TD te genieten van een bakkie koffie en een rokertje toen opeens een longarts voor mij kwam staan met de mededeling “Hee, ik ruik zware van nelle”, waarop ik dacht van o jee, daar komt een donderpreek. Maar nee, de man beweerde “weetje, ik ben zo’n 20 jaar geleden gestopt met roken omdat ik vond dat je roken als longarts niet kon maken, maar als ik dit zo ruik dan zou ik er zo weer één op willen steken”.
Ikzelf heb nog nooit van mijn leven gerookt. Mijn vader wel, die stak vaak de ene sigaar na de andere op. Toen was ik er aan gewent, maar sindsdien ik zo'n 55 jaar geleden het huis uit was vind ik het ook ontzettend vies als een ander rookt. Heb wel eens ruzie gehad met bezoek die in mijn huis willen roken, toen ik in het begin zei Liever niet. Maar toen ze alsnog een stinkstok opstaken vroeg ik of ze die uit wilden doen, wat gemene blikken opleverde. Toen wilden ze dan buiten in de tuin roken, maar wat deden ze dan? Dan staken ze de sigaret in huis al op en gingen rokende naar buiten, zat ik nog in de stank en zit het een keer in huis dan duurt het erg lang eer het weer weg is.
Is zo'n verslaving dan zo erg dat men niet even kan wachten met het opsteken van zo'n ding? Afijn, iedereen is welkom bij mij, maar zonder sigaretten of wat dan ook…. 'Heb daarom ook geen asbakken in huis.
P.S Ik val niemand aan op het roken, men mag roken wat men wil, maar niet in mijn huis. Daarom kwam ik als jochie ook nooit in een cafe, in zo'n rookpaleis.
Ik ben ooit gezwicht voor de groepsdruk en ben toen begonnen met roken, toen ik zwanger was ben ik direct gestopt. Ik was ontzettend misselijk en extreem gevoelig voor geurtjes de eerste maanden van mijn zwangerschap, dus ik had onder andere daardoor 0,0 moeite met stoppen. Na de bevalling dacht ik: zo’n sigaret achter de kinderwagen ziet er ook niet uit, laten we stoppen maar door trekken
Ik herken de aantrekkingskracht waar @XS4-Arjan het over heeft en dat @Dicksooo het zoveel mogelijk vermijd, wel. Soms denk ik: ééntje… lekker op het terras met een wijntje… maar dan denk ik: zonde! En het is ook zó duur tegenwoordig. En die plaatjes op die pakjes 🫣, de geur: oké laat maar. @Alex van KPN is een gezelligheidsroker, daar ben ik soms wel jaloers op .
Daarom kwam ik als jonchie ook nooit in een cafe, in zo'n rookpaleis.
Café = rookpaleis, prachtige benaming ook weer
Hebben jullie al een kopje koffie of thee gehad?
Ter leering ende vermaeck: Ik kwam heel lang geleden als liftmonteur regelmatig in het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis alwaar in die tijd nog in de kantine en bij de TD gerookt mocht worden.
Dus op een ochtend zat ik bij de TD te genieten van een bakkie koffie en een rokertje toen opeens een longarts voor mij kwam staan met de mededeling “Hee, ik ruik zware van nelle”, waarop ik dacht van o jee, daar komt een donderpreek. Maar nee, de man beweerde “weetje, ik ben zo’n 20 jaar geleden gestopt met roken omdat ik vond dat je roken als longarts niet kon maken, maar als ik dit zo ruik dan zou ik er zo weer één op willen steken”.
Ik hou van dit soort anekdotes
Een longarts met een nostalgische zwakte voor zware Van Nelle! Je verwacht het niet, haha!
Daarom kwam ik als jonchie ook nooit in een cafe, in zo'n rookpaleis.
Café = rookpaleis, prachtige benaming ook weer
Hebben jullie al een kopje koffie of thee gehad?
Ik heb er al twee op, denk er sterk over om een derde te nemen met een stukje oranjekoek. Ik ben een echte koffiedrinker, 4 bakken op een ochtend is bij mij geen uitzondering. Daarentegen drink ik 's middags zelden nog koffie, dan drink ik gewoon water met een koek.
En 's avonds geen koffie, dan slaap ik minder goed. Gelukkig slaap ik in elke houding, dus dat valt genoeg mee. Da's maar goed ook want ik kon vannacht geen kant uit, drie katten bij mij op bed stijf tegen me aan, dan wordt het omdraaien een strijd, maar blijf dan wel zolang mogelijk in dezelfde houding liggen.
Ik heb precies hetzelfde ervaren op 4 september 2017. Zonder enig probleem cold turkey gestopt en sindsdien geen enkele behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Zonder enig probleem cold turkey gestopt en sindsdien geen enkele behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Dat is logisch na een koude kalkoen, toch?
En 's avonds geen koffie, dan slaap ik minder goed.
Daar heb ik dus nooit last van. Vroeg me altijd al af waarom, tot ik er in de zomer van 2023 achter kwam dat ik ADD heb. Daar werd me uitgelegd dat veel mensen met AD(H)D slaperig worden van koffie, of er niks van merken.
Al die jaren koffie tanken in mijn twintigerjaren met examenstress… geen wonder dat het niet werkte. Wel voordeel als je s’avonds zin hebt in koffie. Minder handig als je s’ochtends wakker wilt worden. Daar heb ik nu maar ‘cafeïne’ playlists voor gemaakt.
Sterkte daarmee @Sanne van KPN, lijkt mij knap lastig.
En wat koffie betreft, als je normaliter heel veel koffie drinkt dan kan je hoofdpijn als afkickverschijnsel krijgen op de dag dat je juist geen koffie drinkt.
En 's avonds geen koffie, dan slaap ik minder goed.
Daar heb ik dus nooit last van. Vroeg me altijd al af waarom, tot ik er in de zomer van 2023 achter kwam dat ik ADD heb. Daar werd me uitgelegd dat veel mensen met AD(H)D slaperig worden van koffie, of er niks van merken.
Al die jaren koffie tanken in mijn twintigerjaren met examenstress… geen wonder dat het niet werkte. Wel voordeel als je s’avonds zin hebt in koffie. Minder handig als je s’ochtends wakker wilt worden. Daar heb ik nu maar ‘cafeïne’ playlists voor gemaakt.
Mijn vriendin heeft ADHD, maar als die in de middag koffie drinkt heb ik echt de allerliefste stuiterbal naast me. Dus koffie doen we in de ochtend, en die redbull waar ik het eerder over had is off-limits voor haar
Vindt het toch wel bijzonder om te zien hoe iedereens hoofd toch wat anders werkt.
Vindt het toch wel bijzonder om te zien hoe iedereens hoofd toch wat anders werkt.
Ja interessant he? Vind ik ook!
en die redbull waar ik het eerder over had is off-limits voor haar
Heel verstandig.
Ik dacht dat vandaag was, blue monday
Volgende uitdaging wordt Redbull, heb er nu nog 7 en als die op zijn ga ik ook daarmee proberen te stoppen.
Ik ben van Red Bull overgestapt naar Rockstar. 30 cent goedkoper per blikje is wel een aardig verschil vond ik.
Ik weet het niet of het nog goed komt hier…. De een heeft het over een koude kalkoen de ander over een rode stier en weer een over een rockster Zou het nog goed komen in deze wereld?
Uh wat is er mis mee met water?
blue monday wordt ook wel deprimonday genoemd. Zelfs Bol heeft deprimonday aanbiedingen….
Ik dacht dat vandaag was, blue monday
Nee, het is de 2de vrijdag, een zogenaamde "quitter's day”. De reden is simpel, 1 week volhouden kan nog de meeste mensen maar 2 weken bijna niemand, specifiek op vrijdag kort voor het weekends met alle zijn verleidingen.
In de Stentor vandaag strip Toos en Henk.
Toos tegen Henk het is vandaag blue monday, wat kunnen we doen om de dag een beetje op te vrolijken?
Henk: naar de inauguratie van Trump kijken
Nee, het is de 2de vrijdag, een zogenaamde "quitter's day”. De reden is simpel, 1 week volhouden kan nog de meeste mensen maar 2 weken bijna niemand, specifiek op vrijdag kort voor het weekends met alle zijn verleidingen.
Die term is nieuw voor mij, die ga ik niet meer vergeten.
Ik was ook even gaan zoeken daarop, ik heb geleerd dat de eerste nieuwjaarsresoluties zo'n 4000 jaar geleden werden gemaakt, door de oude Babyloniërs.
Ik neem sinds een paar jaar de Blue Monday vrij en maak er dan een feestje van. Gisteren heb ik mijn boek uitgelezen, heerlijk geluncht en met mn schoonmoeder op pad geweest. Het tegenovergestelde van Blue Monday.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.