Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 579 reacties
  • 6700 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

579 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Nou.. Daar heb ik dus ook aan zitten denken, maar dat is niet zo goed voor mijn rug😅. Dus ik houd het voorlopig even bij m'n bureau en bureaustoel!

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Nou.. Daar heb ik dus ook aan zitten denken, maar dat is niet zo goed voor mijn rug😅. Dus ik houd het voorlopig even bij m'n bureau en bureaustoel!

Zoiets misschien? 

😂🤣

Je kunt dan wel in de tuin “liggen” zelfs! Schootkussen erbij voor jou laptop! 💻 😜

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Het kan wel ​@Marcia van KPN , incl. de koffie 😀

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dit ziet er allebei briljant uit! Misschien dat ik zo toch maar eventjes verkas🌴🌞

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dit ziet er allebei briljant uit! Misschien dat ik zo toch maar eventjes verkas🌴🌞

Ik kan het zeker aanraden. Het is heerlijk buiten. 😁

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik kan het zeker aanraden. Het is heerlijk buiten. 😁

@Remco van KPN hoe weet jij dat het heerlijk buiten is? Zit je te spijbelen van het werk? 🤣😜

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

@Remco van KPN hoe weet jij dat het heerlijk buiten is? Zit je te spijbelen van het werk? 🤣😜

Volgens mij mogen ze bij KPN zelf bepalen hoeveel vakantie ze nemen, dus schat zo in dat dit zo een gevalletje is en dat de rest daardoor dus flink aan de bak moet.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

"Volgens mij mogen ze bij KPN zelf bepalen hoeveel vakantie ze nemen" schrijft ​@MandersOnline . Geef mij zo'n baas!!!😎

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Haha was het maar zo'n feest. 

‘De community is even een week (of twee) gesloten, want de moderatoren waren hoognodig toe aan onbeperkt vakantie!’

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 29, 2025

Als FNV lid deel ik dan maar deze;

FNV was fel tegen, maar KPN komt toch met onbeperkt aantal vakantiedagen: https://www.ad.nl/economie/fnv-was-fel-tegen-maar-kpn-komt-toch-met-onbeperkt-aantal-vakantiedagen~abd6eca7/

Leuk en aardig dat het "onbeperkt" is maar als ik morgen tegen me manager zeg dat ik een half jaar opneem is het toch echt niet mogelijk. Meenemen van vakantie dagen of uitbetalen hier van is ook niet meer mogelijk want er staat niks geregistreerd.

Dus het is een beetje hoe goed je relatie met je manager is, want die zegt wat wel of niet mogelijk is. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Het is inderdaad een beetje dubbel, ik zei het ook met een knipoog, omdat ik besef dat dit een vrijbrief geeft aan bepaalde mensen om meer op te nemen dan anders, maar ik ken ook zat andere voorbeelden, dat bijvoorbeeld mijn collega waarmee ik op een project zit die  fulltime daar zit pas rondom die week van de NAVO top in Den Haag eindelijk een week vakantie gaat nemen, gevolg ik mag die week fulltime op die plek zitten en dat is niet erg, geeft meteen meer duidelijkheid waar ik heen moet dus een mooie week wat dat betreft.

Hij heeft momenteel iets van ruim 90 dagen opneembaar verlof open staan tot einde van het jaar, mede opgebouwd door langdurige ziekte en omdat hij toch nooit vrij wil nemen.

Om iemand te beschermen tegen zichzelf moet je zo iemand inderdaad verplicht verlof gaan laten opnemen, maar ook is mijn ervaring dat deze collega nog steeds zich zal bemoeien met het werk.

Je zult dus veel mensen hebben die zoiets hebben van ja gaat het wel, kan ik dat wel doen, ik heb het te druk en ze hebben geen idee hoeveel ze nog hebben of op kunnen nemen en meestal als gevolg zal het hebben dat de werkgever er beter van zal worden, want jij kan moeilijker (niet) je opgebouwde verlof opeisen om op te nemen en mocht je ontslag nemen kan je net zo goed aan het werk blijven tot de laatste dag, want je hebt niets wat je nog kan opnemen voor het einde en uitbetalen hoeven ze inderdaad ook niet meer.

Voor de werkgever is het eigenlijk een mooie winst, want ze kunnen adverteren met veel vrij, maar of je dat echt krijgt is maar de vraag.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 29, 2025

Ik wil er eigenlijk niet over door gaan, want dit is een van de weinige punten waar ik het absoluut niet mee eens ben qua KPN. En niet eens zo zeer voor mezelf want ik heb al 35 verlofdagen aangevraagd en goedgekeurd. 

Gelukkig zijn er een hoop collega's die er wel erg blij mee zijn. En met 10.000 medewerkers kan je nooit beslissingen maken waar iedereen blij mee is. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Nee zoveel mensen zoveel wensen.

We kunnen vandaag wel weer proberen in de pauze te genieten van het weer en als we onderweg naar huis zijn sommige ook wel denk ik.

Helaas vandaag ook een hoop mensen gezien die minder blij waren, omdat ze ontslag hebben gekregen, waarvan eentje wel blij was dat die toevallig samen viel met pensioen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Auteur
  • Moderator
  • April 30, 2025

Ai, dat is nooit leuk nieuws. 

Ik ben weer op de fiets naar werk dus net een uur in de zon gefietst en zo weer een uur terug. ✨
Ook een hoop kikkers te horen als je langs de sloten fietst!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Lekker spotief, ik hoorde de afgelopen tijd niet veel kikkers, maar heb er wel een hoop gezien, ook hele lieve kinderen die ze probeerde te redden, maar heb toen wel moeten zeggen als de kikker plat gereden is zal die niet snel weer gaan springen(leven), wel gezegd dat ze heel goed bezig waren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Auteur
  • Moderator
  • April 30, 2025

Ah wat lief! Ik wil deze lente nog een vijvertje in mijn tuin aanleggen voor de kikkers. Heb ook weer mijn logee van vorig jaar terug in de tuin. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

‘n tijdje terug ging het over bekers… wel, een nieuwe aanwinst…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2025

Fake news 

Wat is dit voor rare website. Claude is helemaal niet uitgeschakeld. 

https://nieuwspaal.nl/kijkers-songfestival-steunen-claude-na-uitschakeling-halve-finale/

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ja die site ken ik, alleen maar van dat soort berichten.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Nieuwspaal is een beetje zoals de Speld, ​@PeterG. Zo kwamen ze ook met dit nieuwtje: https://nieuwspaal.nl/kandidaat-paus-lucius-vermoedelijke-opvolger-van-overleden-franciscus/😅.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Vooral dat laatste stukje van dat artikel ​@Marcia van KPN 🤣

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2025

Ze melden ook dat Willem Alexander niet naar de inauguratie van de Paus gaat … vanwege de Formule 1.

Jezus. Ik hoop toch echt dat niet dié site voor z'n nieuws raadpleegt.

Ik dacht dat nonsens en fake news alleen op sociale (nouja, sociaal) voorkomt.

Ook nog nooit van 'de Speld’ (met een d???) gehoord overigens.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ze hebben daar ook bijna 25 miljard lezers per maand van hun magazine

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2025

Ze vinden zichzelf ook nog een serieus platform voor o.a. nieuws. 

https://nieuwspaal.nl/colofon/

25 miljard???? Dat kan haast niet. Dat is meerdere keren de wereldbevolking.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wikipedia zegt over nieuwspaal:

Nieuwspaal is een satirische nieuwswebsite opgericht in 2015. De website wordt soms verward met echt nieuws of met nepnieuws. 

en over de Speld:

De Speld is een satirisch online nieuwsmagazine opgericht op 30 oktober 2007