Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 579 reacties
  • 6700 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

579 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025
Geen telefoon tijdens het rijden of de snelste politieagent

• July 20, 2025

Vier weken vakantie zijn begonnen, blijven dichtbij huis,... Lekker op de bonnefooi eilandhoppen naar Texel, Vlie en Ameland.

De; Boot ligt alweer een poos in het water, de Suzuki V6 Ultimate met 250pk hangt erachter. Er is een volle tank,.. dus enkel fietsen, tent en tassen in het vooronder en gaan. Varend richting Hârns en de vaargeul naar Vlie pakken we als eerst. Zolang de Muziek, radar en Marifoon werken en ik na ons veilig kenbaar te hebben gemaakt bij de kapitein van de veerboot, om langszij te kunnen, en we veel eerder op het eiland zijn dan al die hordes levende wezens opgepropt op die schuit. Kan de staycation lekker ontspannen beginnen 😋

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 20, 2025

Fijne vakantie gewenst ​@JB22_ 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 24, 2025

Uh…. geen commentaar😎

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

Wat een verrassing, gisteravond/nacht lag ik even in bed te surfen, en opeens zag ik dat ik op 4G stond te surfen, en later keerde mijn vertrouwde wifi-netwerk weer terug. Wat bleek: Ik heb de nieuwe firmware op mijn KPN box 12 modem. Ik heb meteen maar even de beveiliging wat lager gezet om weer te kunnen FTP'en.  😁

Hebben we dit ook weer eens beleefd, hoewel er inmiddels sinds enkele dagen geleden een Fritzbox onderweg is vanuit KPN.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 29, 2025

Vier weken vakantie zijn begonnen, blijven dichtbij huis,... Lekker op de bonnefooi eilandhoppen naar Texel, Vlie en Ameland.

De; Boot ligt alweer een poos in het water, de Suzuki V6 Ultimate met 250pk hangt erachter. Er is een volle tank,.. dus enkel fietsen, tent en tassen in het vooronder en gaan. Varend richting Hârns en de vaargeul naar Vlie pakken we als eerst. Zolang de Muziek, radar en Marifoon werken en ik na ons veilig kenbaar te hebben gemaakt bij de kapitein van de veerboot, om langszij te kunnen, en we veel eerder op het eiland zijn dan al die hordes levende wezens opgepropt op die schuit. Kan de staycation lekker ontspannen beginnen 😋

Al een eiland bereikt, ​@JB22_ ? 😄 En hoe is de naatigheid van boven daar? Net zoveel buien de afgelopen week als hier op het noordelijke vasteland?

Wat een verrassing, gisteravond/nacht lag ik even in bed te surfen, en opeens zag ik dat ik op 4G stond te surfen, en later keerde mijn vertrouwde wifi-netwerk weer terug. Wat bleek: Ik heb de nieuwe firmware op mijn KPN box 12 modem. Ik heb meteen maar even de beveiliging wat lager gezet om weer te kunnen FTP'en.  😁

Welkom bij de club, Arien!

• July 30, 2025

@Erik van KPN  Je zegt het al, grijs en grauw of met soms wat buien. Maar eigenlijk prima te vertoeven, het is niet dat de lange broek aan hoeft gelukkig, verder verblijven we met de tent lekker op Vlie, zitten nu op de 4e dag ook pas, We hebben besloten de tent op Vlie te laten staan is een mega grote waar je ook in kunt staan en lopen, allen kan er in met zelfs de fietsen. We zijn al een dagje texel geweest en voor de rest op Vlie blijven hangen. Thuis is vandaag de PC (kaatsen) weer gestart, deze volg ik lekker via de Radio, LC en Omrôp Fietsbán. Verder niet heel een chille dag vandaag qua weer ook, komende dagen doen we Ameland nog aan en of zaterdag of zondag varen we weer op huis aan. Voor de rest tussendoor lekker rondhangen en genieten.

Maar het fijne is, je bent zo dichtbij maar in een totaal andere wereld. Vrij gevoel want we kunnen zelf zo het water op, het water in of als het regent, tussen het water door? We kunnen zo alles inpakken, twee keer met de opvouwbare bolderkar achter de fiets, klein stukje terug naar de boot, pleuren alles in de opbergvakken rondom in de romp, tent, fietsen en grote dingen span ik voorin vast en we kunnen weer huiswaarts, tot aan Harlingen Haven gas erop, en daarna lekker rustig aan de laatste zeemijlen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 15, 2025

Binnenkort een nieuw TV-programma Heel Holland plakt:

Pas op smeltgevaar!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Tikkie warm inderdaad. Net even de hond uitgelaten maar het was wel even zweten.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 15, 2025

Al heel de week glasvezel aan het aanleggen hier 😵 lekker graven en boren door funderingen. Ga door 2 shirtjes per dag 🫠

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoeveel liter water heb je al wel niet naar binnen gewerkt ​@Ik_Combineer

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 15, 2025

Vandaag nog maar anderhalve liter. Maar vandaag is gelukkig weet een stuk acceptabeler

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Vandaag nog maar anderhalve liter. Maar vandaag is gelukkig weet een stuk acceptabeler

Ga zo door. Nu al  bijna 3 jaar glasvezel in Barendrecht en heel snel internet

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

@Shyrin van KPN, ​@Alexandra van KPN, ​@Alex van KPN, ​@Jeroen van KPN, ​@Jasper van KPN, ​@Erik van KPN en alle anderen die de ‘boot ingaan’ komende vrijdag voor het community event in Amsterdam tijdens de Sail 2025. Ik wil via deze weg jullie allemaal heel veel plezier wensen. 

Deze vaart ook mee, de Driemastschoener ‘Oosterschelde’, thuishaven Rotterdam Leuvehaven. 

Meer info op www.dutchtallship.com of www.darwin200.com 

Veel plezier allemaal !

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik hoor net bij AT5 dat die boot genoemd wordt ​@driemaster , deze is net terug van een lange reis.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik zit af en toe naar de livestream van de NOS te kijken, het ziet er nu al indrukwekkend uit😍

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik gaat het van dichtbij proberen te aanschouwen😃

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
Eerste boot die binnen kwam varen, ik stond vlakbij waar de saluutschoten werden afgeschoten.

Jasper van KPN
Moderator

De Stad Amsterdam was de eerste, volgens de NOS verslaggeving. Mooi hoe die masten boven te gebouwen uitkomen

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Klopt deze vaarde voorop, ik sprak nog een zus van een van de kanonniers, zij had alleen het eerste schot niet gehoord, maar ze waren ook omdat het losse flodders zijn niet super hard, maar ook mooi waren de kleuren van de vlag die er ook afgeschoten werden.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Goed bezig! Ziet er indrukwekkend uit. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
Zo is het in de avond

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat ziet er wel mooi uit zeg met al die lampjes. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 21, 2025

@Shyrin van KPN, ​@Alexandra van KPN, ​@Alex van KPN, ​@Jeroen van KPN, ​@Jasper van KPN, ​@Erik van KPN en alle anderen die de ‘boot ingaan’ komende vrijdag voor het community event in Amsterdam tijdens de Sail 2025. Ik wil via deze weg jullie allemaal heel veel plezier wensen. 

Heel erg attent van jou, ​@driemaster! We hebben er enorm veel zin in! 😊

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

Dit is dan weer me 5000'e reactie. Met 25 reacties per pagina is dat 200 pagina's lang. Kan me dat bijna niet voorstellen. Maarja, leuke community met leuke gasten 😊