Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 579 reacties
  • 6706 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

579 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 3, 2025

Zo is dat.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 5, 2025

Aha eindelijk! Daar is mijn bootje wat ik besteld heb, het was een speciale aanbieding, kostte slechts een appel en een ei, nou die had ik nog wel, dus ff opgestuurd.
Had wel ietsje kleiner gemogen….

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Deze?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hebben jullie wel voldoende ruimte op die ‘bootjes’? Je wilt 's ochtends toch wel een balletje kunnen gooien op je indoor basketbalzaal natuurlijk.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 5, 2025

Deze?

Brrrrrr, de botlekbrug. Verschrikkelijk ding waar ik bijna dagelijks overheen rijdt voor me werk. Staat erg vaak erg lang omhoog. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 6, 2025

Als je dat maar weet.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 6, 2025

Als je dat maar weet.

Dat duurt nog even tot eind oktober ☺️

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 6, 2025

Als je dat maar weet.

Dat duurt nog even tot eind oktober ☺️

Goed lezen ​@Roos79 
Het klopt precies wat er staat.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Haha, mooie insteker ​@huistijger . Als je niet scherp genoeg leest!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 6, 2025

Een hele goedemorgen! 😊

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 6, 2025

Goedmorgen iedereen

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Als je dat maar weet.

Deze grap doet het altijd goed een week voordat de wintertijd ingaat. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Analoog klokkijken 🕰 schijnt voor de nieuwere generaties toch een dingetje te zijn, aangezien alles digitaal te raadplegen is (smartwatch, telefoon en beeldschermen). Er was laatst een reportage van in EditieNL. Er was iemand die totaal geen idee had waar ze naar aan het kijken was: hilarisch, maar ook een beetje triest! 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Analoog en digitaal, hoe je jouw klok moet instellen

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Analoog klokkijken 🕰 schijnt voor de nieuwere generaties toch een dingetje te zijn, aangezien alles digitaal te raadplegen is (smartwatch, telefoon en beeldschermen). Er was laatst een reportage van in EditieNL. Er was iemand die totaal geen idee had waar ze naar aan het kijken was: hilarisch, maar ook een beetje triest! 

Ik heb er een thuis die digitaal de 24 uurs notatie wat lastig vind, analoog is dan weer makkelijker, dus kan bevestigen beide leren ze nog op de basisschool.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 6, 2025

dus kan bevestigen beide leren ze nog op de basisschool.

Ja, dat klopt inderdaad! Bij ons was het ook even zoeken wat beter werkte en hebben we veel moeten oefenen met de analoge klok! 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb voor het oefenen van de digitale klok zelf iets in elkaar gezet met Excel en een speciaal gedownload lettertype zodat het er zo natuurgetrouw er uit ziet.

Kleurtje bij het moment zodat er ook goed te zien is welk moment het van de dag is, want dat kwam ook voor, dat is het mooie van dat een kind het gene wat nog niet af is als huiswerk mee krijgt, dan zie je ook wat ze doen en gelukkig waar ze tegen aan loopt.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Zelf was ik 4 en een half toen ik het klokkijken onder de knie had. Ik ben blij dat er toch mensen zijn die dit belangrijk vinden om de kinderen te leren. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Mijn katten kunnen ook klokkijken, om klokslag 8 uur lopen ze me voor de voeten voor eten, dat wordt weer wennen met wintertijd straks

• October 6, 2025

@Thomas van KPN hier is dat 0600 in de morgen en 1730 in de middag 🤣 vanmorgen vroeg als cadeau een vrij forse rat gevonden op de overloop, kom beneden, daar was weer een plaats delict, grote bloedvlek en alles wordt opgevreten behalve een groen grijzig stuk maag of darm, iig is het vies, dat wás ooit een muis 🤣

En dan nog mekkeren om brokjes,...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Thomas van KPN hier is dat 0600 in de morgen en 1730 in de middag 🤣 vanmorgen vroeg als cadeau een vrij forse rat gevonden op de overloop, kom beneden, daar was weer een plaats delict, grote bloedvlek en alles wordt opgevreten behalve een groen grijzig stuk maag of darm, iig is het vies, dat wás ooit een muis 🤣

En dan nog mekkeren om brokjes,...

Ze hebben je huis goed verdedigd vannacht, dat verdient wel een beloning toch? 😊

• October 6, 2025

Ach het zijn geen veeleisende eters, ze moeten al altijd aan speciaal voer i.v.m. struviet problemen,... Gisteren weer voor €100,- 16 weken aan brokjes met 24 zakjes natvoer, die krijgen ze eens per week besteld bij Just Russel. Brokjes zijn ze stapelgek op, je hoort ze niet. Bij een zakje natvoer krijg je daarentegen een heel concert erbij als dank.

Verder kunnen ze vrij in en uitlopen, landerijen, ruimte, weilanden en water genoeg hier. Dus die vermaken zich wel. Zodra het stormt of regent, het liefste buiten in plaats van binnen. Maar zodra het kouder wordt zijn ze overdag niet naar buiten te krijgen.

Je hebt tegenwoordig vrij dure kattenluikjes met cameras (onlycat) ooit gestart via kickstarterproject, maar zijn nu gewoon aan te kopen die prooien kunnen detecteren. En dan blijft het luikje dicht en de rommel buiten. Jammergenoeg nog wel wat aan de dure kant,... €570,- 😋

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 7, 2025

Als ik voor 06:00 uur niet uit mijn bed kom dan komt Pretzel mij wekken door met zijn pootje over mijn wang te strijken, vanmorgen ook weer.
Ja ze kunnen heel goed klokkijken hoor.

't Is wel meer hun maag die de seintjes geeft, maar ik ben blij met mijn vrienden (lees katten)

Overigens die kattenluikjes zijn met chip detectors.
Ik heb er een gehad en die werkte op de chips die ze hebben, zodat alleen mijn katten er door konden.
Het nadeel was die grote toeter aan de buitenkant en dat vonden ze niet prettig, maar alleen mijn eigen katten waarvan het luikje de chip herkende konden naar binnen.
Naar buiten konden ze altijd, wat een nadeel was toe ik er een kitten bij kreeg (Tijger)
Die moest eerst een paar maanden aan het huis wennen voor die er uit mocht.
Uiteindelijk heb ik weer gekozen voor het ouderwetse kattenluikje en dat werkt nog het beste.
Er was wel een die ook katten detecteerde die naar buiten wilde, maar die kosten het dubbele, iets van 200 euro.

Over natvoer gesproken ik heb van de week juist 2 pakken met elk 120 zakjes Felix vlees in gelei binnen gekregen, daar zijn ze n.l gek op. 
Brokjes kunnen ze de hele dag of nacht krijgen, vlees krijgen ze 's morgens en 's avonds.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Vanmiddag gespot bij een kerstshow (ja, ik weet het het is erg vroeg)…

… ‘n beetje overkill van spulletjes…