Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 579 reacties
  • 6706 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

579 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 9, 2025

Vanmiddag gespot bij een kerstshow (ja, ik weet het het is erg vroeg)…

… ‘n beetje overkill van spulletjes…

Oh, wat een schattig klein telefooncelletje! 💚

Telefoon-toetsenbord voor zelfbouw

Ik krijg hier wel heel erg een 1 april gevoel bij...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Ik krijg hier wel heel erg een 1 april gevoel bij...

Er staat bouwinstructies op de link, men moet over 3D-printer, Raspberry Pi Pico, sensor board en paar ander onderdelen beschikken om te testen of het een 1 april grap is. Ik vind wel mooie uitdaging, misschien zal ik in de kerstperiode ermee knutselen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 9, 2025

Oeh, als je dat inderdaad doet ben ik wel heel benieuwd naar het resultaat. Deel je het met ons dan, TDN?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Vandaag komen de lampjes voor de 4mijl4you. Dit een wandeling over het parcours van de 4 mijl. De wedstrijd 4 mijl is zondag. Deze wandeling is is echt leuk, iedereen in verlichte wandelpakjes. Veel mensen langs de weg met muziek. Wellicht zie je Arjan Robben nog aan de kant staan, om zijn kinderen beetje in de gaten te houden die ranja en snoepjes uitdelen aan de deelnemers. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 12, 2025

Geachte Heren van de Nederlandsche Voedsel En Waren Authoriteit:

Dank u wel voor uw oplettendheid en scherpe geest! 'Vegetarische Kipstuckjes' is inderdaad een erg verwarrende naam, met name dat 'Vegetarische'. Je wilt niet weten hoe vaak mensen die kopen en dan thuis vol teleurstelling moeten vaststellen dat ze inderdaad vegetarisch zijn en dat er helemaal geen kip in zit, bah!

Zo ben ik er pas geleden tot mijn woede achtergekomen dat er in Tijgerbrood nauwelijks tot geen tijgervlees zit.

En toen ben ik gaan rondkijken: ik ontdekte blikken vol Kikkererwten zonder één kikker, Bokkepootjes waar geen bok aan te pas was gekomen. Een uiterst verwarrende Vleestomaat en de al niet veel minder verwarrende, tot mijn spijt geheel alcoholvrije Cherrytomaat (een spelfout maakt het niet beter, daar hebt u gelijk in). Ik ontdekte dat er in Slavinken noch sla, noch vinken zitten, en dat de muisjes, waaruit ik mijn eiwitten dacht te kunnen halen na een stevige workout, bestonden uit suiker en anijszaad!!

Ik vertrouw erop dat u hier passende maatregelen tegen gaat treffen, al weet ik natuurlijk dat u het reuze druk hebt om de producenten van Amandel'melk' en Soja'melk' hun vet te geven. Zet hem op! Ik ben blij dat ons belastinggeld aan u zo goed besteed is!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 12, 2025

Ik heb geprobeerd de buren katten met mijn muizen (met of zonder staart) te voederen, maar ze willen niet eten omdat geen muizenvlees inzit.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hihi, ik hou van zulke grappen! Het doet me denken aan de flauwe moppen die mijn opa vroeger wel eens vertelde. Ik weet eigenlijk niet of er een bepaalde naam voor is. Dingen zoals deze:

Op de bus staan wachten, en er dan af vallen. Of: Een kok die roet in het eten gooit, is nooit grappig

Hij had er nog veeeeel meer, daar moet ik eens over nadenken 😍

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • October 13, 2025

Hihi, ik hou van zulke grappen! Het doet me denken aan de flauwe moppen die mijn opa vroeger wel eens vertelde. Ik weet eigenlijk niet of er een bepaalde naam voor is. Dingen zoals deze:

Op de bus staan wachten, en er dan af vallen. Of: Een kok die roet in het eten gooit, is nooit grappig

Hij had er nog veeeeel meer, daar moet ik eens over nadenken 😍

Dames die zich liggende proberen staande te houden.😎

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Flauw 😂 Ik herinner me er nog een: Je dobbelstenen tegen het plafond gooien omdat je denkt dat de hoogste mag beginnen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 14, 2025

Goedemorgen

Wie wil er koffie 🍮

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 14, 2025

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 14, 2025

Verder gaat alles nog goed ​@Shyrin van KPN ?😀🤣

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 14, 2025

Ik heb haar nog niet met deuren slaand uit vergaderhokjes zien komen, dus ik denk dat het meevalt, Huistijger :D

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 15, 2025

Een beer of ..., wat zien jullie er in?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik zie een soort Winnie de Poeh ​@huistijger 😍 En het lijkt net of hij grijnst, hihi wat een leuk plaatje!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • October 15, 2025

Een hond(je) die op zijn rug ligt.

Voer voor psychologen, wat zie je in de afbeelding:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 15, 2025

Heel veel maar tegelijkertijd ook heel weinig ​@JanD 😅

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen! Tijd voor een kopje verse gember en citroen thee. Ik ben niet fit deze week, echt zwaar verkouden, maar ik durf eindelijk te zeggen dat 't niet erger lijkt te worden. Ik klop dit nu meteen af 😂

Wat zijn jullie favoriete drankjes of dingetjes, als je ziekjes of verkouden bent?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 16, 2025

Goedemorgen ​@Alexandra van KPN 
Warme Anijsmelk als ik een zere keel heb van de griep.
Ik drink nooit thee, maar dan drink ik wel een kopje thee, als ik ziek ben heb ik geen behoefte aan koffie.

Ik zit nu aan de trufflekoffie. 😀
Van harte beterschap Alexandra.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

@Alexandra van KPN  vroeg: Wat zijn jullie favoriete drankjes of dingetjes, als je ziekjes of verkouden bent?

Kort deze keer: thee van verse gember met een flinke scheut honing. Zo heet mogelijk opdrinken.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Kippensoep vind ik altijd wel extra fijn als ik ziekjes ben. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel ​@huistijger! Oh ja, warme anijsmelk. Dat moet ik weer eens maken 😍 Geniet van je truffelkoffie!

@Berrie_Kaas Inderdaad, de honing mist nog! Verse gemberthee is echt top, vooral als je niet fit bent.

Lekker ​@Jeroen van KPN, zelf gemaakte kippensoep?

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

Dankjewel ​@huistijger! Oh ja, warme anijsmelk. Dat moet ik weer eens maken 😍 Geniet van je truffelkoffie!

@Berrie_Kaas Inderdaad, de honing mist nog! Verse gemberthee is echt top, vooral als je niet fit bent.

Lekker ​@Jeroen van KPN, zelf gemaakte kippensoep?

Maar waarom dit alles? Lees zojuist in het Noord-Hollands Dagblad:

Dus toch! 😄😂😷

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Jazeker, zelf gemaakte kippensoep ​@Alexandra van KPN