Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 579 reacties
  • 6706 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

579 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hahaha dus tóch ​@Berrie_Kaas? 😂 Heerst er dan mannengriep en vrouwengriep, want ik kan de mannengriep niet hebben. Toch? 🤔😋

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

Hahaha dus tóch ​@Berrie_Kaas? 😂 Heerst er dan mannengriep en vrouwengriep, want ik kan de mannengriep niet hebben. Toch? 🤔😋

Nou ​@Alexandra van KPN , wij beiden hadden vanaf jl.zondag griepverschijnselen, niet echt griep want dan kruipt men wel te bed, maar toch. Ik had het echter veel erger dan mijn echtgenote (uiteraard), dus er bestaat weldegelijk mannengriep 😁😆🤣.

Maar nogmaals, hier doet een hete kop gemberthee met een flinke scheut honing wonderen 🤗

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Als ik echt niet lekker ben, grieperig, dan is er maar 1 ding wat mij lijkt te helpen meestal en dat is even heel warm gekleed in een bed die voldoende warm blijft met alle dekens die ik voor handen heb.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 17, 2025

Gooi daar nog even een kruikje bij ​@MandersOnline! Dan krijg je het echt warm 😄

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 17, 2025

Speciale aanbieding 53% korting

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Gooi daar nog even een kruikje bij ​@MandersOnline! Dan krijg je het echt warm 😄

Dat je het dan echt warm krijgt snap ik geheel, maar dan wel een metalen..

Ik heb een keer van iemand iets mogen zien, die zo een zak had en die is gaan lekken, maar de betreffende dame was zo diep in slaap dat ze niks merkte.

Een gigantische brandplek op haar rug, ik heb enkel de littekens gezien, maar het was heel erg heftig...

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 18, 2025

Mijn koffiezetapparaat werkte niet meer.
Maar na een grondig onderzoek en de benodigde kennis hiervoor, kwam ik tot de verrassende ontdekking dat er ook water in moet.

Ach ja Learning every day.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Water is wel een belangrijk bestanddeel voor een kopje koffie. Gelukkig is het apparaat niet echt kapot! 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Water is wel een belangrijk bestanddeel voor een kopje koffie. 

https://newsukraine.rbc.ua/news/coffee-without-water-secret-recipe-for-flavorful-1699343937.html

How to make coffee without water

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 18, 2025

Ondanks dat ik van te voren altijd bel gebeurd het echt te vaak dat ik om 8 uur ergens aanklop en er iemand met slapende ogen in zijn onderbroek open doet.. Zet je wekker als we een afspraak hebben! 🤣

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Ondanks dat ik van te voren altijd bel gebeurd het echt te vaak dat ik om 8 uur ergens aanklop en er iemand met slapende ogen in zijn onderbroek open doet..

Misschien kwam deze vrouw/man net van zijn nachtdienst?

Zet je wekker als we een afspraak hebben! 🤣

Hoe zet je de wekker? Om de volle uur of om de halve uur of om de kwartier? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 18, 2025

Ik ben juist blij dat ze zo vroeg komen, als ik de woningvereniging bel omdat er wat gebeuren moet, dan kan ik zelf de tijd bepalen en dan geef ik op zo vroeg mogelijk, want anders is mijn hele dag weg.
Ik sta elke morgen om 5 a 6 uur op en ben dat gewend, dan heb ik de hele dag nog voor me.
Als ik denk om b.v. zondags eens uit te slapen, dan sta ik op met een barstende koppijn.
Dus dan leer je dat wel snel af.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Ondanks dat ik van te voren altijd bel gebeurd het echt te vaak dat ik om 8 uur ergens aanklop en er iemand met slapende ogen in zijn onderbroek open doet..

Misschien kwam deze vrouw/man net van zijn nachtdienst?

Zet je wekker als we een afspraak hebben! 🤣

Hoe zet je de wekker? Om de volle uur of om de halve uur of om de kwartier? 

Dat maakt niet uit ​@TDN , als je maar aangekleed opendoet als ​@Ik_Combineer aanbelt 😉. Dit is wel een afspraak in het verre verleden overigens, deze glasvezel zal inmiddels wel werken, (hoop ik 😀) 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Dat maakt niet uit ​@TDN , als je maar aangekleed opendoet als ​@Ik_Combineer aanbelt 😉.

Bij ons geldt de minimale uitrusting een string. Dus een touwtjes om de hals of heup is voldoende.

Ik ben juist blij dat ze zo vroeg komen, als ik de woningvereniging bel omdat er wat gebeuren moet, dan kan ik zelf de tijd bepalen en dan geef ik op zo vroeg mogelijk, want anders is mijn hele dag weg.

Ik  ben ook blij als ze al om 8u komen, dan kan men toch om 9u gaan werken. Maar als pas half 1 iemand belt om te meedelen dat de afspraak is geannuleerd, dan kook ik innerlijk voor woede, maar toch tegen de andere aan de telefoon zeggen "geen probleem, het kan gebeuren, ik begrijp het ...” Niet bij KPN, maar bij Guidion. Sommige overdrijven echt met afspraken, laats kreeg ik een brief van een aannemer met aankondiging "we zullen kommen tussen 8:00 en 17:00”

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ondanks dat ik van te voren altijd bel gebeurd het echt te vaak dat ik om 8 uur ergens aanklop en er iemand met slapende ogen in zijn onderbroek open doet.. Zet je wekker als we een afspraak hebben! 🤣

Misschien dachten ze dat je de thuishulp was om te helpen wassen en aankleden?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 18, 2025

Ja wie weet.

Ik gok dat het zomaar 1 of 2 keer per maand gebeurd 😅 Ben er inmiddels wel aan gewend.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Gelukkig wen je er aan, ooit van collega's ook wel eens verhalen gehoord die langs gingen voor installaties in huis.

Soms ook wel eens dat je je afvraagt in hoeverre klopt je verhaal?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 19, 2025

Tja, dat zou ik ook doen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 23, 2025

Ik had trek in een bakje koffie, Pretzel lag zo lekker gezellig bij me, ga ik luidkeels zingen
🎶 Koffie koffie, lekker bakkie koffie...…🎶
Staat Pretzel op en gaat direct naar buiten, het slechte weer in.
Mijn welluidende zangkunst wordt blijkbaar niet gewaardeerd.

Begrijp er niks van....

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het is dusdanig slecht weer, dat die zangkunsten wel heel erg slecht moeten zijn 😅. Of Pretzel kan mooi gezang simpelweg niet waarderen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 24, 2025

Stel het is 1970 en er is geen internet en wifi en geen GSM, en vaste telefoon zeer beperkt. 
Wat is het eerste wat je gaat doen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 24, 2025

Mijn bakkie aanzetten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 24, 2025

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 24, 2025

@Noordzee Was het niet kanaal 14 voor oproepen? Of was kanaal 9 voor truckers? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 24, 2025

Klopt deels ​@driemaster , 

"CQ 14 CQ 14, is er nog iemand staandebij?".

Kanaal 14 is het oproepkanaal. 

Het kanaal voor truckers is kanaal 19.