Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 579 reacties
  • 6708 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

579 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 6, 2026

Nu eerst koffie met Citroen-sinaasappel-taart

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Zo dan, dat ziet er lekker uit! Geniet ervan ☕️

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 6, 2026

Nou dan blijf ik maar thuis!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Mijn zoon was gisteren jarig en we vierde dat afgelopen zondag, nu heb ik samen met mijn dochter eindelijk weer eens sinds jaren de lekkerste taart van de wereld gemaakt.

Ik eet geen taart, alleen "Oma Taart” wel. Vroeger maakte mijn oma dit altijd en ik heb het uiteindelijk ook overgenomen, maar dus al een aantal jaar niet meer gemaakt.

Je bent er even mee bezig, maar hij is echt enorm lekker, zelfs vandaag iemand ermee verrast, die zei, ik ben niet van de chocolade, maar dit was echt lekker.

Jullie kunnen denk ik wel raden hoe oud mijn zoon is geworden gisteren😉, ik weet dat die gisteren mij vertelde dat dit de beste verjaardag ooit was, dus niet het feestje op zondag, maar de echte dag.

1. School gesloten
  2. Sneeuw
  3. Extra tijd met zijn Papa

Bij zijn moeder aangekomen werd het een nog mooiere dag, omdat hij een nieuw huisdiertje gekregen had daar.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 6, 2026

Maar manders, je kan toch niet zomaar zo'n mooie foto delen en ons laten watertanden zonder het recept te delen?

Verder gefeliciteerd met je zoon! Dat moet een fantastisch moment zijn geweest om te horen dat hij een beste verjaardag ooit heeft gehad.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 6, 2026

Bij zijn moeder aangekomen werd het een nog mooiere dag, omdat hij een nieuw huisdiertje gekregen had daar.

Oh, wat leuk, ​@MandersOnline . Wat voor huisdier heeft ie gekregen?

En ik ben (ook) gek op hagelslag. Dus die hagelslagtaart ziet er voor mij ook heerlijk uit. 🍮

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Gefeliciteerd met je zoon ​@MandersOnline! Ik denk dat ie 48 is geworden en dat je gewoon wat wilde besparen op de kaarsjes 😁 Of zal het toch gewoon 12 zijn. 

Maar dat is wel een joekel van een taart trouwens! Daar kan jij en je zoon nog heel wat dagen van snoepen. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Maar manders, je kan toch niet zomaar zo'n mooie foto delen en ons laten watertanden zonder het recept te delen?

Verder gefeliciteerd met je zoon! Dat moet een fantastisch moment zijn geweest om te horen dat hij een beste verjaardag ooit heeft gehad.

Ik heb nog een stukje over, misschien kan ik donderdag eentje mee nemen naar Rotterdam voor je. 😉

Oh, wat leuk, ​@MandersOnline . Wat voor huisdier heeft ie gekregen?

Als ik het goed heb een Luipaard Gekko.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Gefeliciteerd met je zoon ​@MandersOnline! Ik denk dat ie 48 is geworden en dat je gewoon wat wilde besparen op de kaarsjes 😁 Of zal het toch gewoon 12 zijn. 

Maar dat is wel een joekel van een taart trouwens! Daar kan jij en je zoon nog heel wat dagen van snoepen. 

Vooral ik kan nog eventjes snoepen, iedereen is weg😁, maar het is zo lekker dat ik wel 3 stukjes per dag weg werk en dan nog rustig aan doe. Ja 12 is het wel, maakte er een 12 van was redelijk gelukt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ohjaa, nu zie ik dat de kaarsjes ook 12 uitbeelden 😄 Leuk gedaan! En geniet ervan. De goede voornemens kunnen best nog wel een week (of 4 maanden) uitgesteld worden. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Bedoel je afvallen? Nou kan ik je zeggen dat ik advies kreeg om nu nog even snel wat kilo's aan te komen, omdat ik binnenkort enigszins geforceerd zal gaan afvallen. Iets met 6 weken lang enkel vloeibaar voedsel en niet mogen kauwen😕

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Bedoel je afvallen? Nou kan ik je zeggen dat ik advies kreeg om nu nog even snel wat kilo's aan te komen, omdat ik binnenkort enigszins geforceerd zal gaan afvallen. Iets met 6 weken lang enkel vloeibaar voedsel en niet mogen kauwen😕

Klinkt heftig, sterkte gewenst!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Klinkt heftig, sterkte gewenst!

Het is ook wel heftig, maar is voor een goed doel, dankjewel!

Jasper van KPN
Moderator

Sterkte daarvoor alvast ​@MandersOnline! Maar kilo's aankomen gaat ook moeilijk worden toch? Ik herinner me dat we het daar in Amsterdam over hadden tijdens het SAIL event, dat je zei dat je kon eten wat je wilde maar nauwelijks aankwam

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wauw wat een taart ​@MandersOnline! Heb je er een recept van? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe deze in elkaar zit onder de mooie laag hagelslag 😊 En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, dat klinkt als een geslaagde dag 😍

Nu nog even extra genieten van zulke lekkere dingen dus, ik hoop dat je 6 weken vloeibaar voedsel straks voorbij vliegen: sterkte!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 7, 2026

Zo te zien is het een mokkataart gemaakt met lange vingers
Een heel oud recept wat mijn moeder ook had
Alleen wij deden dan drie lagen lange vingers met mokka op elkaar.
Erg lekker maar ook heel zwaar, je moest er niet teveel van eten😀

'Krijg gewoon zin om nog eens een te maken😻

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

‘k Was vanmiddag even in de stad en trof dit aan… 

… niet lullen maar poetsen! 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Geen Mokka en ook geen lange vingers.

Zal paar dingen opnoemen die er in zitten:

Bleuband margarine

Gesuikerde kokos biscuits(Kermis)

Pure chocolade

Ei

Melk

Een heleboel liefde en tijd, ongeveer 1,5 á 2 uur aan werk.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

@Ik_Combineer aanbod staat nog voor morgen, dat ik naar Rotterdam één stukje voor je mee kan nemen. Na morgen is er niks meer van over😁

@Jasper van KPN Aankomen lukt op zich wel, maar eten is geen hobby zeg maar, ben beetje erg selectief.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

@MandersOnline Heerlijk! Eet smakelijk! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 7, 2026

@Ik_Combineer aanbod staat nog voor morgen, dat ik naar Rotterdam één stukje voor je mee kan nemen. Na morgen is er niks meer van over😁

@Jasper van KPN Aankomen lukt op zich wel, maar eten is geen hobby zeg maar, ben beetje erg selectief.

I wish, ik weet alleen absoluut niet waar ik morgen werk. Ik weet pas waar mijn eerste werkbon is om 07;45, net voor ik me bus in stap. Dat kan zeker Rotterdam zijn, maar ook prima Vlaardingen, Pernis, Voorne-Putten of Zeeland. Dus ik waardeer het aanbod echt heel erg, maar haalbaar is het niet. 

Weet trouwens niet waar je vandaan moet komen maar pas op. Heb me vandaag drie keer moeten uitscheppen, en heb auto’s gezien van de dijk af, vrachtwagens geschaart. Het was echt geen pretje.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 7, 2026

Ik vind het altijd zo interessant om te lezen wat jij allemaal meemaakt ​@Ik_Combineer, en ik geloof de meelezers hier ook. 😎

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 7, 2026

Ik vind het altijd zo interessant om te lezen wat jij allemaal meemaakt ​@Ik_Combineer, en ik geloof de meelezers hier ook. 😎

Absoluut! Heb zelf een poosje bij de dierenambulance gewerkt en mis dat best wel. Lees dus graag jouw avonturen ​@Ik_Combineer, niks is minder saai dan de hele dag van hot naar her en geen idee hebben waar je in terecht gaat komen 😄 Als dierenambu betaald werk was, dan wist ik het wel. 
Mijn lijstje met droombanen:

1.  Dierenambulance
  2.  Moderator bij KPN

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik kom al vanuit Amsterdam, dus loop al enig risico daar🤣, maar zal zeer zeker oppassen met rijden, vandaag ging alles gelukkig goed en was het erg rustig op de weg naar de locatie waar ik vandaag zat.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 8, 2026

Slecht nieuws, me pauze heb ik gehouden in Oostvoorne. Het goede nieuws is dat me opa en oma hier wonen dus heb heerlijk een boterhammetje mogen doen 😁