Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 624 reacties
  • 7276 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

624 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 8, 2026

Ik vind het altijd zo interessant om te lezen wat jij allemaal meemaakt ​@Ik_Combineer, en ik geloof de meelezers hier ook. 😎

Absoluut! Heb zelf een poosje bij de dierenambulance gewerkt en mis dat best wel. Lees dus graag jouw avonturen ​@Ik_Combineer, niks is minder saai dan de hele dag van hot naar her en geen idee hebben waar je in terecht gaat komen 😄 Als dierenambu betaald werk was, dan wist ik het wel. 
Mijn lijstje met droombanen:

1.  Dierenambulance
  2.  Moderator bij KPN

Ik zou denk ik zo een boek kunnen schrijven over dit werk denk ik, of nja, vooral de mensen.

Als monteur van KPN kom je overal, gevangenissen, hoarders, coffeeshops of gewoon eigenaardige types. Mensen die (misschien bewust) herhaaldelijk kabeltjes los trekken zodat er iemand over de vloer komt omdat ze eenzaam zijn, of de werklui welke zich achter de oren krabben omdat ze per ongeluk met hun CAT graafmachine een half dorp plat hebben gelegd. 

Sommige dingen zijn machtig mooi, en soms kom je echt wel in schrijnende situaties terecht. In ieder geval zou mijn dankwoord naar KPN en mijn manager gaan, want als het tegen zit en je zegt dat je een half uur extra pauze nodig het, of zelfs voor die dag wilt stoppen is dat altijd mogelijk. En als je handvaten nodig het omdat je even niet weet hoe je het beste ergens mee om kan gaan dan staan er altijd mensen klaar om met je te sparren. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Slecht nieuws, me pauze heb ik gehouden in Oostvoorne. Het goede nieuws is dat me opa en oma hier wonen dus heb heerlijk een boterhammetje mogen doen 😁

Des te beter nieuws voor mij, heb er heerlijk van genoten. Jij gelukkig van je boterhammetje😀

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 10, 2026

Leeuwarden is inmiddels omgedoopt tot Sneeuwarden.😋

En nog een goede raad van Loesje:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

En nog een goede raad van Loesje:

Ik neem de goede raad ter harte, samen met mijn compagnon krab ik de straat.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 15, 2026

Hier is alle sneeuw inmiddels weg en dat vind ik helemaal niet erg 😀 

Ik zou denk ik zo een boek kunnen schrijven over dit werk denk ik, of nja, vooral de mensen.

Haha, dat geloof ik meteen 😄 Daarom lijkt het me juist zo interessant. Ik ga binnenkort een dag meelopen met een monteur, ben heel benieuwd naar de verhalen en hoe zo’n dag er écht uitziet. Heb er nu al zin in! 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Gisteren na een beladen dag ben ik gaan lopen, maar hier lag nog wel wat sneeuw(pop) in het park.

Ik heb vorige week echt enorm genoten van de sneeuw en ik kan zeggen het was goed te doen op de snelwegen, lekker rustig vooral 😂

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Jaren geleden zat ik in de buitendienst waar mijn werkgebied Noord Hollandia was. Ik kwam veel in buitengebieden om soms samen met KPN een probleem te verhelpen (ja...de connectie met KPN was er toen al een beetje 😀). Ik zwierf eens langs de vele vaartjes in de buurt van Zaandam, waarbij de wegen zo glad waren dat je soms langzaam de berm schoof met daarnaast de vaart. 

Ik werkte veelal buiten, of in een ruimte dat gelijk stond met buiten. Het was vaak zo koud dat standje “levensgevaarlijk” van de verwarming niet genoeg was. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 16, 2026

De sneeuw was weg en de regen was opgehouden en mijn tuin was een modderpoel geworden.
Ik had een bekende tuinman al eerder  gevraagd of hij een tegelpad van het hok naar het tegelpad voor wilde maken, wat hij dus van de week deed.
Zo kan ik schoon en droog met de rode Ferrari in en uit de schuur komen.

Het laatste stukje naar de vlonder toe, gaat hij eerdaags nog doen, dan is het helemaal klaar.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat wordt weer mooi ​@huistijger. Geen modderpoel meer straks. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Tip.

in het voorjaar schoonmaakazijn erop. Dat scheelt onkruid wieden. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

@huistijger Ruimbaan voor de huistijgers! 😽😽😻

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Doet me denken aan een nogal zenuwachtig nummer van een Nederlands artiest van wat jaartjes geleden.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 16, 2026

Dank voor de tip ​@fixnix 
Herman van Veen en  de text was: Opzij opzij opzij maak plaats maak plaats maak plaats

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 16, 2026

Zoals ik al zei de rode Ferrari kan weer schoon in en uit de schuur komen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 17, 2026

Jazeker, Max Verstappen moet oppassen, deze Ferrari kan zelfs de weerzinwekkende snelheid van 20KM/uur aan!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Jazeker, Max Verstappen moet oppassen, deze Ferrari kan zelfs de weerzinwekkende snelheid van 20KM/uur aan!

Deze Ferrari is alleen toegelaten voor FIA Formula E wedstrijden.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 17, 2026

Deze Ferrari is alleen toegelaten voor FIA Formula E wedstrijden.

Ik kijk nooit naar autorace's
Dus dat zegt me niks, maar het zal wel waar zijn 😀

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 22, 2026

Europa wil één interne markt voor telecombedrijven creëren

WETSVOORSTEL

De Europese Commissie wil maandag een wetsvoorstel laten goedkeuren dat telecombedrijven in de EU makkelijker en langduriger toegang moet geven tot glasvezel- en mobiele netwerken.

ECONOMIEREDACTIE

Daarmee wil Brussel investeringen in sneller en betrouwbaarder internet stimuleren, de regels voor telecomaanbieders eenvoudiger maken en ze beter op elkaar afstemmen. Telecombedrijven mogen straks voor onbepaalde tijd gebruikmaken van netwerken en worden licenties standaard verlengd. Daarmee hoopt de EC de voorspelbaarheid en consistentie voor Europese providers te vergroten.

Registratie

Zo zou het voorstel bedrijven in staat stellen diensten te leveren in de hele EU, terwijl ze zich slechts in één lidstaat hoeven te registreren, en de aanleg van EU-brede communicatiediensten stimuleren. De Europese Commissie wil tussen 2030 en 2035 volledige glasvezeldekking in de 27 EU-landen realiseren.

Tot nu toe was de Europese telecommarkt versnipperd: KPN in Nederland, Deutsche Telekom in Duitsland, Orange in Frankrijk. Door de registratie in één lidstaat creëert Brussel eindelijk één enorme interne markt.

Het wetsvoorstel moet de komende maanden nog worden goedgekeurd door de lidstaten en het Europees Parlement.

Bron: AD van 22-01-2026

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb daar nog niets over meegekregen, maar weet ook niet hoe ik me dat voor me moet zien als dat goedgekeurd wordt 🤔

JanD
Superuser
  • January 22, 2026

Beste ​@Jasper van KPN dan kunnen we in NL misschien overstappen naar een buitenlandse provider die hier in NL diensten aanbiedt en kan KPN misschien in andere delen van de EU diensten aanbieden.

Ik denk maar even hardop.,😎

• January 22, 2026

KPN zou misschien kunnen gaan leveren op een glasvezelnetwerk in België. Maar ik zie dat zo snel nog niet gaan gebeuren. Hier in Nederland wil KPN nog niet eens leveren op andere netwerken. Waarom zouden ze dan wel in België gaan leveren? 😄

En buitenlandse providers zullen het netwerk van KPN waarschijnlijk veel te duur vinden om daar op te leveren 🤔

Jasper van KPN
Moderator

Beste ​@Jasper van KPN dan kunnen we in NL misschien overstappen naar een buitenlandse provider die hier in NL diensten aanbiedt en kan KPN misschien in andere delen van de EU diensten aanbieden.

Zo klinkt het in theorie inderdaad, maar ik zie het in de praktijk niet zo snel gebeuren. Maar we gaan het zien als ze daarop stemmen (en goedkeuren 🙂)

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 22, 2026

Zou het niet zo zijn dat we dan b.v ons ook op de buitenlandse kanalen kunnen abonneren? 
B.v. Engels of Duits voetbal?
Ben bang dat onze oranje vriend dat niet prettig zal vinden.

Jasper van KPN
Moderator

Zou het niet zo zijn dat we dan b.v ons ook op de buitenlandse kanalen kunnen abonneren? 
B.v. Engels of Duits voetbal?

Dat weet ik niet, ik denk dat dat voor de EU nog een hele andere discussie moet worden. De rechten voor dat soort dingen worden verkocht aan zenders in een bepaalde regio. Dus als je die zender dan opeens in een andere regio zou kunnen krijgen is dat een ding. Ik heb geen voetbal voorbeeld, maar F1TV is bijvoorbeeld in sommige landen niet beschikbaar omdat de overeenkomst met een tv zender daar dusdanig exclusief is.

Voor de kijker is het uiteindelijk fijn, maar voor de eigenaar van de rechten en de zender niet denk ik. Niet met de huidige constructie in ieder geval.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

Blog KPN

👆

Wat fijn dat KPN hier een blog aan gewijd heeft, een goed en helder artikel want het stuit mij tegen de borst hoe zogenaamde “zorgprofessionals” (die dit dus absoluut niet zijn) adviezen geven die vaak nergens op gebaseerd zijn en soms ook helemaal niet zo gezond zijn.
De claim “Baat het niet, dan schaadt het niet” klopt sowieso niet wanneer het op de gezondheid aankomt.