Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 909 reacties
  • 10862 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

909 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

heb nu van het schade herstel bedrijf een Suzuki Swift gekregen

Bizar, schadeherstellen aan een bus en dan als vervangend vervoer een Suzuki Swift meekrijgen, tijd voor een ander schadeherstelbedrijf.

Geniet van het weekend.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2026

Een Suzuki Swift? Zo'n rugzakje ter vervanging van een BUS? Wie verzint dát nou weer?

Erwin van KPN
Moderator

@Ik_Combineer  Ik zag gisteren bij de borg in Grunn zo'n nieuw electrisch busje.  Stoer ding wel.  Misschien kan je die nu versneld krijgen? ;-)

Wat die swift betreft moet je even in mogelijkheden denken ;-)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Volgens mij heeft men voor deze combinatie rijbewijs BE nodig

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2026

Foto AI bewerking, ​@Erwin van KPN ?

Zou ​@Ik_Combineer dan geen BE hebben, ​@TDN ? Ik snap de opmerking niet helemaal. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Zou ​@Ik_Combineer dan geen BE hebben

Ik ken niet veel mensen zonder caravan, boot of paard met een rijbewijs BE. Ook niet iedere job als monteur heeft een eis een rijbewijs BE. 

Ik snap de opmerking niet helemaal. 

Je hoef niet te snappen, maar statische gezien mogen de meeste mensen deze combinatie niet rijden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2026

Tot 1984 kreeg je automatisch BE als je slaagde voor je rijbewijs. Zo hadden mijn ouders dat daardoor allebei. 

Jasper van KPN
Moderator

Jouw werkdag eindigde wat anders dan gepland dus ​@Ik_Combineer! Gelukkig waren jij en de ander fysiek oké 🙏, dat is uiteindelijk het belangrijkste. Een auto kan je herstellen, met een lichaam is dat niet altijd het geval.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 11, 2026

Tot 1984 kreeg je automatisch BE als je slaagde voor je rijbewijs. Zo hadden mijn ouders dat daardoor allebei. 

Ik had het ook gratis er bij gekregen, 'heb nooit met een kar gereden, maar ik had wel het rijbewijs er voor.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik heb ook Tractor gratis gekregen en ik kan zeggen heb er nooit op gereden… Leuk dat je het erbij krijgt, maar als je geen ervaring ermee hebt is dat niet bepaald veilig lijkt me.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 11, 2026

Mijn rijbewijs heb ik alleen iets later gehaald 😅. 

BE heb ik niet, wel heb ik C1, maar dat zegt enkel wat over het gewicht van wat ik rijdt en niet de combinatie. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Ineens begin ik mij oud te voelen…..

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Mijn rijbewijs heb ik alleen iets later gehaald 😅. 

Ik denk dat je toen nog vast in de klauwen van een ooievaar lag.

BE heb ik niet, wel heb ik C1, maar dat zegt enkel wat over het gewicht van wat ik rijdt en niet de combinatie. 

Bij Duitsers is nog verwarder en zelfs paradoxaal. Iemand met rijbewijs B (class 3) voor 1989 mag alleen vrachtwagen tot 7,5t rijden maar wel een trekker met oplegger tot 17t, bovendien mag hij ook motor tot 125cc rijden met rijdbewijs voor 1980. De rijopleiding was toen gratis als men in leger was. Zo mag iemand uit generatie X bijna alles rijden en zijn rijbewijs is onbeperkt geldig.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

@Ik_Combineer  Ik zag gisteren bij de borg in Grunn zo'n nieuw electrisch busje.  Stoer ding wel.  Misschien kan je die nu versneld krijgen? ;-)

Is dat de aanhanger met aggregaat?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Wat is het rustig hier! Wat zijn jullie allemaal aan het doen? Ik hoop lekker genieten van het mooie weer! 

Ikzelf ben ook lekker aan het werk in het zonnetje, zaterdag geef ik een verlovingsfeestje in onze tuin en ik zie dat het weer dan helaas een stuk minder mooi wordt..

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2026

Fijn naar de Tour kijken. Binnen is het trouwens een stuk koeler dan buiten. 

Geen zorgen over zaterdag, het blijft droog en het wordt ongeveer 23 graden. Dat gaat een leuk feestje worden! 🎉🎂👫💍

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Hier hetzelfde. Zonweringen dicht en ventilatoren aan. ‘t Lijkt wel een serverruimte, niet zó koel, wel de herrie 🤭🤣

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Aaaah heerlijk! Ik vind het altijd top om lekker in de zon te zitten (wel megaaaa veel water drinken). ​@Noordzee de afgelopen dagen stond er steeds regen op de zaterdag dus hier ben ik echt super blij mee!!! ​@driemaster een lekker nummertje kan de herrie wel sussen toch? 😀 Alle beetjes helpen met dit weer! 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Dit staat staat in TotaalTV op hun website:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zitten-providers-in-hun-maag-met-de-ooit-zo-belangrijke-communitys/

Hoe staat KPN hierin?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Nu zit ik te genieten van een zelfgemaakt ijs (mango, meloen)

Uit vriezer
Na 1min bereiding 🍨

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Woah, dat ziet er echt verrukkelijk uit ​@TDN. Zo lang mogelijk van genieten. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dit staat staat in TotaalTV op hun website:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zitten-providers-in-hun-maag-met-de-ooit-zo-belangrijke-communitys/

Hoe staat KPN hierin?

Wij hebben geen plannen om de Community af te sluiten voor niet-leden. Je kunt bij ons altijd een account aanmaken. KPN en in het bijzonder de moderators zien verder de Community als een waardevolle plek om met elkaar in gesprek te zijn en een mooie plek om feedback op te halen over alle verschillende producten die KPN aanbiedt. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Wat is het rustig hier! Wat zijn jullie allemaal aan het doen? Ik hoop lekker genieten van het mooie weer! 

Ik probeer te genieten samen met mijn kinderen van de 3 weken vakantie die we samen hebben.

Ondertussen wordt het genot helaas wel enorm beperkt doordat de lekkage vanuit de bovenburen alsmaar door blijft gaan. Zelfs een keer een hele dag naar de knoppen omdat ik maar even toegang moest geven aan de loodgieter die kwam kijken waar bij hun het probleem vandaan komt.

Ikzelf ben ook lekker aan het werk in het zonnetje, zaterdag geef ik een verlovingsfeestje in onze tuin en ik zie dat het weer dan helaas een stuk minder mooi wordt..

Houd de moed erin, geniet van het feest en als het maar droog is moet het goed komen, te warm is ook niet lekker...

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Als je broodbakmachine het niet meer doet omdat de deeghaak niet meer draait, dit omdat de snaar gebroken is, dan ….

…..zet je toch gewoon een nieuw snaartje op! Dit alles onder het motto:

Weggooien? mooi niet!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat vet! ​@Berrie_Kaas, ik zou niet weten waar je dit soort dingen uberhaupt kan kopen