Skip to main content
Sticky

Community Café

• 17 januari 2025
  • 181 reacties
  • 2222 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

181 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7528 reacties
  • 16 maart 2025

Ga ik zo even checken ​@Ik_Combineer! Komt mijn AD Premium ook weer eens van pas 👍🏻

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2323 reacties
  • 16 maart 2025

Is er een community-meeting bij Houweling in zicht? 😉

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14184 reacties
  • 16 maart 2025

Na al deze tandartsgesprekken, heb ik me even moeten herpakken en ben ik een lekkere draadjesvlees met veel uien aan het klaarmaken in de slowcoocker.
Staat 8 uur te draaien, maar het is ook voor morgen niet voor vanavond, vanavond wordt het patat en kroket in de airfryer gooien, ook erg lekker.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8190 reacties
  • 16 maart 2025

Beste ​@AriënC en ​@MandersOnline de oude telefoons werken gewoon goed op de nieuwe modems, mits het geen toestellen zijn met een draaischijf, dan kun je alleen gebeld worden.

Om de bel te kunnen horen, dient het draadje dat aangesloten is op EB binnen de snuit aangesloten te worden op punt B van de sluit, dus bij de rode of blauwe draad, dan doet de bel het ook weer gewoon.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14184 reacties
  • 17 maart 2025

Een bericht wat ik in de Trouw van vandaag las over gokken.
Berichten beginnen heel vaak met een lange aanloop en deze aanloop was ongeveer net zo lang is als het bericht waar het om gaat.
Ik plaats alleen het bericht wat ter zake doet:

Toon inhoud

Op een drukke kruising werd mijn aandacht gegrepen door de stemmen van twee jonge mannen die achter me aansloten bij het rode licht.

'Ik ga binnenkort wel meer doen met Unibet. Ik ben even een tijdje niet zo actief geweest' hoorde ik de ene zeggen.

Unibet? Mijn oren spitsen zich.

'Ja? Oh,, ik heb juist de laatste tijd wel veel op Unibet gezeten', zei de ander.  Zijn toon was geïnteresseerder dan die van de eerste jongen. Waarschijnlijk was hij degene die het onderwerp had aangesneden in de laatste meters voor het kruispunt.

'Het ging niet zo goed met geld vandaar' vervolgde hij.

'Was je daarom zo even niet meer zo bezig en nu weer wel, bedoel je?'

'Nee, juist wel. ik dacht dat ik het wel terug kon winnen.'

Er viel een korte stilte, te ongemakkelijk voor deze avond.

Óh haha, ja ik denk dan: je had geen geld voor Unibet, maar dat kan natuurlijk ook, 'haha' kermde de eerste jongen haast.

Ik probeerde me een voorstelling te maken van wie er achter me stonden. Ze hadden nadrukkelijk het woord gokken nooit gebruikt - terwijl Unibet precies dat is: een goksite- wat me instinctief zei dat dit studenten uit de middenklasse waren. Niet het soort mensen dat ik sneller associeer met gokken: branieschoppers of risicogeile durfinvesteerders.

Toen het licht op groen sprong fietste ik expres langzaam weg. De gokkers haalden me in. Ik had gelijk studenten van rond de twintig.

Thuis bevestigde een rondje langs de krantenarchieven mijn vermoeden: sinds de legalisatie van online gokken in 2011 is het aantal kansspelers, ook onder studenten flink toegenomen. Mijn gedachten gingen terug naar de jongen die zijn geldproblemen had proberen weg te gokken en ik wenste dat het voorjaar hem een vrolijker pad op zou leiden dan wat hij deze winter had bewandeld.

Verkorte  versie van het bericht van Jessica Kuitenbrouwer uit de Trouw van maandag 17 maart 2025

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7075 reacties
  • 17 maart 2025
AriënC schreef:

Is er een community-meeting bij Houweling in zicht? 😉

Jij bent al klaar voor de volgende 🥰😅 Ik ga er deze week mee aan de slag!