Skip to main content

Community leden die in de nacht actief zijn

• July 28, 2025
  • 40 reacties
  • 773 keer bekeken

Leen59
Wijsgeer

Het valt mij op dat er meerdere forumleden vaak in de nacht actief zijn, net zoals ik. 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom, is het door werk, slapeloosheid, of zijn we gewoon nachtvlinders? Laat het weten.

40 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 28, 2025

Goedemorgen ​@Leen59 
Ik ben absoluut geen nachtmens, ik ben een ochtendmens, het is nu 06:00  uur en dat is mijn beste tijd.
Vanmorgen om half 6 er uit en dan eerst de katten verzorgen en daarna even in het forum zien.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom, is het door werk, slapeloosheid, of zijn we gewoon nachtvlinders? 

Ik heb geen vaste werktijden. Soms moet ik nachts opstaan om via VPN op andere kant van de wereld in te loggen. Soms kom ik eerst na 24:00 naar huis. Maar meestal slaap ik toch nachts en niemand kan me wekken als ik niet wil.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Soms wil ik ‘s nachts wel eens een muziekje luisteren, prop ik oortjes in en lees de items op de community door of er nog wat nieuws is of ik een bijdrage kan leveren… 😴

JanD
Superuser
  • July 28, 2025

Zelf ben ik in de regel vroeg op, ondanks dat ik gepensioneerd ben, plusminus 06u45 en na het thee zetten start ik mijn mobiel op, ja die staat 's nachts uit en kijk ik ook bij de fora van KPN en Simyo en soms voel ik behoefte om meteen even te reageren, maar meestal reageer ik op de PC overdag en soms ‘s avonds.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 28, 2025

Degenen die geregeld in de nacht actief zijn, hebben nu nog niet gereageerd. Die liggen nu waarschijnlijk nog te maffen.

Zelf ben ik nooit in de nacht actief op het forum. Ik ben dan ook geen nachtdier. Het zou ook nooit te combineren zijn met mijn werk. Ik sta wel altijd vroeg op. Zo vanaf 6.30, ook in het weekend.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 28, 2025

Ik ben een echte nachtuil, slaap eigenlijk nooit voor 00:00 en in het weekend of als ik een avonddienst heb kan het ook prima 0200 zijn. Verder sta ik doordeweeks elke nacht op om het brood te smeren voor me vriendin. Ze is vrachtwagen chauffeur en moet meestal tussen 04:00 en 07:00 beginnen. Dus als ik echt actief ben dan kijk ik dan ook nog.

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 28, 2025

Ik heb jarenlang nachtdiensten gewerkt in oa de ICT. Ben nu met vroegpensioen, maar ik vind de eerste uurtjes van de nacht nog steeds leuk. Met een muziekje aan dit forum doorspitten is een leuke bezigheid en zo nu en dan kan ik een bijdrage leveren.

Ik heb daar ook de evolutie van data overdracht meegemaakt, van analoog half duplex tot aan digitaal via gsm en glas, en alles wat daar tussen geweest is.

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 28, 2025

@Ik_Combineer Verder sta ik doordeweeks elke nacht op om het brood te smeren voor me vriendin.

dat is wel lief van je 👍🏻

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2025

00:00. Zo vroeg nog ​@Ik_Combineer ? 😁

Ik streef naar 01:00 maar ja. Nieuwsgierigheid en niet kunnen loslaten. En veel te wakker vaak op dat tijdstip. 

Het wordt toch al gauw 02:30 tot 04:00. Niemand die je ook lastig valt met telefoontjes. Heerlijke tijd, die eerste uren van de nacht. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 28, 2025

Ja mijn eigen wekker gaat ook om 0700 en die bammetjes smeren en koffie zetten duurt toch ook al gauw een half uurtje. Is toch handig als ik een soort van helder kan zijn bij mijn werk. 

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 28, 2025

00:00. Zo vroeg nog ​@Ik_Combineer ? 😁

Ik streef naar 01:00 maar ja. Nieuwsgierigheid en niet kunnen loslaten. En veel te wakker vaak op dat tijdstip. 

Het wordt toch al gauw 02:30 tot 04:00. Niemand die je ook lastig valt met telefoontjes. Heerlijke tijd, die eerste uren van de nacht. 

Precies dat!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2025

Gaaf beroep trouwens van je vriendin. ​@Ik_Combineer . Ik kijk regelmatig 'Meiden die rijden' op NPO 3. 🙂

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 28, 2025

Nou, gezien de begintijden liever niet 😴

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2025

En nu vallen m'n ogen toch bijna uit hun kassen. Dus ik ga 🛌 (01:15)

Tot morgen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 29, 2025

En nu vallen m'n ogen toch bijna uit hun kassen. Dus ik ga 🛌 (01:15)

Tot morgen. 

Tot vandaag bedoel je zeker Peter.💤

De ogen vallen mij om ongeveer 9 a 10 uur s avonds al dicht, tenzij er wat moois op TV is.
Ik ga ook meestal rond 10 a 11 uur op bed en val gelijk in slaap totdat Pretzel me om ongeveer 5 of half 6 met zijn pootje over mijn wang streelt omdat hij eten wil hebben.
Dus een wekker hoef ik niet, deze wekker is niet te koop.
Dan wip ik uitgeslapen uit bed en geef eerst de katten eten en dan mezelf, daarna ga ik afwassen en mezelf wassen en begin ik de dag met een vroeg bakje (truffle)koffie.
En een telefoon komt niet in mijn slaapkamer, dus laat ze maar bellen, ik slaap.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2025

Goede morgen. 

Ik twijfelde nog tussen tot morgen of tot later vandaag @huistijger . 😆

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

Haha, ik ben wel echt een nachtdier ja. Ben ook op de een of andere manier productiever als ik tot laat door ga i.p.v. vroeg opstaan. Enige nadeel is dat je dan niet te laat moet uitslapen, want dan ben je ook zo futloos de rest van de dag.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 30, 2025

Ha, wat een leuke vraag en gesprek. 

Het valt mij soms ook op dat er ook in de nacht reacties komen, ook topics van nieuwe users die dan worden geplaatst. Ik heb me dit dus soms ook afgevraagd. 

Ik ben zelf niet actief op de community in de nacht. Want ja, ik ben er overdag genoeg. 😉 Maar voor 12 uur slaap ik eigenlijk nooit. Een avondmens hier dus, maar wel fris en vrolijk in de ochtend. 

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 30, 2025

Opvallend stil vannacht, zal wel door de vakantie komen. Ik kan me niet voorstellen dat alles opeens goed werkt 😂

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 31, 2025

Opvallend stil vannacht, zal wel door de vakantie komen. Ik kan me niet voorstellen dat alles opeens goed werkt 😂

Ik had vannacht geen enkele storing. 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2025

Ja, ik weet het…

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 2, 2025

Mijn wekker deed het vanmorgen niet zodoende was ik pas kwart over 7 wakker.
Toen ik wakker werd, zag ik mijn wekker heerlijk naast mijn kussen liggen, die had zich ook verslapen.

Mijn wekker

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 2, 2025

Ik ben zelf ook een avond/nachtmens. Op werkdagen ga ik meestal ergens tussen middernacht en half 1 naar bed, en slaap dan ook kort daarna. De wekker gaat hier om om twintig voor 8, precies genoeg tijd om om 8 uur achter de laptop te kunnen gaan zitten als ik thuiswerk. Of om rond kwart over 8 op de fiets te zitten als ik naar kantoor ga. 

Maar, als ik de wekker kan loslaten (grote vakanties etc.), dan schuift alles al binnen een dag of twee op. Dan ga ik zo rond 2-3 uur naar bed, en wordt ook in de ochtend later wakker.

Maar ik houd me in die tijden in ieder geval verre van hier. Ik ben hier overdag al genoeg 😄

• August 2, 2025

Ochtend hier tot een uur of 1300 op mijn best! Plus extra burn-out handleiding 🤓

Uiterlijk rond 2230 wel op bed, anders haal ik mijn 8 uurtjes slaap niet. Mijn biologische wekker maakt mij op werkdagen rond 0600 wakker, op vrije dagen meestal rond 0700. Mijn lichaam weet dat, zelfs dat ik ook op verschillende dagen vrij ben. Een wekker gebruik ik niet en verslapen overkomt mij nooit. In de avond heb je niets aan mij.

Ook moet ik mijn dagen plannen, een drukke winkel- of klusdag, of naar een feestje moet ik altijd zorgen dat ik een dag erna vrij hou, het liefst moet ik dan ook niks doen. Want anders heb je de dag daarna weer helemaal niks aan mij, maar dat heb ik nu dus al enkele jaren. Gekregen van de burn out en Madame Covid, zo lief! Als iets plots afwijkt van mijn eigen agenda dan begin ik al helemaal te stressen 🤣

Vandaag weer thuisgekomen, op wat dagelijkse doe maar je ding dingen na, morgen eerst een rustdag houden 😎 

Jasper van KPN
Moderator

In het verleden kon ik het ook, zo laat nog wakker zijn. Maar op een gegeven moment begon ik standaard tussen 7 en 8 uur 's ochtends wakker te worden. Geen idee waarom, het maakte niet uit hoe laat ik naar bed ging, ik werd zo vroeg wakker. Als je dan een korte nacht hebt breekt dat je aardig op, dus ik ga juist wat eerder naar bed. Vaak nog wel even de iPad erbij met YouTube of wat te lezen, maar doordat ik dan al lig rust het lichaam al wel.