Skip to main content

Community leden die in de nacht actief zijn

• July 28, 2025
  • 40 reacties
  • 773 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

Het was vandaag hier ook weer 03:30 toen ik "af koppelde". 

Helaas wordt je dan wel wat gaar wakker. 

Goede morgen allemaal! 🌞

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Veel koffie drinken dan maar ☕️☕️☕️!!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

Staat al klaar. Begin altijd met sinaasappelsap 😉

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Wat een leuk topic ​@Leen59 !

Soms ben ik in de nacht op als ik bezig ben met programmeren of met het ontwikkelen van 1 van mijn hersenscheten. In de avond krijg ik nog weleens een verzoek om iemand te helpen met internet te verbinden of mensen die ineens niet meer kunnen mailen, surfen meer van dat soort dingen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 23, 2025

Soms ben ik in de nacht op als ik bezig ben met programmeren of met het ontwikkelen van 1 van mijn hersenscheten

Ongetwijfeld een grapje, maar ik moest wel lachen om "bezig ben met programmeren of met het ontwikkelen van 1 van mijn hersenscheten”. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

Soms ben ik in de nacht op als ik bezig ben met programmeren of met het ontwikkelen van 1 van mijn hersenscheten

Ongetwijfeld een grapje, maar ik moest wel lachen om "bezig ben met programmeren of met het ontwikkelen van 1 van mijn hersenscheten”. 

Nee is geen grap. 

Soms ben ik ergens mee bezig en laat dat niet los. Het wordt nog weleens 03:30. Het grote nadeel is, dat ik dan niet slapen kan. En dan pak ik een hond en we lopen dan een rondje. Totaal gekkenwerk eigenlijk 😅

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 23, 2025

Nee is geen grap. 

Soms ben ik ergens mee bezig en laat dat niet los. Het wordt nog weleens 03:30. Het grote nadeel is, dat ik dan niet slapen kan. En dan pak ik een hond en we lopen dan een rondje. Totaal gekkenwerk eigenlijk 😅

Helemaal niet, mooie dingen! Vooral het uitlaten van de hond in de nacht herken ik hehe. 

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • October 23, 2025

Herkenbaar, ik heb alleen geen hond, en met de katten gaan lopen werkt niet 😐

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Volgens mij is dit de eerste keer dat ik in de nacht op het forum reageer (02:49), maar ben dus ook nog wakker uit slapenloosheid.. niet perse het slimste om dan op een scherm te kijken🥱 

Ik ben een avondmens, maar van nachten zoals nu wordt ik de ochtend daarna alsnog behoorlijk brak wakker🙃

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • November 7, 2025

Dat hoort erbij 😴

Maar van scherm kijken wordt het een beetje druk in het hoofd, dus eigenlijk niet zo slim. Beter een muziekprogramma op tv kijken, dat ontspant meer.

Ik heb meestal 192tv aanstaan, lekkere ouwe meuk.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 7, 2025

En nu liggen jullie lekker te slapen of trekken jullie de dag door?

• November 7, 2025

Soms poneer hier iets, waarvan ik weet dat het uitdagend kan zijn. Dat is normaliter alleen als het contravisioneel is. Dan ben ik nieuwsgierig hoe anderen er over denken. Dan wil ik nog wel eens laat of vroeg naar de reactie kijken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

@Shyrin van KPN ik werd iets na 11 uur wakker, dus toen je je reactie schreef sliep ik nog..😉 Ik kon gelukkig wel uitslapen dus, al had ik liever nóg langer willen blijven liggen😴

Maar van scherm kijken wordt het een beetje druk in het hoofd, dus eigenlijk niet zo slim. Beter een muziekprogramma op tv kijken, dat ontspant meer.

Ik heb meestal 192tv aanstaan, lekkere ouwe meuk.

Ja, dat is zo. Ik luister soms ook wel muziek als ik nog wakker lig i.p.v. op een scherm te kijken.. maar verleiding is toch best groot vaak🙃 ..nog éven berichtjes checken en als je dan toch bezig bent ook nog ff die uitzending van Lubach kijken..😁

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Aangezien ik veel op amerikaanse websites “rondsnuffel” komt het regelmatig voor dat ik pas om ca. 1.00 uur of 2.00 uur mijn computer uitzet. Denk ook aan het tijdsverschil van 6 uur (amerikaanse oostkust) tot 9 uur (amerikaanse westkust). Ook ben ik meer een avondmens dan een ochtendmens.

Soms is de verbinding niet zo snel (denk: verblijf in het buitenland) en dan wacht ik totdat veel europeanen naar bed zijn gegaan (na zeg 21.00 uur) om een snellere internetverbinding met Nederland te hebben. En tja, dan kan ik rustig doorgaan tot ca. 1.00 of 2.00 uur.

En elke keer merk ik weer dat dan de klok veel sneller de minuten wegtikt dan mij lief is.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 12, 2025

Ha, mede nachtuilen! 🌛 Ik had dit topic helemaal gemist.

Ik slaap ook nooit voor 1:00. Heb het jarenlang geprobeerd met vroeg naar school moeten, stagelopen en het ‘normale’ ritme van de maatschappij, maar ik functioneer in de ochtend echt op halve kracht. Vaak zelfs minder. 😭 Daarnaast heb ik niks te zeggen over wanneer ik ga slapen, ook al lig ik braaf om 22:00 op bed. Mijn hoofd gaat uit wanneer het zelf wil. Heel, héél blij dat ik nu ergens werk waar ik avonddiensten kan werken! 

Vind avonden daarnaast ook gewoon fijn. Het is stil, de meeste mensen slapen dus geen berichten op je telefoon en geen herrie om je heen. Soms, als je een nachtwandeling maakt of even in de tuin staat, voelt het ook even alsof je alleen op aarde bent met alle sterren boven je. Vind dat soort momenten heerlijk!