Skip to main content

Community Spotlight: tijd om leden in het zonnetje te zetten!

• November 28, 2025
  • 43 reacties
  • 793 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

In onze community gebeurt zoveel moois! Leden helpen elkaar, delen kennis, houden elkaar scherp én zorgen voor een positieve sfeer. Dat maakt onze community al 15 jaar (!) sterk. Sommigen doen het gewoon zonder erkenning te willen en dat waarderen we juist zo. En toch vinden wij het belangrijk om te laten zien wie opvalt door hun inzet, vriendelijkheid en betrokkenheid.

Gewoon jezelf zijn

We weten dat de meesten hier zijn om allerlei redenen en zeker niet voor een pluim! Het is vaak: doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. En dat is helemaal oké. Maar besef ook dat jouw hulp, bijdrage, aanwezigheid, vriendelijkheid, positiviteit en/of kritische blik, onze community al 15 jaar laten bestaan. Dat nemen wij niet licht op. Daar zijn we trots op en dat mag ook gezegd en erkend worden.

Wie springt eruit?

Daarom heb ik onze moderators gevraagd: wie springt jou in het oog? Ze mochten elk een naam noemen, en die leden zetten we nu in de Spotlight met een korte uitleg waarom zij eruit springen.

• Ben je genoemd? Fantastisch! 
  • Ben je niet genoemd? Geen zorgen: we zijn ontzettend blij dat jij onderdeel bent van onze community en jouw bijdrage maakt óók dit platform tot wat het is.

De confetti

De confetti die de hele maand november door de KPN Community vloog, raakt langzaam op... Het laatste restje strooien we over de onderstaande leden!

• @Roy74 
    “Hele toffe bijdragen en secuur in uitzoekwerk. Helpt anderen geduldig en blijft altijd vriendelijk en kalm.”

• @Raspberry
    “Actief en betrokken, vraagt vaak na of iets gelukt is en doet met plezier mee in onze luchtige topics.”

• @ikheetjeff 
    “Denkt mee, geeft tips en informatie en zorgt dat er echte gesprekken ontstaan.”

• @fixnix 
    “Een gezellige aanwezigheid in onze community met een interessante, technische achtergrond, die er zijn best voor doet medegebruikers op weg te helpen.”

• @Flitsend 
    “Steeds nuttige bijdragen en ondersteuning in verschillende topics.”

• @Sebas14 
    “Levert altijd waardevolle feedback, of het nu in bèta’s of andere TV gerelateerde topics is”

• @bnh 
    “Kan kritisch zijn, maar helpt veel klanten de juiste weg te vinden, zoals in het KPN Box 12 update topic.”

• @Anneke-Anna 
    Regelmatig nuttige en relativerende berichten, ook in moeilijke topics.”

• @Arjan van B 
    “Kritisch, maar wel altijd goedbedoeld, zoals te zien in klantenservice topics.”

• @MandersOnline 
    “Vindt dingen in de TV+ App testgroep die anderen missen.”

• @JB22_ 
    “Leuk om hem al jarenlang regelmatig terug te zien in onze funtopics.”

• @Maikel Drost 
    “Deskundig in netwerken en eigen modems installeren. Levert kwalitatieve bijdragen.”

• @Wartywolfs 
    “Denkt proactief mee, stelt goede vragen en geeft fijne suggesties.”

• @Leen59 
    “Actief, behulpzaam en altijd oplossingsgericht, een voorbeeld: SuperWifi 2 krijgt geen verbinding bij installeren"

• @huistijger 
    “Hij zorgt voor een luchtige en fijne sfeer in de community.”

• @TDN 
    “Geeft nuttige, inhoudelijke reacties, bijvoorbeeld over glasvezel.”

• @Berrie_Kaas 
    “Positief, gezellig en altijd bereid om een handje te helpen.”

• @Lvd91 
    “Prettig aanwezig en levert waardevolle input om de klantbeleving bij KPN te verbeteren. Twee voorbeelden: Niet meer werkende link in PDF Comfort afstandsbediening en Noodpakketbundel is op, hoe kom ik aan meer internetbundel?

• @joey92 
    “Waardevolle uitleg over procedures en monteurszaken, altijd informatief en duidelijk!”

Dit was de eerste Spotlight, maar we hopen dat er nog veel volgen! 
Laat ons gerust weten wie jij in de volgende Spotlight zou willen zien en waarom. Wie weet valt de volgende Spotlight wel op jou… 

43 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Fijn dat ik er bij sta ​@Shyrin van KPN. Als ex. XS4ALL'er moest ik best wel wennen om onder het KPN dak te wonen. Jullie merken ook dat ik nog steeds geel/zwart bloed in mijn aderen heb en dat zal ook nog wel even zo blijven. Misschien zal op termijn Groen wel de overhand krijgen 🙂.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 28, 2025

Leuk om de namen te zien van al die enthousiaste leden. 

Dit was de eerste Spotlight, maar we hopen dat er nog veel volgen! 
Laat ons gerust weten wie jij in de volgende Spotlight zou willen zien en waarom. 

Dan wil ik ​@Ik_Combineer graag voordragen voor de volgende Spotlight.  

Ik vind het altijd reuze interessant om zijn bijdragen te lezen. Hij geeft zijn inzichten vanuit de praktijk en dat is boeiend en informatief.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 28, 2025

En ik mis jou dan weer ​@Noordzee.. Evenals ​@Michel.uit.Arnhem, dat is ook een mede bezoeker waar ik bijna altijd enthousiast van wordt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ik_Combineer 

Hartelijk dank voor je compliment!
Geeft mij weer extra energie ⚡om op deze voet verder te gaan.

En inderdaad hoort ​@Noordzee ook in dit lijstje thuis.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Leuk om te lezen, dankjewel! 😊

Ben het ook helemaal eens met de aanvullingen van ​@Noordzee ​@Ik_Combineer en ​@Michel.uit.Arnhem

Als ik zelf daar ook nog iemand aan mag toevoegen, zou dat ​@PeterG zijn. Bij hem ben je altijd aan het goede adres als het over TV en/of radio luisteren (via de TV) gaat. En als hij het niet weet, weet hij wel de juiste persoon hier te vinden met het antwoord. Echt een verbinder!

En zo kan ik nog een boel andere noemen! Ik sta dan ook helemaal achter deze zin:

Ben je niet genoemd? Geen zorgen: we zijn ontzettend blij dat jij onderdeel bent van onze community en jouw bijdrage maakt óók dit platform tot wat het is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik wil nog even inhaken, natuurlijk waarderen we onze superusers ook! 💚
De reden dat die niet genoemd waren is omdat we hier even focusten op de rest van de community.
De superusers staan geven we deze maand een spotlight in het cijfer topic: 15 jaar KPN Community: Een kijkje in de cijfers | KPN Community

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

Thomas van KPN: ​De reden dat die niet genoemd waren is omdat we hier even focusten op de rest van de community.

Helemaal terecht, en voor mij duidelijk, om hier de overige vaste gebruikers te vermelden. ​​​​​​

• November 28, 2025

Hemels,.. en nu?

JanD
Superuser
  • November 28, 2025

Hemels,.. en nu?

Opslag😎

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 28, 2025

De huistijgers Simba, Pretzel en Tijger, willen solliciteren ​@Shyrin van KPN 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • November 28, 2025

Dank je, dank je, dank je. 

En voor alle anderen. Jullie zijn ook fantastisch bezig! Top 👍

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 28, 2025

Hemels,.. en nu?

Genieten van deze virtuele aai over de bol..? 🤓🥰

• November 28, 2025

Opzich wel cute indd,…

Dit wordt als ei over de bol wel mijn nieuw Teams achtergrond,.. toch handig soms, dat AI.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 28, 2025

“Secuur in uitzoekwerk” dat beschrijft mij denk ik wel heel aardig. Ook broodnodig in mijn werk. Grappig dat het kennelijk ook buiten het werk een beetje zo wordt gezien. Mijn uitzoekwerk kwam deze week erg goed van pas toen er een beroep op me werd gedaan om wat beveiligingscamera’s uit te pluizen en beelden veilig te stellen. Het bleek een Linux systeem te zijn. En dan zit je wat avonden te puzzelen om de daders op beeld te krijgen. Helaas ten koste van de kopkrakers maar ik lees dat de heren ​@driemaster en ook ​@Noordzee zich goed hebben laten gelden 😁

De community dan. Ik ben nog geen veteraan hier en kwam er terecht om informatie op te halen en daarna om een probleem op te lossen. De ontvangst was zo goed dat ik regelmatig te vinden ben hier; online en dit jaar ook twee keer offline. Dat heeft zeker te maken met het Community team van KPN maar ook met al die enthousiaste leden/klanten waarbij het me steeds opvalt dat er vanuit de positiviteit wordt gereageerd. Op KPN en richting andere leden. Daarmee verdient iedereen een plekje in de spotlight en maakt het tevens een plek waar je graag een kijkje neemt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 28, 2025

Fijn dat ik er bij sta ​@Shyrin van KPN. Als ex. XS4ALL'er moest ik best wel wennen om onder het KPN dak te wonen. Jullie merken ook dat ik nog steeds geel/zwart bloed in mijn aderen heb en dat zal ook nog wel even zo blijven. Misschien zal op termijn Groen wel de overhand krijgen 🙂.

Dat zwarte zal door al die KPN koffie komen 😋

Ik vond je bij Sail in ieder geval positief en gezellig en daarmee ben je op een juiste manier in de spotlight gezet. Wat mij betreft had er ook bij mogen staan dat je leuke humor hebt en prachtig kan schrijven.

Jasper van KPN
Moderator

Er zijn vaak nog meer dingen die over mensen genoemd kunnen worden, en met jouw aanvulling kan Berrie_Kaas 'm ook in zijn zak steken natuurlijk 😊

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Hi,

Bedankt voor het compliment!😊

Ik wil graag ​@joop2011 even noemen, vind het bewonderingswaardig hoe vaak en lang hij hier al klanten helpt :)

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 28, 2025

Vergeten we ​@Katana321 niet? Zijn muzikale bijdragen maken het hier ook een stuk leuker vind ik.

Helaas kunnen we één iemand helaas niet meer in de spotlight zetten dit jaar want die man verdiende een lichtmast door zijn knowhow beschikbaar te stellen 🙁.

Jasper van KPN
Moderator

Helaas kunnen we één iemand helaas niet meer in de spotlight zetten dit jaar want die man verdiende een lichtmast door zijn knowhow beschikbaar te stellen 🙁.

Hij verdiende het zeker! We denken natuurlijk wel aan hem, en familie, in deze tijd van het jaar.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

​@Roy74 Mooi dat je ‘m noemt. Dat heb ik ook al gedaan in een draadje over 15 jaar community.         ‘n Moeilijke tijd voor iedereen die een dierbare heeft verloren 🕯️

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 28, 2025

​@Marlon92 verdiend ook een podium plekje binnen deze Community.

Bedankt voor het Compliment @kpn 😎 op naar nog meer gebruikers helpen 💪

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 29, 2025

Dat zwarte zal door al die KPN koffie komen 😋

Ik vond je bij Sail in ieder geval positief en gezellig en daarmee ben je op een juiste manier in de spotlight gezet. Wat mij betreft had er ook bij mogen staan dat je leuke humor hebt en prachtig kan schrijven.

Komt die zwart/gele zweem in mijn bloed door de koffie van KPN? Zou kunnen, van de onlangs verkregen vier pakken ‘Koffievoordeel van KPN’ hebben al twee een weg door de molen van onze koffiemachine gevonden. En wij drinken onze koffie, zonder te willen discrimineren, zwart! De werkgroep Kick Out Zwarte Koffie (KOZK) krijgt bij ons geen PADG (Poot Aan De Grond). Ooit roetveeg koffie geprobeerd? niet te zui……… .😝

Idd. was het gezellig bij Sail ​@Roy74 . We hebben zij aan zij, en leunend over de reling aan bakboordzijde van al dat varend moois mogen genieten. Op die dag heb ik wel een groene injectie gekregen, hopende dat geel/zwart zich snel met het groen zal mengen. Gisteren op Beleef KPN (kanaal 41) nog weer een deel van Sail teruggezien. Wel een beetje Groen gekleurd natuurlijk maar best de moeite waard!

En iedereen die hierboven door de Moderators in het zonnetje zijn gezet van harte gefeliciteerd!! Zij die niet genoemd zijn ook gefeliciteerd, immers, jullie hebben het nog tegoed! 🤗

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 29, 2025

O, wauw, wat geweldig dit. Bijzonder, vind ik dan, om genoemd te worden. Weet niet wat te zeggen, maar voel mij meer dan zeer vereerd! Ik word er bijna emotioneel van, haha… 😁 Had dit in de verste verte totaal niet verwacht. 

Ik babbel gewoon mee en laat hier en daar een reactie achter. Dit forum is voor mij soms een uitlaatklep. En kom hier graag langs. Naar aanleiding hiervan ben ik even al mijn reacties langsgegaan en lees nu weer waarom ik mezelf hier op dit forum had aangemeld. Mijn eerste reactie heb ik geplaats in het topic; 

Was toen zeer blij verrast, en dacht daar moet ik iets van zeggen! 😊 En ja, wie is er nou niet dol op presentjes? 😍

Dus bij deze een hartelijke en liefdevolle dank aan de KPN-moderators! Bedankt voor de persoonlijke noot. Voor het opvangen van alle klappen die jullie voor de kiezen krijgen. Positieve, negatieve maar ook bijzondere situaties, het maakt niet uit, jullie zijn er! 😍🙌👌

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Die mooie woorden pakken we maar al te graag mee ​@Raspberry 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Bedankt voor deze eervolle vermelding, ik ben er zo eentje die het niet voor de erkenning doet, maar juist om dingen beter te maken waar we uiteindelijk allemaal hopelijk een voordeel uit kunnen halen.