Skip to main content

Misschien weet je het nog zo goed van vroeger, of zie je het elk jaar bij je kinderen of kleinkinderen. Met smart aftellen naar vijf december, want dan is het Sinterklaas! Wij halen dat plezier en het Sinterklaasfeest graag naar onze Community, daarom hebben we wat leuks: De Grote Community Sint Puzzel. Doe mee en maak kans op een leuke prijs!

De Grote Community Sint Puzzel

We hebben wat leuks voor je: We tellen met deze Sinterklaas puzzel samen af naar 5 december! Of nou ja, bijna 5 december, want je kunt wat leuks winnen, en dat moet er wel op tijd zijn natuurlijk 😁

Doe je gezellig mee?

Zo werkt het

We beginnen op 11 november. Elke paar dagen delen wij een raadsel in dit topic. Per antwoord krijg je twee letters. Als je elke keer meedoet, krijg je dus een verzameling aan letters. Daarmee kan je de zin maken (puzzelen) die wij zoeken! De eersten die het juiste antwoord invullen in dit formulier, winnen een leuke prijs!

Belangrijk:

• Deel de oplossing NIET in het topic! Zo kan iedereen lekker zelf puzzelen
  • Het antwoord deel je, zo gauw je het weet, via dit formulier
  • Zorg dat je profiel is ingevuld, zodat wij de winnaars snel blij kunnen maken met hun prijs

Op 2 december maken wij de winnaars bekend in dit topic!

Doe je mee met ons raadsel? En vieren jullie nog Sinterklaas met familie of vrienden? Of heb je leuke Sint-Tips? Deel ze met ons hieronder!

Goede reden om hier elke dag even te kijken, voor de zekerheid 😄

Zelf geen Sinterklaasplannen, behalve het eten van een chocoladeletter, nommmm!

Nope, deze zot heeft (aantal) nieuwe reacties geselecteerd zei de zot. 😂

Deze is wel erg gemakkelijk, 'heb het antwoord al verstuurd.

Deze is wel erg gemakkelijk, 'heb het antwoord al verstuurd.

Van 4 letters al het antwoord van 16 letters te weten, moet je echt de Sint zijn 😇

Je weet toch dat ik erg slimme katten heb ​@TDN ?😺
En deze is de slimste:

En zo voor het weekend, het volgende raadsel!

Als Sinterklaas via satelliet internet in het buitenland wil werken, merkt hij dat zijn verbinding een “latency” probleem heeft. Wat betekent dit precies in de context van internetverbindingen? 

EN) De snelheid van de verbinding in megabytes per seconde 
TC) De vertraging tussen het versturen en ontvangen van data 
AA) De hoeveelheid data die per maand mag worden verbruikt 
ED) Het aantal apparaten dat tegelijk kan verbinden

Maandag volgt het volgende raadsel weer!

Benieuwd naar de nieuwe letters….

Update: ik bekijk de pagina nu nog een keer staan er opeens allerlei updates terwijl ik na die van Erik reageerde

Soms kan het snel gaan Menno 🙂 . Maar de  nieuwe opgave staat er dus puzzel gezellig mee!

Lastige nieuwe vraag! 

Ik heb geen plannen voor Sinterklaas. Net als Erik komt het waarschijnlijk neer op chocola eten. 😁 Vergeet vaak dat het Sinterklaas is op de dag zelf. 
Weet wel dat we vroeger surprises voor elkaar maakten, dus dat is mijn Sinterklaastip. Maakt een cadeautje krijgen toch nét wat leuker. 

Een goede kennis van me is op 5 december jarig, dus dan vergeet je het niet makkelijk.
Ook sneu eigenlijk, een totaal verkeerde dag om je verjaardag te vieren…. 

Een goede kennis van me is op 5 december jarig, dus dan vergeet je het niet makkelijk.

En, ​@huistijger , heeft die goede kennis een lange witte baard en draagt hij af en toe een mijter? 🙂

Nee het is een vrouw, dus dat zou ze niet prettig vinden ​@Dicksooo 😃

Het is weer zover, het volgende raadsel staat te trappelen om opgelost te worden!

Als Sinterklaas zijn kadootjes hier in de Community zou zijn kwijtgeraakt, waar denk jij dat hij ze terug zou vinden? 

EE) In het KPN Voor Jou Board 

EA) In de Product Updates 

OM) In onze Kennisbank 

Woensdag weer een nieuw raadsel.

Zaterdag stond er bij de intocht hier, een meisje van een jaar of 5 verkleed als sinterklaas langs de weg 😃 Met baard en al! Superschattig! 

Helaas dames en heren, het paard van sinterKlaas is ziek:

🤪😁

Genieten jullie al van Sinterklaas lekkernijen? 😋

Ik heb verschillende smaken pepernoten in huis en op kantoor

Een vakantiehuis in Spanje zal ze vast wel minder erg vinden. ​@huistijger 😉

🤪😁

Genieten jullie al van Sinterklaas lekkernijen? 😋

Ik heb verschillende smaken pepernoten in huis en op kantoor

Dat komt zeker goed!

jij natuurlijk ook.

Ik ben gek op gevulde speculaas en chocolade

Ik ook, maar dan alleen pure chocolade. Een stukje marsepein is trouwens ook best lekker. 

In het verre verleden vond ik deze wel eens in mijn schoen: 

Jammie !!!!!!!!

In het verre verleden vond ik deze wel eens in mijn schoen: 

Deze dingen gingen altijd zo snel op 😂

Probeer eens de karamel-zeezout of truffel kruidnoten. Hier blijf je van eten. 

Oh héérlijk, gevulde speculaas helemaal! Hebben we afgelopen weekend nog een stukje van gegeten 😊

Wij vieren zelf geen Sinterklaas, maar doen kadootjes met kerst. Ik vind Sinterklaas wel heel leuk, maar mijn vriend is op 5 december jarig, dus ik heb mijn eigen Sinterklaas thuis 🤣 Gelukkig heeft ‘ie geen lange witte baard hahaha!

Sinterklaas of kerst, het maakt ons niet zoveel uit… als er maar lekker(s) is… 

We hebben een goede banketbakker in de buurt, die is blij met ons! 🍰

We gaan door met het volgende raadsel op weg naar de uiteindelijke oplossing van deze puzzel! 

Sommige Pieten vragen zich af of er echt ooit internet bestond toen Sinterklaas begon met cadeaus brengen. Wanneer werd het internet wereldwijd officieel opengesteld voor commerciële doeleinden? 

AN) 1983 
NN) 1991 

NM) 1995 
UK) 2000

Vrijdag 22 november komt dan weer het nieuwe raadsel. 

Reageer