Skip to main content

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 

Flips. Zit lekker kwalificatie te kijken. Helemaal dit topic vergeten. Dan stop ik hier maar helemaal mee. Met dit topic dus. Voor dat “iedereen” hier gaat juichen 😎.


De top 5 levert me niet heel veel op dit weekend… maar gelukkig heb ik de bonusvragen wel 100% goed zo te zien 😁

 

Helemaal dit topic vergeten. Dan stop ik hier maar helemaal mee. Met dit topic dus. Voor dat “iedereen” hier gaat juichen 😎.

🙁


Als ook mijn OOTB voorspellingen geen enkel zin hebben. Dan weet ik het ook niet meer. Niet mijn spelletje dit 😂. In het begin was het een beetje alsof Fortuna kampioen van NL zou worden, maar toch Ajax ermee vandoor gaat. 

 


Flips. Zit lekker kwalificatie te kijken. Helemaal dit topic vergeten. Dan stop ik hier maar helemaal mee. Met dit topic dus. Voor dat “iedereen” hier gaat juichen 😎.

Je kunt nog prima de volgende keer weer meedoen? Voor de dagzeges
Zou jammer zijn als je niet meer mee doet. 


Als ook mijn OOTB voorspellingen geen enkel zin hebben. Dan weet ik het ook niet meer. Niet mijn spelletje dit 😂. In het begin was het een beetje alsof Fortuna kampioen van NL zou worden, maar toch Ajax ermee vandoor gaat. 

 

Je hebt het zeker niet slecht gedaan deze race. Scoort al hoger dan Jasper en mijzelf @Chrizziey. Totale uitslag volgt zo. 


Weer een raceweekend achter de rug. Hierbij de de uitslag

1) @ArjanL3 12 punten
2) ​​​@Tympie 10 punten
3) ​​​@joop2011 & @Chrizziey 9 punten
4) ​​​​@Jasper 8 punten
5) ​​​@Jeroen_dB 7 punten
6) ​​​​@Bram_ 6 punten
7) @Christian_ 5 punten

Gefeliciteerd ArjanL3 met de overwinning van afgelopen weekend. Aan kop van het klassement loopt Tympie verder uit en is Chrizziey erin geslaagd om Jasper bij te halen. 


Komend weekend nog een race voor een zomerstopje. GP Hongarije. 

Top5
1:
2:
3:
4:
5:

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? 
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje?
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag?

@Bram_ @PeterG @Chrizziey @Christian_ @joop2011 @Jasper @Jeroen_dB @Paul_ @ArjanL3 @Tympie 
Deadline zaterdag 16:00


Top5
1: Max
2: Lecleck
3: Sainz
4: Perez
5: Hamilton 

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd?  Lecleck
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Alonso
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 2 keer


Ik wacht de trainingen weer even af voor deze race. Maar @joop2011, met jouw voorspelling ben ik een beetje in de war. Je zegt dat Verstappen eerste wordt, en dat hij in de einduitslag het laatste puntje pakt (dus 10e wordt)? Hoe finisht hij op 2 plekken? 😜


Ik wacht de trainingen weer even af voor deze race. Maar @joop2011, met jouw voorspelling ben ik een beetje in de war. Je zegt dat Verstappen eerste wordt, en dat hij in de einduitslag het laatste puntje pakt (dus 10e wordt)? Hoe finisht hij op 2 plekken? 😜

 

Oeps foutje.

Ik had snelste ronde in gedachten.

Verkeerd gelezen.

Ik dank Alonso het laatste puntje pakt.

Kan het helaas zelf niet meer aanpassen. 😉


Ik heb het voor je aangepast @joop2011 Bij vraag 2 heb ik voor je Alonso ingevuld. 


Mijn lijstje:

1 Sainz
2 Verstappen
3 LeClerc
4 Russel
5 Perez

Bonusvragen
1 Sainz
2 Alonso
3 1x

Niet vergeten jongens! Deadline zaterdag 16:00

@Christian_ @Chrizziey @PeterG @Jasper @Bram_ @ArjanL3 @Tympie 


Ik merk dat ik het door de omslachtige manier van kijken, zeker op vrijdag alleen de app, het steeds vaker helemaal vergeet. Dit is al de derde keer dat ik het op vrijdag totaal vergeet. Je komt het ook niet tegen in de gids / epg, hè.

Er is ook zoveel andere leuke sport. Zat al hele dag, naast het forum, tennis te kijken via Ziggo Sport. En heb ook ESPN, Eurosport 1 en 2, en verder de publieke kanalen met sport ook nog.

Gelukkig net op tijd voor VT 2 ……

HEB IK NOG wat gemist in VT 1 ????


Ik merk dat ik het door de omslachtige manier van kijken, zeker op vrijdag alleen de app, het steeds vaker helemaal vergeet. Dit is al de derde keer dat ik het op vrijdag totaal vergeet. Je komt het ook niet tegen in de gids / epg, hè.

Het is iets makkelijker te onthouden als je ook de sessies van de F3, F2 En W series kijkt, dan zit je de hele dag in het raceritme 😁

  

HEB IK NOG wat gemist in VT 1 ????

Er waren geen grote incidenten, de auto's die je verwacht dat ze snel zijn waren ook snel: FP1 Highlights | YouTube.


Mijn voorspelling, klein beetje OOTB:

 

Hongarije 2022

 

Top5

  1. Charles Leclerc
  2. Carlos Sainz
  3. Max Verstappen
  4. Lando Norris
  5. Sebastian Vettel


Bonusvragen:

  1. Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? Charles Leclerc
  2. Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Valtteri Bottas
  3. Hoe vaak komt de safety car het circuit op tijdens de race op zondag? Niet 

Top5
1: LeClerc
2: Verstappen
3: Hamilton 
4: Sainz
5: Norris

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? 
LeClerc
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje?
Gasly
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag?
1x


Top5

1: LeClerc

2: Verstappen

3: Perez

4: Sainz

5: Russel

 

Bonusvragen:

1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? Verstappen

2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Ricciardo 

3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 0x


Top5
1: Verstappen
2: Leclerc
3: Norris
4: Perez
5: Ricciardo

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? Leclerc
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Vettel
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 2
 


Ruim voor de deadline deze keer. VERRASSEND: Williams 1 en 3 in natte VT 3 !!

Top5
1: Leclerc
2: Verstappen
3: Russell
4: Sainz
5: Hamilton

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? Leclerc
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Vettel
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 1 x


Ruim voor de deadline deze keer. VERRASSEND: Williams 1 en 3 in natte VT 3 !!

 

Tja, op het juiste moment in de juiste omstandigheden kan zelfs Williams een sessie winnen 😅
De veranderlijke omstandigheden gaven Latifi in Silverstone al zijn (eerste) deelname aan Q3.


GP Hongarije

Top5
1: Verstappen
2: Leclerc
3: Perez
4: Alonso
5: Magnussen

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? Leclerc
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Albon
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 3 x


Top5
1: Leclerc
2: Verstappen
3: Sainz
4: Russel
5: Hammilton

Bonusvragen:
1) Wie rijdt in Q2 de snelste tijd? Sainz
2)Welke coureur pakt in de einduitslag het laatste puntje? Alonso
3)Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 2


Na deze race is wel duidelijk wie het grootste gevaar is voor Ferrari's titelkansen: Ferrari.

Waarom gaven ze Leclerc de harde banden, langer doorrijden op de medium en aan het einde naar soft zou beter zijn geweest. De harde banden kwamen niet op temperatuur, dat hadden ze al gezien bij andere auto's zoals Magnussen en toch pakten ze de harde band.

Met rijdersfouten, motorische problemen en zulke strategieën loopt Leclerc nu bijna 100 punten mis dit seizoen, waardoor de spanning volledig uit het kampioenschap is 🙁

 

Als het een McLaren zou zijn met zo'n voorsprong zou ik het mooi vinden, maar zo lang dat niet het geval is wil ik dat het spannend blijft tot de laatste paar races 😁


Als het een McLaren zou zijn met zo'n voorsprong zou ik het mooi vinden, maar zo lang dat niet het geval is wil ik dat het spannend blijft tot de laatste paar races 😁

Denk het niet, er kan in theorie nog van alles gebeuren, maar heb niet het idee dat dat ook de werkelijkheid gaat zijn.


 

Denk het niet, er kan in theorie nog van alles gebeuren, maar heb niet het idee dat dat ook de werkelijkheid gaat zijn.

In theorie kan veel inderdaad, er zijn qua punten pas 5 of 6 coureurs theoretisch kansloos voor de titel.

Maar realistisch kunnen alle resterende 9 races eindigen met Leclerc als winnaar en Verstappen als 2e en zal de leiding in het kampioenschap niet veranderen. Zo groot is de voorsprong nu al en in de huidige vorm zijn de Bulls niet te stoppen.

 

Mercedes in opkomst, die pakken ook punten weg van Ferrari. Ik hoop dat zowel Lewis als George nog een zege pakken dit jaar. Dat de 3 teams sterk zijn kan wel een goed voorteken zijn voor volgend jaar, om het positief te bekijken 😜