Skip to main content

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 

  1. Max
  2. Leclerc
  3. Hamilton
  4. Perez
  5. Russell
  1. schumacher
  2. max
  3. 1

Op de valreep, de eerste tijd staat nog niet.

Top 5

1: Verstappen

2: Russel

3: Perez

4: Leclerc

5: Hamilton

 

Bonusvragen:

1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Latifi

2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Verstappen 

3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar?  3


Hoppa, precies 0 punten. Daar gaat mijn eeuwige roem voorgoed. 😕


Weer totaal verrassende en onvoorspelbare race! Heb nr 3, Hamilton, wel goed 😎


Ow jongens wat een race! Carlos wint eindelijk zijn eerste GP, en nogal een bizarre uitslag hier op het Forum. Er zijn enkele deelnemers die maar liefst 0 punten gescoord hebben 😅 
We gaan door met de uitslag zodat men kan zien wie er 0 punten gescoord hebben. 

1: ​​​@Jasper 9 punten
2: ​​​​@joop2011 7 punten
3: ​​​​@Bram_ & @Tympie 5 punten
4: ​​​@PeterG 3 punten
5: @Christian_ 2 punten
6: ​​​@Jeroen_dB 1 punt 
7: ​​​@Paul_ & @Chrizziey & @ArjanL3 

Ondanks de 0 punten blijft @Chrizziey wel aan de leiding van het algemeen klassement. 


 


Toen ik mijn voorspelling plaatste had ik niet verwacht dat het zo goed voor mij zou uitpakken, ik dacht dat het weer een Miami zou worden 😅

Maar aangezien het dat niet is geworden..

 


Beste deelnemers, komend weekend is het zo ver. De thuisrace van Red Bull. Hopelijk betere scores voor ons allemaal en zeker voor degene die 0 punten hebben gescoord afgelopen race, 

Top 5
1
2
3
4
5

Bonusvragen:
1) Welk team pakt de pole position?
2) Wie wordt 13de in de einduitslag?
3) Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race zondag? 

@joop2011 @Jasper @Paul_ @PeterG @Chrizziey @Bram_  @ArjanL3  @Christian_  @Tympie 


Dit weekend gaat @Jasper mij zo hard overrulen.  Durf eigenlijk geen voorspelling meer te doen. Vind zowel dat RedBull als Ferrari zo onvoorspelbaar is geworden. 


Dit weekend gaat @Jasper mij zo hard overrulen.  Durf eigenlijk geen voorspelling meer te doen. Vind zowel dat RedBull als Ferrari zo onvoorspelbaar is geworden. 

Haha, dat is nog maar afwachten @Chrizziey. Zo onvoorspelbaar als het is kan het alle kanten op vallen. En vergeet Mercedes ook niet, wie weet komen zij nog dichterbij en maken ze het helemaal moeilijk om een goede voorspelling te doen.


Mwahh, vind Mercedes nog steeds niet echt overtuigen. Vind bijvoorbeeld dat Max heel goed begon, maar ook steeds meer zijn fouten gaat maken en slechter gaat rijden. Perez begon slechter maar doet het een stuk beter. Daarnaast is Ferrari echt de ene race heel sterk en daarna hebben ze weer iets van motor issues. 


Misschien wordt het dan tijd voor een extreme out of the box voorspelling? De Red Bulls, Ferrari's en Mercedessen rijden elkaar van de baan en een McLaren wint? 🤣

Disclaimer: dit is niet mijn daadwerkelijke voorspelling


Misschien wordt het dan tijd voor een extreme out of the box voorspelling? De Red Bulls, Ferrari's en Mercedessen rijden elkaar van de baan en een McLaren wint? 🤣

Disclaimer: dit is niet mijn daadwerkelijke voorspelling

Haha, heb wel zin om dit weekend is een OOTB te doen. Misschien levert het wat op. Niks meer te verliezen eigenlijk 😎


Haha, heb wel zin om dit weekend is een OOTB te doen. Misschien levert het wat op. Niks meer te verliezen eigenlijk 😎

Het kan goed uitpakken, Lando P3 in Imola en Magnussen P5 in Bahrein hebben mij zo ook punten opgeleverd 👌


Top 5
1 Max
2 Perez
3 Leclerc
4 Sainz
5 Hamilton

Bonusvragen:
1) Welk team pakt de pole position? Red Bul
2) Wie wordt 13de in de einduitslag? Latifi
3) Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race zondag? 3


Het betreft dit weekend een raceweekend met een sprintrace. Met de poleposition bedoel ik echter wel gewoon de 1ste startplek voor de race van zondag. 

MIjn eigen lijstje:

1 Verstappen
2 LeClerc
3 Perez
4 Hamilton
5 Sainz

Bonusvragen
1: Ferrari
2: Ricciardo
3: 4 uitvallers

Deadline 9 juli 16:30 begin van de sprintrace

@Christian_ @Jasper @PeterG @Tympie @Chrizziey @Bram_ @ArjanL3 @Paul_ 


@joop2011 En @Jeroen_dB , Jullie willen weer met de Top 5 er naast zitten.😜😜😜😜


We gaan het zien @Doornekamp33, als je het beter weet, vul dan ook een voorspelling in 😉 Als je durft tenminste🤣


Ik durf wel, nou mijn Top 5

  1. Perez
  2. Saintz
  3. Verstappen
  4. Russel
  5. Magnusen.

MAW, klopt niks van, grote gok, maar wel buiten mededingen, ga niet voor de punten.


Op naar betere punten (hopelijk)

 

Top 5
1 Verstappen
2 Russel
3 Hammilton
4 Leclerc
5 Perez

Bonusvragen:
1) Welk team pakt de pole position? Red Bull
2) Wie wordt 13de in de einduitslag? Stroll
3) Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race zondag? 2
 


Het betreft dit weekend een raceweekend met een sprintrace. Met de poleposition bedoel ik echter wel gewoon de 1ste startplek voor de race van zondag. 

Deadline 9 juli 16:30 begin van de sprintrace

 

Oh gratis punten dan pole is vandaag bekend
(P1 start altijd op beide races op P1 als goed is met het nieuwe regelement in 2022)

Zou het van de week checken nog geen tijd voor gehad lol 


Top 5
1 Max Verstappen
2 Sergio Perez
3 Charles Leclerc
4 George Russell
5 Carlos Sainz

Bonusvragen:
1) Welk team pakt de pole position? Red Bull
2) Wie wordt 13de in de einduitslag? Sebastian Vettel
3) Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race zondag? 6


Oostenrijk 2022

 

Ik had een vrij wilde gok klaarstaan met Lewis als winnaar. maar na zijn crash in Q3 heb ik het toch nog even aangepast voordat ik dit bericht heb geplaatst 😅 En na George nog een keer… Minder out of the box voorspelling dan maar dit weekend.

  1. Charles Leclerc
  2. Max Verstappen
  3. Carlos Sainz
  4. Sergio Perez
  5. Lewis Hamilton (vecht zich toch nog terug)


Bonusvragen:

  1. Welk team pakt de pole position? Red Bull
  2. Wie wordt 13de in de einduitslag? Pierre Gasly
  3. Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race zondag? 4

Oh gratis punten dan pole is vandaag bekend
(P1 start altijd op beide races op P1 als goed is met het nieuwe regelement in 2022)

Niet helemaal, degene die op vrijdag in de kwalificatie de eerste tijd rijdt vertrekt zaterdag tijdens de Sprint vanaf P1. De uitslag van de Sprint is de startopstelling van zondag.

Als Verstappen zaterdag als eerste start en Leclerc als eerste finisht, heb je verschillende mensen op P1 dus 🙂


Top 5
1. Verstappen 
2. Sainz
3. Leclerc
4. Perez
5. Norris

Bonusvragen:
1) Welk team pakt de pole position? 
Redbull
2) Wie wordt 13de in de einduitslag?
Latifi 
3) Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race zondag? 
4