Skip to main content

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 
 


Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

 

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 
 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 



De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!


Tussenstand na de GP Azerbeidzjan

 




GP overwinningen:

4: JakkuPosuto & TDN
​​​3: Remco
2: Tijtheman & Paul & RBxxr & Jeroen
1: ArjK & Remco & ArjanL3 & PeterG & Jasper

@Jasper van KPN jij hebt de laatste tijd niet zoveel vertrouwen meer in Verstappen he? 🤣

Haha, nee dat is tactisch. De kans is nog altijd reëel dat hij in de top 2 finisht. Dus als ik hem lager voorspel verlies ik vrijwel gegarandeerd punten. Door anderen daar te zetten is de kans iets groter op meer punten 😜 


Smooth 😄


@Jasper van KPN jij hebt de laatste tijd niet zoveel vertrouwen meer in Verstappen he? 🤣

Haha, nee dat is tactisch. De kans is nog altijd reëel dat hij in de top 2 finisht. Dus als ik hem lager voorspel verlies ik vrijwel gegarandeerd punten. Door anderen daar te zetten is de kans iets groter op meer punten 😜 

Je gaat mij niet wijsmaken dat je daadwerkelijk wat geeft om die punten. 😆


Je gaat mij niet wijsmaken dat je daadwerkelijk wat geeft om die punten. 😆

 


Top 5
1: Max
2: Perez
3: Russel
4: Hammilton
5: Norris

Bonusvragen:

1: Welk team eindigt laatste in de race op zondag? Haas
2: Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie? Max
3: Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag? Ricardo


Weinig tot geen vertrouwen in de rode brigade zie ik. Hoop dat jullie allemaal gelogenstraft gaan worden. 


Top 5
1: Norris
2: Verstappen
3: Sainz
4: Hamilton
5: Piastri

Bonusvragen:

1: Welk team eindigt laatste in de race op zondag? Haas
2: Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie? Norris
3: Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag? Tsunoda


Top 5
1: Max Vertappen
2: Carlos Sainz
3: Lando Norris
4: Charles Leclerc
5: George Russel

Bonusvragen:

1: Welk team eindigt laatste in de race op zondag? Williams
2: Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie? Charles Leclerc
3: Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag? Zhou Guanyu


Helaas weinig tijd om (live) te kijken behalve de race. 

Top 5
1: Max Verstappen 
2: Lando Norris 
3: George Russell 
4: Perez 
5: Hamilton 

Bonusvragen:

1: Welk team eindigt laatste in de race op zondag?

Ze zijn weer het HAASje 


2: Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie?

Norris


3: Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag

Riciardo 


Top 5

  1. Lando Norris
  2. Max Verstappen
  3. George Russell
  4. Carlos Sainz
  5. Charles Leclerc

Bonusvragen

  1. Welk team eindigt laatste in de race op zondag? Alpine
  2. Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie? Lando Norris
  3. Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag? Fernando Alonso

FORMULA 1 HUNGARIAN GRAND PRIX 2024

Top 5
1:  Norris
2:  Verstappen
3:  Piastri
4:  Russell
5:  Sainz

Bonusvragen:
1: Welk team eindigt laatste in de race op zondag?  Williams
2: Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie?  Norris
3: Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag?  Hulkenberg


  1. Verstappen 
  2. Norris
  3. Sainz
  4. Piastri
  5. Hamilton

Bonusvragen:

  1. Haas
  2. Verstappen
  3. Ocon

Even snel van het terras 😎.  Vakantieman gezellig he. 


Top 5
1: VERSTAPPEN
2: NORRIS
3: PIASTRI
4: SAINZ
5: RUSSEL

Bonusvragen:

1: Welk team eindigt laatste in de race op zondag? ALPINE
2: Welke coureur rijdt de snelste tijd in Q2 van de kwalificatie? NORRIS
3: Wie eindigt er op plek 11 in de eindstand op zondag? BOTTAS


  1. Verstappen 
  2. Norris
  3. Piastri
  4. Russel
  5. Sainz

Bonusvragen:

  1. Alpine
  2. Norris
  3. Tsunoda

Is juryvoorzitter @Jeroen van KPN afwezig? Vakantie?

Ik mis de officiële uitslag van Hongarije afgelopen weekeinde en zie ook nog geen (bonus)vragen voor België (Spa-Francorchamps) klaar staan 😉.

Zoals aangegeven, reken ik op de achtergrond mee en dus is Hongarije hier al beschikbaar 😅.
Maar ik laat de eer aan Jeroen om de uitslag bekend te maken.

 


Jeroen is ziek, dus hij is niet in de gelegenheid de scores bij te werken. Zou jij ze kunnen delen @RBxx? Dan zal ik de stand daarna bijwerken en de vragen voor de komende race in België bedenken 🙂


O, dat is vervelend. Beterschap gewenst @Jeroen van KPN !

Op basis van de officiële uitslag op formula1.com kom ik op het volgende resultaat.

 


Dank je @RBxx, zelfs de volledige stand erbij 💪 @Paul van KPN gefeliciteerd met de dagoverwinning van Hongarije!

 

Tijd voor de race in de Ardennen, op een van de mooiste circuits ter wereld met legendarische bochten als Pouhon en L'eau Rouge. De halve thuisrace voor Max Verstappen, Lance Stroll en Lando Norris, die alle 3 een Belgisch moeder hebben.

In 2000 was hier een van de mooiste inhaalacties ooit, Mika Häkkinen op Michael Schumacher met achterblijver Ricardo Zonta er tussenin.
Vorig jaar was hier nog een Sprint, dit jaar niet meer. Een dag meer voor je voorspelling dus 🙂



Top 5

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  


Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race?
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling?
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day?

 

Deadline: 27 juli 2024 16:00

@Jasper van KPN @Paul van KPN @PeterG @TDN @ArjanL3 @ArjKr @RBxx @Raymondt @joop2011 @TijtheMan @JakkuPosuto @Christian_ @Basdekruijf @Remco van KPN @Dries123 @Jeroen van KPN 


Ik vind die Deadpool livery eigenlijk veel mooier dan het standaard blauw en roze.

 


Ik vind 'm ook mooier, maar afgezien van de kleuren en het kleine logootje op de neus ‘voelt’ het niet echt als Deadpool. De helm van Ocon dit weekend dan weer wel:

 


Top 5

  1. Verstappen
  2. Norris
  3. Piastri
  4. Hamilton
  5. Leclerc


Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race? 11
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling? 12
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day? Norris

Dank voor het waarnemen @Jasper van KPN . En beterschap @Jeroen van KPN . Altijd vervelend om ziek te zijn in de vakantie periode.

Top 5

  1. Lance Stroll
  2.  Max Verstappen
  3. Charles Leclerc
  4. Hamilton
  5. Perez


Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race?
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling?
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day?
  1. Op plek 2 (kansen spreiden 😉)
  2. Op 11 bij de start
  3. Russell

Enne. Wat wordt bedoeld met Deadpool livery. En wat met alleen Deadpool. Ik heb die termen nog nooit gehoord?!


Enne. Wat wordt bedoeld met Deadpool livery. En wat met alleen Deadpool. Ik heb die termen nog nooit gehoord?!

Deadpool is een superheld karakter van Marvel, en gisteren is de nieuwste film met hem in de hoofdrol uitgekomen. Het is promotie voor de film 😉


Lees hier verder @PeterG  →  Alpine onthult speciale Deadpool & Wolverine livery (formule1.nl)

Een gewijzigde kleurstelling ter promotie van de nieuwe Marvel-film Deadpool & Wolverine. 


Nou, die promotie komt bij mij dus al niet over 😁. Wolverine ken ik alleen van de X-men films.

En door…. (met Formule 1 voorspellingen)


Reageer