Skip to main content

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 
 


Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

 

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 
 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 



De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!


Tussenstand na de GP Azerbeidzjan

 




GP overwinningen:

4: JakkuPosuto & TDN
​​​3: Remco
2: Tijtheman & Paul & RBxxr & Jeroen
1: ArjK & Remco & ArjanL3 & PeterG & Jasper

Top 5

  1. Lando Norris
  2. Oscar Piastri
  3. George Russell
  4. Carlos Sainz
  5. Max Verstappen


Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race? P12
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling? P17
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day? Lando Norris

Top 5

  1. Norris
  2. Verstappen
  3. Piastri
  4. Russel
  5. Leclerc

Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race? 9
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling? 18
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day? Lando Norris
     

Top 5

  1. Norris
  2. Hamilton
  3. Piastri
  4. Verstappen
  5. Leclerc

Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race? 9
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling? 17
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day? Verstappen

FORMULA 1 ROLEX BELGIAN GRAND PRIX 2024

Top 5

  1. Verstappen
  2. Norris
  3. Hamilton
  4. Piastri
  5. Leclerc

Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race?  10
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling?  14
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day?  Norris

Vergeet niet om een voorspelling te doen, de deadline is 16:00 vandaag.

 

@Paul van KPN   @ArjanL3 @ArjKr   @joop2011 @TijtheMan @JakkuPosuto @Christian_ @Basdekruijf  @Dries123 @Jeroen van KPN 


Top 5

  1. PIASTRI
  2. VERSTAPPEN
  3. NORRIS
  4. LECLERC
  5. ALONSO


Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race? 9de
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling? 17de
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day? PIASTRI

Top 5

  1. Norris
  2. Piastri
  3. Verstappen
  4. Leclerc
  5. Hamilton

Bonusvragen:

  1. Waar finisht Lance Stroll de race?  9
  2. Op welke plek staat de eerste (Deadpool livery) Alpine op de startopstelling?  15
  3. Wie wordt gekozen tot Driver of the Day?  Norris

 


Houden jullie bij de puntentelling rekening met de uitsluiting (diskwalificatie) van George Russell? Hij is uit de uitslag gehaald wegens te lichte auto.


Voor mij is de officiële uitslag op de website formula1.com leidend.

https://www.formula1.com/en/results/2024/races/1242/belgium/race-result

Daarop wordt de diskwalificatie bevestigd.

Note - Russell disqualified for an underweight car. 

Daarmee is m.i. Hamilton ook voor de Grote KPN F1 competitie de winnaar.
Ik vind het heel jammer voor Russell, hij was de verdiende winnaar.
En jammer voor mij 😖, het levert mij ook een nul-score op.

Toto Wolff heeft inmiddels toegegeven dat het team een fout heeft gemaakt.

Toto Wolff apologises to George Russell after Mercedes ‘mistake’ leads to Belgian GP disqualification | Formula 1®️


Het is een pijnlijke diskwalificatie voor George, na een gewaagde strategische gok. Maar regels zijn regels daarbij. De officiële uitslag is leidend inderdaad, dat geeft mij met Oscar weer wat meer punten 🙃


Voor het WK ook weer jammer dat Norris achter Verstappen is geëindigd. 


Door de gewijzigde verhoudingen op het circuit worden de voorspellingen in onze competitie ook lastiger. De puntjes worden bij elkaar gesprokkeld. Mijn berekening komt op twee winnaars met slechts 5 punten.

De deelname aan de competitie was deze keer ook laag, slechts 8 personen. Ziekte en vakantie?


Laatste race voor de zomerstop is weer achter de rug. Blijkbaar snakt iedereen naar deze zomerse onderbreking gezien de magere scores. Iedereen heeft ongeveer 4 weken om de strategie te bepalen voor de rest van het seizoen! 

Tijd voor de uitslag

1: ​​​@Remco van KPN & @JakkuPosuto 5 punten
2: ​​​@Jasper van KPN 4 punten
3: @Raymondt & @PeterG 3 punten
4: ​​​@ArjanL3 2 punten
5: ​​​@TDN 1 punt
6: ​​​@RBxx 0 punten

Gefeliciteerd @JakkuPosuto & @Remco van KPN met de overwinning. Jakku vergroot ook zijn voorsprong en heeft nu toch wel een serieus gaatje op de achtervolgers! 


Het is een pijnlijke diskwalificatie voor George, na een gewaagde strategische gok. Maar regels zijn regels daarbij. De officiële uitslag is leidend inderdaad, dat geeft mij met Oscar weer wat meer punten 🙃

Jaja, maar daarmee heb je ook punten verloren 🙃.
Verstappen 3 → 1 en Stroll 2 → 0 (Bonus1 12e plaats). Je had 6 punten en na de diskwalificatie 4.


Dat wel, maar het is meer punten voor McLaren, ik neem het verlies dan graag 😁


 

De deelname aan de competitie was deze keer ook laag, slechts 8 personen. Ziekte en vakantie?

Tijd gebrek helaas.


Hoewel de titel “Tussenstand na de GP België” dat wel suggereert, valt me op dat de tussenstand in het openingsbericht nog niet is aangepast. Dat is nog de tussenstand na Hongarije, terwijl het aantal GP overwinningen wel is bijgewerkt t/m België.

Daarom hier nog even mijn bijdrage 😊

Tussenstand na de GP van België

 


Spannend bovenin 🙂 . Straks Zandvoort mensen! 


De opbouw op het circuit Zandvoort is al druk bezig. Sinds 22 juli is het circuit daarvoor gesloten.
Hier een foto van tribunes en hospitality in aanbouw naast/achter de hoofdtribune en links de Paddock club aan de binnenzijde van bocht 1 (de Tarzanbocht). 

 


×××


AI: Het weer op 25 augustus 2024 in F1 circuit Zandvoort

 


 

 

Bij dit beeld heb ik flashbacks naar de A1GP jaren geleden, in de stromende regen, hoe we daar verkleumd in de duinen zaten te rillen 😂


Ik lees net ook een feitje over de Belgische race van afgelopen weekend. Schijnbaar was het voor het eerst in de geschiedenis (sinds 1950) dat alle coureurs in de top 10 ook een overwinning op hun naam hebben staan.


De volgende race komt steeds dichterbij. Komende week kunnen we weer gaan voorspellen.

Het circuit in Zandvoort is er (bijna) klaar voor, zoals je in onderstaande drone beelden kan zien.

 

Zie hoe het twee weken eerder was: Circuit Zandvoort 4 weeks before Dutch GP 2024 (YouTube)


Het is weer tijd, de hoogste tijd voor racen! Zandvoort staat komend weekend op het programma. Na een zomerstopje gaat de jacht op de leider in het klassement @JakkuPosuto weer beginnen. 

Top 5
1:
2:
3:
4:
5: 

Bonusvragen: 

1: Hoeveel rondes achterstand heeft de laatst geclassificeerde  rijder in de uitslag op zondag?
2: Welke coureur pakt de pole position op zaterdag?
3: Welk team pakt de meeste punten in de race op zondag? 

Deadline: Zaterdag 24 augustus 15:00

@Paul van KPN @PeterG @joop2011 @Jasper van KPN @TDN @TijtheMan @JakkuPosuto @Christian_ @Basdekruijf @ArjanL3 @ArjKr @Raymondt @RBxx @Remco van KPN @Jeroen van KPN 


Reageer