Skip to main content

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 
 


Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

 

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 
 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 



De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!


Tussenstand na de GP Azerbeidzjan

 




GP overwinningen:

4: JakkuPosuto & TDN
​​​3: Remco
2: Tijtheman & Paul & RBxxr & Jeroen
1: ArjK & Remco & ArjanL3 & PeterG & Jasper


Top 5
1: Norris
2: Verstappen
3: Leclerc
4: Piastri
5: Sainz

Bonusvragen:
1: Welk team haalt de hoogste topsnelheid (speedtrap) tijdens de race op zondag? McLaren
2: Welke coureur eindigt op plek 10 in de uitslag op zondag? Stroll
3: Welke coureur van Haas eindigt hoger in de kwalificatie op zaterdag? Hulkenberg


FORMULA 1 PIRELLI GRAN PREMIO D’ITALIA 2024

Top 5
1:  Norris
2:  Verstappen
3:  Leclerc
4:  Sainz
5:  Hamilton

Bonusvragen:
1: Welk team haalt de hoogste topsnelheid (speedtrap) tijdens de race op zondag?  Ferrari
2: Welke coureur eindigt op plek 10 in de uitslag op zondag?  Alonso
3: Welke coureur van Haas eindigt hoger in de kwalificatie op zaterdag?  Hulkenberg


Monza

Top 5
1: Hamilton
2: Norris
3: Verstappen
4: Russell
5: Leclerc

Bonusvragen:
1: Welk team haalt de hoogste topsnelheid (speedtrap) tijdens de race op zondag? Mercedes
2: Welke coureur eindigt op plek 10 in de uitslag op zondag? Riciardo 
3: Welke coureur van Haas eindigt hoger in de kwalificatie op zaterdag? Hoger dan???? Maar goed: Hulkenberg


Welke coureur van Haas eindigt hoger dan de ander. Ze zijn toch maar met z'n tweeën bij Haas 😉 ?

 


Monza

Top 5
1: Norris
2: Piastri
3: Verstappen
4: Hamilton
5: Leclerc

Bonusvragen:
1: Welk team haalt de hoogste topsnelheid (speedtrap) tijdens de race op zondag? Haas
2: Welke coureur eindigt op plek 10 in de uitslag op zondag? Alonso
3: Welke coureur van Haas eindigt hoger in de kwalificatie op zaterdag?  Hulkenberg


Top 5
1: NORRIS
2: PIASTRI
3: RUSSEL
4: LECLERC
5: VERSTAPPEN
 
Bonusvragen:
1: Welk team haalt de hoogste topsnelheid (speedtrap) tijdens de race op zondag? RED BULL
2: Welke coureur eindigt op plek 10 in de uitslag op zondag? COLAPINTO
3: Welke coureur van Haas eindigt hoger in de kwalificatie op zaterdag? HULKENBERG


Hi allen! Ter info: Jasper zal woensdag de uitslag delen hier in dit topic. Heeeel eventjes geduld nog… 😁


Ja @Alexandra van KPN  ik had al van Jeroen gehoord dat hij die taak aan Jasper had overgedragen.
Ik reken op de achtergrond al mee, ik ben alleen nog op zoek naar de “speed trap” (Bonus 1) 🤔


@RBxx Alonso was de snelste

 


Bedankt @TDN 

Ik had op de FIA website al FP1 t/m QUALI gevonden, maar niet de race. Heb je een link?


@RBxx Oh, dat was snelheden tijdens kwalificatie, voor de race

https://www.reddit.com/r/F1DataAnalysis/comments/1f6l1lu/italian_gp_race_top_speed_per_lap_verstappen/

 


Oh, jammer. Dat lijstje klopt dus niet, dat is het resultaat tijdens de kwalificatie. 

Zoals gezegd was ik op zoek naar de PDF uit de officiële bron (fia.com), met daarop de speed trap, sector1, sector2 en sector3 (finish) tijdens de race. Helaas kan ik die nog niet vinden.


Voorgaande jaren was de topspeed in de speedtrap een stuk makkelijker te vinden inderdaad, ze hebben het beter verstopt. Ik heb het gevonden op de website van de FIA zelf, in een PDF’je: https://www.fia.com/sites/default/files/2024_16_ita_f1_r0_timing_racemaximumspeeds_v01.pdf

Elke bonusvraag had een Haas als antwoord dus 😁



Hierbij de uitslag van Monza, met een vol podium:

  1. @JakkuPosuto@RBxx en @Jasper van KPN: 8 punten
  2. @ArjanL3​​, @TDN en @Jasper van KPN: 6 punten
  3. @Remco van KPN: 4 punten
  4. @Raymondt@Christian_ en @PeterG: 3 punten

 

Edit: aangepast na correctie van @RBxx 


Hi @Jasper van KPN 

Nog bedankt voor de PDF, ik kon hem niet vinden. Nu kan ik het spreadsheet helemaal invullen.

Daaruit komt echter een ander resultaat dan die van jou  ⬇️⬇️ 🤔

Wel drie man op de bovenste plaats, maar de stewards hebben deelnemers gewisseld 😉

Daarmee kom ik op de volgende tussenstand ⬇️⬇️

 


3 puntenaantallen die niet kloppen, hoe heb ik dat voor elkaar gekregen. Ik denk dat ik bij Jeroen Verstappen op 6 gemist had, bij TDN bonus3 verkeerd heb geteld en bij Remco geen idee waar het extra puntje vandaan kwam. Ik pas het snel aan! @Jeroen van KPN doet de uitslag van Baku weer, maar volgende week bedenk ik er nog even leuke vragen voor 😁


@Jasper van KPN @RBxx De bonusvraag 3 staat in jouw berekening verkeerd. Van twee Haas rijders eindigt Magnussen op plek 10 en Hülkenberg op plek 17, dus ik heb de B3 goed, de rest allemaal fout voor Hülkenberg.


Hoi @TDN , bonusvraag 3 ging over de kwalificatie op zaterdag.

 


@RBxx Ohja, heb niet gedacht over kwalificatie. heb zelfs bij invullen aan race gedacht 🤣


Magnussen (Haas) was wel goed geweest bij B1 of B2, maar bij B3 was het z'n teamgenoot 🐰🐰🐰


Het was een Haas feestje bij de bonusvragen inderdaad, en beiden hebben ze het dit weekend ook prima gedaan voor hun doen 💪 Al heeft Kmag wel 2 strafpunten gekregen, waardoor hij de volgende race in Baku moet missen. Hou daar volgende week met de voorspellingen dus rekening mee.


Kmag ????


Kevin Magnussen wordt 'K-Mag' genoemd, een simpele samenstelling van zijn voor- en achternaam.

Ik vermoed een gevolg van zijn Amerikaanse race-avontuur. Net als Veekay voor Rinus van Kalmthout. Die namen zijn veel te moelijk voor die Amerikanen  😎


Het is zijn bijnaam inderdaad, het is makkelijk om zijn naam daar naar af te korten. Maar niet iedereen kent die blijkbaar 🙂


Ik weet alleen Checco. Voor Sergio Perez. 


Er zijn er nog een paar, zoals Carlos Sainz die Chilli wordt genoemd. Maar hij houdt helemaal niet van pittig eten. En Daniel Ricciardo is de Honey Badger


Reageer