Skip to main content

De Grote KPN F1 competitie #4

• March 3, 2025
  • 912 reacties
  • 10936 keer bekeken
De Grote KPN F1 competitie #4
Toon eerste bericht

912 reacties

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 25, 2025

@RBxx Ik had mijzelf voorgehouden om nog mee te doen totdat ik een keer een inzet zou vergeten. Nu ik te laat ben zullen mijn concurrenten nog verder uitlopen en ik wil een pijnlijke walk of shame voorkomen 😥. Van een echte strijd tussen alle winnaars is niet meer echt sprake haha. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 25, 2025

Voor plaats 2 in De Sprint race hoef ik ook geen illusies meer te maken. Die Hamilton gooide zijn wagen van de baan in de Sprint kwalificatie.

En na drie weken kon ik niet meer alle namen ophoesten en soms alleen voornamen en soms alleen achternamen.

En echt leuk vind ik het seizoen ook niet, want het is zo chaotisch!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 26, 2025

@PeterG Die ellende 😱 gaat door in de kwalificatie voor de hoofdrace.
Met de tracklimit in Q1 kwam Hamilton daarin ook niet ver: startpositie 16.

Jasper van KPN
Moderator

@PeterG Die ellende 😱 gaat door in de kwalificatie voor de hoofdrace.
Met de tracklimit in Q1 kwam Hamilton daarin ook niet ver: startpositie 16.

In de zondag race reed hij wel een heel sterk, met mooie inhaalacties. De oude vos is het nog niet verleerd 💪

En verder was de race op zondag het beste samen te vatten met 'wedstrijdleiding, waar wacht je op?’ Ze hadden prima eerder kunnen rijden, de 80-90 minuten uitstel waren lang niet allemaal nodig. De baan droogt het snelste op als de auto's rijden en het water met de downforce uit het asfalt zuigen. Eerder een paar rondjes achter de SC rijden had de race misschien 30+ minuten eerder weer mogelijk kunnen maken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

En verder was de race op zondag het beste samen te vatten met 'wedstrijdleiding, waar wacht je op?’ 

Men kan toch niet iedereen tevreden stellen. In GB roepen de rijders, nog niet beginnen … nou roepen ze waarom nog niet beginnen… De start geldt voor iedereen, dus nadelen of voordelen zijn voor iedereen gelijk. Verliezers gebruiken zulke beslissing als excuses voor hun verlies.

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • July 28, 2025

Ik was even van een welverdiende vakantie aan het genieten, en in mijn hoofd had ik even alles wat ook maar iets met KPN te maken had uitgeschakeld, dus deze was me ook even ontgaan. Nu was ik toch al niet bepaald meer voor de winst aan het strijden, maar volgende race ben ik weer van de partij :)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De regendruppels zijn allemaal weer opgedroogd en dus is hier de uitslag

1: ​@Jan van KPN 13 punten
2: ​​​​@Jeroen van KPN & ​@TDN  12 punten
3: ​​​​@JakkuPosuto 11 punten
4: ​​​ ​@Jasper van KPN 10 punten
5: ​@Rob van der Poel 8 punten
6 ​​​​@ArjanL3 & ​@HvE_forumbezoeker & ​@Sebas14  7 punten
7: ​@TijtheMan 5 punten
8: ​​​​@RBxx & ​@Arjan van KPN & ​@Remco van KPN & ​@Christian_  & ​@driemaster 4 punten
9 ​​​​@joop2011 3 punten
10: ​​​​@PeterG 1 punt

We feliciteren ​@Jan van KPN met de overwinning. Peter was eigenlijk te laat, maar er waren nog geen tijden gezet dus oogluikend zijn lijstje toegestaan. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

De regendruppels zijn allemaal weer opgedroogd en dus is hier de uitslag

Welke misdrijf heb ik gepleegd zodat ik geen punten kreeg? 😪

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 28, 2025

Hoi ​@Jeroen van KPN 

Ik plaats zodirect mijn Excel sheet met de details, maar zie al 3 afwijkingen:

TDN                 12    (ontbreekt)
JakkuPosuto    11
driemaster       4     (ontbreekt)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2025

….

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Jammer dat het geen regenrace is geworden.

Anders was het nog veel spannende geworden.

Vroeger deden ze dat wel, en volgens mij vielen het aantal ongevallen toen best wel mee.

Wel het aantal uitvallers was destijds heel erg hoog.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 28, 2025

Hierbij de berekening van de punten via mijn Excel sheet.

• July 28, 2025

Hoi ​@Jeroen van KPN 

JakkuPosuto  11

wordt tijd voor een notaris geloof ik:-)

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 28, 2025

Jammer dat het geen regenrace is geworden.

Vroeger deden ze dat wel, en volgens mij vielen het aantal ongevallen toen best wel mee.

Wel het aantal uitvallers was destijds heel erg hoog.

Daar denken de familie en vrienden van Anthoine Hubert en Dilano van 't Hoff wel anders over.
Nog ieder jaar worden die voorafgaand aan het F1 weekend herdacht.

Coureurs herdenken verongelukte coureurs

De terugkeer naar Spa-Francorchamps is ieder jaar emotioneel voor de coureurs. In 2019 verongelukte Anthoine Hubert op het Belgische circuit. De rijder was goed bevriend met onder andere Pierre Gasly en Charles Leclerc. 

Twee jaar geleden overleed Nederlander Dilano van ‘t Hoff op Spa-Francorchamps. Coureurs, teambazen en monteurs rennen samen naar de top van Raidillon om bloemen te leggen en de coureurs te herdenken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Daar denken de familie en vrienden van Anthoine Hubert en Dilano van 't Hoff wel anders over.

Deze zijn maar niet tijdens een regen race verongelukt. Ik kan eigenlijk een regen ongeluk tijden een zondag race herinneren, Jules Bianchi in Suzuka 2014. De meest onvergetelijke ongeluk voor me is de van Senna.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Hoi ​@Jeroen van KPN 

JakkuPosuto    11

@RBxx Dank je, Ruud. Ik was al aan het zoeken…

• July 28, 2025

Deze zijn maar niet tijdens een regen race verongelukt. Ik kan eigenlijk een regen ongeluk tijden een zondag race herinneren, Jules Bianchi in Suzuka 2014. De meest onvergetelijke ongeluk voor me is de van Senna.

Dilano wel hoor, tijdens een regen race.

Jasper van KPN
Moderator

Elk dodelijk ongeluk is te veel inderdaad, en die van Senna staat ook op mijn netvlies gegrift helaas. Ik keek nog geeneens F1 toen dat gebeurde, maar toen ik het later zag bleef het.

En wat betreft de stand, Jeroen is vrij, dus hij zal er morgen naar kijken!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 28, 2025

Tevreden met mijn voorspelling dit keer en kijk nu al enorm uit naar de volgende race!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 28, 2025

@RBxx Ik had mijzelf voorgehouden om nog mee te doen totdat ik een keer een inzet zou vergeten. Nu ik te laat ben zullen mijn concurrenten nog verder uitlopen en ik wil een pijnlijke walk of shame voorkomen 😥. Van een echte strijd tussen alle winnaars is niet meer echt sprake haha. 

Of je gaat gewoon voor een epische comeback? Je hebt toch al niks meer te verliezen 😆

• July 28, 2025

SPA was mijn laatste bijdrage. Succes verder iedereen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 28, 2025

Rob van der Poel schreef:
SPA was mijn laatste bijdrage. Succes verder iedereen. 

Laat je de kans op de eind overwinning lopen ​@Rob van der Poel ?
Je staat al een paar weken aan de leiding in de tussenstand.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Komend weekend geen sprint maar lekker een regulier weekend met een normale deadline op zaterdag. 

Top 5
1:
2:
3:
4:
5:

Bonusvragen:
1: Welk team maakt de eerste pitstop in de race op zondag?
2: Welke coureur mag van pole position starten op zondag?
3: Wie eindigt op plek 11 in de race op zondag?

Deadline zaterdag 2 augustus 2025 16:00 

@Jasper van KPN ​@Jan van KPN ​@JakkuPosuto ​@ArjanL3 ​@Arjan van KPN ​@PeterG ​@joop2011 ​@Jeroen van KPN ​@driemaster ​@DannyK_ ​@Raymondt ​@TijtheMan ​@TDN ​@Christian_ ​@Rob van der Poel ​@RBxx ​@Remco van KPN ​@HvE_forumbezoeker ​@Chrizziey ​@Sebas14 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 29, 2025

Of je gaat gewoon voor een epische comeback? Je hebt toch al niks meer te verliezen 😆

Zal ik dan maar alles of niets doen dan? Dubio Dubio. 

Jasper van KPN
Moderator

Zal ik dan maar alles of niets doen dan? Dubio Dubio. 

Om een quote van de legendarische rally coureur Colin McRae te gebruiken: 'When in doubt, flat out’ 😉

Hongarije 2025

Top 5

1. Lando NORRIS
  2. Oscar PIASTRI
  3. Max VERSTAPPEN
  4. Charles LECLERC
  5. George RUSSELL

Bonusvragen:

1. Welk team maakt de eerste pitstop in de race op zondag? Haas
  2. Welke coureur mag van pole position starten op zondag? Lando NORRIS
  3. Wie eindigt op plek 11 in de race op zondag? Fernando ALONSO (waarom? Omdat het vandaar zijn 44e verjaardag is 🙂)