Skip to main content

De TOP 2000 - Editie 2025

• December 12, 2025
  • 123 reacties
  • 1868 keer bekeken
Top 2000
Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hier is hij dan weer, de jaarlijkse TOP 2000 topic op de KPN community.

Waarin we weer elkaar weer gaan bijhouden omtrent alles wat te maken heeft met editie 2025!!

Op de bijgevoegde foto, tref je alle DJ’s aan die dit jaar de TOP 2000 zullen gaan presenteren, en live kunt zien als je kaartjes hebt kunnen bemachtigen voor het TOP 2000 Café in Hilversum.

We gaan er weer een mooi feest van maken in de laatste week van het jaar!!!

123 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Wil jij dit jaar langskomen in het Top 2000 Café? Dat kan! Tussen kerst en oud en nieuw zendt NPO Radio 2 de Top 2000 live uit vanuit het Top 2000 Café in Beeld & Geluid.

Ticketverkoop voor het Top 2000 Café gaat van start op zaterdag 13 december 2025 om 10.00 uur!!!!!!!!

Dus dat is dit weekend al, dus zorg dat je er op tijd bij bent dit weekend.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de pagina waar je tickets kunt bestellen:

Koop hier je tickets voor het TOP 2000 Café

Let op: tickets zijn alleen beschikbaar in de online voorverkoop. Het is niet mogelijk om tickets aan de deur te kopen of het Top 2000 Café te bezoeken zonder ticket. 

Leen59
Wijsgeer
  • December 12, 2025

Nou, ik kijk wel thuis. Ik ga niet 2 uur in de rij staan om een uurtje binnen te zijn 😛

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Nou, ik kijk wel thuis. Ik ga niet 2 uur in de rij staan om een uurtje binnen te zijn 😛

Groot gelijk ​@Leen59 , want vanachter je televisie 📺 heb je nog altijd de beste plek.
En hoef je niet na een uur alweer weg, voor een nieuwe ploeg aan bezoekers aan het cafe 🍺.

Zelf ga ik er ook niet heen, is mij veel’s te druk en veel te veel prikkels waar ik letterlijk ziek van kan worden.
Kijk lekker thuis vanaf mijn luie stoel voor de televisie 📺

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 12, 2025

Dat is helemaal niet nodig. Je kunt inschrijven op een tijdslot. 

In de afgelopen jaren waren de kaarten in een mum van tijd uitverkocht. Ze zijn nu wel een stuk duurder geworden en je mag nog maar 50 minuten naar binnen. Ik ben in het verleden een paar keer daar geweest en dan had ik drie tijdsloten op rij gekocht.

Leen59
Wijsgeer
  • December 12, 2025

Buiten dat, ik vind dat radio om te luisteren is en niet om naar te kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 12, 2025

Er valt ook niks te kijken. Op tv ook niet meer. Eerder draaiden ze nog veel clips en op de radio dan alleen het geluid.

Maar die paar uur dat ik vorig jaar de tv aanhad (npo 1 extra) geen clips gezien. Héél saai!

Leen59
Wijsgeer
  • December 12, 2025

Clips zie je al een paar jaar niet meer, alleen jolige cafébezoekers en uitslovende dj‘s met soms vervelende items,  zoals van Inkel met z’n potten en pannen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

De NPO Radio 2 TOP 2⃣0⃣0⃣0⃣ is tussen Kerstavond 24 december 2025 vanaf 23:00 uur te volgen en live te zien via NPO 3 (in de nachtelijke uren) en NPO 1 Extra (24 uur per dag) tot oudejaarsavond 00:00 uur!!

NPO 1 Extra is bij KPN te vinden op kanaal 81 (KPN TV+ Box en KPN TV+ Soundbox)

Via de website van NPO radio 2 via de livestream

Via de de app van NPO Start bij Live

En via de autoradio of radio met antenne via bovenstaande FM frequenties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Clips zie je al een paar jaar niet meer, alleen jolige cafébezoekers en uitslovende dj‘s met soms vervelende items,  zoals van Inkel met z’n potten en pannen.

Hoi ​@Leen59 

Dat zijn nu net mijn favoriete uren, die met Jeroen van Inkel achter de microfoon.
Ook dit jaar weer tussen 00:00 en 02:00 uur te zien en te horen.

Ben groot fan van deze DJ waarmee ik ben opgegroeid, een echt professionele radiomaker, waarna ik al in de jaren 80 (van de vorige eeuw) naar luisterde.
In je jaren 80 maakte hij “Ook Goedemorgen” en “De Curry en van Inkel show” op Veronica’s volle vrijdag op Radio 3.

Met die “potten en pannen” brengt hij alleen maar extra sfeer binnen zijn radio uren, en betrekt hij ook de kijker, luisteraar en cafe bezoeker bij de uitzending.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Er valt ook niks te kijken. Op tv ook niet meer. Eerder draaiden ze nog veel clips en op de radio dan alleen het geluid.

Maar die paar uur dat ik vorig jaar de tv aanhad (npo 1 extra) geen clips gezien. Héél saai!

Hoi ​@PeterG 

Met de live uitzendingen op NPO 1 Extra, NPO 3 en NPO Start willen ze de sfeer van het TOP 2000 Café in de huiskamer brengen, zodat je er toch enigszins erbij kunt zijn, en kunt meegenieten.
Het is ook niets meer dan Visual Kijkradio, maar dan vanuit het Top 2000 Café in Beeld & Geluid.

Het is geen videoclip uitzending waar je alleen maar videoclips te zien krijgt, daar zijn andere kanalen voor bedoeld.

Leen59
Wijsgeer
  • December 12, 2025

Hoi ​@Leen59 

Dat zijn nu net mijn favoriete uren, die met Jeroen van Inkel achter de microfoon.
Ook dit jaar weer tussen 00:00 en 02:00 uur te zien en te horen.

Ben groot fan van deze DJ waarmee ik ben opgegroeid, een echt professionele radiomaker, waarna ik al in de jaren 80 (van de vorige eeuw) naar luisterde.
In je jaren 80 maakte hij “Ook Goedemorgen” en “De Curry en van Inkel show” op Veronica’s volle vrijdag op Radio 3.

Met die “potten en pannen” brengt hij alleen maar extra sfeer binnen zijn radio uren, en betrekt hij ook de kijker, luisteraar en cafe bezoeker bij de uitzending.

Herinner je zijn eerste keer de opening van de de top 2000 nog? Dat was bepaald niet professioneel…

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

Het staat al een paar jaar op mijn lijst om naar het Top2000 Café te gaan. Morgen ga ik om tien uur 's morgens mijn best doen om tickets te regelen voor mij en mijn vrienden. 

Fingers crossed! 🤞

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 13, 2025

Wel weer een leuk topic. Editie 2025 😀

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Jasper van KPN
Moderator

Leuk dit topic inderdaad ​@Michel.uit.Arnhem! Ik heb 'm ook uitgelicht op de startpagina van de community, zodat die goed te vinden is voor iedereen die het er over wil hebben😊

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 13, 2025

Het staat al een paar jaar op mijn lijst om naar het Top2000 Café te gaan. Morgen ga ik om tien uur 's morgens mijn best doen om tickets te regelen voor mij en mijn vrienden. 

Fingers crossed! 🤞

En ​@AriënC 

Is het gelukt? 

Het is nu 11.25 en ik lees :

LIVE RADIO

25 - 31 december

Tickets uitverkocht.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

@Noordzee Jammer de bammer. De missie is gefaald. Om even voor 10:00 zat ik klaar. Maar met 6 tickets in de winkelwagen bleek elk tijdvak in de gekozen periode dat mijn vrienden konden (28 december tussen 12 en 15 uur) niet meer boekbaar. En bij een ander tijdvak proberen zag ik met lede ogen aan dat steeds meer tijdvakken uitverkocht waren.

Volgens jaar weer een kans, en misschien wat minder tickets regelen. Met zijn zessen is leuk, maar praktisch onhaalbaar als iedereen als een malle op de tijdvakken stort. Ik heb geen idee hoeveel mensen er in een tijdvak passen? 

We verzinnen dit jaar nog wel wat alternatiefs of het oude jaar mee af te sluiten. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

@Noordzee Jammer de bammer. De missie is gefaald. Om even voor 10:00 zat ik klaar. Maar met 6 tickets in de winkelwagen bleek elk tijdvak in de gekozen periode dat mijn vrienden konden (28 december tussen 12 en 15 uur) niet meer boekbaar. En bij een ander tijdvak proberen zag ik met lede ogen aan dat steeds meer tijdvakken uitverkocht waren.

Volgens jaar weer een kans, en misschien wat minder tickets regelen. Met zijn zessen is leuk, maar praktisch onhaalbaar als iedereen als een malle op de tijdvakken stort. Ik heb geen idee hoeveel mensen er in een tijdvak passen? 

We verzinnen dit jaar nog wel wat alternatiefs of het oude jaar mee af te sluiten. 

Heel jammer voor je ​@AriënC 

Ik had het leuk voor je gevonden, als je samen met je vrienden ernaar toe kon gaan, om op te gaan in de sfeer van het TOP 2000 Café.

Het bezoeken van het TOP 2000 Café in Beeld & Geluid is razend populair, aangezien iedereen er wel even bij wil zijn, en dat lijkt elk jaar méér te worden.
Zodra het ticket loket online open 💳 gaat, stroomt het gelijk al vol met Nederlanders die toegangskaarten wil scoren om erbij te kunnen zijn.

Waarschijnlijk is er na dit weekend geen toegangskaart meer beschikbaar!

Volgend jaar meer geluk 🍀!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Leuk dit topic inderdaad ​@Michel.uit.Arnhem! Ik heb 'm ook uitgelicht op de startpagina van de community, zodat die goed te vinden is voor iedereen die het er over wil hebben😊

Hoi ​@Jasper van KPN 

Ik zag het gelijk toen ik inlogde op de community!
Bedankt voor het extra uitlichten van mijn TOP 2000 topic editie 2025, zodat het voor alle community leden goed te vinden is, en ook fan zijn van deze grootste lijst sinds 1999.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

De toegangskaart voor het Top 2000 Café zijn uitverkocht!!

Het gaat elk jaar sneller heb ik het idee, alsof half Nederland om 10:00 uur klaar zit achter zijn PC, laptop of iPad/tablet, voor het bestellen van toegangskaarten.
En zoals ​@Noordzee al schreef in zijn reactie, al na 1,5 uur na opening.

Maar je kunt nog wel eventueel toegangskaarten krijgen via fanSALE, waarvan de link in onderstaand officieel nieuwsartikel van NPO Radio 2 staat vermeld:

Update: toegangsbewijzen voor het Top 2000 Café waren uitsluitend online verkrijgbaar en zijn nu uitverkocht. Het is niet mogelijk om tickets aan de deur te kopen of het Top 2000 Café te bezoeken zonder ticket.

Ben je onverhoopt verhinderd en wil je je tickets verkopen? Dat is uitsluitend mogelijk via fanSALE, het officiële doorverkoopplatform van Eventim. Koop of verkoop geen tickets via andere (derde) partijen, ook niet wanneer de officiële website is uitverkocht. Eventim kan niet garanderen dat tickets van andere platforms geldig zijn en kan hiervoor geen ondersteuning bieden. Zo zorgen we samen voor een veilige en eerlijke ticketmarkt. Open je tickets in de app van Eventim om deze te verkopen of ga naar fanSALE voor meer informatie.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

De top 10 van de NPO Radio 2 Top 2000 - Editie 2025

De top 10 van de 27e Top 2000 - Editie 2025 is afgelopen week door de dj's van NPO Radio 2 bekendgemaakt en ziet er als volgt uit (positie vorig jaar tussen haakjes):

1. Bohemian Rhapsody | Queen (1)
  2. Piano Man | Billy Joel (5)
  3. Hotel California | Eagles (3)
  4. Fix You | Coldplay (2)
  5. Roller Coaster | Danny Vera (4)
  6. Black | Pearl Jam (10)
  7. Stairway To Heaven | Led Zeppelin (7)
  8. Avond | Boudewijn de Groot (8)

9. Radar Love | Golden Earring (20)

10. Wish You Were Here | Pink Floyd (12)

Jasper van KPN
Moderator

Het is bijna traditie dat Bohemian Rhapsody op 1 staat 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 13, 2025

Klopt ​@Jasper van KPN , en daarom heb ik nummer nu ook voor het eerst opgenomen in mijn keuzelijst. (Ik stem al ruim twintig jaar..) Tradities zijn er om te behouden! 

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb elk jaar het idee om ook te gaan stemmen, en elke keer kan ik weer niet kiezen tussen alle opties en komt het er niet van. Dat is mijn traditie met de Top 2000 😂

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Yes, mijn favorietje staat er weer in volgens staatieindetop2000.nl.