Skip to main content

De TOP 2000 - Editie 2025

• December 12, 2025
  • 123 reacties
  • 1868 keer bekeken
Top 2000
Toon eerste bericht

123 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Oef, deze is is ook wel een stukje nostalgie  ​@Roy74, ik pomp hem nu door de speakers 🤘🏻

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Who want to live forever is vele malen mooier dan Bohemian Rhapsody. Ik heb daar echt nooit wat aan gevonden.

En dan vooral de live versie in Boedapest (1986) tijdens de Live Magic Tour, kippenvel. En als ik Queen luister is het eigenlijk altijd live, op plaat zijn ze natuurlijk steengoed maar Freddie live is ongeëvenaard. Voor de liefhebber; 8. Save Me - Queen Live in Montreal 1981 [1080p HD Blu-Ray Mux]

Geweldig. Dat is toch puur talent he.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

Zo te lezen zijn er hier heel veel muziek liefhebbers. Ook ik ben er één van. Oortjes in en dan maar luisteren. Ook vind ik die andere nummers van Queen beter dan de nummer 1. Kan je ook lekker hard afdraaien.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Oef, deze is is ook wel een stukje nostalgie  ​@Roy74, ik pomp hem nu door de speakers 🤘🏻

Ik werd als kind gegrepen door deze klanken. Ik heb in de loop der jaren veel CD’s van hem gekocht en blijf er naar luisteren. Het mooie van dit plaatje is dat het een geheel vormt met de rest van het album. Masterpiece.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Vond het grappig om te lezen dat hij privé een erg verlegen was. Maar zodra hij op een podium kwam veranderde hij in de ultieme entertainer die echt alles kon. En hoe groter het publiek des te mooier hij het vond! Ik was een jaar of 11 toen hij overleed en dat maakte destijds, zeker op die leeftijd, enorm veel indruk. Hij was een soort superman in mijn ogen en die waren toch oneindig? Gelukkig leeft de vele muziek die hij heeft gemaakt voor altijd voort 🙏🏻

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Zo te lezen zijn er hier heel veel muziek liefhebbers. Ook ik ben er één van. Oortjes in en dan maar luisteren. Ook vind ik die andere nummers van Queen beter dan de nummer 1. Kan je ook lekker hard afdraaien.

Wat zijn jouw favoriete Queen nummers dan ​@driemaster ?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Nou, laat komen die plaatjes. Net als andere jaren geniet ik van de parels die anderen ineens boven komen. Sommigen al tijden niet gehoord.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

Wat zijn jouw favoriete Queen nummers?

Dancing Queen💃

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Dancing Queen💃

Abba doet (gelukkig) niet mee ​@TDN 😁

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 15, 2025

Opdat ​@Noordzee niet zonder inspiratie achterblijft.

A Flock Of Seagulls – I Ran (So Far Away) (1982)
Icehouse – Hey Little Girl (1982)
Die hadden nog wel meer hits, zoals Crazy

2 Belgen – Lena (1985)
Wist niet dat dit plaatje al zo oud was.

A-Ha – Manhattan Skyline (1986)
Met de Living Daylighs maakten ze net als Duran Duran ook de perfecte Bond titlesong.

Bryan Ferry – Slave To Love (1985)
Roxy music…

Pet Shop Boys – Rent (1987)
Het nummer Domino Dancing werd gebruikt bij het programma waarbij domino stenen werden neergezet in grote sporthallen. Met Jack van Gelder dacht ik. Ook nog nummers zoals It’s a Sin.

Survivor – Burning Heart (1986)
In de shaduw van Eye of The Tiger.

Talk Talk – Happiness Is Easy (1986)
Such a shame dat deze niet in de Top2000 staat 😀

The Stranglers – Always The Sun (1986)
Golden brown was er ook eentje maar deze vind ik mooier.

Turn up the bass zou ik zeggen.

Nou vooruit, de platenspeler draait weer. Ook meteen Save Me en Dancing Queen op de playlist gezet: 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Vond het grappig om te lezen dat hij privé een erg verlegen was. Maar zodra hij op een podium kwam veranderde hij in de ultieme entertainer die echt alles kon. En hoe groter het publiek des te mooier hij het vond! Ik was een jaar of 11 toen hij overleed en dat maakte destijds, zeker op die leeftijd, enorm veel indruk. Hij was een soort superman in mijn ogen en die waren toch oneindig? Gelukkig leeft de vele muziek die hij heeft gemaakt altijd voort 🙏🏻

Een legende. Zulke talenten zijn zeldzaam. Natuurlijk maakt dat indruk. Maar deze helden zijn feitelijk onsterfelijk door de muziek de altijd gedraaid zal worden. Dan ben je een hele grote. Ik voel me nog altijd gezegend dat ik groot werd in de jaren 80 waar het simpelweg niet op kon met deze mega sterren. Helaas zie je dat vandaag de dag niet meer. George Michael was een beetje B-garnituur en dat zegt erg veel over hoe verwend we werden.

Toen Michael Jackson ons verliet maakte dat ook indruk. Wellicht een beetje maf maar dat soort mensen zijn echt zeldzaam. Het legendarische Bad album met zoveel hits is bijna onmogelijk maar deze king deed het gewoon. En dan te bedenken dat hij de nodige nummers nog zelf afserveerde omdat hij ze niet goed genoeg vond.

Deze is mijn favoriet en niet in de top2000:

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Prachtig ​@Noordzee. De overtreffende trap van inspiratie 😀

West End Girls is er ook eentje haha. En Living in Another World van Talk Talk. The Blood That Moves The Body van Aha.

Heb jij zoveel van die plaatjes in je bezit? Daar vertelde je niets over bij het Sail event. Prachtig hoor.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

Dancing Queen💃

Abba doet (gelukkig) niet mee ​@TDN 😁

Oh, dan iets echt van Nederlandse afkomst

Ruthless Queen

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Ruthless Queen

Prima, zo'n beetje alles is beter dan Abba 😅

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

Wat zijn jouw favoriete Queen nummers dan ​@driemaster ?

Deze werden al genoemd: 'Who want to live forever’  en  'Innuendo’. Lekker orkestraal en kan je ook goed hard draaien. Er zijn nog honderden andere nummers! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Tijdloos en vooral Nederpop zoals het helaas niet meer gemaakt wordt. Terecht een notering op 621.

Ik wou je niet verlaten
Ik sloeg niet op de vlucht
Ik had alleen behoefte
Aan wat frisse lucht

Leen59
Wijsgeer
  • December 15, 2025

Verwijderd, verkeerde plaats.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Dan vind ik het album Eqinoxe eigenlijk mooier.

Kijk, een kenner 😃

Ook dit is een masterpiece. Ook in mijn bezit. En ook deze staat met regelmaat op. Ook hier deel 4 van een prachtig geheel. U vraagt, wij draaien. Volume omhoog.

Leen59
Wijsgeer
  • December 15, 2025

Dan vind ik het album Eqinoxe eigenlijk mooier.

Kijk, een kenner 😃

Ook dit is een masterpiece. Ook in mijn bezit. En ook deze staat met regelmaat op. Ook hier deel 4 van een prachtig geheel. U vraagt, wij draaien. Volume omhoog.

Ik moet er weer eens voor gaan zitten 

Maar Spiral van Vangelis is ook niet verkeerd.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 15, 2025

Wat te denken van de Nederlandse band ‘Solution’ met Empty Faces? Tijdloos als je het mij vraagt. 

Leen59
Wijsgeer
  • December 15, 2025

Ik heb het album Fully Interlocking nog 😀

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Spiral is een bekende van Vangelis. Conquest of Paradise is de enige die de top2000 heeft gehaald. Die stond ook bijzonder lang in de hitlijsten. Te lang wat mij betreft want Vangelis heeft beter werk.

heb je ook een voorliefde voor elektronische muziek? 

Leen59
Wijsgeer
  • December 15, 2025

In de tijd dat het actueel was zeker. Het is later wat verwaterd, maar vind het nog steeds fijne muziek. En idd, de commerciële uitstapjes van Vangelis hoeven voor mij niet zo.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Wat te denken van de Nederlandse band ‘Solution’ met Empty Faces? Tijdloos als je het mij vraagt. 

Dat is net voor mijn tijd. Kende dit echt niet 😅. Op die leeftijd luister je vooral wat je ouders opzetten. In die tijd waren dat vooral Duitse, Franse en Italiaanse liedjes. Daar zitten overigens ook briljantjes tussen.

Leen59
Wijsgeer
  • December 15, 2025

Kijk eens een poosje naar 192TV, daar komen ze allemaal voorbij.