Skip to main content

De TOP 2000 - Editie 2025

• December 12, 2025
  • 123 reacties
  • 1868 keer bekeken
Top 2000
Toon eerste bericht

123 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Top 2000 weetje

Sommige hits verdwenen bijna in de vergetelheid of zijn zelfs nooit opgenomen.
Ook (Everything I Do) I Do It For You van Bryan Adams had bijna niet bestaan.

Record na record sneuvelt

Het is wereldwijd de grootste hit van 1991: (Everything I Do) I Do It For You van Bryan Adams.
Hij heeft zijn naam in de jaren ervoor al gevestigd met rockhits als Summer Of '69, Heaven en Run To You, maar deze powerballad breekt talloze records.
In Nederland staat het twaalf weken op nummer 1.

Lees meer over dit weetje, en nog veel meer door op de volgende link te klikken:
(Inclusief videoclips)

(Everything I Do) I Do It For You van Bryan Adams had bijna niet bestaan

Leen59
Wijsgeer
  • December 24, 2025

Nog 20 minuten!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het aftellen is inderdaad begonnen ​@Leen59

Het begin kun je vanaf middernacht zien op NPO 3 en op NPO 1 Extra.
Op NPO 1 Extra is het Top 2000 Café 24 uur per dag te zien, tot de nummer 1 tegen middernacht tijdens Oud & Nieuw.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Kink top 1000 Album a la cart is gisteren geëindigd en nummer 1 was Pearl Jam 

En op KINK heel veel goede platen.

Zoals al eerder vermeld, laten wij de top 2000 dit jaar aan ons voorbij gaan. 😉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

In Beeld & Geluid in Hilversum is de Top 2000 weer van start 🎊 gegaan.
Het is de 27e editie van de lijst met de 🎶 beste muziek 🎶 volgens luisteraars van NPO Radio 2.
Voor de eerste keer in tien jaar werd het evenement niet afgetrapt met een speciale show van dj Bart Arens.

Bart Arens verzorgde de afgelopen jaren zogeheten mash-ups, waarin hij op spectaculaire wijze een muzikale mix maakte van nummers uit de lijst.  
Omdat dat hem teveel tijd kostte, slaat hij dit jaar over.

Het 🥇eerste nummer dat vlak na middernacht werd gedraaid, nummer 2000, was Run Like Hell van Pink Floyd, in gestart door Jeroen van Inkel (zie foto).
Tot aan oudejaarsavond 🌟🌟 wordt de gehele lijst uitgezonden.
Ook het Top 2000-café 🍻 is zoals elk jaar weer geopend.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 25, 2025

Ik heb vandaag al heel wat uurtjes de TV aangehad met de Top 2000. Toch best leuke TV  met gevarieerde muziek. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik kijk zelf in blokken van twee uur, en dan bij 3 DJ’s die er iets leuks van maken.
De gehele dag door muziek aan mijn hoofd (lees: oren) hoeft van mij niet, ik hou ook gewoon van rust en stilte 🤐 om me heen, of ga in de middag even heerlijk naar buiten 🌤.

Ik kijk sowieso naar de volgende blokken van de Top 2000:

• Van 10:00 tot 12:00 uur met Bart Arens
  • Van 16:00 tot 18:00 uur met Ruud de Wild
  • Van 00:00 tot 02:00 uur  met Jeroen van Inkel

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Terwijl ik deze ochtend aan het werk ben, staat de TOP 2000 hier ook aan. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Top 2000 Weetje

Taylor Swifts The Fate Of Ophelia: een Shakespeariaanse lovesong.

Dat Taylor Swift niet vies is van een beetje dramatiek in haar liefdesliedjes is algemeen bekend. Menig ex kreeg een veeg uit de pan van de zangeres, maar ook als ze wel stapelverliefd is, kun je rekenen op een lied met diepgravende teksten.

Lees er alles over, door op de volgende link te klikken:

Taylor Swifts The Fate Of Ophelia: een Shakespeariaanse lovesong

Je vindt er ook enkele videoclips van Tayler Swift, zodat je er ook nog eens van kunt genieten!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Nog een kwartier en dan zijn de laatste 24 uur aangebroken van deze editie van de top 2000. Heerlijke ‘herrie’ om het zo maar eens te zeggen, want nu komen de écht goede nummers.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hahaha, schakelde jij toevallig ook in bij “Angel of Death” van Slayer ​@driemaster? Heerlijke plaat. 🤘

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Hahaha, schakelde jij toevallig ook in bij “Angel of Death” van Slayer ​@driemaster? Heerlijke plaat. 🤘

Passend tot dit lied kan ik de film "Das Verschwinden des Josef Mengele” adviseren. Het was in Breda Chassé Theater te zien, straks in Sneek

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hmmm die staat nog op mijn lijst ​@TDN, ik wilde hem gaan bekijken in het Groninger Forum maar heb hem gemist. Binnenkort eens kijken of even afwachten tot die online te bekijken is.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Ja, inderdaad, die kwam voorbij. Sommigen ‘horen’ daar muziek in…

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik beken, zelfs op gestemd dit jaar. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Het is niet mijn ‘muziek’ stijl, maar af en toe zo’n bak herrie in de auto of op je oortjes, bijvoorbeeld Rammstein en consorte, kan ook wel. Die kerstbelletjes hebben we nu wel gehad toch? 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Overigens misschien offtopic: maar mijn radio 📻hart gaat toch weer sneller slaan als ik zo weer de hele dag luister en de dj’s aan het werk zie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Muziek smaken verschillen en dat moet gewoon kunnen.

Ik vind Slayer ook goed.😉

Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Zo komt Jazz, Nederlandstalig en klassiek bij ons over.

Dan denken wij, dat sommige dat goed vinden.😋

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Vanmiddag kwam Rammstein een paar keer voorbij… ‘t volume wat omlaag geschroefd… maar ook emotionele nummers zoals Old and Wise van de A Parsons Project en meer… een mix van alle soorten, da’s het mooie van de Top 2000! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 31, 2025

Old and Wise is wel een pareltje hoor.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het zit er helaas weer op, de Top 2000 - Editie 2025 is ten einde ☹️😥.
Maar wees gerust op Nieuwjaarsdag (1 januari 2026) en vrijdag 2 Januari 2026 kun je nog lekker nagenieten 🤗van alle platen uit deze prachtige lijst, in de Top 2000 - Afterparty op NPO Radio 2 📻.

De TV uitzendingen op NPO 1 Extra en s’nachts op NPO 3 zijn inmiddels gestopt, maar wil je meekijken in de radiostudio, dan kan dat via de NPO Radio 2 website waar je klikt op het camera icoontje, en anders gewoon de radio 📻 aanzetten.

Voor mij stopt ⛔het nu, maar ik kan je nu al vertellen, dat ik aan het einde van dit jaar (2026) wederom weer kom, met een nieuwe topic van de Top 2000 - Editie 2026!!!

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb bijna niets geluisterd van de Top 2000, eigenlijk alleen Bohemian Rhapsody tijdens het aftelmoment 🙃 Maar die blijft altijd wel genieten.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 1, 2026

Het is inderdaad afkicken na al dit muzikale ‘geweld’, maar genoeg mogelijkheden om tot twee weken vóór jaarwisseling 2027 van goede muziek 🎼 te genieten via de ontelbare streams en muziek apps.

Je weet nooit wat 2026 muzikaal gaat brengen, wellicht komen er weer nieuwe releases van grote artiesten.

Sinds 11 december 2025 ook TV 📺 via KPN, dus afgelopen nacht veel programma’s opgenomen 📼en er staan wat docu’s in de planning. M.a.w. dik tevreden 👍🏼!