Skip to main content

Hoe hoog staat jouw verwarming nu?

Oh, geinig vraag! 

Hier staat ie ook op 20 graden! En ik zweer, sinds een week, bij een elektrische deken! 

Een elektrische deken is toch helemaal niet nodig bij 20 graden @Shyrin_ ?

Op 22. Heerlijk. 

Wel erg heet zeg!20 is prima..

Bij mij staat ie op 15, maar met mijn onderbuurman verwarming is het niet kouder geworden dan 16.5 😄

ik geef mijn centjes liever uit aan coole dingen dan gas 😌

16,5 is wel echt koud hoor!Hier was het vanmorgen ook 16,5 , maar het elektrische kacheltje kan de 17 wel halen.


18° gisterochtend, opgeklommen naar 19°, nog steeds zonder kachel.

Vanochtend 19°.

Ik hoop dat het voorlopig zo blijft


18° gisterochtend, opgeklommen naar 19°, nog steeds zonder kachel.

Vanochtend 19°.

Ik hoop dat het voorlopig zo blijft

Scheen de zon bij jou?

Heb je onderburen, bovenburen en buren aan beide zijden naast je?


Ga het niet koud hebben in huis, graadje of 21 en soms 20. Niet veel kouder dan dat. 😁


@wjbgeen onderburen, wel bergingen. 1 buurman zit de hele dag op zijn werk, andere buren zijn pensionado’s.

Van de bovenburen heb ik geen warmte, hoogstens isolatie 😋

Niet veel zon gehad gisteren, druilerig weer en af en toe regen, net als vandaag.

 


Dit was gisteren ons energieverbruik van de warmtepomp.

Morgen wordt een interessante dag en dan vooral de ochtend. Gaat de warmtepomp het in z'n eentje doen of zal hij de CV ketel een schopje geven om het over te nemen omdat dat wellicht goedkoper is bij die lage temperatuur.

We gaan het zien.


@wjb Wou dat ik z'n ding had. Voor mij is het al zo duur geworden inmiddels. 
 

 


Nou, tis hier as we speak 5 graden buitenshuis ☃️ vannacht beloofd ook wel wat,…

Airco staat sinds vanmiddag al bij te verwarmen hangt wat hoger en geeft 23 graden aan (maar dat is het niet , cv staat op 18 graden bij te springen. Wordt een beetje puzzelen qua ideale combinatie. 


@wjb Wou dat ik z'n ding had. Voor mij is het al zo duur geworden inmiddels. 
 

 

Ik neem aan dat dat het verbruik van vandaag is.

Onderstaand mijn verbruik van gas (douchen/afwassen) en de warmtepomp.

Met de huidige tarieven is dat dus al €4,78 en dat is 38 eurocent meer dan jij.

Vandaag zijn er twee mensen thuis en onze woning heeft een woonoppervlakte van 185m2.

 

Jouw gastarief is blijkbaar "maar" €2,-. Ons gastarief is sinds afgelopen zondag maarliefst €3,17392.


Ik neem aan dat dat het verbruik van vandaag is.

Klopt, mijn maand is nog meer een schrik op het hart. 
Maar vandaag is dan nog redelijk netjes inclusief thuiswerken, heb nu de wasmachine ook aan, dus vandaar nu de piek. 

 

Jouw gastarief is blijkbaar "maar" €2,-. Ons gastarief is sinds afgelopen zondag maarliefst €3,17392.

Oh echt? Dat is wel heftig. Ik betaal nu inderdaad € 2,02 m3 gas en 0,30 cent per kwh. 


Ik betaal nu inderdaad € 2,02 m3 gas en 0,30 cent per kwh. 

Schrik en huiver. Ik betaalde tot afgelopen zondag €0,19 per kWh en €1,01 per m2 gas. Sinds afgelopen zondag betaal ik €0,79 per KWh en €3,17 per m3 gas.

Deze tarieven zullen de komende drie maanden gelden.

Ik houd nu dus heel goed mijn verbruik bij en daar wordt je echt niet vrolijk van.

De kosten voor vandaag alleen zijn al €11,06 (€10,44 aan stroom en €0,62 aan gas) en dan is het pas vijf uur.

Nu heeft vandaag wel de vaatwasser een schoonmaakprogramma doorlopen en hebben de wasmachine en droger ook een keer gedraaid.


Heb je geen zonnepanelen op het dak dan @wjb?  Ik merk wel echt dat het voor mij met 5 panelen toch een hoop scheelt.  Gelukkig in jou en mij geval komt het prijsplafond er aan, ik ga officieel per januari ook €3,20 per m3 en €0,44 cent voor stroom betalen, dus dan is die 1,50 euro echt wel iets dat scheelt. 

Het scheelt bij mij ook of het een zonnige dag is qua verwarming, ik heb de middagzon dan gratis en voor niks het huis binnen schijnen. Had zondag bijvoorbeeld mijn huis binnen no time op 22 graden op die manier. 


Heb je geen zonnepanelen op het dak dan ​​​​​?

Ook ik heb vijf panelen op mijn dak liggen. Dit jaar hebben die een record opbrengst van 1,39MWh geleverd.

Mijn totale verbruik is echter veel hoger en al helemaal nu met onze hybride warmtepomp.


Oh, geinig vraag! 

Hier staat ie ook op 20 graden! En ik zweer, sinds een week, bij een elektrische deken! 

Een elektrische deken is toch helemaal niet nodig bij 20 graden @Shyrin_ ?

Op 22. Heerlijk. 

Wel erg heet zeg!20 is prima..

Bij mij staat ie op 15, maar met mijn onderbuurman verwarming is het niet kouder geworden dan 16.5 😄

ik geef mijn centjes liever uit aan coole dingen dan gas 😌

16,5 is wel echt koud hoor!Hier was het vanmorgen ook 16,5 , maar het elektrische kacheltje kan de 17 wel halen.

Ik merk trouwens dat het nu echt 15 is. Eerlijk gezegd prima te doen als je net uit de frieskou komt. Maarja bekijk het zo… Als je minder warm gewend bent is al het beetje warmte leuk mee genomen 😁 


En nu dan, @SjorsK? Het is vandaag echt heel koud buiten!
 

Oh, geinig vraag! 

Hier staat ie ook op 20 graden! En ik zweer, sinds een week, bij een elektrische deken! 

Een elektrische deken is toch helemaal niet nodig bij 20 graden @Shyrin_ ?

Wel erg heet zeg!20 is prima..


Nou, @martijn197108 ik ben echt een koukleum! Ik hou echt, echt, echt niet van een koud bed… Duurt (mij) te lang voordat ik warm wordt en mijn vriend wordt niet blij met van die koude ijsklomp-voetjes tegen hem aan… De elektrische deken is zó fijn. Geluksmomentje van de dag, haha!


‘s nachts op 15 graden,

overdag, als we thuis zijn op 18 graden, als we niet thuis zijn op 15 graden

‘s avonds vanaf ongeveer 18.00 uur 19 graden tot we gaan slapen.

Warm water alleen aan als we het nodig hebben.

 


Nou, @martijn197108 ik ben echt een koukleum! Ik hou echt, echt, echt niet van een koud bed… Duurt (mij) te lang voordat ik warm wordt en mijn vriend wordt niet blij met van die koude ijsklomp-voetjes tegen hem aan… De elektrische deken is zó fijn. Geluksmomentje van de dag, haha!

Dat snap ik dan ook wel weer @Shyrin_ 😉

Een koud bed is écht niet prettig, heb zelf ook minstens 1 kruik..

‘s nachts op 15 graden,

overdag, als we thuis zijn op 18 graden, als we niet thuis zijn op 15 graden

‘s avonds vanaf ongeveer 18.00 uur 19 graden tot we gaan slapen.

Warm water alleen aan als we het nodig hebben.

 

Dat is wel een goed ritme @JanD 😉

Als je toch zo weinig warm water gebruikt, ook al de CV ketel op ECO of Comfort uit gezet?


Vandaag zijn we met z'n vijven thuis en hebben zowel de wasmachine als de droger overuren gemaakt voor de "studentenwas".

Maar de werkelijke grootverbruiker is nog altijd de warmtepomp die vandaag echt z'n best doet onze woning warm te houden (20°C).

Overigens is hem dat prima gelukt. 🙂


Ik hou het zo rond de 18 à 19 graden en verwarm mijn huis nu alleen elektrisch, de gasaansluiting heb ik 6 jaar geleden de deur al uitgedaan.

Gelukkig ook aardig wat zonnepanelen op het dak anders zou het wel erg duur worden, zeker nu.

 

Dit plaatje kwam ik net tegen, verwarming lager zetten dan dit kan bijna niet 😂:

 


@GeSp ,

Heb jij dan een elektrische CV ketel?En dan een E-boiler voor WW?Werkt dat een beetje goed?


@martijn197108 

Nee, nu alleen elektrische kachels, ik wil nog wel een airco unit die ook kan verwarmen plaatsen maar dan moet ik eerst het dak van de uitbouw (waar die op geplaatst moet worden) laten vervangen, hopelijk lukt dat volgend jaar.

Ik heb i.d.d. een elektrische boiler, hangt er nu 7 jaar, verbruikt gemiddeld 1,75kWh per dag.
Ik zet die ook maar 2 keer per dag via een tijdschakelaar aan om op te warmen.


Nou, @martijn197108 ik ben echt een koukleum! Ik hou echt, echt, echt niet van een koud bed… Duurt (mij) te lang voordat ik warm wordt en mijn vriend wordt niet blij met van die koude ijsklomp-voetjes tegen hem aan… De elektrische deken is zó fijn. Geluksmomentje van de dag, haha!

Dat snap ik dan ook wel weer @Shyrin_ 😉

Een koud bed is écht niet prettig, heb zelf ook minstens 1 kruik..

‘s nachts op 15 graden,

overdag, als we thuis zijn op 18 graden, als we niet thuis zijn op 15 graden

‘s avonds vanaf ongeveer 18.00 uur 19 graden tot we gaan slapen.

Warm water alleen aan als we het nodig hebben.

 

Dat is wel een goed ritme @JanD 😉

Als je toch zo weinig warm water gebruikt, ook al de CV ketel op ECO of Comfort uit gezet?

Hallo @martijn197108 via mijn thermostaat zet ik warm water op de ecostand als ik geen warm water gebruik.

 


Ik hou het zo rond de 18 à 19 graden en verwarm mijn huis nu alleen elektrisch, de gasaansluiting heb ik 6 jaar geleden de deur al uitgedaan.

Gelukkig ook aardig wat zonnepanelen op het dak anders zou het wel erg duur worden, zeker nu.

 

Dit plaatje kwam ik net tegen, verwarming lager zetten dan dit kan bijna niet 😂:

 

Ja kan wel. Mijn ouders hadden een huis met het woonkamer raam tot op de vloer. Voor het raam zat een radiator in een put met daar over heen een rooster


@JanD ,

Heb je dan een oudere Nefit ketel?Bij de meeste kan je de ketel gewoon permanent op ECO/Comfort uit zetten.Dan heb je alsnog gewoon warm water.


...

Dit plaatje kwam ik net tegen, verwarming lager zetten dan dit kan bijna niet 😂:

 

Ja kan wel. Mijn ouders hadden een huis met het woonkamer raam tot op de vloer. Voor het raam zat een radiator in een put met daar over heen een rooster

Ik schreef ook bijna. 😉

Je hebt i.d.d. ook convector putten.