Skip to main content

Dit jaar was de hele wereld de weg kwijt. Hier op het forum werden jullie elke dinsdag getraind om dwalingen op te lossen en zo weer de juiste weg te vinden. 

Het jaar 2020 is bijna voorbij, tijd voor de laatste opgave in deze serie. Vandaag sluiten we daarom de serie dwalingen af met een soort breinkraker waarmee we deze serie ook zijn begonnen.

Het is maar één opgave. Dit om zoveel mogelijk forumleden te triggeren om nog één keer mee te doen aan de laatste Dwaling op Dinsdag. 

Zet het antwoord (wat gevraagd wordt bij het rode vraagteken rechtsonder in het plaatje) in het wit zodat de oplossing niet direct zichtbaar is voor de andere deelnemers. 

Ik tag zoveel mogelijk vaste bezoekers van het forum. Staat jouw naam er per ongeluk niet bij?, doe dan toch vooral mee.  

Heb je bij nader inzien een andere oplossing? Pas jouw eerste oplossing dan niet aan, maar post een nieuwe oplossing. 

Jullie hebben de hele dag de tijd. In de loop van vanavond wordt de winnaar bekend gemaakt. 

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia    @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Rob 

 @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @SledgehammerNL @Doornekamp33 @fame29 @GeSp @joop2011 @KeesYagi @Raymondt @Denise. @peter-keetfm @Sebastiaan_ @Vikash @Ward_ 

@Maurice85 @Carboxy  @cornelis48 @brnrd @Bart2020 @DennisLuccassen @Imarco @Joris62 @Willy22 @Reacher @wjb @waltervl @D-box 

 

 

 

Het antwoord is 26.


Correctie: 46 6 + (2 x 5) x (10 - 6).


Het antwoord is: 

Ik kom op twee oplossingen:

de eerste is 8 + 5 x 5 = 33
bij de tweede ontdekte ik bij de tassen een eigenaardigheidje, de eerste tas heeft n.l. zo te zien 2 x 2 knoppen op elkaar, de ander twee tassen niet dus zou de logische verklaring zijn dat de tas met 2x2 knoppen twee keer zoveel waard is en dan kom ik op:
6 + 5 x 5 = 31


Correctie:

Bij de tweede oplossing zei ik dat de eerste tas 2 x zoveel waard is dus dan wordt de oplossing 

12 + 5 x 5 =37


Mijn antwoord is  46

6  +  10  ×  4

Op de derde regel staan 4 gele tassen, op positie 1 staan er 2, dus 1 tas = 6

Op de laatste regel staan 2 bruine aktetassen, dus 5+5=10

Er ontbreekt een tas bij het rechter figuurtje, dus 10-6=4


2e correctie:

Mijn 2e correctie trek ik terug, dus is mijn eerste antwoord de goede (volgens Simba en Pretzel)


 

1 (man + vrouw) = 10

1 aktentas = 5

1 rugzak = 8

Dan wordt de laatste regel : 8 + (5 * 10) = 58. (Denk aan wat men op de lagere school heeft geleerd: Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord)


Fijn @Willy22 dat je het antwoord niet wit hebt gemaakt, nu is jou antwoord voor iedereen zichtbaar.:smiling_imp::rage:

 

Antwoord is: 58


Correctie:

Het antwoord is 46


@Doornekamp33:

Ik keek nog een 2e keer naar de opgave en kwam dan tot een ander antwoord. Maar ik weet niet in hoeverre men “op alle slakken zout moet leggen", elk klein detail moet laten meewegen. En toch geloof ik dat mijn 2e antwoord correct is.


6 + (5  x 10) = 56

 

Waarom staan die plusjes op verschillende hoogtes? :confounded:


Ik twijfel tussen 46 en 58. We zullen wel zien.


Mijn antwoord: 46


20 


En toch denk ik dat mijn eerste antwoord fout is.


Ik denk dat het

 

46

 

is.


Ik zeg niks, ga je niet helpen, weet het zelf al niet.:blush:


Correctie, 58 klopt niet, na lang speuren kom ik op een veel lager getal namelijk 18.

De bovenste stelletjes hebben een rugtasje vast terwijl de onderste het tasje niet vast heeft. :astonished:


Stop ermee, zie nu weer wat anders, word er gestoord van, vorig antwoord is ook al weer fout.:scream:


Zijn we alweer aangekomen bij de laatste Dwaling op Dinsdag van 2020. Super leuk dat je dit wekelijkse thema hebt ingebracht, @Noordzee. Ik ben erg benieuwd wie in 2021 als eerste de Dwaling op Dinsdag mag aftrappen   

Mijn antwoord:

8 + (5 * (15 - 8) = 43


goedemorgen ik heb geen idee jammer. 🙃🤔


1170


Ik heb deze ooit eens voorbij zien komen. Ik kwam toen een heel eind:

Het gele tasje = 6

De bruine boekentas = 5

Maar dan wordt het lastig. Je zou denken dat een stelletje 4 is (10 - gele tasje). 

Probleem is echter het stelletje rechts op de bovenste rij. De blauwe heeft een sjaaltje om (niet duidelijk te zien op deze foto!) wat de andere twee blauwe niet hebben. Daardoor is stelletje 3 dus anders dan 1 en 2. Dat betekent dat je 2 gelijke stelletjes hebt en 1 ongelijke die samen 30 (inclusief 3 x 6 voor de gele tasjes) moeten vormen. De stelletjes an sich zijn dus samen 12 waarvan er twee gelijk zijn. En dan wordt het lastig. Er zijn namelijk meerdere antwoorden mogelijk op die vraag (2 + 2 + 8 = 12 maar bijvoorbeeld 3 + 3 + 6 ook etc.)

Ik heb dus destijds aangegeven dat het niet op te lossen is en dat antwoord geef ik dan nu ook maar weer. Ik weet overigens niet wat het goede antwoord destijds was. 

 


Mijn antwoord is: 46


Mijn antwoord is: 1170