Ik had de mention niet ontvangen, dus hierbij een nieuwe poging:
@Noordzee Ik had de mentions van jouw topic vorige week geleend, en in dat lijstje stond jij niet. Toen ik me dat bedacht heb ik mijn reactie bewerkt en jou alsnog toegevoegd, maar dat triggert geen mail meer ws.
Hier komt de oplossing van Homer:
1: 20
2: 10 + 67 X 2 =154
1: 24
2:144 schoen = 10, man = 5, bokshandschoen = 20, bril = 2 De man (5) heeft ook 2 bokshandschoenen (=40), een bril (2) en 2 schoenen (=20), die is dus 67 67 X 2 (bril) = 134 + schoen (10)= OPLOSSING 2 antwoord: 144 .
Rectificatie
2: Was meneer Van Dale vergeten en dan is het antwoord 144
@RBxx
Ik had de mention niet ontvangen, dus hierbij een nieuwe poging:
Ik ben vandaag voor 't eerst sinds 3 maart weer een dag naar kantoor geweest. Ben daarom veel te moe voor dit soort problemen
Friesian kan niet meedoen, tis te warm. Ghehehe…
We hebben een winnaar: Homer !!
Maar eerst de goede oplossing, Dwaling 1 is 20 en dwaling 2 is 144.
@Noordzee gaf als eerste deze oplossing, maar als bedenker van “Dwaling op Dinsdag” en organisator van twee eerdere dwalingen deed hij buiten mededinging mee.
Daarom wordt @huistijger de komende organisator van dwaling op dinsdag. Na correctie van de eerste poging gaf hij als tweede (en enige andere) de juiste oplossing.
Hierbij nog even de plaatjes met de uitleg:
We hebben een winnaar: Homer !!
Maar eerst de goede oplossing, Dwaling 1 is 20 en dwaling 2 is 144.
@Noordzee gaf als eerste deze oplossing, maar als bedenker van “Dwaling op Dinsdag” en organisator van twee eerdere dwalingen deed hij buiten mededinging mee.
Daarom wordt @huistijger de komende organisator van dwaling op dinsdag. Na correctie van de eerste poging gaf hij als tweede (en enige andere) de juiste oplossing.
Die Homer is toch een intelligente kater he? Heeft ie vast van mij.
Hij is al aan het brainstormen voor een nieuwe dwaling, maar hij vraagt hoeveel brokjes en snoepjes hij ervoor krijgt? 't Is wel een dure kater hoor!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.