Skip to main content
Vraag

Dwaling op woensdag 22 mei 2024

• May 22, 2024
  • 4 reacties
  • 130 keer bekeken

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

(Ik mis de wekelijkse Dwalingen/Dubios op dit forum. Krijg ik geen melding meer hierover of was er al lange tijd geen Dwaling/Dubio meer geplaatst ?)

Twee vraagjes/probleempjes aan/voor de volgers van dit sub-forum. De vragen worden gesteld in twee videos en worden gesteld in het engels (ik hoop dat iedereen in staat is dit te begrijpen).

1)) Waar is die ene dollar gebleven ?

2)) Welke procedure moet ik volgen om uit te vinden om welke bal het zwaarst/het lichts is ?

Kan dit worden opgelost met de voorwaarden die in de video genoemd worden ? Ik heb het geprobeerd maar ik denk dat er gewoon meer wegingen nodig zijn. Zie ik hier iets over het hoofd ? Wat denken de mensen die de video bekijken ?

Graag de antwoorden hieronder intypen met witte letters. Dan blijft het een leuke opgave voor iedereen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

(Ik mis de wekelijkse Dwalingen/Dubios op dit forum. Krijg ik geen melding meer hierover of was er al lange tijd geen Dwaling/Dubio meer geplaatst ?)

Hoi @WMG-N! Er is al een tijdje geen Dubio of Dwaling op donderdag meer geplaatst, de laatste was op 29 februari 2024. Ik zei toen:

Als iemand zich vrij voelt om de volgende Dubio of Dwaling te verzorgen… Pak het podium! 

​​​​​​Jij hebt het podium gepakt: leuk!! 😃

Ik laat deze Dwaling aan mij voorbij gaan, maar misschien willen

@Ik_Combineer, @huistijger, @Michel.uit.Arnhem, @Marcia van KPN of @Remco van KPN  eens een poging wagen…? 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Jaa ik heb deze helemaal gemist! Maar natuurlijk doe ik mee:

1. Er is geen gemiste euro. Ze hebben 10 euro betaald en geen 9 euro. Dus het is niet 9 x 3, plus 2, maar het is nog steeds 10 x 3. 
  2. Je weegt er 6 aan de ene kant en 6 aan de andere kant. Dan weet je welke kant zwaarder (of lichter) is. Dan weeg je 3 aan beide kanten (en weet je welke zwaarder/lichter is). Uiteindelijk heb je 3 ballen over. Maar dan moet je volgens mij nog twee keer wegen inderdaad! Dus ik weet het niet :-(.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Leuk! Ik heb deze helemaal over het hoofd gezien, volgende keer doe ik weer mee!

1. Er is 27 dolllar uitgegeven: 25 voor de kamer en 2 voor de bellboy. Er is dus geen missende dollar.
  2.  Geen idee, gooi maar in mijn pet ! 😂