Skip to main content

Een fantastische dag met onze Community in Rotterdam

  • 31 May 2024
  • 25 reacties
  • 623 keer bekeken
Een fantastische dag met onze Community in Rotterdam

Deze week hebben we een fantastische dag beleefd met een aantal actieve community leden en KPN Moderators in Rotterdam. Het was geweldig leuk om onze online community, met bekende en nieuwe gezichten, in het echt te ontmoeten! 

 

Verzamelen bij het KPN Hoofdkantoor

We verzamelden ons in de ochtend bij het KPN hoofdkantoor in Rotterdam, De Link.

Hier begonnen we de dag met een kennismaking onder het genot van een heerlijk stuk appeltaart. We ‘kennen’ elkaar natuurlijk allemaal digitaal, maar fysiek was dit, voor een aantal community leden, een ander verhaal. Na een voorstelrondje en een introductiepraatje begaven we ons naar de 19e verdieping.


Spectaculair uitzicht op Rotterdam

KPN heeft een eigen kunstcollectie: de KPN-kunstcollectie. Op de 19e verdieping is een deel van deze collectie te vinden en een groot dakterras waar wij exclusief toegang tot hebben gehad. Vanaf het dakterras heb je een panoramisch uitzicht op Rotterdam: de perfecte gelegenheid voor een fotomoment.

   Er werd dan ook gretig gebruik gemaakt van de situatie om mooie plaatjes te schieten!

 

Snelle rit met de watertaxi

Hierna was het tijd om weer naar beneden te gaan voor het volgende onderdeel van het programma: het RDM!
Met de watertaxi gingen we, met hoge snelheid (!) over de Nieuwe Maas naar RDM/Heijplaat. De RDM is de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij. Zij hadden hier van 1902 tot 1996 een grote scheepswerf voor nieuwbouw en reparatie van allerlei vaartuigen. De RDM had heel veel werknemers, en omdat het nogal afgelegen ligt, liet zij een eigen dorp bouwen: Heijplaat. Toen dat in 1918 klaar was stonden er niet alleen woningen, maar ook scholen, kerken en winkels. Heijplaat bestaat nog steeds maar is tegenwoordig een woonwijk van Rotterdam, in plaats van een dorpje er buiten 😄
 

Aan de kade staan verschillende gebouwen en hallen waar de RDM haar werkzaamheden uitvoerde. En het eerste gebouw dat wij bezochten was de RDM Kantine, want het was inmiddels tijd om lekker te lunchen. 


RDM Innovation Dock verkennen

Na de lunch wandelden we naar de andere kant voor het hoogtepunt van de dag: RDM Innovation Dock. 

Eens de grote machinehal van de RDM is het tegenwoordig RDM Next een verzamel- en broedplaats van Research, Design en Manufacturing. Bedrijven, groot en klein, maken gebruik van deze ruimte om product onderzoek te doen, dingen te ontwerpen en ontwikkelen, en ook fysiek te maken.

In deze hal staat het kleinste KPN kantoor in Nederland (de KPN winkel in Madurodam uitgezonderd): KPN Innovation Playground

Deze speeltuin wordt gebruikt door de KPN Internet of Things (IoT) afdeling om bedrijven en organisaties te laten kennismaken met onze nieuwste diensten en technologieën. Op een informele manier kunnen mensen hier kennis, ervaring en vaardigheden delen om op die manier nieuwe ideeën en bedrijfsmogelijkheden tot stand te brengen.

KPN collega Harald heeft ons hier meegenomen in de fascinerende dingen die, wereldwijd, draaien op connectiviteit van KPN. Je kan het zo gek niet bedenken of er zit wel een KPN simkaartje in, bijvoorbeeld in een slimme lantaarnpaal. Een ander mooi project: ‘ANWB Blijven Fietsen Verzekering’: door het samen ontwikkelen van een innovatieve track & trace functie, is een gestolen fiets nu snel op te sporen.

Op de bovenstaande foto zie je een blauwe kist staan: dit is een koelsysteem waarmee vaccins veilig opgeslagen en (wereldwijd) getransporteerd kunnen worden. Om de kwaliteit van vaccins te garanderen, is KPN IoT de partner voor het volgen en controleren van koelsystemen. Door het volgen en controleren, kan ervoor gezorgd worden dat vaccins altijd op de juiste temperatuur worden bewaard. Zo blijft de effectiviteit van de vaccins behouden en kan er verspilling van kostbare vaccins tegen gegaan worden. Met de technologie van KPN kan de kwaliteit en betrouwbaarheid verbeterd worden en, als je naar het grote plaatje kijkt, een belangrijke bijdrage geleverd worden aan de bescherming van de volksgezondheid. 

Mocht je geïnteresseerd zijn en meer willen lezen, dan vind je op onze website meer IoT praktijkvoorbeelden.

 

Rondleiding RDM

Daarna kregen we een rondleiding door de rest van de hal. Harald heeft ons van alles kunnen vertellen over de verschillende bedrijven die hier zitten, en waar zij zich mee bezighouden. Heel erg leuk en inspirerend om op deze manier een inkijkje te krijgen in de mogelijkheden van de toekomst!


Niet alles wat we zagen is te delen, maar iets wat er voor ons wel uitsprong was Urban Reef. Daarover lees je meer in ons meest recente artikel over biodiversiteit


Terugreis en afscheid

De tijd vloog voorbij, en voor we het wisten was het alweer tijd om de watertaxi terug te nemen. Weer aangekomen op de Wilhelminakade namen we afscheid van elkaar en gingen we huiswaarts. Het was een fantastische dag waar we nog met veel plezier op terugkijken. 
Deze KPN Community Meet up benadrukt hoe belangrijk onze community voor ons is!

 

Het belang van onze community

In onze missie staat: “De technologie van KPN stelt je in staat om te doen wat jij leuk of belangrijk vindt.
Om jou echt van dienst te kunnen zijn, vinden wij het interessant om te weten wie je bent en wat jij leuk of belangrijk vindt. We horen dit graag van jou via onze community! Hier kunnen we samen ideeën uitwisselen, ervaringen delen en elkaar inspireren. Door jouw feedback en betrokkenheid kunnen wij onze producten en diensten blijven verbeteren en aanpassen aan wat echt belangrijk is voor jou. 

Of je nu zeer actief of wat minder actief bent, eens in de zoveel tijd je online gezicht laat zien of alleen meeleest: jouw betrokkenheid wordt enorm gewaardeerd!

We vinden dit soort meet ups erg leuk en kijken ernaar uit om nog meer van dit soort waardevolle en inspirerende bijeenkomsten te organiseren en met jullie te delen.

Wil jij ook deelnemen aan een van onze meet ups of heb je een leuk idee voor een nieuwe bijeenkomst? Laat het mij dan gerust weten: in dit topic of via een privébericht. 

Het was zeker een geslaagde dag! Niet alleen om een aantal namen eens in het echt te ontmoeten, maar ook een mooie invulling vanuit innovatie bij de RDM. De omgeving is al prachtig, maar de projecten die daar te zien zijn spreken echt tot de verbeelding.

Bedankt voor deze dag, die echt tot in de puntjes goed was voorbereid.

 


Mooi om te horen, en wat een toffe foto, Arjan!


Persoonlijk zou ik dit topic besloten hebben gehouden binnen de groep super-users.

 


Heel jammer dat ik er helaas niet bij kon zijn vanwege dat mijn echtgenote een herseninfact heeft gekregen in januari toen wij in Benidorm verbleven.

Indertijd toen ik nog op het Telfort forum  zat werden wij als super users  ook vaak uitgenodigd en dat was ook altijd heel plezierig

Groet jimny 


Persoonlijk zou ik dit topic besloten hebben gehouden binnen de groep super-users.

 

Ik ben geen superuser, maar was er wel bij. Maar omdat het een openbaar bericht is, ben ik ook wat terughoudend in het delen van andere foto’s waar mensen herkenbaar op staan.


Klinkt als een geslaagde dag!

Jammer dat ik niet aanwezig kon zijn.

Leuke foto’s en mooi verslag!


Persoonlijk zou ik dit topic besloten hebben gehouden binnen de groep super-users.

Ik ben geen superuser, maar was er wel bij. Maar omdat het een openbaar bericht is, ben ik ook wat terughoudend in het delen van andere foto’s waar mensen herkenbaar op staan.

Terecht dat je terughoudend bent met het delen van foto's waar mensen herkenbaar op zijn. Ik denk ook dat we dat niet moeten doen want er zijn vast mensen geweest die graag hun privacy willen bewaren.

Wat ik heel goed vind is dat dergelijke "uitjes" niet voorbehuden zijn aan de "super"users.


Hier ook geen superuser en toch aanwezig. Veel toffe dingen gezien. Ik wist dat KPN een kunstcollectie had maar niet dat een deel daarvan tentoon wordt gesteld op ons hoofdkantoor.

 


Persoonlijk zou ik dit topic besloten hebben gehouden binnen de groep super-users.

 

Dat snap ik niet helemaal, @N.N. .  Zo'n leuke dag is de moeite van het delen waard, toch?  


Persoonlijk zou ik dit topic besloten hebben gehouden binnen de groep super-users.

 

Hoezo dan? Er waren slechts vier superusers aanwezig. (Zelf was ik helaas verhinderd vanwege mijn werk.) Het is juist leuk dat ook andere actieve leden voor dit soort excursies worden uitgenodigd. 


Als regelmatige bezoeker aan de community heb ik deze dag als super ervaren!

Een beginnend verkoudheidje heeft mij er niet van weerhouden met volle teugen van dit event te genieten. Het mooie weer speelde in de ochtend ook mee, bij het bezoekje aan het dakterras, waar er vele foto’s werden geschoten. Ook de rondleiding heeft m.i. ertoe bijgedragen nog meer respect te hebben voor de innovatieve weg waar KPN zich op begeeft! Heb je als consument niet zo snel in de gaten wanneer je een belletje pleegt. 

Tijdens de uitnodiging heb ik gevraagd of ik nog wat kattenbrokjes moest meenemen voor huiskat Louis. Nou, het was nog maar de vraag of ie er zou zijn, met zijn drukke agenda. Wat schetst mijn verbazing… Superleuk bij binnenkomst in het KPN HQ, straalde Louis ons tegemoet, samen met onze voetballers… als kattenliefhebber een extraatje.

Nogmaals hartelijk dank voor de geweldige dag, het lekkere gebak, de lunch en het vervoer per boot(je), wat absoluut NIET mag ontbreken in mijn stadje.

Groet, Richard

 


Moderne kunst aan het plafond? Dat had wel afgewerkt mogen worden, zeg.

Mooie foto's voor zover ze gepubliceerd kunnen worden.

Volgende keer hoop ik er weer een keertje bij te zijn. Nu schikte het helaas niet.


Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin gehad, het leek mij ook wel mooi, maar de reis was me te ver.
Bedankt @Shyrin van KPN voor je mooi verslag van de reünie! 👍


haha wat leuk om te zien :D 

 


Was echt een leuke dag! Ik als KPN medewerker heb zelfs nog nieuwe dingen geleerd tijdens het bezoek aan het RDM Innovation Dock. 
Vooral dat Urban Reef is echt supertof met hun ideeën om de wereld groener te maken.  


Persoonlijk zou ik dit topic besloten hebben gehouden binnen de groep super-users.

 

Dat snap ik niet helemaal, @N.N. .  Zo'n leuke dag is de moeite van het delen waard, toch?  

Helemaal mee eens. Geweldig om ook random andere leden uit te nodigen voor dit soort evenementen. En de ervaringen openbaar te delen. Gezien de reacties is het een geweldige dag geweest 😊 

 


Het was een erg leuke dag en ook weer dingen gehoord en gezien wat interessant is. Leuk om de verschillende mensen van de community te leren kennen. Goed verzorgd. 


Zo te lezen en te zien hebben jullie een leuke dag gehad. Mooi dat zoiets georganiseerd wordt!

Ik had wel een uitnodiging gekregen, maar helaas kon ik er niet bij zijn. (En ik ben geen super-user.)


Zo te lezen en te zien hebben jullie een leuke dag gehad. Mooi dat zoiets georganiseerd wordt!

Ik had wel een uitnodiging gekregen, maar helaas kon ik er niet bij zijn. (En ik ben geen super-user.)

Ik heb ook geen uitnodiging gehad, al ‘eeuwen’ forumlid van voorheen Telfort (daar superuser), en forumlid van KPN, nu met een andere forumnaam.


Moderne kunst aan het plafond? Dat had wel afgewerkt mogen worden, zeg.

Ik vind dat stiekem wel mooi, was op meerdere verdiepingen zo. Sowieso wel echt een ding van tegenwoordig dat de systeemplafonds achterwege gelaten worden en de systemen gewoon zichtbaar zijn en dan af en toe her en der een geluidsabsorberend plaatje om te zorgen dat het geen galmbak wordt.

Maar ik ben dan ook een van de weinigen die bijvoorbeeld ook brutalisme een fantastische architectonische stijl vind en überhaupt goed ga op industriële looks.


Dit was echt een topdag! Heel leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig en om iedereen in het echt te ontmoeten. Wat mij betreft een geslaagde dag 🙂


💚😊
 

Ik heb ook geen uitnodiging gehad, al ‘eeuwen’ forumlid van voorheen Telfort (daar superuser), en forumlid van KPN, nu met een andere forumnaam.


Als je ervoor open staat, nodigen wij je graag een volgende keer uit, hoor @N.N.


Mooi verslag heb je ervan gemaakt @Shyrin van KPN 🤗


Het was zeker een mooie dag, en ik heb er zeker van genoten. 😃
Echt leuk dat KPN dit doet!


Prachtig om te zien dat een selectie klanten van KPN op een ontspannen manier kennismaken met verschillende facetten van het bedrijf. Leuk dat de kunstcollectie ook is meegenomen en wat een uitzicht!

Ik vond het vorig jaar ook bijzonder om een gezicht te zien bij de virtuele namen die hier regelmatig langskomen.

De organisatie was in goede handen zie ik.


Reageer