Skip to main content

Een poll voor jou: 1 april!

• April 1, 2026
  • 13 reacties
  • 88 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Een geestige twist op de welbekende polls: het is vandaag 1 april! We horen graag hoe jij over dingen denkt én we gaan ook graag met onze Community in gesprek. Daarom zijn we benieuwd, wat denk jij van 1 april? Of heb je een goede grap? Deel het hieronder!

De poll van deze week: Doe jij mee met 1 april?

Sommige mensen zijn super goed in 1 aprilstreken uithalen. Anderen zijn deze dag extra op hun hoede, want je weet maar nooit wat er vandaag gebeurt. Zelfs nieuwspagina's op social media en soms op tv doen eraan mee, en maken een nieuwsbericht waarvan je denkt, wat is dit nou weer.

Oh ja, 1 april….. 😜

Ik zag afgelopen weekend de eerste al voorbij komen. Mijn lokale slijterij deelde een berichtje op Facebook dat hij deze week een nieuw likeurtje binnen zou krijgen: Frikancello speciale likeur! De kruidige smaak van frikandel en curry, gecombineerd met het romige van de mayonaise…. Wat denk jij, een grapje of het echte werk?

Dus, vul onze poll in: doe jij mee aan 1 april? Of geloof jij deze dag niets van wat je hoort of leest?

Als je goede grappen hebt, of de meest geweldige grap die je ooit meegemaakt hebt wilt delen, zet ze vooral hieronder neer! 😂

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een gesprek in onze community op gang te brengen, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs.

Doe jij mee met 1 april?

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2026

Op m'n site plaats ik geen april grap. Zo verwarrend. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Ik vind het wel leuk om de week ervoor in het nieuws al de meest absurde berichten te lezen met de laatste zin “volgende week woensdag gaat het in” of iets van die strekking. De incheck-ringtone van de RET vond ik dit jaar wel een van de leukste :)

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 1, 2026

Ik vond die update naar Androidtv 14 wel een mooie 1 april grap

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 1, 2026

Tja en daar ken ik er ook nog wel een paar van… Maar dank voor de inkopper, ​@MennoG78

Ik weet niet zeker of dit nu een 1 april grap was, die uitgemond is tot een geniale gadget, maar ik vond het AH Ei Phone hoesje dus heel erg slim en grappig bedacht. Het is daadwerkelijk te koop bij de Albert Heijn

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 1, 2026

Of deze:

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Lang voordat ik hier op dit forum actief werd, werd op het online forum van een bepaald softwarebedrijf op 1 april gemeld dat “binnenkort” alle “Cloud-diensten” werden gestopt omdat er aan de hemel structureel te weinig wolken aanwezig waren om alle data in op te slaan. LOL !!!

(Deze grap was overigens door één van de moderatoren op dat ene forum geplaatst en niet door het bedrijf zelf.)

(Kan de KPN wel uit de voeten met de hoeveelheid wolken die aan de hemel aanwezig zijn ??? (LOL))

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2026

Geen zorgen. Qua capaciteit is er geen wolkje aan de lucht, ​@WMG-N .

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Tsja, het is maar waar je als bedrijf denkt leuk te zijn, bij PostNL een kleine twee weken terug:

Je kon die deurhangers bestellen en omdat ik niet zo snel bij de voordeur ben en sommige pakket bestellers binnen 30 seconden al weer vertrokken zijn leek mij dit wel handig.

Maar ik blijk een enorme zak hooi te zijn want klaarblijkelijk een 1 april grap:

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je kunt ze eventueel wel zelf maken ​@Dicksooo. Ze staan online om zelf eventueel uit te printen 😀

PostNL deurhangers

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Je kunt ze eventueel wel zelf maken ​@Dicksooo. Ze staan online om zelf eventueel uit te printen 😀

Om daar een printer voor aan te schaffen die bij bezorging zo’n 20 seconde na aanbellen weer wordt meegenomen is ook niet echt economisch. 🤗 🤔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2026

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Bij ons in de kantine "Italië na 12 jaren weer bij een WK voetbal”. Iemand met wortel uit Italië liet de hele dag niet in de kantine zien.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 1, 2026

Hier moest ik ook om lachen.